Ga naar inhoud

Doe ik het of niet? : 6 december 2017 : Dr. Colpaert : AZ Monica : Antwerpen


Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei IsabelleR:

Hallo,

dit had ik bij het verwijderen van de knooojes / draadjes. De pc zei ook op dit dagelijks te spoelen met water, ontsmetten en haasje. Omdat ik wondvocht kreeg ben ik ook bij de huisarts langsgeweest ter controle. Daar adviseerde ze om ook niet dagelijks te ontsmetten omdat dit de wondheling vertraagd. Ik heb beide gedaan. Per 1,5 dag gespoeld+ ontsmet en niet meer met een gaasje gewerkt maar een waterafstotende plakker die minder in de wond kleefde. Dit gaf voor mij het snelste resultaat. Nu na 2,5 weken zit er al een mooi genezen korst op.

Nu heb ik een ander ‘probleempje’. Mijn andere tepel was al vrij mooi genezen en was mijn snelst genezende borst. Ik gebruik siliconenplakkers voor een mooiere genezing. Plots heb ik nu een mini gaatje op mijn tepelhof waar er wit - gelig vocht uitkomt. Geen massa maar nu toch al 2 dagen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoi @IsabelleR. Daar heb ik geen ervaring mee? Sorry. Misschien best je PC contacteren, eventueel een foto doorsturen. Dat in eerste instantie. Je kan ook Best-Boobie een PB sturen en vragen of ze even meekijkt.

Succes met je verdere herstel. :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
3 uur geleden zei Manta:

 

 

3 uur geleden zei Manta:

Hoe is het met je?

Hey @Manta bedankt voor de navraag. Het gaat goed. Nog steeds blij. Het is een hele andere zomer dan vorig jaar. Niet alleen is hij veel heter :125: ... maar toen had ik heel veel last van zweten in de borstplooi en tussen mijn borsten. Dat is nu verleden tijd :43:en ik loop lekker vaak zonder BH. Da's weer een laagje minder en dat is een meevaller met dit weer. :beach:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-6-2018 om 19:57 zei Doe ik het of niet?:

Oh ja en dan kreeg ik een mail van mijn hospitalisatieverzekering dat er geweigerde kosten waren en dat ik die moet terugbetalen. :24:

In de bijlage vind u het overzicht... Dan moet je eerst nog een beetje doorklikken en dan zie je dat je nog 1€ moet terugbetalen voor een fles water in het ziekenhuis.

Oef! Maar wel een beetje raar dat ze dan voor 1€ een factuur sturen en die kost, terwijl je er een dag en nacht moest blijven, weigeren. Maar goed, ik besef dat ik geluk heb met mijn hospitalisatieverzekering en dat bijna alles vergoed werd. Veel forumdames moeten de kosten zelf ophoesten (waarvoor mijn respect, dames).

Voor de KeloCote (silliconengel) bijvoorbeeld is er geen tussenkomst van het ziekenfonds (34€ voor een tube van 15gr). Maar ik heb het er voor over. Ik klaag zeker niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

ik ben ook van plan om het te ondernemen maar met een klein hartje   Ik ben 48 jaar en heb een 80 G en al langgggg over nagedacht. Maar nu de vraag is ik hoor van alles over erelonen dat je op voorhand moet betalen  enzo. En dat betaald de verzekering niet terug.  Klopt dit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Pixie10

Welkom.

Goed van je dat je de beslissing hebt genomen. En succes met je traject.

Laat je niet beïnvloeden door de dingen die je hoort. Zorg ervoor dat je alle feiten duidelijk op een rijtje hebt. Ik merkte bij mezelf dat als iemand zo iets opmerkte ik meer zin had om het op te geven dan om er mee door te gaan. En nu ben ik (nog steeds) superblij dat ik het heb doorgezet. :101:

 

Wat nu je vraag betreft: 

Het antwoord zal afhangen van een aantal zaken zoals

  • woon je in NL of in België? (mijn avontuur speelt zich af in België)
  • heb je een hospitalisatieverzekering? (Ik zat bij DKV)
  • is er een medische indicatie voor de OP? Vast wel als je zo'n grote cup hebt. (Ik had een F en rug-, nek- en schouderklachten, uitslag door zweten in de borstplooi, laag zelfbeeld, ...)

Ik zou je aanraden om eens langs een plastisch chirurg te gaan om advies in te winnen - hij kan waarschijnlijk meteen zien/meten of er een medische indicatie is en of je mogelijk een tussenkomst zou kunnen krijgen van het ziekenfonds en/of je hospitalisatieverzekering.

 

Ik heb het remgeld van de consultaties bij de PC zelf betaald en 1€ voor een fles water in het ziekenhuis.

Dat viel voor mij dus erg mee.

Ik hoop dat het voor jou ook gaat lukken - want wat je er voor terug krijgt is fantastisch.

Ik ga je volgen want ik wil weten hoe het gaat verlopen.

Succes , moed en sterkte. :71:

 

En altijd welkom met je vragen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Dankjewel voor deze feedback 

Ik ben van Omgeving Mechelen dus België.  Ik heb ene hospitalisatieverzekering ethias en ze betaalde terug   

Nu alleen nog de juiste PC vinden.  Dus zoektocht is gestart 

Alleen bang ook voor zen financiële kater.  Ik ben alleenstaande mama met 2 dochters.  

Daarom die vraag van ereloon op voorhand te betalen. Ik hoorde van 1000 euro bij vriendinnen. 

Morgen afspraak bij dr Theunis Antwerpen.  Wie zou je me nog aanraden? Bij wie ben jij geweest? Heb jij een ereloon op voorhand moeten betalen

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Pixie10:

Hey

 

Dankjewel voor deze feedback 

Ik ben van Omgeving Mechelen dus België.  Ik heb ene hospitalisatieverzekering ethias en ze betaalde terug   

Nu alleen nog de juiste PC vinden.  Dus zoektocht is gestart 

Alleen bang ook voor zen financiële kater.  Ik ben alleenstaande mama met 2 dochters.  

Daarom die vraag van ereloon op voorhand te betalen. Ik hoorde van 1000 euro bij vriendinnen. 

Morgen afspraak bij dr Theunis Antwerpen.  Wie zou je me nog aanraden? Bij wie ben jij geweest? Heb jij een ereloon op voorhand moeten betalen

 

xx

Graag gedaan.

Dat snap ik dat je je om de financiën zorgen maakt.

Heeft Ethias al bevestigd dat ze tussen komen dan? Ik dacht dat ze dat pas deden nadat de chirurg een aanvraag heeft ingediend.

Ik ben bij dokter Colpaert uit Antwerpen geweest. Ik heb helemaal niets op voorhand moeten betalen en ook geen ereloon. Ga maar goed op zoek naar een chirurg die geen voorschot vraagt, zou ik zeggen. Maar het belangrijkste is dat het moet klikken met je PC. Het is tenslotte een ingrijpende operatie.

En geef de naam van de PC eens in in de zoekbalk van het forum - mogelijk vind je daardoor ook ervaringen van andere dames.

Good luck.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ethias gebeld met de

melding dat ik zeker wel een goedkeuring zou krijgen.  Wou 7 jaar gelden dit ook al

doen maar wegens problemen uitgesteld.  Toen kreeg ik al een goedkeuring van Cm. Zij

hebben gemeld als ze dan tussenkomen.  Alleen een waarschuwing van hun hoge erelonen.  

Jij bent bij Colpaert gegaan.  Misschien moet ik ook eens horen.  Lang wachten? Hoe lang is het geleden?

Ik hoop dat ik het nog snel dit jaar kan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Pixie10:

Had ethias gebeld met de

melding dat ik zeker wel een goedkeuring zou krijgen.  Wou 7 jaar gelden dit ook al

doen maar wegens problemen uitgesteld.  Toen kreeg ik al een goedkeuring van Cm. Zij

hebben gemeld als ze dan tussenkomen.  Alleen een waarschuwing van hun hoge erelonen.  

Jij bent bij Colpaert gegaan.  Misschien moet ik ook eens horen.  Lang wachten? Hoe lang is het geleden?

Ik hoop dat ik het nog snel dit jaar kan doen

Ah zo. OK. Lees je polis er maar goed op na en laat je desnoods nog eens informeren door het ziekenfonds. Better safe than sorry. Of je recht hebt op een éénpersoonskamer of niet. Dat jaagt de erelonen de hoogte in. Bij DKV zat dat er mee in. Als het de kosten kan drukken en de goedkeuring ervan afhangt dan kan je net zo goed een meerpersoonskamer nemen. Dan heb je misschien ook iemand om mee te kletsen. Gezellig toch?

Ik had 22 augustus 2017 mijn eerste consult, moest op 23 september wat documenten gaan ondertekenen, in november langs de anesthesist en 6 december 2017 was de BVK. Volgens mij is dat snel; maar ik had nog geen eerdere ervaring ermee. Het geeft je ook de tijd om je voor te bereiden (ook mentaal). En al helemaal als je 2 kinderen hebt. Ik moest alleen voor mezelf zorgen.

:48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ethias gebeld met de

melding dat ik zeker wel een goedkeuring zou krijgen.  Wou 7 jaar gelden dit ook al

doen maar wegens problemen uitgesteld.  Toen kreeg ik al een goedkeuring van Cm. Zij

hebben gemeld als ze dan tussenkomen.  Alleen een waarschuwing van hun hoge erelonen.  

Jij bent bij Colpaert gegaan.  Misschien moet ik ook eens horen.  Lang wachten? Hoe lang is het geleden?

Ik hoop dat ik het nog snel dit jaar kan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had zojuist gebeld naar Colpaert maar moet zaterdag eens horen.  Ze zijn gesloten.

Moet je lang wachten voor een 1 ste afspraak?

En tevreden van alles?

 

is wel leuk dat je zoveel weet.  En helemaal alleen moet zwaar geweest zijn.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Pixie10:

Had zojuist gebeld naar Colpaert maar moet zaterdag eens horen.  Ze zijn gesloten.

Moet je lang wachten voor een 1 ste afspraak?

En tevreden van alles?

 

is wel leuk dat je zoveel weet.  En helemaal alleen moet zwaar geweest zijn.  

Da's lief dat je dat zegt. Het forum was voor mij eigenlijk de grootste steun in het hele verhaal. Hier vond ik mensen die wisten waarover het ging.

Ik heb geen idee meer wanneer ik gebeld heb voor het eerste consult.

Ben je al eens gaan kijken op zijn website? Daar kun je ook toegang vragen tot de resultaten van zijn BVK's.

Dat helpt misschien ook.

Hij houdt consultaties in zijn privé-praktijk en in het ziekenhuis. Allebei makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.

Wie zit er in jouw steunteam?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke 

 

Mijn dochters weten het en mijn vriendin

Moet eerlijk toegeven dat ik het moeilijk heb om open over te spreken.  

 

Ook ik ben een zelfstandig vrouwtje en wil niemand tot last zijn.  Dus vrees dat ik me wel moet aanpassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je in die periode maar lekker verwennen.

Dat heb ik ook gedaan. Ik heb zelfs ergens in mijn topic geschreven "ik kan de afhankelijkheid goed aan". :4:Ik ben 2 weken bij mijn broer en schoonzus gaan wonen. En daar ben ik lekker verwend geworden. :57:

Via het forum kan je er lekker anoniem over praten - trouwens niks om je over te schamen.

Dan heb je geluk dat je mij nu leert kennen ... ik ben een open boek.:45:

Heb je trouwens al een voorsteltopic aangemaakt?

Dat wordt wel verwacht hier. Dat kan je nalezen bij de instructies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, weer even een update.

 

Lekker even een paar dagen weg geweest.

Gezwommen in mijn nieuwe bikini.

Supertrots nu op de vakantiefoto's. Ik kijk alleen maar naar mijn kleinere boobies. En dan voel ik me :43:. Nog steeds.

En ook weer 2 nieuwe BH's gescoord. In lichtblauw; die kleur had ik nog niet. :46:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben pas nieuw hier en heb me vandaag eens verdiept in je verhalen. Ik wil me eindelijk ook eens gaan verdiepen in een bvk. Na jaren steeds maar uitstellen.

heel fijn om nu eens te horen van mensen die het echt ondergaan hebben. Want nergens krijg je echt goede en eerlijke informatie.

maar Wow....wat zul

jii blij zijn nu!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Nicolleke:

Ik ben pas nieuw hier en heb me vandaag eens verdiept in je verhalen. Ik wil me eindelijk ook eens gaan verdiepen in een bvk. Na jaren steeds maar uitstellen.

heel fijn om nu eens te horen van mensen die het echt ondergaan hebben. Want nergens krijg je echt goede en eerlijke informatie.

maar Wow....wat zul

jii blij zijn nu!

Veel succes met je zoektocht naar informatie @Nicolleke.

En idd ik ben nog steeds heel blij.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Gisteren 9 maanden post-OP.

Weer een mijlpaal. :43:

Een heerlijke zomer achter de rug zonder de nadelen van een zware boezem.

Het is echt een B geworden - gisteren ook een dipje :103:- ik vond ze ineens zo klein en leeg en miste mijn "net na de OP" boobies.

Maar ik zou zeker niet terug willen naar mijn voorsituatie. :84:

Ze passen nu wel in mijn handen en ze voelen lekker aan. :66:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

B is een mooie maat @Doe ik het of niet? , ik heb ook een B. Wanneer ik een bh draag (altijd zonder vulling!) krijg ik weleens opmerkingen: "Jij hebt gemakkelijk praten, JIJ hebt tenminste flinke borsten!" of: "Zijn ze gegroeid of lijkt dat maar zo?" Nee joh, het is echt maar een B! :D

En mocht je echt ontevreden blijven, denk ook eens aan lipofilling. Zelf zou ik ook net wat meer volume willen hebben, in ieder geval in de bovenpool, maar ik heb niet genoeg vet op andere plaatsen. Erg vind ik dat niet hoor, mijn borsten zijn nou weer netjes en ik moest van heel ver komen! ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Nog maar even langs gekomen in mijn eigen topic. :46: 

Ondertussen bijna een jaar PO. Gisteren nog regelmatig steken in beide borsten. Maar eigenlijk herinneren die mij aan een hele spannende tijd in mijn leven, een nieuw begin :wub: en nieuwe vriendschappen,dus ik vind het niet erg. En niet te vergeten de super ondersteuning van het forum. Altijd :147: wanneer het nodig was.

Ik denk met een beetje heimwee terug aan die tijd. Ik mis het goed zorgen voor mezelf tijdens de herstelperiode. Het was een tijd van luisteren naar je lichaam en aandacht hebben voor wat het je vertelde. En toegeven aan middagdutjes. :lazy2: Heerlijk.

De spanning stijgt nu ook weer voor de 1 jaar controle bij de PC. :63:

Ik werk ondertussen, in de fitness, ijverig aan mijn buikje - ik wil toch graag die verhouding "boobies en buikje" wat strakker krijgen. :91:

Ik ben vooral blij met de praktische voordelen van mijn BVK, de klachten die mijn vorige boezem veroorzaakte zijn weg, de littekens zijn al redelijk vervaagd, esthetisch zijn er wat dingetjes die ik graag wil bespreken - even kijken of en wat er aan gedaan kan worden. Maar die opmerkingen zijn zo miniem dat ik niet weet of ik er ook iets aan wil laten doen. En ik vond mijn C-tje van net na de OP ook leuker.

"Dog ears" onder andere -  da's een term al even erg als het ploppen bij een borstvergroting. Wie heeft dat ooit bedacht? :152:

Ik kan weer lekker gaan aftellen. Heb voor mijn controle lekker een dagje vrij genomen en al een lunch gepland met een vriendin.

Toch zeg ik tegen wie nog twijfelt aan een BVK - doen, doen, doen!

:35:

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎2‎-‎6‎-‎2018 om 18:57, Doe ik het of niet? zei:

Oh ja en dan kreeg ik een mail van mijn hospitalisatieverzekering dat er geweigerde kosten waren en dat ik die moet terugbetalen. :24:

In de bijlage vind u het overzicht... Dan moet je eerst nog een beetje doorklikken en dan zie je dat je nog 1€ moet terugbetalen voor een fles water in het ziekenhuis.

Oef! Maar wel een beetje raar dat ze dan voor 1€ een factuur sturen en die kost, terwijl je er een dag en nacht moest blijven, weigeren. 

Ik lees dit nu pas! :152: 
1 euro terugbetalen. Die mail heeft meer geld gekost dan die fles water :45: 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.