Ga naar inhoud

Recovery BV stap-voor-stap incl. foto's


Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei LindsayS:

@best_boobie bedankt, ik was daar nou echt benieuwd naar. Ik ben nu 11 dgn po en borsten worden wel als iets soepeler maar steken aan de zijkanten nog iets uit. Heb het idee dat ze nog wat meer naar voren moeten komen ofzo. Lastig uit te leggen ;) Met het passen oogde de 350cc hp ook wat groter dan het nu is. Al moet ik wel zeggen dat ik destijds een oude BH had meegenomen om te laten zien naar welke maat ik toe wilde, en die BH past wel

Geef het maar de tijd... zoals in het openingsstuk van dit topic ook al wordt aangegeven.. het eindresultaat is eigenlijk pas zichtbaar na een half jaar po.. Ook bij voor de spier :)
Ik vind zelf, uit eigen ervaring, dat het hele proces eerder een jaar dan een half jaar duurt. Pas toen waren mijn borsten zo zacht (zelfs pas met een maand of 14 po) als dat ze nu nog steeds zijn (bijna 5 jaar po)
Ik heb mijn prothesen ook voor de spier, en er gaat dus echt nog vanalles veranderen. :)

 

xxx

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie ik heb tijdens m'n zwangerschap hele grote borsten gehad (75F) dus de ruimte in m'n huid was er wel. Had nog een lege 70C en nu dan 350cc hp erbij. Natuurlijk zijn m'n borsten nu nog wat hard etc maar zien er echt heel mooi uit. Niet ongelijk en extreem hoog zoals in dat filmpje. Veel ervaringen die ik lees gaan over dual plane of achter de spier. Wel fijn om te horen dat voor de spier ook nog iets voller gaat worden. In BH/bikini vind ik ze groot zat maar in kleding valt het een beetje weg, misschien ook door de postoperatieve BH omdat die zo strak zit(?) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei LindsayS:

@best_boobie ik heb tijdens m'n zwangerschap hele grote borsten gehad (75F) dus de ruimte in m'n huid was er wel. Had nog een lege 70C en nu dan 350cc hp erbij. Natuurlijk zijn m'n borsten nu nog wat hard etc maar zien er echt heel mooi uit. Niet ongelijk en extreem hoog zoals in dat filmpje. Veel ervaringen die ik lees gaan over dual plane of achter de spier. Wel fijn om te horen dat voor de spier ook nog iets voller gaat worden. In BH/bikini vind ik ze groot zat maar in kleding valt het een beetje weg, misschien ook door de postoperatieve BH omdat die zo strak zit(?) 

Vandaar dus dat je prothesen waarschijnlijk meteen zo goed als goed zitten, door de ruimte die je al had :)

Ja, sportbh is niet flatterend haha. Straks met andere bh's en als ze hun volledige volume hebben, ziet het er toch wel anders uit ;) 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Liefbeestje:

Wat een fijn stukje is dit! 

Is dat het 'ploppen' waar jullie wel eens over spreken@best_boobie, als die spier gaat ontspannen? 

ja klopt hihi
Ooit heeft iemand dat 'ploppen' genoemd. Ik vind het een vreselijk woord en ben ook steeds bang dat mensen tegen pc's zeggen: gaan ze nog ploppen? En dat die pc's dan ook nog te horen dat ze dat van het borstenforum hebben :45: 
Krijg ik echt zo een plaatsvervangend schaamtegevoel :P Maar goed.. ja dat is dus hetzelfde hahaha ;)

xxx

  • Upvote 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel fijn topic! Super om het verschil te zien tussen de aantal weken. Geeft me hoop haha.

En dat 'ploppen' zie ik heel vaak, maar wat moet ik me er precies bij voorstellen? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Joy1980:

Handige topic! Hoe zit het bij een wissel? Gaan ze dan ook nog "ploppen"? 

kan wel gebeuren :P

 

 

9 uur geleden zei Anouk11:

Heel fijn topic! Super om het verschil te zien tussen de aantal weken. Geeft me hoop haha.

En dat 'ploppen' zie ik heel vaak, maar wat moet ik me er precies bij voorstellen? 

ik haat dat woord :45: Weet niet meer wie het jaren geleden verzonnen heeft, maar het is een eigen leven gaan leiden.. Er zijn zelfs meiden die aan hun pc gaan vragen: gaan mijn borsten nog ploppen? Dan zegt die pc: wat???? Ja zegt die vrouw dan weer, dat zeggen ze op het borstenforum..
Vervolgens zegt die pc dan: ja.. het borstenforum, zucht..

Echt erg!

Maar goed, wat er dus eigenlijk mee bedoeld wordt, is dat de spier ontspant (met een week of 8-10 po) en dat de prothese op dat moment de ruimte krijgt en goed op zijn plek kan gaan zitten. Het volume wordt dan ook meer zichtbaar en bij veel meiden veranderd dan ook nog de cupmaat, zeker als je ervoor al op het randje zat van een bepaalde cupmaat.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Interessant topic! Ben benieuwd hoe mijn eigen herstel straks gaat verlopen:wub: Heb mijn vriend in ieder geval al gewaarschuwd dat ze in het begin misschien heel lelijk kunnen zijn en dat het tijd nodig heeft, voordat hij straks zijn ongezouten mening geeft net na de operatie :44:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
Op 13-4-2017 om 19:58 zei best_boobie:

 

De spier (of huid, afhankelijk van voorsituatie ) drukt eerst nog op de prothese, omdat die spier moet wennen aan het nieuwe volume.

Na een week of 8-10 gaat deze spier wat losser worden en dus kan de prothese zijn 'ware grootte' behalen. Dus de eerste weken trekt het vocht weg, maar doordat de spier losser wordt en de prothese de kans krijgt om op zn plek te zakken en meer ruimte krijgt, lijkt hij voller. De cupmaat verandert vaak ook nog in deze periode, vandaar vaak het advies, niet te vroeg, niet te veel, en niet te dure bhs te kopen na 6 weken :)

 

Xx BB 

 

Woow echt blij met deze uitleg, ik ben nu 9wk po en vondt het al raar dat mijn Borsten "breder" worden, maar ik nu ook een soort van rimpeling voel aan de zijkant. Kan dat ook nog over gaan??? 

ik ben van een kleine A nu op volle C met 260cc achter de spier. 

 

ik voel het idd ook in mijn oksels ook als ik mijn armen naar boven strek lijkt het alsof de prothese ergens daar hangt. Waar ik me meer zorgen over maak dat ze breder worden en de rimpels. 

 

Wil nog even kwijt dat ik echt zoooo blij ben met dit forum en al een hoop antwoorden op mijn vragen heb gekregen. Bedankt, super fijn!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei jen1811:

 

Woow echt blij met deze uitleg, ik ben nu 9wk po en vondt het al raar dat mijn Borsten "breder" worden, maar ik nu ook een soort van rimpeling voel aan de zijkant. Kan dat ook nog over gaan??? 

ik ben van een kleine A nu op volle C met 260cc achter de spier. 

 

ik voel het idd ook in mijn oksels ook als ik mijn armen naar boven strek lijkt het alsof de prothese ergens daar hangt. Waar ik me meer zorgen over maak dat ze breder worden en de rimpels. 

 

Wil nog even kwijt dat ik echt zoooo blij ben met dit forum en al een hoop antwoorden op mijn vragen heb gekregen. Bedankt, super fijn!!!!

Heel fijn dat je er zoveel aan hebt :)
Zolang we kunnen bestaan als forum, is het fijn als jullie er veel aan hebben :35: 

De rimpels, dat is de prothese die je voelt. Dit wordt toch wel vaak gevoeld door meiden, en is niet echt iets aan te doen. De rimpels worden minder voelbaar meestal, wanneer de borsten zachter worden (en dat proces duurt wel zeker het eerste jaar, soms langer) maar het kan wel zijn dat je het blijft voelen. (dit is afhankelijk van je huiddikte)
Je stopt er nou eenmaal iets in, en dat kun je blijven voelen als de laag er overheen niet heel dik is, wat natuurlijk logisch is :) 

Als je je zorgen maakt over de breedte, kun je me altijd ff een foto sturen in pb. Liefst van nu, en van een paar weken terug. Dan kijk ik wel ff met je mee

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Ook ik ben erg blij met deze uitleg en foto's! Wou dat ik dit gevonden had voordat ik mn verband eraf haalde en toch wel redelijk schrok van hoe mijn borsten eruit zagen. :P

Ik ben bijna 4 weken post operatief en heb de laatste dagen weer veel meer last. Ik vermoed dat het met mijn borstband te maken heeft aangezien het precies op die lijn ligt, aan de zijkant en bovenkant van mijn linker borst. Heb vandaag de borstband maar weg gelaten. Ik verlang toch tot ik niet steeds ongerust meer ben.

Weet iemand of je ooit weer op de buik kan slapen? Mijn chirurg zei van wel maar hier in het artikel staat dat dat niet aanbevolen wordt? Heeft iemand hier zelf ervaring mee?

 

Groetjes jayke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-8-2018 om 20:56 zei jayke:

Ook ik ben erg blij met deze uitleg en foto's! Wou dat ik dit gevonden had voordat ik mn verband eraf haalde en toch wel redelijk schrok van hoe mijn borsten eruit zagen. :P

Ik ben bijna 4 weken post operatief en heb de laatste dagen weer veel meer last. Ik vermoed dat het met mijn borstband te maken heeft aangezien het precies op die lijn ligt, aan de zijkant en bovenkant van mijn linker borst. Heb vandaag de borstband maar weg gelaten. Ik verlang toch tot ik niet steeds ongerust meer ben.

Weet iemand of je ooit weer op de buik kan slapen? Mijn chirurg zei van wel maar hier in het artikel staat dat dat niet aanbevolen wordt? Heeft iemand hier zelf ervaring mee?

 

Groetjes jayke

@jayke dat wil ik nu ook wel eens weten, ik slaap zo graag op mijn buik! Dat wordt een hele aanpassing na de operatie. Logisch gezien vind ik het niet zo verstandig dus zelfs als iemand me zal vertellen dat het wel mag denk ik toch dat ik ervoor ga zorgen dat ik het af leer. Ik las hier van iemand dat tegen haar was gezegd dat het wel mag maar die na maanden ineens dan toch problemen kreeg en dacht dat het daarvan kwam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Kelly_E:

@jayke dat wil ik nu ook wel eens weten, ik slaap zo graag op mijn buik! Dat wordt een hele aanpassing na de operatie. Logisch gezien vind ik het niet zo verstandig dus zelfs als iemand me zal vertellen dat het wel mag denk ik toch dat ik ervoor ga zorgen dat ik het af leer. Ik las hier van iemand dat tegen haar was gezegd dat het wel mag maar die na maanden ineens dan toch problemen kreeg en dacht dat het daarvan kwam. 

Ochnee.. dat vind ik dan toch wel erg jammer. Ik slaap ook zo graag op mijn buik. Nu slaap ik al meer dan 4 weken half zittend in bed met een borstvoedings kussen achter me. Erg vervelend om steeds in dezelfde houding te liggen. Ik word er ook vaak wakker door. Ook vervelend dat ik al al die tijd niet echt meer met mn partner kan knuffelen. 

Kan je eigenlijk na een borstvergroting nooit meer op je gemak zijn? De kans op complicaties blijven eigenlijk altijd dan?

Ik had eigenlijk verwacht dat je na 8 weken weer alles mag en kan en dit zonder pijn of risico's. Ok, buikslapen wist ik wel dat dit de eerste maanden wrs niet zou kunnen. Het voelt ook niet alsof ik dat binnenkort al zou willen/durven proberen..

Ik verlang toch tot het echt mijn borsten zijn, die gewoon bij mij horen. Die bezorgdheid is vooral zo vervelend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei jayke:

Ochnee.. dat vind ik dan toch wel erg jammer. Ik slaap ook zo graag op mijn buik. Nu slaap ik al meer dan 4 weken half zittend in bed met een borstvoedings kussen achter me. Erg vervelend om steeds in dezelfde houding te liggen. Ik word er ook vaak wakker door. Ook vervelend dat ik al al die tijd niet echt meer met mn partner kan knuffelen. 

Kan je eigenlijk na een borstvergroting nooit meer op je gemak zijn? De kans op complicaties blijven eigenlijk altijd dan?

Ik had eigenlijk verwacht dat je na 8 weken weer alles mag en kan en dit zonder pijn of risico's. Ok, buikslapen wist ik wel dat dit de eerste maanden wrs niet zou kunnen. Het voelt ook niet alsof ik dat binnenkort al zou willen/durven proberen..

Ik verlang toch tot het echt mijn borsten zijn, die gewoon bij mij horen. Die bezorgdheid is vooral zo vervelend..

Ik ben ook een buikslaper ik ben nu bijna 5mnd po en ik wordt weleens wakker op mijn buik maar het blijft een beetje gevoelig, het voelt ook best raar om op je buik te liggen. Maar ja snachts doe je dat toch vanzelf. Dus ja het kan wel maar het blijft raar. Knuffelen komt weer vanzelf, maar de typische dingen moeten toch wennen, als je bv een dagje thuis doorbrengt zonder bh en je huishouden doet, dat is een nieuwe ervaring ook het zwemmen was voor mij de eerste keer wennen. En zo went alles wel weer. Dan zijn je borsten je borsten weer :D maar het heeft tijd nodig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei jen1811:

Ik ben ook een buikslaper ik ben nu bijna 5mnd po en ik wordt weleens wakker op mijn buik maar het blijft een beetje gevoelig, het voelt ook best raar om op je buik te liggen. Maar ja snachts doe je dat toch vanzelf. Dus ja het kan wel maar het blijft raar. Knuffelen komt weer vanzelf, maar de typische dingen moeten toch wennen, als je bv een dagje thuis doorbrengt zonder bh en je huishouden doet, dat is een nieuwe ervaring ook het zwemmen was voor mij de eerste keer wennen. En zo went alles wel weer. Dan zijn je borsten je borsten weer :D maar het heeft tijd nodig. 

@jen1811 heeft jou PC hier iets van gezegd, of je het beter wel of niet doet? Kan me voorstellen dat ik ook wel uit gewoonte in mijn slaap op mijn buik zal gaan draaien maar denk ook wel dat ik dat kan afleren als het echt niet zo goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.