Ga naar inhoud

Recovery BV stap-voor-stap incl. foto's


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Kelly_E:

@jen1811 heeft jou PC hier iets van gezegd, of je het beter wel of niet doet? Kan me voorstellen dat ik ook wel uit gewoonte in mijn slaap op mijn buik zal gaan draaien maar denk ook wel dat ik dat kan afleren als het echt niet zo goed is.

Nee nooit niets van gezegd, hij zei jij mag alles doen wat jij voorheen ook deed. Denk dat jou lichaam het ook zelf aangeeft. Zoals bij mij dat ik ervan wakker wordt en het gevoelig is dus een teken om een andere slaappositie in te nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei jen1811:

Nee nooit niets van gezegd, hij zei jij mag alles doen wat jij voorheen ook deed. Denk dat jou lichaam het ook zelf aangeeft. Zoals bij mij dat ik ervan wakker wordt en het gevoelig is dus een teken om een andere slaappositie in te nemen. 

@jen1811 Klinkt inderdaad logisch. Ik neem de vraag ook even mee naar mijn consultatie. Bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 13-4-2017 om 11:58 zei Deeske B:

Over de herstellingsperiode na de operatie is niet echt veel beeldmateriaal te vinden , dus ik dacht ik zal deze maar even delen met jullie 1f609.png;)#ItWillOnlyGetBetter 1f642.png:)

 

Hieronder vindt u een gedetailleerd overzicht van wat kan meestal worden verwacht na een borstvergroting.

 

1 dag post-op

 

Implantaten zitten hoog en samengedrukt.
Ze zullen zeer stevig en strak gespannen zijn.
Tepels kunnen waarschijnlijk zeer laag lijken en kunnen naar beneden wijzen.
Er zal weinig tot geen afronding aan de onderkant van de borst zijn.
Dit is meestal de fase waarin borsten eruit zien als borstspieren. Dik langs boven, het steekt niet veel uit buitenwaarts, en weinig tot geen volheid onderaan.
Zwelling op het borstbeen.
Lichte tot matige blauwe plekken afhankelijk van de patiënt.
Geplaatst in een niet-ondersteunende sport-bh die je 24/7 dien te dragen, met uitzondering van het douchen.

1 week na de operatie

Implantaten zitten nog steeds hoog en samengedrukt, maar je kan een beetje uitsteeksel hebben.
Borsten zullen nog steeds stevig en strak zijn.
Tepels kunnen nog laag zitten.
Waarschijnlijk is er nu iets meer ronding te zien aan de onderkant, maar aan de zijkant mogelijk nog steeds niet.
De zwelling op je borstbeen moet verminderd of verdwenen zijn ondertussen. Alsook de blauwe plekken.
Borsten lijken nog steeds meer op borstspieren, dan natuurlijke borsten.
Je kun plat op je rug slapen, maar nog niet op je zij.
Je kunt jeuk of een brandend gevoel ervaren aan de wonden, dit is normaal.
Je kunt beginnen met wandelen, zelfs stevige wandelingen. Hou wel goed in gaten dat de pijn en zwelling niet verergerd.
Geef in dat geval jezelf meer tijd om te genezen.

 

2-3 weken post-op

 

Implantaten zullen nog steeds hoog zitten, maar zal beginnen minder samengedrukt te lijken.
Nog steeds stevig, maar niet meer zo strak gespannen.
De tepels kunnen nog steeds laag hangen, maar zullen beginnen omhoog te komen.
De afronding van de onderkant begint nu meer uitgesproken te lijken, maar zijn toch altijd nog ronder langs de bovenkant van je borsten.
Aan de zijkant is er nog steeds weinig ronding te zien, soms zelfs niet.
De blauwe plekken zijn nu compleet verdwenen. Je kunt misschien nog last hebben van pijnscheuten en jeuk.
Het kan je misschien opvallen dat de ene kant de implantaat sneller kan zakken, dan bij je andere borst. Asymmetrie kan dan zichtbaar zijn, maar is normaal.
Bij sommige patienten zullen de implantaten al beginnen zakken, terwijl bij anderen de implantaten nog steeds erg hoog zitten. Dit verschilt van patient tot patient.
Het is okay om lichamelijke activiteiten te starten, zoals fietsen,wandelen, onderlichaam workouts... Niet springen ! Stoppen wanneer het pijnlijk is en wanneer er zwelling optreedt.

 

6 weken na de operatie

 

Implantaten beginnen meer op borsten te lijken en het zal er aantrekkelijker gaan uitzien.
Borsten beginnen te zachter te worden, Alhoewel ze aan de zijkanten nog redelijker strak kunnen zijn.
Tepels stijgen langzaam naar het centrum van de borsten. Het is nog niet perfect in dit stadium, maar het is een goede verbetering.
De afronding van de zijkant van de borsten begin je langzaam te zien, maar nog niet uitgesproken.
Pijnscheuten kunnen nog steeds aanwezig zijn, maar minder frequent.
Een borst kan nog hoger lijken dan de andere. Asymmetrie is normaal.
Patiënten zullen opnieuw worden geëvalueerd voor beha management bij elke afspraak.
Het is okay om op je zijkant te slapen, maar slapen op je buik wordt niet aanbevolen na borstvergroting.

Op dit punt in het genezingsproces, zult u waarschijnlijk in staat zijn om een badpak of een strapless jurk te dragen, en het zal mooi ogen.
De incisies moeten nu volledig genezen zijn. Als dat zo is, kun je geheel in het water gaan. Maar de wonden moeten zeker 1 week genezen zijn.

 

8-9 weken post-op

 

Borsten zullen er veel beter uitzien, maar waarschijnlijk nog niet 100% van het verwachte resultaat.
Borsten zijn veel zachter dan de afgelopen weken, maar voor sommigen zal dit nog steeds wat tijd nodig kunnen hebben.
De tepels zouden nu in de juiste positie moeten staan, maar kunnen nog steeds iets te laag en op ongelijke hoogte staan.
De ronding aan de zijkant zal bij elk bezoek meer uitgesproken worden. De ronding aan de onderkant zal opgevuld zijn en meer zichtbaar worden.
Een borst kan nog steeds iets hoger lijken dan de andere, maar dat zal stilaan stap voor stap langzaam verbeteren.
Afhankelijk van hoe je genezing verloopt, kan u uw lichamelijke activiteit verhogen met: hardlopen en andere high impact activiteiten, bovenlichaam work outs, enz. Eerst vragen aan uw chirurg.

 

12 weken post-op

 

Borsten zullen een mooie aantrekkelijke vorm hebben. Sommige patiënten zullen bijna volledig genezen zijn op dit moment. Anderen kunnen nog een maand of twee nodig hebben zodat de implantaten pas volledig op hun plaats zitten.
Borsten blijven zachter worden en de zwelling is bijna verdwenen.
Tepels zouden nu gecentreerd moeten staan, als dit nog niet eerder het geval was.
De ronding van de zijkant zal goed te zien zijn, maar kan natuurlijk afhankelijk zijn van de patient zijn spieren en weefsels. Bij sommige patienten kan dit 6 maanden nodig hebben.
De ronding van de onderkant is nu goed te zien maar zal nog verbeteren.
Het is okay voor bovenlichaam training en hardlopen. Maar je moet een sport beha met ondersteuning dragen hierbij.

 

6 maanden post-op

 

Borsten zijn in optimale positie.
Borsten zullen veel zachter aanvoelen.
Zij- en onderkant afronding heeft een goede definitie.
Beugelbeha zal geadviseerd worden.

 

Ik heb deze informatie van een engelse site afgehaald en vertaald (https://orangecountycosmeticsurgery.com/…/breast-augmentat…/)
Hopelijk is het een beetje behulpzaam voor alle onzekerheden in elke periode na een borstvergroting 1f609.png;)

 

 

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Zijn er toevallig nog meer meiden recent met dit probleem of gehad hebben en waar het uiteindelijk goed hersteld is ?

ik heb het namelijk bij 1 borst.

Graag zie ik jullie reactie’s tegemoet

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-8-2018 om 13:48 zei Kelly_E:

@jen1811 heeft jou PC hier iets van gezegd, of je het beter wel of niet doet? Kan me voorstellen dat ik ook wel uit gewoonte in mijn slaap op mijn buik zal gaan draaien maar denk ook wel dat ik dat kan afleren als het echt niet zo goed is.

Hier ook een buikslaper. Ik heb de eerste 2 weken op mn rug geslapen, niet fijn maar begon er aan te wennen, na 2 weken op mijn zij maar dat is soms best pijnlijk, heb ook dan het gevoel alsof er dan een zwaar gewicht aan me hangt terwijl ik gewoon in een strakke sport bh slaap. Ben 3 weken po, ben ook benieuwd of ik ooit nog comfortabel kan buikslapen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Kelly_E:

@San41 heel erg bedankt om deze info van Deeske hier te herposten :116:, zeer nuttige informatie! Ga ik zeker een paar keer naar spieken als ik mijn bv eind november achter de rug heb.  :35:

@Kelly_E thx meis ,ja loop namelijk met het zelfde probleem en vind het wel interssant om te herposten en met meiden het erover te hebben die het zelfde ervaren. Ben ook heel benieuwd naar jou verloop als je geweest bent. Wanneer ben jij geopereerd ? Voor mij is het nog maar heel recent hoor gisteren 1 week 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Stephh90:

Hier ook een buikslaper. Ik heb de eerste 2 weken op mn rug geslapen, niet fijn maar begon er aan te wennen, na 2 weken op mijn zij maar dat is soms best pijnlijk, heb ook dan het gevoel alsof er dan een zwaar gewicht aan me hangt terwijl ik gewoon in een strakke sport bh slaap. Ben 3 weken po, ben ook benieuwd of ik ooit nog comfortabel kan buikslapen. 

@Stephh90 Ik heb het uiteindelijk wel tijdens mijn consultatie gevraagd en mijn pc zei dat ik ook na de bv terug op mijn buik mag slapen (natuurlijk niet de eerste weken/maanden). En ook mijn vriendin die ook al een bv heeft laten doen zegt dat ze dat nu terug kan en dat je alles terug mag hernemen na een bv. Ik krijg zelf wel ronde implantaten en mijn vriendin heeft ook ronde, kan me dus niet uitspreken over anatomische. Lijkt me toch net iets lastiger om op te liggen omdat die voorgevormd zijn, en heb ergens gelezen dat je met anatomische ook geen push up mag aandoen?

 

Maar goed, ik krijg ronde dus ik ga er wel van uit dat ik na een tijdje terug op mijn buik zal kunnen slapen :43:

Mijn vriendin zei dat het even duurt alvorens het goed aanvoelt (hoort natuurlijk ook bij het genezingsproces omdat ze ook zeggen dat het een jaar kan duren) maar nu voelen ze aan alsof ze bij haar lichaam horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei San41:

@Kelly_E thx meis ,ja loop namelijk met het zelfde probleem en vind het wel interssant om te herposten en met meiden het erover te hebben die het zelfde ervaren. Ben ook heel benieuwd naar jou verloop als je geweest bent. Wanneer ben jij geopereerd ? Voor mij is het nog maar heel recent hoor gisteren 1 week 

@San41 ja ik help hier ook iedereen graag met de kennis die ik zelf vergaart heb en de info die ik opzoek. We zitten immers allemaal in hetzelfde bootje ;) en dat is wat ik ook zo geweldig vind aan dit forum :57: iedereen is zo lief! 

 

Ik ben nog aan het aftellen voor mijn operatie. Op 28 november is het aan mij! Dus nog een paar nachtjes slapen.. :lazy2:

Jij bent al aan de beurt geweest lees ik! Bij wie ben je geweest, en heb je ook dual plane?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Kelly_E:

@San41 ja ik help hier ook iedereen graag met de kennis die ik zelf vergaart heb en de info die ik opzoek. We zitten immers allemaal in hetzelfde bootje ;) en dat is wat ik ook zo geweldig vind aan dit forum :57: iedereen is zo lief! 

 

Ik ben nog aan het aftellen voor mijn operatie. Op 28 november is het aan mij! Dus nog een paar nachtjes slapen.. :lazy2:

Jij bent al aan de beurt geweest lees ik! Bij wie ben je geweest, en heb je ook dual plane?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Kelly_E:

@Stephh90 Ik heb het uiteindelijk wel tijdens mijn consultatie gevraagd en mijn pc zei dat ik ook na de bv terug op mijn buik mag slapen (natuurlijk niet de eerste weken/maanden). En ook mijn vriendin die ook al een bv heeft laten doen zegt dat ze dat nu terug kan en dat je alles terug mag hernemen na een bv. Ik krijg zelf wel ronde implantaten en mijn vriendin heeft ook ronde, kan me dus niet uitspreken over anatomische. Lijkt me toch net iets lastiger om op te liggen omdat die voorgevormd zijn, en heb ergens gelezen dat je met anatomische ook geen push up mag aandoen?

 

Maar goed, ik krijg ronde dus ik ga er wel van uit dat ik na een tijdje terug op mijn buik zal kunnen slapen :43:

Mijn vriendin zei dat het even duurt alvorens het goed aanvoelt (hoort natuurlijk ook bij het genezingsproces omdat ze ook zeggen dat het een jaar kan duren) maar nu voelen ze aan alsof ze bij haar lichaam horen.

Heb ook ronde gelukkig :) maar zal inderdaad wel even duren voordat ze ‘eigen’ voelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...
9 uur geleden, Von5385 zei:

@Noor45, @Diana75  @lisa1701 het eerste bericht in dit topic legt super duidelijk uit hoe de fases na de bv gaan. Super handig en duidelijke uitleg en foto’s. Ik dacht deel het even met jullie ☺️

Dank je wel. Ook heel fijn te lezen dat er nog van alles verandert als het voor de spier is geplaatst. Ik was bang dat dit alleen bij plaatsing achter de spier zou zijn. Geduld geduld geduld. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.