Ga naar inhoud

fayenne1982 : 5 december 2016 : Dr. Nio : Olvg-west


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste Reactie

@Nonky @Desert-Rose @Susannah @best_boobie @Jaydee @Miss.S @F-cupje @prisje81 @ptries @lovertje @Xxmelliexx @Sonja1985 @popie @Sweetboobs16 @Misspe meiden wederom bedankt voor jullie reacties.

Nu Einde dag 5 merk ik eindelijk dat de pijn wat minder wordt... heerlijk.. binnenkort weer lekker boven in me bed naast me mannetje sslapen. Lig nu nog even op de bank is net wat makkelijker met opstaan en met wat kussen in de rust en om me heen valt het op zich niet tegen..

Ben echt super blij dat ik deze stap naar nio heb kunnen zetten ik wordt er steeds meer happy mee wel even wennen want heb het idee dat kwa grootte ze toch wel beetje aan de kleine kant zijn uitgevallen zoals ik het nu zie vergeleken met wat ik eigenlijk altijd gehad heb.. maar goed wie weet veranderd er nog iets in de komende tijd en anders ben ik er toch zeer tevreden mee. Pijnstillers  oxycodon werken prima mag er zo nodig 1 tot 6 per dag verder niets er bij.. Alleen 1 nadeel je kan er zo slecht van naar de w.c. haha maar daar heb ik van die zakjes voor gekregen maar nog niet t idee dat t helpt sinds maandag niet meer geweest merk wel erg dat nodig is buikpijn enz maar lukt niet. Iemand nog tips?

Mijn sport bh jeukt echt vreselijk op mijn borsten heb al crème gesmeerd maar helpt niet echt word er soms beetje gek van zal wel komen dat ze nog gespannen staan en daardoor misschien gevoeliger kan ook nog door de tape komen iziekenhuis tot voor ik naar huis mocht de volgende dag zaten mijn borsten met strakke stevige tape ingepakt die hebben ze eraf gehaald toen ik de sport bh aan moest doen voor ik naar huis ging maar de lijm ervan hadden ze laten zitten hebben we de volgende dag er af moeten halen thuis  was niet zo pretje dat was ook beetje gaan irriteren maar ach een kleinigheidje.

Over de sport bh's gespreken @best_boobie de gene die ik had die te klein waren heb ik retour gestuurd naar waar ik ze gekocht heb en netjes het geld al terug ontvangen. Ben vanuit het ziekenhuis met me vriend en jongste dochtertjes naar sport zaak in Amsterdam gereden zonder bh en zonder tape in de auto haha ik had ze stevig vast was veel te bang dat ze d'r af zouden vallen :P. Daar hadden ze 1 bh in mijn maat die gekocht en meteen aangehouden (zat toch wel wat fifijner in de auto met bh aan). Was wel erg pijnlijk de rit van 1,5 uur met de hobbeltjes en bobbeltjes.

Thuis nog extra bh besteld en tussen stukjes dus nu zitten ze goed ingepakt.

ik ben zeer tevreden tot nu toe over het resultaat. Mijn dochter van 8 vond het hiervoor mooier mijn zoontje van 10bvind ze nu mooier mijn vader die dit voor mij heeft kunnen regelen vind het er nu veel beter uit zien mijn vriend kan er nog niet zo veel over zeggen die had geen moeite met hoe ze er hiervoor uitzagen (hij houdt van groot) en hij kan het verschil pad goed zien zegt hij zonder pleisters en als alles beetje gezakt en genezen is. Maar hij vind ze prima tot nu doe.... dochter lief van 2 maakt het allemaal niet zo veel uit als ze maar in mijn shirt kan grabbelen.... dus die heeft het even zwaar want dat kan voorlopig niet..

ik ga weer even proberen mijn oogjes te sluiten op de bank onder de dekens met een snorrende kat op mijn benen.

Volgende week donderdag middag  terug op controle bij nio. Daarna weer nieuwe foto's die ik zal plaatsen waarschijnlijk zonder pleisters dan... ik ben benieuwd.

Liefs fayenne 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, ja dag vijf. De dagen gaan echt voorbij al denk je in het begin, het gaat nooit gebeuren! 

Wat fijn dat het wat dragelijker is voor je en dat je happy bent! Ik wweet zeker dat je ze straks niet meer kan missen ook al lijken ze nu klein, dat gaat best nog wel meevallen denk ik hoor. Meestal toch weer een cupje groter na een aantal maanden...Ben ook wel heel benieuwd wat het is geworden zonder pleisters. 

Tja en niet naar de wc... Mmm elke dag lijnzaad met yoghurt helpt. Wat ook goed helpt is geen koolhydraten eten, bijvoorbeeld brood pasta rijst laten staan. Dus wel groenten fruit vlees kip ei. Moet jij es kijken hoe snel je dan kan.. Maargoed dat moet je er dan wel ff voor over hebben.

ik heb geen ervaring met zakjes maar dat zal uieindelijk ook wel wat doen. Het is ook dat je weinig beweegt natuurlijk.. En veeeeel drinken maar dat weet je vast wel. Brandnetelthee bijv...

Het is heftig he voor kinderen als mamma geopereerd is! Heeft best veel impact op ze, mijn dochter maakte zich erg veel zorgen steeds. Zelfs met 1 borst zei ze, het maakt mij niet uit hoor mam, dan laat je het toch lekker zo? Als je dan niet geopereerd wordt vind ik het prima...lief he..

Nou meid, fijn weekend en ik hoop dat je snel van de bank af kan snachts. Er gaat toch niks boven je eigen bedje! 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Fijn dat je nu gaat merken dat de pijn minder gaat worden,dan ga je je toch weer iets prettiger voelen, en de maat, er gaat nog zoveel veranderen,al je borstweefsel moet weer een plekje gaan vinden, door de lift staat je natuurlijk veel strakker,daardoor lijken de borsten nu ook nog iets kleiner, dus het is helaas wederom geduld.

Als je zo zakje neemt, moet je gelijk er achteraan een extra glas water nemen, ik weet niet hoe vaak per dag je het gebruikt, maar als dat 1 keer per dag is, mag je het op gaan voeren naar 2 keer per dag ,verder zou je pruimen moes kunnen proberen,werkt meestal heel erg goed, ook kiwi is bijv goed bij obstipatie,maar je zult toch ook merken als je dadelijk weer iets meer gaat lopen, dat de stoelgang weer op gang komt, en gaat het dan nog allemaal niet kun je eventueel lactulose kopen bij de apotheek.

Lekker rustig aan, en slaap geneest.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pruimenmoes is te krijgen in cupjes, ( Dr. Oetker)  ik heb het zelf ooit besteld bij DeliXL ,maar je kunt het ook wel vinden in een natuurwinkel( ligt een beetje aan welk assortiment ze hebben, de Spar heeft het regelmatig staan bij de dieetproducten, en soms verkoopt de Aldi het.

En anders kun je het ook zelf maken, zowel van verse als gedroogde pruimen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nonky thanks vorige de tips!!. Is echt kei lief van je dochter!! Kinderen zijn vaak heel meelevend merk ik. Maar merk ook wel verschil tussen jongen of een meid me dochtertje is idd ook best bezorgd en behulpzaam mijn zoontje vond het ook allemaal spannend maar die ook weer op een leeftijd van de grapjes maken haha. Heeft ook wel weer iets maar lachen doet zo zeer. Hoe gaat het nu met jou verder?

Liefs fayenne 

@Desert-Rose ook bedankt voor de tips!!. Toevallig ook nog een tip voor de jeukende bh? Jeukende borsten?.

Idd het woord wat hier heel vaak voorbij komt....... Geduld.... soms wel lastig maar merk dat ik het nu minder lastig vind als toen ik in mei geopereerd ben bij Dhr Janssen toen zag t er niet uit en bleef ik elke dag hopen op verandering.  Nu vind ik ze nu al mooi hoewel het allemaal nog moet genezen en op zijn juiste plek moet komen dus das wel een heel groot verschil en nu makkelijker mee om te gaan... 

Dit forum vind ik ook echt super fijn allemaal meiden/vvrouwen met beetje t zelfde ding mensen die je niet kent en vaak nonog aardiger en begripvoller zijn dan de mensen in je eigen omgeving.

Bf moet genomineerd worden tot forum van het jaar!!!.

Liefs fayenne 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fayenne1982, Wauw meis, ik vind ze echt prachtig. Wat een verschil met de voorsituatie. Je mag hier echt met recht supertrots op zijn hoor. 

Als ik moeilijk naar het toilet kan neem ik altijd psyllium vezels (te koop bij de Tuinen). Werkt echt super, zonder buikkrampen of diarree.

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jaydee jaaaa eindelijk zitten ze er zoals ik wil!!. Kreeg van de week van Janssen nog een mail dat hij tijdens komende controle wil kijken of er evt toch nog iets aan gedaan kan worden met evt het verticale litteken en dan liften of zo.... haha nou is ie beetje laat mee... 

Weet nog niet hoe ik dit ga aanpakken met hem.

Geld terug hoef ik niet op te tekenen en wil ook geen toestand meer met hem ik ben nu happy er mee en daar gaat het uiteindelijk om.

Maar het het om toch wel even laten blijken dat het dus wel kan wat ik wou..

Alleen nog geen idee hoe. Misschien gewoon naar controle gaan en dan kijken wat hij zegt of de foto's van 4 december naar hem sturen met de foto's van nu dat hij meteen het verschil ziet... Heb nog geen idee maar hij zal 't weten.

Ook Jij bedank voor de tip ik zal eens gaan kijken wat bij mij gaat werken.

Liefs fayenne 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei fayenne1982:

 

@Desert-Rose ook bedankt voor de tips!!. Toevallig ook nog een tip voor de jeukende bh? Jeukende borsten?.

Idd het woord wat hier heel vaak voorbij komt....... Geduld.... soms wel lastig maar merk dat ik het nu minder lastig vind als toen ik in mei geopereerd ben bij Dhr Janssen toen zag t er niet uit en bleef ik elke dag hopen op verandering.  Nu vind ik ze nu al mooi hoewel het allemaal nog moet genezen en op zijn juiste plek moet komen dus das wel een heel groot verschil en nu makkelijker mee om te gaan... 

Dit forum vind ik ook echt super fijn allemaal meiden/vvrouwen met beetje t zelfde ding mensen die je niet kent en vaak nonog aardiger en begripvoller zijn dan de mensen in je eigen omgeving.

Bf moet genomineerd worden tot forum van het jaar!!!.

Liefs fayenne 

Jeukende borsten komt echt doordat de huid gaat reageren en de binnenkant van de borsten gaat genezen, normaal kun je de borsten heel voorzichtig insmeren om de huid soepel te houden, maar omdat jij natuurlijk nu toch met hechtingen zit rond de tepel zou ik daar heel voorzichtig mee zijn, want als er iets in de buurt komt van de hechtingen ben je dadelijk verder van huis, enige wat je tegen een jeukende bh kunt doen is gaasjes over de borsten dat de bh de huid niet raakt,en je kunt proberen om te koelen, niet in de buurt van de hechtingen,maar dan meer boven en zijkant van de borsten.

Verder is er helaas niets aan te doen.

Precies, je staat er nu een stuk positiever in, en dat scheelt zoveel, als je nu in de spiegel kijkt ben je al veel meer tevreden,en dat doet mentaal zoveel met je, dat je de helft al gewonnen hebt.

Wat vind ik dit een mooi compliment,en het klopt, we zijn hier allemaal met 1 doel voor ogen, mooie borsten, trots kunnen zijn op dat extra stukje vrouwelijkheid, en dat maakt ook dat wij hier anders met elkaar om gaan dan de buitenwereld, want heel vaak heeft de buitenwereld toch altijd hun oordeel klaar,en hier begrijpen we elkaar.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fayenne1982, oh,  daar is hij idd een  beetje laat mee. Als ik jou was, zou ik hem idd een mail sturen dat je erg teleurgesteld in hem bent en dat een andere chirurg,  iemand waar je meer vertrouwen in hebt,  het inmiddels al heeft opgelost en dat hij gelukkig wel precies begreep hoe je het wilde hebben en zijn vak perfect verstaat.  En dan stuur je de foto's van voor en van na de operatie. Janssen, Eat your heart out! En dan kun je er misschien ook nog even bij vermelden dat je een lening af hebt moeten sluiten voor de operatie en dat je daardoor nu in de schulden zit. En bedankt dokter!!!

Veel liefs, Jaydee  

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Jaydee denk idd dat ik het maar beetje op zo een manier ga aanpakken... Ben benieuwd naar zijn reactie...

@Desert-Rose inderdaad mensen in de omgeving vaak geen begrip behalve de mensen die het dichtst bij me staan zo kom je er wel achten aan wie je wat hebt en aan wie niet...

Ik mag zo voor het eerst gaan douchen nu zitten de hechtpeisters er nog op overal maar als deze nat worden gaan ze misschien er af.. kan dit kwaad? moet ik er dan wat anders op doen of gewoon zo laten?

Liefs fayenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dadelijk als de pleisters eraf zijn zal je ze iedere week mooier vinden en ik kon ook bijna een week niet naar de wc denk door de narcose dat alles weer op gang moet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei fayenne1982:

 

@Desert-Rose inderdaad mensen in de omgeving vaak geen begrip behalve de mensen die het dichtst bij me staan zo kom je er wel achten aan wie je wat hebt en aan wie niet...

Ik mag zo voor het eerst gaan douchen nu zitten de hechtpeisters er nog op overal maar als deze nat worden gaan ze misschien er af.. kan dit kwaad? moet ik er dan wat anders op doen of gewoon zo laten?

Liefs fayenne

Als je mag douchen met de pleisters dan zijn het waterafstotende, zou heel kort onder de douche blijven,niet al te warm water, en borsten niet al te nat maken, en als de pleisters daarna een beetje vochtig zijn, mag je die met een koude fohn droogblazen, denk niet dat ze loslaten

Klopt, je weet op zo moment precies wat je aan mensen hebt. 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi @fayenne1982

Wat fijn dat het al zoveel beter begint te gaan meid, en de pijn goed te doen is met je medicatie.

Het is idd zo dat deze medicatie snel zorgt voor verstopping en dit krijg je niet meer zo gauw met alleen het eten van vezelrijke voeding eruit, als het al zo lang duurt..
Probeer het wel, door juist vezelrijke koolhydraten (brood, vooral volkoren en roggebrood, studentenhaver, bonen!, en ook de volkoren pasta en rijst bevatten genoeg vezels.) en andere vezelrijke voedingsmiddelen! Voor de rest zie ik hier al pruimen staan idd en veel groenten zijn vezelrijk. Je zou er anders even op kunnen googlen...

Je hebt waarschijnlijk de movicol zakjes he?
Je mag daar tot 3 zakjes van nemen per dag, maar wel zoals Desert-Rose al aangeeft: erna ook een glas water drinken!
Sowieso is veel water drinken nu heel belangrijk. Zowel voor de zachtheid van je ontlasting, als ook voor het wegspoelen van de narcose middelen die in je lijf zitten, als ook voor evt vocht dat je lichaam vast wilt houden nu. :) 
Dus veel water en thee drinken.

BIj het douchen, idd niet te lang, niet te veel zeep, en niet te warm.
Daarna de pleisters droog deppen en evt nablazen met een lauwe/koude fohn. Niet eraf halen zonder overleg met Nio!!
Ook al zijn ze kletsnat, dan proberen te deppen en daarna met de fohn

De jeuk is idd een normale reactie van de huid nu. Wat je evt zou kunnen doen, is een zacht, naadloos hemdje dragen onder je sportbh. Katoen is vaak beter te verdragen dan die stof van de sportbh.

Hihi, forum van het jaar.. Ik ben voor ;) 

En niks aantrekken van mensen die in je omgeving niet begripvol zijn... Dat is lastig, ik weet het.. maar die rare reacties komen vaak vanuit jaloezie, of misgunnen.. Beetje jammer als mensen je zo behandelen, maar je hebt het niet verdiend. Vaak in de situaties waarin je het meeste begrip nodig hebt, ontdek je wie je beste vrienden zijn..

Ben echt heel benieuwd hoe die mooie boobs zich gaan ontwikkelen. Echt superprachtig, nu al :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei fayenne1982:

@best_boobie dank voor de uitgebreide reactie:-) ik reageer even kort terug met een korte vraag morgen even wat meer uitgespreid maar ben echt helemaal op....

Wond vocht tot hoe lang is dit normaal als dat een klein beetje is?. 

Liefs fayenne 

 

Hey meid

Ga maar lekker slapen.
Geen zorgen maken, kleine plekjes wondvocht is normaal!
Als je gaasje doorweekt raakt, dan even contact opnemen met Nio of het noodnummer dat je waarschijnlijk meegekregen hebt.

Geen zorgen, lekker slapen :) 
:100::lazy2: 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie pff kan niet in slaap komen blijf maar naar de w.c. lopen door alle thee denk ik..... denk dank ik weet hoe het komt dat wonden niet goed dicht gaan... waarschijnlijk doordat de onder rand van mijn sport bh daar precies op zit en aan de hechtpeisters blijft hangen dus trekt het deze steeds los... geen idee wat ik daar nu weer aan kan doen. Als maandag niet over is moest ik naar nio komen voor controle en tot die tijd niet douchen... blij dat ik ondanks dat ik graag wil nog niet gedouched heb maar mijn vriend me gewoon even goed gewassen heeft (Behalve mijn borsten dan).

Moet ik me nu zorgen gaan maken omdat de wond nog niet dicht is? Weet niet hoe lang dit normaal gesproken duurt maar vond het beetje griezelig omdat nio zei dat ik anders maandag lang moet komen hoewel ik zo ie zo donderdag moet..

Kan dit ontsteking zijn dan? Heb verder nergens last van geen koorts geen rode of warme borst geen extra pijn pijn wordt minder ga nu wel wat steekjes af en toe op hoogte van de tepel voelen maar dit lijkt me wel normaal.

Moet me niet druk maken probeer ik ook zeker niet ben gewoon erg blij met mijn borsten nu. Doe in mijn ogen ook niet te veel. Manlief is heel de week al thuis en zorgde voor de Kids en het eten en t huishouden ik lig met kussen in de rug op de bank of zit op een stoel beetje te lezen en tv te kijken en beetje te ouwehoeren met mijn Kids en mannetje. Enige wat ik zelf doe is zittend aan tafel broodje smeren en kopje thee in schenken en tja klinkt raar maar als het dan al lukt naar de w.c. te gaan ik zal toch moet af vegen... volgens mij doe ik niks wat niet mag toch?

Wat ik wel zit te denken is dat doordat ik niet naar de w.c. kon en toch erg buikpijn had ik gister ochtend behoorlijk wat kracht gezet heb dit voelde ik ook aan mijn borsten zou het evt daardoor Kunnen komen?

Verder gaat het allemaal prima voel me goed en happy.. Alleen duf van de medicatie.

Liefs fayenne 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fayenne1982

De jeuk is voor mij herkenbaar maar werd veroorzaakt door de nylon in de beha.

Dit heb ik opgelost door zakdoekjes in de beha te plaatsen

Ik wens je veel succes met je herstel.

xx Ank

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HeybFayenne, 

hier nog een nachtbraker....pfff

ik lees dat je bang bent dat je wondjes niet goed helen. Ik heb wel gelezen en gezien hier dat het wel vaker voorkomt bij een ankerlift, vooral het drielandenpunt, zo heet dat gloof ik, schijnt een lastige plek te zijn., maak je vooralsnog geen zorgen en Nio is gewoon heel allert, die ziet je liever een x te veel dan te weinig. Het is ook echt wel een grote gehechte wond en jij kunt niets meer doen dan wat je doet. Dit is gewoon de aller lastigste periode. Mijn arts zei dat die hechtingen echt niet zomaar losgaan ookal voelt het scheurend.....

bovendien genoeg ervaringsverhalen en foto's hier op t forum te vinden dus wellicht heb je daar wat aan. Iedereen is hier op zoek naar zekerheid...

En je hebt hier gelukkig altijd nog je verpleegkundige online(BB dus) :)

en dat je zoveel naar de wc moet om te plassen is wel lastig maar hartstikke goed. Afvoeren die zooi! Oja en ik had ook last van jeukende borsten door de bh. Misschien een tshirt in driehoekstukkn knippen en die als inlegger gebruiken? Ikzelf had mn bh vol wattenschijfjes aan alle kanten waar nodig maar voor jou met al die wondjes miss geen goed idee...

Ik hoop dat je nog ff kunt slapen xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @fayenne1982

Over de wondjes niet te veel zorgen maken. Het is waarschijnlijk alleen het allerbovenste laagje dat steeds stuk gaat. De huid bestaat uit meerdere lagen en daarbij is ook je litteken, normaal gezien, driedubbel gehecht.

Stuur me anders ff een foto, want wil wel graag weten hoe het met de pleister erop uitziet. Dan kan ik even wat gerichter helpen. Doe maar ff in pb als je wilt.

Probeer overdag meer te drinken en dan in de avond wat afbouwen .  Niet lekker als je de halve nacht moet plassen ;)

Neem vandaag ff twee zakjes movicol, 1 bij het ontbijt  en eentje 2 a 3 uur later. als je het drankje klaar maakt, meteen opdrinken, niet laten staan. en een glas water er meteen achteraan.

Het zou vandaag toch echt los moeten komen, anders misschien even de hap bellen of je iets anders kunt krijgen. Iets dat directer werkt...

Xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei fayenne1982:

Zal straks even foto maken krijg net visite...

Heb mail contact met nio gehad morgen langs komen ipv donderdag.

Wacht maar even af wat hij morgen zegt. 

Zal straks even foto in sturen.zo rond 11 uur of zo iets.

Liefs fayenne 

Is goed meid ,  rustig aan. :)

Goed dat je morgen langs mag komen, hij houdt alles goed in de gaten :35:

Tot dadelijk! kijk maar wanneer je tijd hebt :)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.