Ga naar inhoud

Ellen125 : 2 juni 2017 : herstel 9 november 2018 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

@Ellen125

 

Hoi meis,

 

Waarschijnlijk komt er een niet opgeloste hechting naar buiten, dit geeft dan een klein gaatje, en dan komt er vaak iets wondvocht mee. Even ontsmetten met betadine,dan een steriel gaasje erop, en even goed in de gaten houden, dat je borst niet rood of heel erg warm word, dat je geen koorts krijgt, of dat het wondvocht ineens veranderd in pus.

 

Maar als het er verder rustig uit ziet, denk ik echt dat het komt omdat het korstje eraf is en een hechting naar buiten wilt komen.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Desert-Rose @bettynoboop @Natje3

 

Ik ben net bij Verdonck geweest. Het gaatje is nu toch weer dicht en er zit een korstje op. Hij heeft het ontsmet met isobetadine en iets met alcohol. Nu heb ik aan beide kanten weer steristrips. Vrijdagochtend mogen ze eraf en moet ik even kijken hoe het eruit ziet en mag ik alleen licht ontbijten. Mocht het dan toch niet helemaal dicht zijn gaat hij kijken wanneer hij mij tussendoor kan zien in de kliniek om de hechting er eventueel uit te halen. Maar hij dacht dat het lichaam dat nu wel zelf zou doen of al heeft gedaan.

Hopelijk hoef ik hem vrijdag niet te zien ;) Wel blij dat ik contact heb opgenomen. Hij had ook liever dat ik 10x voor niks belde dan 1x te weinig.

Ohja ik moet ook antibiotica halen bij de apotheek. Hij heeft een recept meegegeven voor 2x een aantal dagen nu. Zal wel uit voorzorg zijn? Kan het overigens niet lezen hoop dat de apotheek dat wel kan :P zometeen maar even bij de apotheek in het ziekenhuis doen dan kunnen zij hem bellen als ze het ook niet kunnen lezen. Die doktershandschriften ook :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellen125

 

Ok ja beter dat je even langs bent geweest bij Verdonck, altijd het zekere voor het onzekere nemen.en wat dat betreft zit je qua nazorg super goed bij hem.

En meestal is een hechting de boosdoener in dit soort gevallen.

 

Antibiotica is inderdaad nu uit voorzorg, omdat er toch een open wondje zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah Ellen! Goed dat je langs bent gegaan, het is ff een ritje, maar je neemt in ieder geval geen onnodig risico! Hopelijk heb je snel geen pijn meer en lost de boosdoener zich letterlijk snel op!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Natje3:

@Ellen125

Best dat je toch geweest bent. Nu weet je wat het juist is.Hopelijk moet je vrijdag niet terug. 

Is dat in Brussel dat je geweest bent ?

Dus weer niet douchen ?:(

 

 

 

Nee bij hem thuis in Tessenderlo. Brussel zou voor mij nog verder zijn.

 

Ben blij dat de nazorg bij hem zo goed is zoals Desert-Rose hierboven ook aangeeft. 

 

Maar inderdaad weer niet douchen tot vrijdag :( 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei best_boobie:

Lees het nu pas @Ellen125, jeetje, dat was wel ff schrikken denk ik....

Fijn dat je meteen ff langs kon komen en alles ontsmet is en je ab meegekregen hebt :35:

Heb je die nog vandaag kunnen halen en kunnen beginnen?

 

Ik neem aan dat dit wel los loopt hoor, maar goed dat je zo goed geholpen bent!!

 

Xxx

 

Ik heb bij de apotheek in het ziekenhuis antibiotica gehaald maar dat meisje snapte er niks van had het over 3x oer dag en terwijl Verdonck zei 2x. Bij thuiskomst zag ik een doosje voor een hele kuur ipv 3 dagen dus ik ga morgen naar mijn eigen apotheek. Vertrouw dit niet helemaal en wil gewoon wat Verdonck bedoelt en niet wat zij dacht. Zal neem ik aan dezelfde zijn als die ik na de operatie moest nemen. 

 

Wel heel fijn dat ik langs kom komen inderdaad. Stephanie zei dat al per email en daarna Verdonck ook per telefoon. Hij dacht dat het nu wel vanzelf over ging dus laten we daar maar vanuit gaan :) 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh dat moest best spannend zijn,, 

ik had ook korstjes waar de knoopjes zaten ik moest het schoonmaken zo dat het beter zou oplossen maar nou zijn die korstjes eraf gekomen en lijken het wel putjes.. heb er Isobetadine creme op gedaan en met een gaasje bedekt hopelijk geneest het snel bij ons ik ben ook 2,5 po

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2017-6-23 om 21:56 zei Ellen125:

Update 3 weken po:

 

Alweer een weekje gewerkt en dat gaat prima. Gelukkig heb ik wel een kantoorbaan. Autorijden iets minder. Schakelen is dan wel een dingetje en met name in achteruit zetten, dat moet met 2 handen. Mijn schoonvader was zo lief om zijn auto uit te lenen en dat is een automaat :) 

 

In huis doe ik nog niet zoveel. Wat opruimen, koken, vaatwasser en wassen. Poetsen en stofzuigen moet mijn vriend ^_^

 

Littekens zien er goed uit. Dit weekend maar starten van het smeren met littekencreme. Dat durfde ik nog niet goed. Tepel is nog steeds zeer gevoelig/pijnlijk bij mijn rechterborst :( Maar dat zal tijd nodig hebben denk ik? En het lijkt of mijn linkerborst al iets is gezakt ^_^

 

Ik slaap ook weer op mijn zij :43:Wel omarm ik dan nog mijn 'worst' (voedingskussen). 

 

Ook al wat badkleding besteld. In een status update heb ik een foto geplaatst. Ook een foto van 20 dagen po staat in mijn album.

Ben zo blij om te lezen dat je na 3 weken op je zij kan slapen,  kan niet wachten.. al bij al vind ik dat nog het lastigste denk ik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Daantje89:

Ooh dat moest best spannend zijn,, 

ik had ook korstjes waar de knoopjes zaten ik moest het schoonmaken zo dat het beter zou oplossen maar nou zijn die korstjes eraf gekomen en lijken het wel putjes.. heb er Isobetadine creme op gedaan en met een gaasje bedekt hopelijk geneest het snel bij ons ik ben ook 2,5 po

 

Heb het hier weleens gelezen maar is toch anders slanke het zelf hebt. Er zitten nu weer korstjes op en dan die steristrips. Kan niet anders dan afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Natje3:

@Ellen125

Hoe is het ? Is je wondje droog gebleven deze nacht ?

 

 

 

 

 

 

Kan gisteren bij Verdonck zat er weer een korstje op. En de steristrips waren droog. Alleen dacht ik slim te zijn en bij de apotheek in het ziekenhuis in de buurt die antibiotica te halen. Maar ipv 3 dagen 2x per dag heb ik een kuur van 3x oer dag 7 dagen meegekregen. En heb nu geen recept meer maar ik ga die niet innemen. Net bij de apotheek geweest en zonder recept kunnen ze niks. Dus Verdonck maar weer een email gestuird of hij recept nog een keer wil uitschrijven en wil mailen of faxen naar mijn eigen apotheek. Maar vandaag opereert hij in de wellnes kliniek dus moet ik weer afwachten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames van 2 juni jl.

 

Ik vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen en te zien hoe jullie mekaar steunen en moed inpraten.

ik wordt de 28ste juli normaal geopereerd ma heb de 12de nog een afspraak.

Ik wil nog eens meten, want nu twijfel ik helemaal over de maat.

Ma goed dat bespreek ik met verdonck.

Misschien dat ik ook met iemand in contact kan komen die op de 28ste juli bij verdonck wordt geopereerd.

Zou wel leuk zijn.

In ieder geval is het wel fijn om te zien dat jullie nog steeds actief zijn op het forum en ook andere meiden een hart onder de riem steken. Want mijn gevoel blijft dubbel. Ik kan bijna niet wachten tot het moment daar is, maar anderzijds ben ik zo bang, hoop ik dat ik er goed aan doe, dat het mooi wordt, dat ik niet te veel pijn ga hebben. Ik ben zo zenuwachtig en er is niemand in mijn omgeving die dat begrijpt. Dus het is zo fijn om hier dingen te kunnen volgen en lezen en eventueel raad re vragen.

 

Zou ik aan jullie mogen vragen om eens in jullie foto's te spieken?

Ik zie namelijk dat Verdonck wel echt mooi werk levert.

 

Groetjes Gwenny

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Elise__:

Hey Ellen, zou ik ook eens mogen kijken? (wordt 12 juli geopereerd en twijfel nog beetje over het aantal cc)

Ik zal je toevoegen.

Waar twijfel je tussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Gwenny:

Hoi Dames van 2 juni jl.

 

Ik vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen en te zien hoe jullie mekaar steunen en moed inpraten.

ik wordt de 28ste juli normaal geopereerd ma heb de 12de nog een afspraak.

Ik wil nog eens meten, want nu twijfel ik helemaal over de maat.

Ma goed dat bespreek ik met verdonck.

Misschien dat ik ook met iemand in contact kan komen die op de 28ste juli bij verdonck wordt geopereerd.

Zou wel leuk zijn.

In ieder geval is het wel fijn om te zien dat jullie nog steeds actief zijn op het forum en ook andere meiden een hart onder de riem steken. Want mijn gevoel blijft dubbel. Ik kan bijna niet wachten tot het moment daar is, maar anderzijds ben ik zo bang, hoop ik dat ik er goed aan doe, dat het mooi wordt, dat ik niet te veel pijn ga hebben. Ik ben zo zenuwachtig en er is niemand in mijn omgeving die dat begrijpt. Dus het is zo fijn om hier dingen te kunnen volgen en lezen en eventueel raad re vragen.

 

Zou ik aan jullie mogen vragen om eens in jullie foto's te spieken?

Ik zie namelijk dat Verdonck wel echt mooi werk levert.

 

Groetjes Gwenny

 

Oh ik herken je gevoel Gwenny. Toch spannend zo'n operatie. Je weet niet wat je kunt verwachten mbt pijn en wat het resultaat is, etc. Hoezo twijfel je over de maat? Wat heb je de eerste keer afgesproken? Ik twijfelde ook en ben terug gegaan en heb groter genomen. 275 ipv 255. 295 was mijn max. In kleding was 295 ook heel mooi geweest denk ik, maar bloot ben ik heel blij. Had zeker niet kleiner gewild :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Ellen125:

 

Oh ik herken je gevoel Gwenny. Toch spannend zo'n operatie. Je weet niet wat je kunt verwachten mbt pijn en wat het resultaat is, etc. Hoezo twijfel je over de maat? Wat heb je de eerste keer afgesproken? Ik twijfelde ook en ben terug gegaan en heb groter genomen. 275 ipv 255. 295 was mijn max. In kleding was 295 ook heel mooi geweest denk ik, maar bloot ben ik heel blij. Had zeker niet kleiner gewild :) 

Hoi Ellen,

 

Ja ik had eerst 230 ma wil nu mss 245 of 250, max zou 265 cc zijn, maar dat vond ik dan precies weer te groot.

Ik ben ook wel bang dat ik er snel aan zal wennen en dan ga denken jammer had ik maar meer genomen.

Vandaar dat ik zeker weet dat het wel wat groter wordt dan 230cc, alleen weet ik nog niet precies hoeveel.

Ik hoop dat het gesprek bij Verdonck de 12de zekerheid kan brengen.

Had jij een 3d scan gehad? Ik heb dat bij een andere pc laten doen, maar vond dat heel moeilijk inschatten en niet goed duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellen125

Dat is wel ambetant. Je kan ab dus nog niet nemen. Maar het belangrijkste is dat je wondje droog is. Dat is al goed nieuws.

@Gwenny

Het is inderdaad leuk dat we met enkele op dezelfde dag geopereerd werden bij dezelfde dokter. Ik heb daar heel veel aan om met die personen mijn ervaring te delen en nieuwe informatie te krijgen. 

Bij mij weten het ook maar 3 personen. Dus ik kan ook hier niet veel erover spreken. Is een bewuste keuze. Ik wilde geen negatieve reacties.

Foto's heb ik niet. Heb daarvoor teveel complexen gehad en lukt me niet om foto's van me erop te zetten.

Van de maat

 is het zeer persoonlijk. De meeste hadden graag iets groter gewild. Ik heb kunnen kiezen tussen 235cc en 255cc. Ik wilde maar een groteB/kleine  C. Ik heb de kleinste maar  genomen en ben zeer tevreden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Gwenny:

Hoi Ellen,

 

Ja ik had eerst 230 ma wil nu mss 245 of 250, max zou 265 cc zijn, maar dat vond ik dan precies weer te groot.

Ik ben ook wel bang dat ik er snel aan zal wennen en dan ga denken jammer had ik maar meer genomen.

Vandaar dat ik zeker weet dat het wel wat groter wordt dan 230cc, alleen weet ik nog niet precies hoeveel.

Ik hoop dat het gesprek bij Verdonck de 12de zekerheid kan brengen.

Had jij een 3d scan gehad? Ik heb dat bij een andere pc laten doen, maar vond dat heel moeilijk inschatten en niet goed duidelijk.

 

Ja bij Velthuis heb ik een 3D scan gehad. Maar vind dat toch apart.

 

Ik vind het heel snel wennen. Slim dat je terug gaat, dat heb ik toen ook gedaan. Eerste keer had ik niet meer gepassen, achteraf niet handig :P 2e keer wel t/m 295 maar dat vond ik net teveel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.