Ga naar inhoud

Ellen125 : 2 juni 2017 : herstel 9 november 2018 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Evah:

@Ellen125 ziet er goed uit zeg, mooie maat!

Ik denk dat mijn eigen borsten nog wel wat kleiner zijn dan jouw voorsituatie. Ga gewoon een afspraak maken om nog een keer te passen voor de zekerheid!

 

Zeker doen als je twijfelt. Dat had ik ook en daardoor was 2e consult zoveel fijner. Verdonck wist dat ik kwam voor de maat en nog wat vragen had en hij nam alle tijd daarvoor. Ook ben je de 2e keer iets meer gewend en kijk je er nu misschien wel heel anders tegenaan. 

 

Er zijn meer dames met 315cc volgens mij (Lien. en niunia) Je zou eens bij hun kunnen kijken of zoeken op Motiva of 315cc. Misschien dat je dan meer een idee hebt van de maat. Al weet ik niet of zij ongeveer dezelfde voorsituatie hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 weken po:

 

Vanmiddag zijn de uiteinden van de draadjes verwijderd. Ook de korstjes zijn er bijna allemaal af. Assistente had een huisarts erbij geroepen omdat ze dacht dat ze wondvocht zat maar was niet zo :) Wel dachten ze dat ik heel slecht reageer op die pleisters en tape die zij hebben aangebracht. Mijn huid was vuurrood en geïrriteerd na het eraf halen van de pleister. Dat was dus bij dat verband eraf halen ook al :( Beide vonden dat het er heel mooi uit zag en het litteken ook. Hij had goed werk geleverd vonden ze :D:D Wel nog steri strips erop maar dan in een soort van kruisje (huisarts vond dat ze er veel te veel op hadden gedaan) en maandagochtend laat ik ze bij de assistente weer verwijderen (durf dat toch niet zelf :P) en dan 's avonds EINDELIJK 'normaal' douchen :43:

 

Ik heb zo uitgekeken naar dit moment (2 weken po). Baal nu wel dat ze al voorbij zijn want nu moet ik maandag weer terug werken. Dat thuis zitten beviel me eigenlijk wel :blush:

Tepels zijn ook heel gevoelig en zijn aan het vervellen. Ik heb littekencrime van biodermal gekocht en van nivea en neutral een intensief voedende creme. Ik heb een hele gevoelige huid dus neutral is ideaal. 

 

Helemaal op mijn zij slapen durf ik nog niet, maar op mijn zij liggen doet geen pijn :D. Ik snap alleen niet hoe Verdonck bedoelt met een kussen ertussen als je op je zij wilt liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist met dr Verdonck gebeld omdat mijn tepel zo gevoelig is. Hij gaf het volgende aan: het kan tot 1,5 jaar duren voordat ze weer zoals eerst zijn. Het beste om te doen is hydrateren en stimuleren zodat ze eerder herstellen. Dus dat gaan we dan maar doen.

 

Hij het over stimuleren als in masseren, maar dat mag toch niet? Sorry dat ik je tag @best_boobie maar weet jij hoe dit zit?

 

@Natje3 ik heb het even in mijn topic gezet zodat ik het nog terug kan vinden ipv de chat ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Ellen125:

Zojuist met dr Verdonck gebeld omdat mijn tepel zo gevoelig is. Hij gaf het volgende aan: het kan tot 1,5 jaar duren voordat ze weer zoals eerst zijn. Het beste om te doen is hydrateren en stimuleren zodat ze eerder herstellen. Dus dat gaan we dan maar doen.

 

Hij het over stimuleren als in masseren, maar dat mag toch niet? Sorry dat ik je tag @best_boobie maar weet jij hoe dit zit?

 

@Natje3 ik heb het even in mijn topic gezet zodat ik het nog terug kan vinden ipv de chat ;) 

Het masseren van de borsten is idd niet toegestaan. Verdonck schijnt de woorden masseren en insmeren nogal eens door elkaar te gebruiken :P Of het wordt zo begrepen, dat durf ik niet te zeggen.
Wat hij bedoelt is dat je je tepels met wat olie of creme in kunt smeren. Zolang je niet gaat kneden of hard drukken tijdens het smeren, is er niks aan de hand.

Normaal gesproken herstelt dit ook zonder smeren, maar heb een tijd geleden ook ergens gelezen, dat het stimuleren van de zenuwen wel enigszins wat kan helpen, of het proces kan versnellen.

Je mag ook wachten tot je 6 weken po bent als het je onzeker maakt om te smeren. Ook dat maakt verder niets uit voor je herstel :)

Geen probleem dat je me tagt trouwens, je kunt het beter vragen dan de hele tijd niet weten wat je moet :)

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei best_boobie:

Het masseren van de borsten is idd niet toegestaan. Verdonck schijnt de woorden masseren en insmeren nogal eens door elkaar te gebruiken :P Of het wordt zo begrepen, dat durf ik niet te zeggen.
Wat hij bedoelt is dat je je tepels met wat olie of creme in kunt smeren. Zolang je niet gaat kneden of hard drukken tijdens het smeren, is er niks aan de hand.

Normaal gesproken herstelt dit ook zonder smeren, maar heb een tijd geleden ook ergens gelezen, dat het stimuleren van de zenuwen wel enigszins wat kan helpen, of het proces kan versnellen.

Je mag ook wachten tot je 6 weken po bent als het je onzeker maakt om te smeren. Ook dat maakt verder niets uit voor je herstel :)

Geen probleem dat je me tagt trouwens, je kunt het beter vragen dan de hele tijd niet weten wat je moet :)

 

xxx BB

 

Dankjewel voor je snelle antwoord :D 

 

Aha dat verklaart een hoop. Dan ga ik ze insmeren (niet masseren) zonder druk. Ze zijn ook heel droog dus insmeren is dan hopelijk ook wel prettig. Dat durf ik wel aan, gewoon voorzichtig dan moet dat lukken ;) 

 

Xx

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Natje3:

@Ellen125

Bedankt. Ik ga dat ook doen.

1,5 jaar. Is wel lang. 

Kan jij al volledig op je zij slapen. Bij mij lukt het nog altijd niet. 

Hoe was je werkdag gisteren ?

 

Ik lig delen van de nacht op mijn zij tegen een kussen aan. Werkdag was oke. Heb kantoorbaan dus lichamelijk niet echt vermoeiend. Soms in lange houding wel lastig en rechts blijft ongelofelijk vervelend. Autorijden vind ik minder. Heb de auto van mijn schoonvader geleend omdat dat een automaat is maar stuurt wel zwaar door 4-wiel aandrijving :( 

 

hoe ging jouw dag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 3 weken po:

 

Alweer een weekje gewerkt en dat gaat prima. Gelukkig heb ik wel een kantoorbaan. Autorijden iets minder. Schakelen is dan wel een dingetje en met name in achteruit zetten, dat moet met 2 handen. Mijn schoonvader was zo lief om zijn auto uit te lenen en dat is een automaat :) 

 

In huis doe ik nog niet zoveel. Wat opruimen, koken, vaatwasser en wassen. Poetsen en stofzuigen moet mijn vriend ^_^

 

Littekens zien er goed uit. Dit weekend maar starten van het smeren met littekencreme. Dat durfde ik nog niet goed. Tepel is nog steeds zeer gevoelig/pijnlijk bij mijn rechterborst :( Maar dat zal tijd nodig hebben denk ik? En het lijkt of mijn linkerborst al iets is gezakt ^_^

 

Ik slaap ook weer op mijn zij :43:Wel omarm ik dan nog mijn 'worst' (voedingskussen). 

 

Ook al wat badkleding besteld. In een status update heb ik een foto geplaatst. Ook een foto van 20 dagen po staat in mijn album.

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Natje3:

@Ellen125

Ik ben wel een beetje jarloers dat jij op je zij kan slapen. :P

Ik kan op mijn zij liggen, geen pijn of zo  maar voelt niet aangenaam waardoor Ik terug op mijn rug ga liggen.

 

 

Komt wel, dat kon ik eerst ook niet. Maar dat wordt steeds wat beter zodat je langer op je zij kunt liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Natje3:

@Ellen125

Ik had misschien ook beter zo'n voedingskussen gekocht ipv mijn 5 kussens die nu rond mij liggen in bed.

Maar ik heb geen kinderwens meer, dus dacht ik wat moet ik er dan  mee. 

Bij jou gaat dat wel nog van pas komen;)

 

 

Ik had er een op marktplaats gekocht voor €15. Dat vond ik het wel waard dat ik niet wist of het iets zou zijn. Gelukkig wel :D Maar inderdaad bij mij komt het nog wel van pas. 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2017-6-23 om 21:56 zei Ellen125:

Update 3 weken po:

 

Alweer een weekje gewerkt en dat gaat prima. Gelukkig heb ik wel een kantoorbaan. Autorijden iets minder. Schakelen is dan wel een dingetje en met name in achteruit zetten, dat moet met 2 handen. Mijn schoonvader was zo lief om zijn auto uit te lenen en dat is een automaat :) 

 

In huis doe ik nog niet zoveel. Wat opruimen, koken, vaatwasser en wassen. Poetsen en stofzuigen moet mijn vriend ^_^

 

Littekens zien er goed uit. Dit weekend maar starten van het smeren met littekencreme. Dat durfde ik nog niet goed. Tepel is nog steeds zeer gevoelig/pijnlijk bij mijn rechterborst :( Maar dat zal tijd nodig hebben denk ik? En het lijkt of mijn linkerborst al iets is gezakt ^_^

 

Ik slaap ook weer op mijn zij :43:Wel omarm ik dan nog mijn 'worst' (voedingskussen). 

 

Ook al wat badkleding besteld. In een status update heb ik een foto geplaatst. Ook een foto van 20 dagen po staat in mijn album.

@Ellen125 zou je me aub willen toevoegen aan jouw album? Ben 16 juni ook geopereerd door dr Verdonck motiva dual plane 315 cc. . Donderdag verband eraf, zou me graag willen voorbereiden aan de hand van jouw foto's. Lieve groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei poppe:

@Ellen125 zou je me aub willen toevoegen aan jouw album? Ben 16 juni ook geopereerd door dr Verdonck motiva dual plane 315 cc. . Donderdag verband eraf, zou me graag willen voorbereiden aan de hand van jouw foto's. Lieve groetjes

 

Ooh spannend! Ga je naar Verdonck voor de hechtingen? 

Ga je ook een album aanmaken? Zou het ook wel leuk vinden om jou te volgen. Zal je in ieder geval toevoegen. Altijd fijn om dames van Verdonck hier te spreken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond had ik last van mijn rechterborst. Als ik naar bed ga bekijk ik vaak even mijn littekens en ik zag nu dat bij mijn rechterborst mijn bh vies was. Een beetje rood achtig en korstje was weg. Maar even van sport bh gewisseld en een gaasje er tussen gedaan. Kan dit kwaad dat het litteken lekt? Lijkt er wel rustig uit te zien? 

@best_boobie of @Desert-Rose

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Ellen125:

Gisterenavond had ik last van mijn rechterborst. Als ik naar bed ga bekijk ik vaak even mijn littekens en ik zag nu dat bij mijn rechterborst mijn bh vies was. Een beetje rood achtig en korstje was weg. Maar even van sport bh gewisseld en een gaasje er tussen gedaan. Kan dit kwaad dat het litteken lekt? Lijkt er wel rustig uit te zien? 

@best_boobie of @Desert-Rose

Nu plotseling ook allemaal steken bij dat litteken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Ellen125:

Nu plotseling ook allemaal steken bij dat litteken. 

Oef, sterkte Ellen, hopelijk niets ernstigs! Al iets van Verdonck gehoord?! XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei bettynoboop:

Oef, sterkte Ellen, hopelijk niets ernstigs! Al iets van Verdonck gehoord?! XX

 

Ja ik ben nu onderweg naar hem. Hij had graag dat ik langs kwam.

  • Upvote 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Ellen125:

 

Ja ik ben nu onderweg naar hem. Hij had graag dat ik langs kwam.

Jemig, klinkt best vervelend allemaal! Heel veel succes meis, en ik duim voor je dat het meevalt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei bettynoboop:

Jemig, klinkt best vervelend allemaal! Heel veel succes meis, en ik duim voor je dat het meevalt!!

 

Dankje. Ja voelt niet fijn nu. Best wel wat steken enzo terwijl ik links nergens last van heb. Verdonck had t over de hechting. Duurt 3-4 weken voordat opgelost is. Kan zijn dat mijn lichaam nu daarop reageert geloof ik. Maar hij wilde toch even kijken en dan of hij de hechting weg kon halen of iets. Beetje vaag maar ben wel blij dat ik langs mag komen ondanks de lange autorit van 1,5u enkel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Ellen125:

 

Dankje. Ja voelt niet fijn nu. Best wel wat steken enzo terwijl ik links nergens last van heb. Verdonck had t over de hechting. Duurt 3-4 weken voordat opgelost is. Kan zijn dat mijn lichaam nu daarop reageert geloof ik. Maar hij wilde toch even kijken en dan of hij de hechting weg kon halen of iets. Beetje vaag maar ben wel blij dat ik langs mag komen ondanks de lange autorit van 1,5u enkel. 

Ja, dat begrijp ik, wel fijn inderdaad dat je gelijk mag langs komen. ik hoop dat het idd de hechting is en dat hij het voor je kan oplossen. Hou je ons op de hoogte?! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.