Ga naar inhoud

Rocker : 10 april 2017 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

  • Reacties 362
  • Created
  • Laatste Reactie
3 uur geleden zei Rocker:

@Visje7 Hahaha ja die tepels die leven hun eigen leven. Zie veel meiden dit oplossen met wattenschijfjes :)

 

Zal hier wel ff posten wat ze hebben geantwoord over het slapen haha. 

Ja dat was ik dus ook vergeten te vragen. Als je het weet tag je mij dan.

 

En hoe zit dat nou met douchen? Bij mij zijn ze ook dicht maar dagelijks douchen mag denk ik nog niet toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Madam.K:

Dames, Google eens op Lilypads. Deze zijn voor tijdens de borstvoeding ter vervanging van die zoogcompressen. Ik heb ze even gebruikt, top dingen! Gaan nergens heen, ik gebruikte ze snachts een poosje. Ze sluiten vacuüm op je tepels. Succes.

Vacuüm? Als ik er alleen al naar kijk dan gaan mn tepels al alle kanten op als een flipperkastballetje :o

Is dat niet super ongemakkelijk dat vacuüm i.c.m. super gevoelige en stekende tepels?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Visje7:

 

Hehe ja. En die tepelplakkers van @Pamuk trekken me ook nog niet zo. Denk dat m'n tepelhof daar ook nog veel te strak voor staat... ben bang het kapot te trekken als ik er iets overheen plak. Wattenschijfjes it is :D

@Visje7 Klopt hoor, eraf halen was wel beetje gevoelig. Maar ik ben er wel blij mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Schildpad:

Ja dat was ik dus ook vergeten te vragen. Als je het weet tag je mij dan.

 

En hoe zit dat nou met douchen? Bij mij zijn ze ook dicht maar dagelijks douchen mag denk ik nog niet toch?

 

Ja net weer gebeld maar werd niet opgenomen. Dus heb nu gemaild haha. 
Scheelt ook al een hoop dat ik vannacht de dikke kussens van m'n bed af heb gegooid en nu nog maar op 2 kussens lig, wel nog voedingskussen onder m'n knieën. Maar nu heb ik gewoon de hele nacht door geslapen ipv steeds wakker worden omdat ik naar beneden ben gezakt en m'n nek naar voren word geduwd haha. 

 

Ik douche eigenlijk sinds dag 1 al dagelijks, alleen niet heel lang. :ph34r: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Schildpad heb antwoord gekregen op m'n mail.
We moeten tot en met week 4 op onze rug slapen, daarna mogen we iets zijwaarts slapen.
Na week 6 mag je weer ondersteboven en binnenstebuiten slapen.

Nog heel eventjes volhouden dus.
Al scheelde het al een heleboel dat ik vannacht platter heb geslapen, die gebroken nachten 2 weken lang begonnen me een beetje op te breken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Rocker:

@Schildpad heb antwoord gekregen op m'n mail.
We moeten tot en met week 4 op onze rug slapen, daarna mogen we iets zijwaarts slapen.
Na week 6 mag je weer ondersteboven en binnenstebuiten slapen.

Nog heel eventjes volhouden dus.
Al scheelde het al een heleboel dat ik vannacht platter heb geslapen, die gebroken nachten 2 weken lang begonnen me een beetje op te breken. 

Bedankt voor het navragen. Het is inderdaad nog even volhouden. Maarja, wat is nou nog 2 weken...

Ik sliep vanaf de eerste nacht met 2 kussen achter mn hoofd en na 3 nachten al eentje naast me op de grond gedonderd. Lag echt niet lekker. Vind het knap dat jij je kussenfort nog niet eerder heb afgebroken. Hahaha petje af hoor, bikkel :35:

 

Las dat jij ook al elke dag ff snel onder de douche doorloopt? Incl je haren? En word je litteken dan niet weer week?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Schildpad Haha ja nou ik heb me toch flink op dat kussenfort lopen vloeken hoor haha, maar echt plat liggen deed toen echt nog flink zeer. Maar nu vannacht heerlijk plat geslapen :59:

 

Ja ik ga wel elke dag douchen. Maar ik was mijn haar niet elke dag, doe ik eigenlijk altijd maar 1x per week hehe. 
A: ik ben lui, want wassen betekend föhnen en de stijltang anders heb ik coupe pluis. :63:
B: ik heb geen zin om m'n haar elke week te verven B) roze gaat er ergggggg snel uit. 

Ik laat m'n huid goed drogen na het douchen voordat ik me ga aankleden, smeer m'n litteken ook nog ff niet in tot de korstjes eraf zijn en ik de huid steviger vind aanvoelen. Op zich is het dicht, maar ben nog ff voorzichtig haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Schildpad:

Lekker slapen scheelt echt al de helft he. Dat coupe pluis herken ik wel ja maar ik heb dat toch liever dan een vet koppie haar ;)

 

Bedankt weer voor je inbreng :53:

 

Hihi mijn haar is niet vet hoor, was het al een paar jaar maar 1x per week. In het begin is het wel vet, maar je hoofdhuid maakt steeds minder vettige rommel aan ofzo.

 

Graag gedaan :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Rocker:

 

Hihi mijn haar is niet vet hoor, was het al een paar jaar maar 1x per week. In het begin is het wel vet, maar je hoofdhuid maakt steeds minder vettige rommel aan ofzo.

 

Graag gedaan :wub:

Ja dat heb ik dus een paar keer geprobeerd om haren wassen over te slaan. Maar elke dag douchen en haren wassen hoort ook bij mijn routine. En als die onderbroken gaat worden....:excl::89::5::122::45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Rocker:

@Schildpad heb antwoord gekregen op m'n mail.
We moeten tot en met week 4 op onze rug slapen, daarna mogen we iets zijwaarts slapen.
Na week 6 mag je weer ondersteboven en binnenstebuiten slapen.

Nog heel eventjes volhouden dus.
Al scheelde het al een heleboel dat ik vannacht platter heb geslapen, die gebroken nachten 2 weken lang begonnen me een beetje op te breken. 

 

Wat verstaat frans onder 'iets zijwaarts' slapen? Ik lig op mijn rug maar mijn bekken liggen iets gekanteld en daardoor ligt één boob steeds iets afwaarts... En dat wissel ik door de nacht heen steeds om :ph34r: Maar daardoor slaap ik wel elke nacht naar omstandigheden prima. Hoef er snachts ook niet meer uit om te plassen en dat scheelt weer een pijnlijke opsta-sessie en een tijdje wakker liggen nadat je retour in bed bent gekomen. Ik denk dat een goede nachtrust meer beter maakt dan een iets schuinliggende boob (lig stil en ontspannen) kapot maakt. Wat denken jullie?

 

Edit: draag snachts de borstband en bh netjes, die protheses kunnen geen kant op.

Edit 2: over die borstband gesproken, nu de drukpijn eraf is geeft hij juist steun en dat voelt best goed :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Visje7 Ja niet direct op je zij maar een beetje naar achteren gekanteld met een kussen in je rug, maar dat mag dus pas vanaf week 4. Het is niet de bedoeling dat je op de boob steunt volgens mij. 

Maar wat jij doet mag volgens mij wel hoor, je ligt verder wel gewoon op je rug toch? Denk dat je 's nachts in je slaap toch op een of andere manier op een manier gaat liggen dat je lekker ligt dus helemaal voorkomen kan je het niet. 

Ik lig ook met een been onder het andere been en soort van half gedraaid met mijn onderlichaam. 

 

Ik moet zeggen dat ik die borstband ook niet heel vervelend vind zitten. Had verwacht er meer last van te hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Rocker:

@Visje7 Ja niet direct op je zij maar een beetje naar achteren gekanteld met een kussen in je rug, maar dat mag dus pas vanaf week 4. Het is niet de bedoeling dat je op de boob steunt volgens mij. 

Maar wat jij doet mag volgens mij wel hoor, je ligt verder wel gewoon op je rug toch? Denk dat je 's nachts in je slaap toch op een of andere manier op een manier gaat liggen dat je lekker ligt dus helemaal voorkomen kan je het niet. 

Ik lig ook met een been onder het andere been en soort van half gedraaid met mijn onderlichaam. 

 

Ik moet zeggen dat ik die borstband ook niet heel vervelend vind zitten. Had verwacht er meer last van te hebben. 

 

Ja! Been onder het andere been gebouwen, zo lig ik ook! En nee, ik lig echt nog op mn rug en mn armen omlaag, mn boob heeft nog een eind te gaan voordat hij mn arm of bed raakt.

 

Ja die borstband was de eerste dagen vooral pijnlijk omdat toen alles beurs, blauw, pijnlijk, gezwollen en fikse spierpijn in mn oksel was/had. Dan drukte die band daar ook nog eens op. Maar nu is de pijn eraf en nu drukt hij wel, maar geeft hij juist comfort :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we zijn alweer 21 dagen PO :43:

 

De borstband heb ik tegen verwachting in nog niet vervloekt haha, ik vind hem eigenlijk niet eens heel vervelend of storend zitten. Heb hem alleen af met douchen en dan doe ik hem ook snel weer om.

Vind dat de band al wel veel verschil heeft gemaakt, mijn borsten zitten nu veel lager en zijn in het midden ronder. Aan de buitenkanten zijn ze nog niet zo rond als ze uiteindelijk moeten worden. 
Volgens mijn man zijn ze wel flink gegroeid, zou dat betekenen dat m'n borstspier aan het ontspannen is? :wub:

 

Qua medicatie, heb ik nu 1,5 week geen celebrex meer geslikt. Slikte vorige week nog wel 4dd paracetamol, maar mede doordat ik heerlijk vergeetachtig ben en geen echte storende pijn heb ben ik onbewust afgebouwd naar 2dd.

Heb nog wel dat als ik 's ochtends wakker word dat het flink stijf voelt in m'n borsten maar zodra ik overeind kom is dat eigenlijk wel weg.

De grootste moeite die ik nu heb zijn de leefregels, mijn man werkt gewoon 40 uur en doet de was, gooit vuilnis weg en kookt. Normaal ben ik degene die dus boodschappen doet en de rest schoonmaakt, maar dat kan nu dus niet. Waardoor het niet in zijn systeem zit om het uit zichzelf te doen en dan moet ik het vragen:75: maar dat vind ik zielig na zo'n werkdag dat ik ga zeuren om de stofzuiger. 

Nog 3 weken volhouden hehe. :ph34r:

 

Daarnaast ben ik nog wel gaar en moe als ik bijvoorbeeld een avondje bij vrienden ben geweest of even een paar uurtjes de stad in. Normaal ben ik dan alleen geestelijk moe maar nu ook lichamelijk. Heerlijk die combinatie operatie en adhd haha. :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B00bies

Ja, erg he.. ik voel mij ook zo schuldig soms.. Mijn vriend werkt meer dan 40 uur en redelijk lange reistijd en dan moet hij koken, schoonmaken en boodschappen doen. Ik doe wel wat kleine dingetjes, maarja dat is natuurlijk lang niet genoeg om hem werk uit handen te nemen. Maarja het is helaas even niet anders..

 

Hihi jij bent echt één van de weinigen die niet over die band zeurt :P 

 

Wat fijn dat ze al zakken en groeien! En zo weinig medicatie. Gaat goed dus! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn boobies en ik zijn weer aanbeland bij 29 dagen PO :43:

 

Vorige week was ik al flink afgebouwd met de pijnmedicatie, eigenlijk heb ik het onbewust gestopt, ik vergat het steeds vaker in te nemen en ik heb geen echte pijn meer zolang ik me netjes gedraag.

Echte pijn heb ik dus niet meer, nog wel af en toe in de ochtend als ik wakker word dat het lijkt alsof de borstband gedurende de nacht stiekem wat strakker is gezet, maar ik denk dat dat meer te maken heeft met een stukje zwelling en vocht wat nog aanwezig is. 

Auto rijden gaat redelijk goed, moet wel schakelen met twee handen en terugschakelen voelt alles behalve fijn. Merk ook dat ik na een stukje autorijden weer hardere borstspieren heb en dat is voor mij een teken dat ik de rest van de dag even niets meer moet doen. 
Omdat we in week 5 zitten mocht ik vannacht eindelijk op m'n zij slapen, maar toen ik op m'n zij lag vond ik dit helemaal niet lekker liggen :45: Ook met maar 1 kussen onder m'n hoofd en zonder voedingskussen onder m'n benen lag ronduit niet lekker dus die heb ik toch maar weer in m'n bedje gelegd. :blush:

Mijn ene zij ligt sowieso al nooit lekker maar op de andere voelde het alsof de aanhechting bij m'n borstbeen ging trekken en m'n borst opzij werd geduwd ook al lag ik er niet op. 

 

Probeer nu steeds vaker mee te gaan naar buiten met hondjes uitlaten, even op visite of boodschappen oid doen, maar dit is niet altijd een goed plan.
Niet vanwege de boobies maar vanwege de adhd, ik raak ontzettend snel overprikkeld en dan voel ik me opgejaagd en zenuwachtig maar ik raak er ook ongelooflijk chagrijnig van. Ook op een verjaardag afgelopen weekend was ik om 00:30 naar huis gegaan, ik was kotsmisselijk van alle prikkels (herrie, lichten, warmte, aanrakingen, rooklucht, harde muziek) en ik voelde me steeds meer opgejaagd terwijl ik gewoon rustig op de bank zat daar met een alcoholvrij drankje :rolleyes: en ik op elke verjaardag maar denken dat het van de drank komt dat ik misselijk word en naar huis wil. Nee dus haha. 

Het lijkt net alsof ook dat een flinke tik heeft gehad van de narcose en ik heb de afgelopen weken ook niet dagelijks mijn medicatie hiervoor genomen aangezien ik een regelmaat van lik-me-vestje heb en dat heb ik echt wel nodig met die medicatie. 

Nadeel hiervan is dat ik 's nachts wakker word en overdag rondloop als een zombie, maar ik ga ervan uit dat dit met een week goed medicatie en regelmaat weer opgelost is. :75:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaawh.. Ja die aanhechtingen die trekken met op zij liggen. Borstspier herken ik wel. Ik pak het voedingskussen en leg het in een u en pak dan 1 uiteinde om te lepelen/knuffelen op mijn zij whahaha dat gaat goed maar zonder kussen is het irritant met de bovenste arm. Waar je die laat en dan doet het wel licht pijn zonder kussen 

 

En ja...het terugschakelen is erger dan schakelen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Daar zijn we dan, 35 dagen PO. Pijnmedicatie is al twee weken gestopt. :43:

Kan pas sinds deze week zeggen dat ik vrij weinig last nog heb, maar omdat ik vorige week en begin deze week erg veel onverwachte (vervelende) dingen had heb ik ook weinig rust kunnen pakken.
Dus afgelopen weekend en dinsdag liep ik daar wel tegenaan dat ik weer harde borsten had. 

In tegenstelling tot vorige week heb ik niet meer dat als ik in de ochtend wakker word dat het helemaal strak staat en dat het even duurt voor de boel weer normaal aanvoelt. Het is nog wel ietsjes strak, maar niet vervelend.


De borstband draag ik nog steeds, tot en met maandag moet het :rolleyes: de band lijkt niet echt meer iets naar beneden te duwen maar het meer op z'n plekje te houden. Moet de band nu ook veel vaker omlaag trekken aan de achterkant omdat de band omhoog kruipt, strakker zetten is niet prettig en de band geeft wel gewoon druk als hij op de "juiste" plek zit. Zal hem waarschijnlijk de eerste weken nog wel 's nachts dragen. 
Autorijden gaat steeds wat makkelijker, alleen in z'n eerste versnelling zetten is nog wel vervelend haha. Dat doen we dus nog gewoon met twee handen. :75: Achteruit ook trouwens, want dan moet ik een hendeltje omhoog trekken en de pook naar beneden duwen.. zucht haha. 
Ik val nog in slaap op m'n rug, soms lig ik half op m'n zij maar dat is het dan net niet. Vaak word ik 's morgens wel wakker met m'n armen boven m'n hoofd en het voedingskussen uit bed geschopt. wat doe ik toch in m'n slaap:ph34r:

 

Eigenlijk zou ik aanstaande maandag 22 mei weer gaan werken, maar omdat ik me vorige week nog niet zag werken aan het bed had ik contact gehad met m'n werk en de situatie uitgelegd. Maar ja hoe leg je in godsnaam tegen iemand die geen borstvergroting heeft gehad wat je voelt haha :45:

Eerst zou er overlegd worden voor aangepast werk voor de eerste twee weken, maar dit was helaas niet mogelijk omdat er geen budget is om meer personeel per dag in te zetten, dan zaten we over de urenlimiet heen. En boventallig ook geen optie, ik was en ben immers niet ziekgemeld. 
Dus afgesproken dat ik nog een week extra thuis blijf, begin nu dus 30 mei met werken. 
Dan werk ik 4 dagdiensten, wissel ik af door de ene dag op een patiëntengroep staan en de andere dag daghoofd zijn van de hele afdeling. Als ik op de groep sta krijg ik als het goed is hulp van het daghoofd of een stagiaire. En dan bespreken we die vrijdag hoe het gegaan is. 

 

Sinds vorige week weer begonnen met m'n adhdmedicatie en soort van op tijd naar bed gaan, merk nu al dat ik bijna geen last meer heb van overprikkeling en de chaos in m'n hoofd. Plus m'n eetlust word weer onderdrukt :rolleyes: dus moet mezelf nu weer dwingen om te eten i.p.v. dat ik alles in m'n mond prop wat ik tegenkom. 
Dus de mensen die zeggen dat adhd een "verzonnen ziekte is" en komt door "de energiedrankjes", gaarne een dagje met mij te ruilen :) 
Niet hier hoor, maar in m'n omgeving zijn er zoveel mensen die het onzin vinden en dat het echt door andere factoren komt en niet door een stoornis. Ondanks dat ik het 23 jaar heb geprobeerd zoals normale mensen (ik dronk al geen cola e.d. want dat vind ik vies en ik at/eet gewoon gezond), maarja hé ik begrijp mezelf de afgelopen 3 jaar beter dan de voorgaande jaren haha dus voor mij werkt het :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang verhaal, ja sorry ik ben altijd erg langdradig...:blush:

Morgen 6 weken PO. Waar kijk ik het meeste naar uit, stofzuigen en de keuken schoonmaken:45: 

Ja verklaar me voor gek, dat mag... maar mijn man en ik houden beide niet van schoonmaken, maar de keuken deed ik dagelijks even met een doekje en ook stofzuigen deed ik bijna dagelijks na mijn werk omdat we 2 honden hadden. 

 

Nu is het stofzuigen in 6 weken tijd wel een aantal keer gedaan, betekend niet dat het hier nu een harige zooi hier is hoor maar ben het gewoon zo gewend vanuit huis. Toen ik nog thuis woonde hadden we namelijk een new found lander die gigantische haaruitval had rond deze tijd. 

Maar m'n man doet het nét iets minder grondig.... waardoor ik nog altijd dingen zie liggen, maar ik zeg dan braaf niks hihi want hij moest al bijna alles doen :44:

 

Daarnaast ben ik blij als ik de hema bh's niet meer aan hoef, triumph heb ik letterlijk 2 dagen aan gehad gedurende deze 6 weken en werd vrij snel vervangen door hema.
De bh's zijn wel een beetje synthetisch en met dit warme klamme weer de afgelopen week krijg ik uitslag onder m'n borsten en oksels.. ben een beetje allergisch voor synthetische stofjes, heb dit ook met shirts. Dus we smeren weer eventjes braaf met miconazol.

's nachts ga ik de bh en borstband nog wel even dragen, het voelt lekker veilig haha. 

 

Afgelopen week heb ik erg rustig aan gedaan na alle onverwachte ellende van vorige week, voelde echt dat .
Raar als ik het er steeds zo over heb maar als ik het kort probeer uit te leggen. 

M'n man z'n opa is woensdag 10-5 overleden, was wel ziek maar ging langzaam achteruit en nu ineens heel snel en diezelfde week op zaterdag 13-5 gelijk al crematie. Al die mensen die je dan een hand schudden (soms nét te hard) of willen omhelzen (soms nét te dichtbij), wil niet constant uitleggen aan mensen waarom ze voorzichtig moeten doen. Dus ik hield al bewust m'n arm met m'n elleboog tegen m'n zij met handen schudden en met omhelzen stapte ik strategisch op het juiste moment een stukje achteruit. Maar dat continue "waakzaam zijn" vreet echt energie, dus zondag was ik geestelijk gewoon gesloopt. 

 

Daarnaast kampte onze bordeaux dog al een tijdje met eetproblemen, ze was altijd al moeilijk met eten maar als ze eenmaal weer ander voer had at ze weer normaal. Eind april/begin mei was te zien dat ze op rap tempo aan het afvallen was, dus naar de dierenarts geweest. Echo gemaakt die niet goed was, prednison gekregen en als dit aan sloeg de komende twee weken (dus t/m vorige week) dan was het een chronische darmontsteking en zou ze levenslang aangepast voer moeten hebben, anders dunne darmkanker en daar konden ze helaas niets aan doen. 

Eerste dagen/week leek het goed te gaan, we hadden bijna weer onze oude hond terug, tot ze in het weekend van die crematie ineens weer wat achteruit leek te gaan. 
Afgelopen maandag bereikte dit z'n toppunt doordat ze niet meer zelf kon opstaan en achter me aan sjokte met het uitlaten alsof ze al 15 jaar oud was (i.p.v. net 5). 

Ben langs de dierenkliniek gelopen, zit letterlijk naast ons huis, verhaal uitgelegd en hun vroegen me in de avond terug te komen om haar nogmaals na te kijken. Maar iets zei me dat ik die avond afscheid zou moeten nemen, toen ik naar buiten liep kwamen de tranen al en heb ik als een klein kind zitten huilen. 

's Avonds terug en zoals ik helaas verwachtte hebben we haar moeten laten inslapen, wéér huilen. 

Dit alles zorgde er ook weer voor dat die borstspieren een opdonder hebben gehad en dus had ik dinsdag wederom harde borsten. 

 

Afgelopen dagen wel weer wat meer gedaan, manlief was vrijdag t/m vandaag in Duitsland maar dat is prima gegaan. Heb ook niet het idee dat ik nu last heb van m'n borstspieren of dat ze harder zijn nadat ik bijvoorbeeld auto heb gereden.
De autogordel die over m'n tepel glijd is wel een ander verhaal, dat is nog wel gevoelig. Beide tepels hebben dit, ze worden gelukkig niet meer met elke zucht stijf. 

Af en toe nog wel wat steekjes/prikjes door de onderkant van m'n borsten, die zijn nog wel redelijk doof qua gevoel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.