Ga naar inhoud

Suus1973 : 7 november 2014 : Dr. Nio : SLAZ


Gast

Aanbevolen berichten

De envelop wordt poreus maar echt zweten doet alleen de binnenksnt en dat is juist.het.voordeel van de hydrogel, wat eruit zweet is niet schadelijk. Overigens schijnt het opzwellen bij lekkage wel mee te vallen, scheelt een cupmaat schijnt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 611
  • Created
  • Laatste Reactie

Hai Suus,

Ik heb er 4000 voor betaald en heb ze voor de spier! Ik had ook geen grote boobs, ligt gewoon aan je eigen vet en huid daarboven, genoeg vet op die plek betekent ook niet dat je perse dik moet zijn ofzo.

Maar ik ben bij Kappel gegaan omdat zij ook eventueel voor weinig geld rimpeling zou wegwerken met lipofilling zou dat gebeuren, alhoewel de kans super klein was. En ook omdat ik goede verhalen over haar had gehoord en voor natuurlijke borsten gaat en de gezondheid voorop staat! Ik heb ook geen rimpels ofzo zit overal best dikke laag op, je voelt ook werkelijk waar niks, waar de prothese begint of iets van bovenaf.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, dames het zweten van silleconen etc wordt pas schadelijk voornamelijk ook door de hoeveelheid silleconen in je lijf heb. Er worden wel is vergelijkingen gemaakt met kunststof en spenen of een onderdeel van een kunstheup ( 'want dat zijn toch ook silleconen'). Een silleconen implantaat is echt een grote hoeveelheid silleconen in je lichaam van een hele andere consistentie. Een speen is weer heel ander soort sillecoon wat er wordt gebruikt gemengd met olie etc. ( denk maar wel even terug aan het nieuws dat spenen van markt gehaald werden en van die 'kauwspeeltjes' van baby's omdat dat toch ook onveilig was). Daarnaast is het omhulsel van hydrogel weer ander soort sillecoon en een minimale hoeveelheid.

En nogmaals het ligt aan je genen of je lichaam er aan 'kapot' gaat of niet. Dit is iets wat je nooit kan weten van te voren, daarom hebben sommige vrouwen jaren plezier van silleconen en zitten er wel silleconen moleculen in het lichaam maar gebeurd er niks mee en sommige vrouwen komen er naar jaren achter dat het toch helemaal mis is, en vaak is het dan te laat.

Maargoed een vrouw moet gewoon weten wat alle mogelijkheden zijn, haar eigen afwegingen maken en zelf haar keuze maken :)

Have a nice day!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boobbbs ik snap niet zo goed wat je bedoelt met je tekst, maar volgens mij bedoel je dat bij hydrogel minder silliconen gebruikt zijn dan echte silliconen implantaten ?

Maar kunst heupen worden gemaakt van staal en kunstof (polyethyleen) en dan nog verschil in gecementeerd en ongecementeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagdag, ik ben gisteren bij Nio geweest in het SLAZ, geeft weer een hoop stof tot nadenken. Ff de verschillen met het gesprek met v Selms voor het gemak puntsgewijs:

- Nio kwam wat moe op me over. Dat kan kloppen: Het was ook einde dag, de consulten liepen uit en ik zag hier al dat hij ook al andere operaties had gedaan. Gevolg was een consult waarin hij weinig uit zichzelf vertelde, maar vooral antwoord gaf op mijn vragen. Niet onvriendelijk of ongemakkelijk verder, wel stiltes waarin ik zat te bedenken wat ik nog meer wilde weten. v Selms was duidelijk meer uitgerust en nam alle tijd. Nu hoef ik ook niet een vrolijke dokter, maar een goede. Ze leken me beiden vakkundig. Nio nam de maten van mijn borsten, dat deed v Selms niet. Bij Nio ook een passessie met een sportbh met prothesen en bij v Selms niet.

- v Selms gaf wat meer advies in de keuze : duidelijk wél een borstlift en niet alleen vullen, 175-200 cc prothese. Nio liet de keuze meer aan mij: ik kon uitkiezen hoeveel cc ik mooi vond met de prothesen (200-250 cc), ook gaf hij de optie van alleen vergroten, maar dan ben ik bang voor een klokkenspel. Bovendien moet er dan veel meer in, en van die joekoeloeloes hoef ik niet (mijn vriend daarentegen zou dat maar wat mooi vinden :-))

- Nu mijn grootste dilemma: Bij Nio gaf ik vrij duidelijk aan dat ik me zorgen maak of het resultaat wel mooi wordt. (Bij v Selms nog niet zo over gehad) Ik hoor veel van gelifte borsten die toch weer zakken en veel foto's op internet geven me ook niet veel vertrouwen. Volgens hem kwam dat doordat je eigen weefsel toch weer vrij makkelijk slap wordt. Hij stelde daarom voor een groot deel van het eigen weefsel weg te halen en te vervangen met een grotere prothese. Dat geeft meer het effect van een borstvergroting (vaak mooier) en is duurzamer. Hij zei er eerlijk bij dat veel artsen dit niet doen, omdat ze problemen hebben met het weghalen van gezond weefsel, maar ja, als je toch een operatie laat uitvoeren voor het resultaat, kan het maar beter zo mooi mogelijk toch? Ik vind 'm nog lastig, overzie de gevolgen niet helemaal. Voelt wat tegennatuurlijk ofzo, maar ik wil toch ook graag een mooi en blijvend resultaat.

- Oja, ze delen een kamer in het SLAZ, dus als je de een spreekt, is de ander er niet. Handig he?

- Het prijsverschil ontstaat doordat je in het ziekenhuis geen btw betaald en in de kliniek wel. 21 procent tikt dan best hard aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een derde consult die misschien de doorslag geeft? Nu heb je twee verschillende adviezen, een derde kan ervoor zorgen dat je wat meer zekerheid hebt in je keuze (tenzij deze met iets verschillende weer komt). Ik zelf vind het heel belangrijk dat je borst nog eigen voelt, het weghalen van weefsel zou ik niet snel voor kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi hoi, ik ben nu op vakantie maar ik ga er als ik thuis kom meteen werk van maken. Ik ben heel blij met mijn figuur nu, weer helemaal alsof ik mijn kids niet heb gehad (nouja als ik rechtop sta dan hihi ;-) ) maar ik mis wel echt borsten. Het zou zo mooi staan! Ik heb het nog nooit zo sterk gewild als nu geloof ik, nu voelt echt als het moment, niet langer wachten! Dus heb de hele tijd zoiets van 'als ik thuis ben ga ik meteen een afspraak maken'. Misschien dat ik voor de vorm nog een afspraak bij dr Visser maak, maar ergens denk ik ook, ik ga gewoon bij Nio. Heb vertrouwen in zijn expertise en het kost alleen maar tijd en geld en de keuze wordt alleen maar lastiger dan. Ik denk nu alleen nog maar van: 'oke wanneer kan ik komen en maak er maar wat moois van, komt goed' 😀

Bedankt voor jullie reacties! Wordt vervolgd.

Bij de Wellness Kliniek betaal je ook 3900 voor Hydrogel dacht ik, en niet die aanbieding. Staat iig niet op de site. Dat staat wel bij Monobloc Softone maar dat zijn ook siliconen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hallo dames,

Ik ben anderhalve week geleden teruggekomen van vakantie, en heb besloten dat ik het hele avontuur door ga zetten. Ik ga gewoon naar Nio, en niet meer naar een andere PC. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen tijd voor om van hot naar her te gaan en mijn gevoel bij Nio en het SLAZ waren en zijn goed, dus ik heb er vertrouwen in dat hij het mooi gaat maken.

Ik heb gebeld en een voorlopige operatiedatum: 7 november al! Dan ga ik 6 oktober langs de anesthesie, en kan ik ook nog een keer bij Nio binnenlopen voor een laatste pas sessie. De vorige keer waren we uitgekomen op 280 cc voor de spier, maar die Monoblocs gaan dual plane en hij zegt dat je dan iets aan volume inlevert t.o.v. op de spier, dus voor hetzelfde resultaat zou het dan wellicht beter zijn om 300 cc te doen. Kan dat eigenlijk wel bij die Monoblocs, ik begreep al eerder dat die niet zoveel maten hebben. Ik neem aan dat hij dat ook weet?

Nu nog op mijn werk vrij vragen. Daar staan ze niet om te springen, dat weet ik nu al, ben net 4 weken op vakantie geweest. Maar toch, ik ga het wel proberen. Of ik het nou in november doe of in februari, maakt toch niet uit lijkt me. Ik heb nog gevraagd hoe lang ik vrij moet nemen, en hij zei 7 tot 10 dagen herstel en dan weer kunnen werken. Klopt dat een beetje bij jullie? Ik heb wel een kantoorbaan, niet zo heel zwaar allemaal. Ik had bedacht: operatie op vrijdag, dan het weekend + die hele week + volgende weekend vrij, en de maandag (is parttime vrije dag) en dan dinsdag weer beginnen. Zou dat lukken denken jullie? Ik maak me ook een beetje zorgen om mijn jongste zoontje, die til ik nu nog vrij veel. Maar dat kan dan een poosje niet. Ach hij loopt al prima dus ik moet hem gewoon meer laten lopen, en mijn oudste zoon (10) kan ook goed helpen. Komt goed.

Spannend! Als dit doorgaat is het over 1,5 maand al!!!

Moet ik zelf een sport BH meenemen, of gaat hij me dat allemaal nog vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel jammer dat in vele reacties de prijs belangrijker lijkt dan de kwaliteit, aub goed nadenken, stop er geen rommel in, beter meer centen en meer kwaliteit, het is je lijf tenslotte!Ik heb nu reeds 6 jaar monobloc silicone soft maar weet dit pas recent, had betaald voor duurdere, nl hydrogel :( is geplaatst door Goerdin Wellness Genk

Zeker niet laten opereren in Wellness, ook niet bij Visser!

ik ga binnenkort weer onder het mes, heb kapselvorming baker 4, en twijfel over lek nu ook....

ik ga nu in een echt ziekenhuis, bij een prof, het worden anatomische mentor....tenminste als al het kapsel kan worden verwijderd :(

Mijn advies: meerdere opinies raadplegen, en ga voor kwaliteit en vraag naar info waar je recht op hebt als er iets misgaat;Succes met je operatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Babelicious,

Zo wat ontzettend slecht dat je voor Hydrogels bent gegaan en daar ook voor hebt betaald, en dat je dan toch die andere hebt gekregen. Dat is een kwalijke zaak! Ook balen van de kapselvorming, maar ik begreep dat iedereen daar kans op heeft en dat herstel niet wordt vergoed. Of is dat wel zo op sommige plekken?

Ik ga nu ook bij een ziekenhuis, bij een zeer ervaren arts. Dus ik heb eigenlijk geen behoefte meer om nog verder te "shoppen". Wel zal ik idd nog eens vragen stellen over dingen die mis kunnen gaan en wat dan de regeling is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf trouwens nog niet echt blij te zijn want ze doen nog een beetje moeilijk op mijn werk. Het wordt volgende week besproken (of ik dus vrij mag nemen die week). Dus zet de datum nog maar even niet in de titel, ik wil eerst even uitsluitsel dat het echt door gaat en dan kan ik pas echt blij zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs kan toch vaak doorslaggevend zijn vooral als je al niet heel veel te spenderen hebt.. of moeilijk kunt sparen. Aantrekkelijk aan visser vind ik dan wel weer de goedkope wissels, mocht je die willen. Volle pond betalen is ook weer een enorme investering. Ga zelf ook zeker voor monobloc hydrogel. Maar eerst nog ff sparen, helaas haha. En spannend zeg!! Ben echt erg benieuwd! Hoop dat je ze groot genoeg gaat vinden. Ben ik zelf wel een beetje bang voor maar heeft denk ik iedereen. En je kan maar tot 300 cc gaan met hydrogel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben juist bang dat ze te groot worden, maar da's alleen vantevoren volgens mij. Achteraf heeft men meestal spijt dat ze niet groter zijn gegaan. Ik ben 1.58 en 51 kg zou graag borsten in verhouding met mijn lichaam willen. Mijn heupen en kont zijn niet zo groot/breed, dus hele grote borsten zou het van boven weer uit verband trekken. De norm is toch 150 cc voor 1 cupmaat? Ik heb nu een slappe A/B dus dan zou ik naar een grote C gaan met 300. Dat is wat ik wil en hoop!

Enne, ik ga er niet vanuit dat ik een wissel nodig heb binnen die 10 jaar, maar heb besloten dat, mocht het toch nodig zijn, ik altijd vrij ben om dat te laten doen waar ik wil tegen die tijd. Toch? Dat zien we dan wel weer.

Prijs is ook aantrekkelijk bij het SLAZ, dat speelt zeker mee! Als dat niet belangrijk was geweest was ik wel naar de Parkkliniek gegaan, daar opereert deze arts ook, maar daar is het 4300 euro (Hydrogels). Scheelt nogal.

Eerste factuur had ik al op de mat trouwens vandaag, ze zijn er vlot bij :D Hoef ik pas 2 weken voor operatie te betalen zei hij echter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, je hoeft toch niet persee naar je 'eigen' pc waar je ze ook hebt gekregen? Is de parkkliniek zo duur? dat is met btw erbij zeker? Ik vernam van een andere meisje hier dat ze 4000 euro heeft betaald. Scheelt dan 500 euro met slaz. Nio is zeker een hele goede keuze, die kom je op dit forum ook erg vaak tegen! Ik was echt op zoek naar antwoorden nog over de hydrogels, maar in dit topic heb ik veel kunnen lezen. Kan verder ook niets negatiefs vinden over de hydrogels. Ik zou me er in ieder geval heel veilig mee voelen. De meeste vinden het een nadeel dat je het gelijk ziet als ze leeglopen, ik niet, dan weet je tenminste dat er iets aan de hand is, bij siliconen implantaten niet.. Daar kun je nog een tijd mee rondlopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel zal ik idd nog eens vragen stellen over dingen die mis kunnen gaan en wat dan de regeling is.

Er is een nieuwe bijsluiter van de NVPC voor borstvergroting, met goede en duidelijk voorlichting.

Staat ook het e.a. in over complicaties, waar ik zelf van schrok is dat (sommige) zorgverzekeraars operaties die nodig zijn ivm complicaties door een bv worden uitgesloten van vergoeding:

Regelgeving
Zorgverzekering
De meeste zorgverzekeraars vergoeden geen cosmetische chirurgische ingrepen, zoals een borstvergroting, of
kosten van eventuele complicaties die kunnen optreden na een operatie. De meeste verzekeringen sluiten dekking
voor heroperaties als gevolg van complicaties van cosmetische chirurgie uit. Informeer daarom zorgvuldig bij uw
zorgverzekeraar voordat u besluit een borstvergroting te ondergaan.
Financiële verantwoordelijkheid
De kosten van een operatie omvatten verschillende kosten voor de geleverde diensten: honorarium voor de chirurg, de
kosten van de chirurgische benodigdheden, anesthesie, laboratoriumtesten en eventuele ziekenhuiskosten, afhankelijk
van waar de operatie wordt uitgevoerd. Afhankelijk van of uw operatie (gedeeltelijk) door de zorgverzekeraar wordt
vergoed, bent u verantwoordelijk voor de betalingen, eigen risico en niet-gedekte kosten. Deze kosten omvatten geen
eventuele toekomstige kosten voor aanvullende behandelingen, ongeacht of dit nodig is of dat u hier zelf voor kiest.
Bijkomende kosten die kunnen optreden kunnen het gevolg zijn van complicaties of een heroperatie. Het kan ook
voorkomen dat u na enige tijd het advies krijgt een MRI te laten maken om de conditie van uw borstimplantaten te
beoordelen. Ook voor deze kosten bent u zelf verantwoordelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kwam ik trouwens tegen bij bergman clinics. Werken helaas niet met monobloc hydrogel. Volgende week zaterdag ga ik naar de open dag met een consult.

Het “CLIËNT GARANTIE PROGRAMMA” is automatisch van toepassing op alle Natrelle borstimplantaten:

Geïmplanteerd na 31 maart 2004.Geïmplanteerd door een bevoegd, gekwalificeerd en een geregistreerd plastisch chirurg, in overeenstemming met de algemeen geaccepteerde chirurgische procedures en technieken.Geimplementeerd overeenkomstig met de geldige bijsluiter van Natrelle borstimplantaten.

Natrelle Plus garantieregeling biedt u:

Levenslange productvervanging;tien jaar verzekerde financiele steun. U ontvangt tot €1000,- voor contante uitgaven aan honoraria van chirurgen en operatie- en anesthesiekosten die de verzekering niet dekt;automatische inschrijving;gratis verandering van maat: op verzoek van uw chirurg kan een andere maat worden gekozen ter vervanging van uw huidige Natrelle borstimplantaat, op voorwaarde dat het gaat om hetzelfde type;gratis vervanging van het borstimplantaat aan de andere zijde, op voorwaarde dat de chirurg die aanbeveelt. Dit is ALLEEN van toepassing op ingrepen die na 1 januari 2008 met geekte producten werden uitgevoerd.

Uitsluitingen en beperkingen Garantieregeling Natrelle Plus:

ontevredenheid over de maat van het implantaat of de esthetiek;bijwerkingen, uitgezonderd een scheur in het implantaat;verwijdering van implantaten omwille van kapselcontractie,

rimpel- of plooivorming;beschadiging van het implantaat door cosmetische

hersteloperaties;beschadiging van het implantaat door een open of gesloten

capsulotomie;een ingreep aan de andere borst om een onbeschadigd

implantaat te vervangen;vervorming of breuk van de gel;CUI-producten / Natrelle™-producten met zoutwateroplossing*;producten van een andere fabrikant;financiële vergoeding voor een vervangingsproduct dat niet

tot het Natrelle™-gamma behoort;‘broken devices’: producten die breuken of scheuren

vertoonden op het moment van de implantatie**;de NatrellePLUS™-garantieregeling geldt voor producten die

in de meeste Europese landen, het Midden-Oosten en Afrika

worden aangekocht en geïmplanteerd***.de regeling geldt alleen in het land waar het product

oorspronkelijk werd aangekocht en geïmplanteerd. De

vergoeding voor operatiekosten en honoraria bedraagt

maximaal 1000 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een mailtje terug van Kappel.

Zoals u mogelijk heeft kunnen zien, is dat er op de website www.drkappel.nl aardig wat informatie wordt verstrekt m.b.t. siliconen/Monobloc Hydrogel implantaten.

Onderzoek aangaande allergische reactie op siliconen borstimplantaten lopen momenteel nog, maar al enige tijd is inderdaad bekend dat sommige mensen (afhankelijk van het eigen genetisch materiaal) 'allergisch' kunnen reageren op siliconen borstimplantaten. Wat dat aangaat is de Monobloc Hydrogel een transparant implantaat. De vulling van dit implantaat is biologisch afbreekbaar en verraadt zichzelf direct bij stukgaan daar de vulling vloeibaar is in tegenstelling tot cohesieve (vaste) siliconenvullingen.

De fabrikant van de monobloc Hydrogel geeft een garantie van 10 jaar op de prothese.

De omhulling van zowel de siliconen prothesen als de monobloc hydrogel zijn nagenoeg van hetzelfde principe, nl. op basis van siliconen materiaal. Echter bestaat deze omhulling uit vast materiaal waardoor dit verder niet werkt of invloed heeft op uw gezondheid. Waar het verschil in zit is de vulling. De vulling is hetgeen wat werkt, dit is hetgeen door de omhulling naar 'buiten' komt en in het lichaam terecht komt. Wanneer u leest dat de monobloc hydrogel sneller scheurt dan siliconen prothesen dan is dat enkel omdat de monobloc hydrogel zich bij kapot gaan direct verraadt! Het valt direct op, omdat de vulling vloeibaar is en de borst direct enorm opzwelt. Daar de vulling hiervan biologisch afbreekbaar is, is dit niet schadelijk voor uw gezondheid. Een ander voordeel is, is dat u meteen weet dat de prothese kapot is (dat weet u bij een siliconen prothese nl. niet omdat de vulling niet vloeibaar is) en de prothese onder plaatselijke verdoving verwijderd dan wel vervangen kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was toch al bekend Chanel? Klinkt niet nieuw voor mij iig

En dat hersteloperaties bij complicaties niet worden vergoed daar ging ik ook al niet vanuit. Ze vergoeden de operatie zelf immers ook niet. Ik hoop maar dat het niet nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.