Ga naar inhoud

Suus1973 : 7 november 2014 : Dr. Nio : SLAZ


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 611
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik heb ze door dr visser laten plaatsen. Heel erg tevreden mee, heel natuurlijk en idd erg zacht (al direct vanaf het begin). Dr visser plaatst zowel voor als dual plane, ik zou eerst voor krijgen maar uiteindelijk dual plane gedaan. Wat ik begrepen heb is dat er geen grotere lekkage kans is, maar omdat je het bij de hydrogel gelijk merkt kan je er niet mee blijven doorlopen. Dus de kans op scheuren is even groot, maar de gevolgen zijn anders (met een scheur in een siliconenprothese kan je bij wijze van spreken nog jaren rondlopen).

Zelf heb ik dr visser gekozen omdat ze er het meeste ervaring mee heeft, samen met dr kappel. Ik vind dr visser der kliniek alleen een stuk laagdrempeliger. Personeel super aardig, als je mailt altijd direct reactie terug en kreeg miet het gevoel dat ik irritant was toen ik zoveel mailde ;)

Op zich is er geen techniek vereist voor deze prothese, maar wissel is supersimpel. Ik heb gewisseld en moest toen wel onder narcose en alles en was minder kwijt dat eerste bv. Als ze lek gaan en je wilt hetzelfde volume of iets groter kan dat onder lokale verdoving en goedkoper. Maar wil je heel veel groter dan doet ze het onder narcose en ben je denk volle mep voor wissel kwijt.

Wat ik wel als nadeel zie is dat ze een stuk voorzichtiger is en alleen plaatst wat ze zelf mooi vind, wil je groot dan zal je toch naar dr nio moeten uitwijken. Zelf denk ik eraan om groter te gaan en daarvoor moet ik dus wel naar een andere pc. Je zal denk wel weer opnieuw moeten meten want hydrogel heeft zeer beperkt en redelijk afwijkende maten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik ze besloot te nemen stond de lekkage kans mij tegen maar nu ik ze heb denk ik daar helemaal niet aan. Ze zijn ook gewoon sterk, dr visser heeft er een op kantoor liggen die ze verdraait enzo en die leeft ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey toch nog een reactie. Dank je wel Liesje, daar heb ik wel wat aan! Weet je, eigenlijk heb ik ook gewoon het volste vertrouwen in de stevigheid van die dingen. En vraag ik me dan af, waarom ik nu een 'dingetje' maak van dat garantieverhaal. Want dat zou ik bij andere implantaten immers ook niet doen. En wat je schrijft, dat áls er eentje lek gaat je dat dan meteen merkt, vind ik ook wel een prettig idee ja. Juist daarom wil ik de Hydrogels.

Ik wil niet groot hoor, heb nu een (lege) A cup en zou graag naar een mooie volle C (misschien klein D'tje) willen. Maar groter zou echt niet bij mijn lichaam passen, denk ik. Maar er moet wel wat verschil te zien zijn. Mijn huidige cup past ook niet goed bij mijn lichaam want ze zijn gewoon te klein. Zeker nu ik mijn pre-zwangerschapsgewicht weer terug heb is er niets van over helaas. Met die gel-gevulde BH's van de Hunkemoller kan ik altijd een mooie cup creëren, zoiets zou ik in het echt ook wel willen hebben.

Ik denk dat ik het beste toch een consult met dr. Visser kan plannen, en daarna mijn keuze maken. Het wordt dan sowieso dr. Nio of dr. Visser wat mij betreft. Bij dr. Nio hadden we 280-300 cc voor de spier afgesproken. Ik weet niet of die maten bij Monobloc Hydrogel ook bestaan? En is het nou zo dat er, als het achter de spier of dual plane geplaatst wordt, meer CC's nodig zijn voor hetzelfde resultaat?

Nou ja, eerst maar eens met vakantie en dan daarna mijn plannen verder concreet maken! Heb er echt zin in, kan niet wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Selms plaatst de hydrogel wel al jaren hoor!! (ben ook bij hem geweest). Toen ik vorig jaar bij Nio op consult was, zei hij dat hij GEEN hydrogel plaatst. Kennelijk van gedachten veranderd?...

Selms was eerlijk over de risico's - ze kunnen na 2 jaar kapot maar met een beetje geluk kunnen ze ook een levenlang mee. Dus er valt weinig over te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is wel apart Miss Boobies? Hij schrijft aan mij dat hij ze wel plaatst en dat ze al 10 jaar bestaan, dat hij wel degelijk genoeg ervaring heeft met die implantaten. Maar ben jij dan bij Van Selms én bij Nio geweest? Ik zou dat ook wel willen, maar dat zou ik wel een beetje raar vinden tov Nio. Stel dat ik die daar dan ook tegenkom, het zijn toch directe collega's. Verder levert Nio goed werk af over het algemeen en vind ik 'm erg aardig en betrouwbaar en zijn mailtjes zijn altijd vriendelijk en uitgebreid. Hij schreef ook "ze bestaan al 10 jaar en ik sta er ook zeker achter, maar als het het ei van Columbus zou zijn, dan zou niemand wat anders willen". (?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees ook ff mee. ik orienteer me op een borstliftmet implantaten en ben twee weke gelenden bij v Selms geweest en die stelde me ook voor aan de hydrogels. tja tja, ik weet niet zo goed wat te kiezen. kapelvorming zou voor mij een reden zijn om een alternatief op siliconen te kiezen, maar als je na 10 jr zo'n waterballon in je borst hebt, weet ik niet of ik daar zo blij van word. zou bij mij trouwens sowieso achtteer de spier zijn.

Ik heb overigens volgende week ook een consult bij dr Nio. Idd heb k ook al gedacht dat ik dan v Selms tegen zou kunnen komen, maar het leek me niet de man die dat opvat als een persoonlijke motie v wantrouwen. :-) Bovendien, orienteren doe je voor jezelf, je betaald er een commericiele prijs voor, dus dan is 'rondshoppen' verstandig en geoorloofd, vind ik. v Selms is trouwens heel vriendelijk en toegankelijk, hij leek me heel vakkundig, al is dat natuurlijk alleen gebaseerd op een eerste indruk van een leek. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Birdie, leuk om te lezen. Wil jij ook (hier) vertellen hoe je consult met Nio was? En wat jij als voornamelijke verschillen tussen het consult met hem en dat van Van Selms hebt ervaren? Waarom wil jij nu eigenlijk ook nog naar Nio? Was Van Selms erg positief over de Monobloc Hydrogel? En hoe bedoel je, een ballon met water? Er zit toch een soort goedje doorheen waardoor het ook een gel is geworden? Of wordt het na 10 jaar opeens wateriger? Ik snap dat niet helemaal. Ik vind de grote zachtheid ook een voordeel, al werkt Nio graag met de (en dan bij voorkeur 85% afgevulde) Eurosiliconen, dat weet ik, en hij schrijft dat ze een gelijke zachtheid hebben. En ook idd door de kleine kans op kapselvorming blijven ze zacht.

Ik zou het zelf vooral 'lullig' vinden tov Nio omdat hij al mijn mailtjes telkens zo uitgebreid beantwoord. En ik zelfs heb aangekaart dat ik het ook 'niet erg vond' om naar Van Selms te gaan als hij er zelf liever niet mee werkte (ik heb letterlijk geschreven dat ik wel wil dat mijn PC er zelf ook achter staat en er ervaring mee heeft, met alle respect natuurlijk). Gelukkig vatte hij dat goed op, en schreef terug dat hij wel ervaring had en er ook achter stond. Tja, dan kan ik dat nu niet meer als argument gebruiken natuurlijk. Overigens geloof ik gelijk dat Nio heel mooi werk aflevert hoor, dus waarom zou hij dat met die Monoblocs niet doen denk ik dan. Misschien moet ik er gewoon maar op vertrouwen.

Ik ben benieuwd naar je consult en je keuze, en waarom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze voelen echt niet als waterbalonnen aan hoor! Gewoon als je eigen weefsrl maar dan steviger. Zou overigens gewoon langs alle pc's gaan. Toen ik ze nam had ik slechts twee keuzes maar anders had ik zeker meerdere bezocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het als twee artsen die toevallig in hetzelfde ziekenhuis werken, het gaat om jouw keuze, dus als je voor je orientatie nog een andere arts wil bezoeken die hydrogel plaatst, dan moet je dat doen vind ik, zoveel zijn er niet!!!
Ik heb beide bezocht, met open vizier, gewoon aan Nio verteld dat ik ook bij Van Selms ben geweest. Ik heb trouwens ook Kappel in Zwolle bezocht (en nog sliconen-artsen, maar voor mij werd duidelijk dat ik alleen hydrogel wilde)

Ik denk dat siliconen natuurlijjker aanvoelen dan hydrogel, hydrogel heeft door de samenstelling meer kans op rimpeling en dat voel je. althans ik voel het in ek geval bij mezelf. je ziet het niet. Ik hebbegrepen - van Van Selms - dat na 1-2 jaar de prothese nog wat wateriger/klotseriger (minder soepel) gaat voelen dan in het begin, helaas en dat Monobloc daar nog altijd geen oplossing voor heeft gevonden.

Volgens mij bestaan ze echt al langer dan 10 jaar hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik krijg de zelfde implantaten, ik ga bij dokter Verdonck, in België bij wellnesskliniek.

Ze hebben daar een concept 'aftreden surgery' 1dag consult , volgende dag operatie dus 1 keer rijden!ik heb daar niet voor gekozen, vond het rijden niet erg. En wilde een 'eerste' impressie van de kliniek. Ik ben ondertussen op consult geweest, en heb veel veel verslagen en verhalen gelezen over de kliniek en Verdonck en ik ben positief! Ik wordt 12/09 daar geopereerd. En wbt na controle, dit mag gewoon bij je huisarts. Maar je ben ook ALTIJD welkom bij hun. Hopelijk heb je er wat aan :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist van dr visser begrepen dat de hydrogel in de eerste twee jaar nog zo'n 30 tot 40 cc vocht aantrekt en juist groter wordt. Zo zie je maar, geen pc zegt hetzelfde. Overigens heb ik het niet gemerkt want gewisseld dus twee jaar niet gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Birdie, leuk om te lezen. Wil jij ook (hier) vertellen hoe je consult met Nio was? En wat jij als voornamelijke verschillen tussen het consult met hem en dat van Van Selms hebt ervaren? Waarom wil jij nu eigenlijk ook nog naar Nio? Was Van Selms erg positief over de Monobloc Hydrogel? En hoe bedoel je, een ballon met water? Er zit toch een soort goedje doorheen waardoor het ook een gel is geworden? Of wordt het na 10 jaar opeens wateriger? Ik snap dat niet helemaal. Ik vind de grote zachtheid ook een voordeel, al werkt Nio graag met de (en dan bij voorkeur 85% afgevulde) Eurosiliconen, dat weet ik, en hij schrijft dat ze een gelijke zachtheid hebben. En ook idd door de kleine kans op kapselvorming blijven ze zacht.

Ik zou het zelf vooral 'lullig' vinden tov Nio omdat hij al mijn mailtjes telkens zo uitgebreid beantwoord. En ik zelfs heb aangekaart dat ik het ook 'niet erg vond' om naar Van Selms te gaan als hij er zelf liever niet mee werkte (ik heb letterlijk geschreven dat ik wel wil dat mijn PC er zelf ook achter staat en er ervaring mee heeft, met alle respect natuurlijk). Gelukkig vatte hij dat goed op, en schreef terug dat hij wel ervaring had en er ook achter stond. Tja, dan kan ik dat nu niet meer als argument gebruiken natuurlijk. Overigens geloof ik gelijk dat Nio heel mooi werk aflevert hoor, dus waarom zou hij dat met die Monoblocs niet doen denk ik dan. Misschien moet ik er gewoon maar op vertrouwen.

Ik ben benieuwd naar je consult en je keuze, en waarom!

v Selms had niet een duidelijke voorkeur uitgesproken voor de ene of de andere en wilde mij de afweging laten maken: siliconen: meer kans op kapselvorming, hydrogel: geen kapselvorming, maar worden na 10+ jaar wel waterig. Hij had een oude hydrogel uit 2002 op zn bureau staan die hij liet zien, inderdaad waterig. Als je het achter de spier laat plaaten zou je daar trouwens nauwelijjks iets van merken, alleen aan de onderkant van je borst als je goed voelt. En volgens mij moeten een hyrogel na 15 jaar echt vervangen worden terwijl je met siliconen makkelijker langer kunt doorlopen.

ik had absoluut een goed gevoel bij hem en zou zonder problemen voor hem kiezen, maar ik heb mezelf beloofd dat ik ook andere artsen zou spreken, vandaar. oja, niet onbelangrijk: een operatie in het SLAZ door Nio of v Selms is bijna 1000 euro goedkoper dan via Estetisch Centrum Amsterdam bijj dezelfde arts!

Hij raadde me dit forum aan ter orientatie (!) en ook om te zoeken naar voorbeelden van gelifte borsten die ik mooi vind. Waar ik nog wel een beetje over twijfel: hij raadde me 175-2000 cc ronde protheses aan. maar als ik hier de verhalen lees vind ik dat heeeel klein. ik heb een hangende 75B (terwijl ik D-cup draag, de rest is blijkbaar overtollig vell ) en ik wil graag naar een D terug. maar iedereen op dit forum krijgt grotere protheses. Waarom hij dacht dat dat een goede maat was ben ik vergeten te vragen.

Ik heb ook nog een gesprek bij Van der Weij in de Boerhaave kliniek en dan maak ik de balans op.

Ik denk dat het risico dat je Nio tegen het lijf loopt bij een consult bij v Selms heel klein is, maar anders kun je altijd naar vSelms in het Estetissch Centrum Amsterdam, dan weet je het zeker. Prachtig pand daar, ik snap wel dat ze 1000 euro extra nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist van dr visser begrepen dat de hydrogel in de eerste twee jaar nog zo'n 30 tot 40 cc vocht aantrekt en juist groter wordt. Zo zie je maar, geen pc zegt hetzelfde. Overigens heb ik het niet gemerkt want gewisseld dus twee jaar niet gehaald.

Liesje, waarom heb je gewisseld en wat heb je dan nu? Weer zoutwater of nu siliconen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt meiden voor jullie reactie tot zover! Ik ben weer wat wijzer, en ik denk dat ik idd (na mijn vakantie) nog een consult met Van Selms in ga plannen en ook eentje met dr. Visser. In de Wellness Kliniek plaatsen ze ze ook, dat weet ik idd, maar dat is ver rijden (nog verder dan Venlo) en qua kosten scheelt het niet zoveel met Arenborghoeve. Dan zou ik liever in NL gaan denk ik. Goeie tip ook om evt. bij Van Selms in een andere kliniek te gaan op consult.


Kost Monobloc bij het SLAZ echt 3500? Want met alle andere implantaten is het 3100 dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai hai,

Ik heb 2,5 week geleden de monobloc hydrogel laten plaatsen bij dr. Kappel! Ik heb ook voor deze implantaten gekozen omdat ik het gezondheidsrisico van silliconen gewoon niet wil lopen ben nog maar 22! Weegt voor mij veeeel zwaarder dan de nadelen die hier af en toe genoemd zijn welke grotendeels nonsens zijn. Kappel opereert trouwens in de Kem kliniek is in provincie Utrecht, weet de plaats even niet meer.

Staan veel fabels over hydrogels hoor! Ik voel ze geeneens ben pas 2,5 week po maar tis super zacht, voelt niks anders dan mijn eigen boobs (alleen dat ik nu een hand vol heb haha)

Bij Kappel kan je ze ook gewoon onder plaatselijke verdoving vervangen 300 euro ofzo.

In toekomst zullen ze ook wel goedkoper worden, meer vrouwen kiezen hiervoor heb ik het idee.

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou een maatje groter. Heb nu weer hydrogel hoor, daar blijf ik bij. Vervelende is alleen dat de hydrogel beperkt is qua projectie waardoor ik nu met 440 een klein c cupje heb voor het oog (ben ook wel een cc vreter, bij sommige hier op het forum zijn ze huge met klein aantal cc's) . Wil misschien weer groter en het hoeft ook niet meer zo natuurlijk. Ga daarom ook bij nio langs, hij gaat wat makkelijker groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben erg benieuwd naar de verschillende prijzen die je voor de hydrogels betaald bij de verschillende artsen.. Klinkt wel interessant dat lekken.

Btw ook hydrogels zweten, hetzelfde als silliconen, de envelop is namelijk bij beide hetzelfde van silliconen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar de envelop is van ander soort siliconen dan de inhoud toch? Ik heb begrepen dat de envelop altijd een soort van poreus is (maar zelf niet zweet) maar dat de inhoud er dan (in/en) uit zweet. Dat gebeurt met siliconen en dus ook met die zoutwateroplossing. Wat het gevolg is van zweten van siliconen (de inhoud dus) is niet echt bekend, terwijl bij zout water vast staat dat dat niet schadelijk is. Tenminste zo heb ik het begrepen. Dat ze sneller lek gaan is misschien ook niet waar, maar je MERKT sneller dat er eentje lek is omdat je dan wat grotere, of een lege borst over houdt. Als dat over 15 jaar gebeurt zou ik dat helemaal niet erg vinden, dan weet je dat het tijd is voor een wissel. Met siliconen is dat onduidelijk, het kan heel goed zijn dat je denkt dat ze nog goed zijn, maar dat er toch ergens een scheurtje zit (is dat alleen met MRI op te sporen trouwens?). Anyway, voor mij ook een hele belangrijke reden om die Hydrogels te willen, en dan neem ik eventueel waterig/geklots maar voor lief. Mijn collega heeft gewone zoutwater gevulde en die zouden enorm klotsen, maar daar heb ik haar ook nog nooit over gehoord. Ze is er super blij mee, al heel wat jaartjes.


Op een aantal websites staan wel prijzen vermeld Leonie, maar op andere weer niet. Ben idd ook wel benieuwd naar de uiteindelijke bedragen, zoals in het SLAZ. Las hier ergens 3500, maar kan iemand dat bevestigen? Liesje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De envelop zweet ook net als de inhoud. Dus ook met hydrogels zou je deeltjes silliconen in je lijf krijgen ..

Of de inhoud van hydrogel zweet durf ik niet te zeggen, maat het is iig verenigbaar met lichaamsvocht er zit een glucose oplossing in.

En de theorie van het zweten en klachten kun je heel wat verhalen over vinden, maar volgens mij is er nog nooit iets concreets aangetoond, toch??

Waarom hydrogels eerder stuk zouden gaan weet ik niet, is de envelop dunner?

Ik heb trouwens wel ergens gelezen, of dat hier was,weet ik niet,

Maar iemand met een gescheurde hydrogel op vakantie, die tiet zwol helemaal op, dus kun je per direct naar je pc voor een wissel... Alles heeft z'n voor en nadelen wat dat betreft , gewoon doen waar je je goed bij voelt!

Jij weet alleen de prijs van nio?

Is dat niet de prijs voor gewone silliconen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn hydrogels door plovier laten zetten. Goedkoper dan visser! Ik vind het jammer dat ze niet in grotere maten te krijgen zijn, want 400cc is voor mijn lichaam het grootst ivm de projectie en de breedte maten.

Ik heb gewoon 3000e betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.