Ga naar inhoud

Suus1973 : 7 november 2014 : Dr. Nio : SLAZ


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik ben Suus1973, het getal in mijn nickname geeft mijn geboortejaar aan dus dat betekent dat ik 39 jaar ben. Ik denk al jaren na over een borstvergroting, maar, net als vele anderen, wilde ik sowieso eerst wachten tot ik kinderen had gekregen en borstvoeding heb gegeven. Nu is dat achter de rug (heb een zoontje van 8 en een dochtertje van 2) en is mijn gezin compleet, tijd voor de volgende stap: mijn lang gekoesterde wens in vervulling brengen!

Ik heb al vaker rondgestruind op fora om zoveel mogelijk info te zoeken over borstvergroting, maar heb nog altijd het idee dat al die info me een beetje duizelt en er komen dan zoveel vragen in me op.

Termen als lowprofile, high profile (of medium), protheses, vaste of vloeibare silliconengel, druppelvormige of ronde protheses, aantal CC's etc. heb ik inmiddels zo vaak voorbij zien komen, met de bijbehorende voor- en nadelen/eigenschappen, maar toch heb ik nu (juist?) totaal geen idee wat ik nou zou moeten kiezen? Ik word een beetje onzeker van al die keuzes die je hebt. Is het ook niet zo dat verschillende chirurgen hun eigen voorkeuren hebben voor bepaalde protheses, en klopt het dat niet elke kliniek met elk merk werkt? Bij sommigen heb je maar een merk silliconen. Of hoef je daar in principe niet op te letten, omdat ze allemaal veilig worden geacht?

Waarom zouden die McGhan protheses zoveel duurder zijn als alle anderen, wat is daar zo bijzonder aan. En moet je voor een eerste consult betalen, of zijn er ook klinieken waar het vrijblijvend is? Hoeveel consulten zou ik moeten 'nemen' om tot een beslissing te komen?

Wat is een voordeel/nadeel om de ingreep in een ziekenhuis te laten uitvoeren (behalve dat het goedkoper is) tov van een kliniek?

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen haha, misschien moet ik maar gewoon enkele consulten plannen en het over me heen laten komen. Ik ben altijd zo'n twijfelkont, maar dit is nu iets wat ik echt graag wil. Alleen hoe ik het wil is voor mij nog compleet de vraag.

Ik ben trouwens 1.58 en weeg 52 kilo. Mijn huidige cupmaat is denk ik een 75A en ik zou willen uitkomen op een natuurlijke maar volle C als het kan. Ik heb vrij brede borsten en dito borstkas.

Oja wat ik me ook nog afvraag. Op de ene website lees ik dat de silliconenprotheses van tegenwoordig levenslang kunnen meegaan, terwijl andere PC's weer zeggen dat de gemiddelde levensduur 15 jaar is en dat ze dan verwisseld dienen te worden. Iemand een idee hoe dat zit?

Ik weet niet welke PC's er goed zijn, maar ik heb in mijn nabije omgeving goede geluiden gehoord over dr. Nio van Park Medisch Centrum (maar daar vind ik niets over, op dit forum). 2 meiden die ik ken zijn erg tevreden. Verder is iemand die ik ken geholpen door dr. Blecourt en ook heel erg blij. En ik heb op internet foto's gezien op de site van dr. D'Hondt in Belgie, die vond ik ook erg mooi en natuurlijk, maar ik heb nooit antwoord gekregen op mijn email. Verder ben ik heel erg bleu moet ik zeggen, op het gebied van welke PC. De kosten spelen trouwens ook mee. Ik heb een budget van 3700. Een vriendin van mij heeft het bij de Wellness Kliniek laten doen, 4 jaar geleden, en die zijn echt absoluut niet duur. Alleen flink lange reistijd voor mij, da's weer een groot nadeel.

Het plan is trouwens om me dit najaar te laten opereren, spannend!!! Voor die tijd hoop ik het allemaal een beetje op een rijtje te hebben ;-)

Groetjes Suus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 611
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi suus

welkom hier...

ik ga niet in op al je vragen want ben zelf ook nog een leek :P

maar ik zie dat je dr Nio parkkliniek noemt hun zitten kwa prijs een stuk hoger als het SLAZ in amsterdam en daar werkt dr Nio ook.

ik kreeg deze tip over van Selms en die werkt ook in t SLAZ en vond dat toch wel fijn aangezien het niet over 100 euro verschil gaat ;)

succes met je beslissing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat had ik al gezien, dat hij ook in het SLAZ werkt. Alleen is Amsterdam voor mij ook weer niet naast de deur, dus heb ik daar nog niet verder naar gekeken (qua kosten). Die bekende waar ik het over had is bij dr. Blecourt geweest in het Vlietlandziekenhuis, waar hij ook opereert, en daar was het ook een stuk goedkoper dan in de Bergmannkliniek idd. Ik vind het jammer dat je op veel sites geen prijsopgave kunt vinden, en dus contact op moet nemen om daarachter te komen.

Ik woon in Zuid Holland, op zich zou Belgie ook nog wel kunnen, want ik heb wel begrepen dat het daar gemiddeld genomen toch wat goedkoper is dan hier. Iemand een goede tip voor een PC in Belgie (bij voorkeur niet te ver over de grens)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Suus

Welkom op het forum! :viannen_01:

Ik wil je heel graag helpen met al je vragen, maar dan ben ik morgenvroeg nog aan het typen en dat is niet echt bevorderlijk voor mijn nachtrust haha. Probeer eens eerst een hoop te lezen hier, in sommige topics heb ik al vanalles uitgelegd over wat de profiles inhouden en zo.

Gewoon de zoekfunctie rechtsboven gebruiken en je zult zeker weten al veel info vinden.

Dan is het zaak om te kijken naar welke pc je wilt. Je noemt al Blecourt, waar ook vanalles over te vinden is hier. Nio trouwens ook, volgens mij?

Ik ben zelf bij dr. Demeyere geweest in Gent. Kliniek heet Artemedis.

Bv kost 3000 euro.

Dan heb je nog Plovier in Overijsse, Be-clinic, daar kost het volgens mij 2700 euro. Dat zijn er twee die qua belgie het dichtst bij jou in de buurt liggen en waar hier veel positieve verhalen over te vinden zijn.

Merken prothesen, er zijn er veel. Ik heb gekozen voor een implantaat dat goedgekeurd is door de FDA, omdat er zoveel te doen is over de implantaten de laatste tijd. Heb zelf Mentor. Natrelle (vroeger McGhan) is de andere.

Het wil niet zeggen dat de andere implantaten niet betrouwbaar zijn, maar ik voelde me hier prettiger bij.

Heel veel lees- en forumplezier!

Mocht je nog vragen hebben nadat je wat verder bent met lezen, dan stel gerust je vragen. geen probleem!!!

Alleen heb je op dit moment zo veel vragen dat het moeilijk wordt om alles naar behoren te beantwoorden. Een consult (een fatsoenlijk consult wel te verstaan, zoals bijvoorbeeld Demeyere) zou je ook al een heel stuk verder helpen.

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet waar je in zuid holland woont...kom zelf uit rotterdam en amsterdam is dichterbij als belgie.

dat van die prijsopgave is idd vervelend!t SLAZ is iig 3100 met natrelle (McGhan)

ik ben iig bereid om een uurtje te rijden voor 600 euro minder ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank tot zover! Ik heb vanavond weer veel zitten lezen (zoekfunctie op Nio geeft bij mij geen hits, vandaar mijn opmerking) en heb ook antwoord van dr. Plovier z'n kliniek (ondanks dat ze gesloten zijn op dit moment) met een kostenopgaaf. Idd 2700 all in (behalve eerste consult dan). Dat spreekt mij heel erg aan, evenals alle positieve berichten over dr. Demeyere in Belgie. Het zou het mooist zijn als ik bij beide een consult zou kunnen plannen op dezelfde dag, dan kan ik van Brussel naar Gent rijden. Eens kijken of zoiets mogelijk is.

Bedankt voor de prijsopgave van het SLAZ, Tjikkie! Dat spreekt mij ook wel aan ja, zeker als je daarvoor dus die Natrelle protheses hebt. Waarom heb jij voor dr. Selms gekozen en niet voor dr. Nio als ik vragen mag?

Ik ga nog even verder met inlezen, thanks so far!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet waar je in zuid holland woont...kom zelf uit rotterdam en amsterdam is dichterbij als belgie.

dat van die prijsopgave is idd vervelend!t SLAZ is iig 3100 met natrelle (McGhan)

ik ben iig bereid om een uurtje te rijden voor 600 euro minder ;)

Dordrecht :-) Beide Belgische klinieken liggen op ong. 140 km, A'dam rond de 100 km, dus maakt idd niet zoveel uit. Het is alleen dat je natuurlijk voor de na controles dan weer zo'n eind moet rijden. Rotterdam/Schiedam/Capelle had het handigst geweest in die zin, maar voor een paar 100 euro minder heb ik dat er ook wel voor over denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dr Stevens? Ben er zelf niet door geopereerd maar heb er wel een consult gehad en hij was echt onwijs duidelijk. Hij zit in de holystaete kliniek in Vlaardingen. Lekker dichtbij! Heb alleen geen idee van de prijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo daar, weet je ik denk dat het belangrijker is dat je je prettig voelt op een consult en dat de pc je vertrouwen geeft dan moet je niet zo indirect naar het prijskaartje kijken.

Ik ben zelf bij Koopmann in de Bergmankliniek in Den Haag geweest.....goeie dingen over hem gelezen, ook omdat ik zelf zo natuurlijke mogelijke borsten wilde houden.....oke het kostte € 4000,00.....maar alles straalde wel vertrouwen ed uit.....en het resultaat tot nu toe is precies zoals ik het wilde. Heb aangegeven wat ik wilde en ben van zijn advies uitgegaan qua profiel, CC en Dual Plane.....Ik ga er vanuit dat hij er het meeste verstand van heeft en weet wat hij doet..........

En dan denk ik dat je beter nog iets langer kan sparen voor iemand waar je een goed gevoel bij heb...dan dat je iemand uitzoekt op het prijskaartje........

Ik ben ook begonnen met heel veel foto's kijken hier...en om dat te gaan kijken wat voor borsten ik mooi vond en bij mij vond passen.........

Succes met alle voorbereidingen.....dat is al heel spannend op zich.

Groetjes Cajo :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Cajo daar heb je op zich ook wel gelijk in, maar ik vind 4000 en 2700 wel een heel groot verschil om eerlijk te zijn, terwijl de "goedkopere" artsen ook heel mooi werk afleveren. Ik heb al heel erg lang gespaard voor die 3700 euro, en dat spaarpotje groeit nu niet meer (is mijn spaarloon hihi) dus meer dan dat wil ik echt niet uitgeven, liefst zelfs minder natuurlijk als het daar ook voor kan.

Maar ik ga idd veel foto's kijken en die ook meenemen naar de consults.

Kennisje van mij is dus bij dr. Blecourt geweest in Vlietlandziekenhuis en die had zich er helemaal niet in verdiept. Die had niets en wilde "gewoon borsten" en is volledig op het advies van de arts afgegaan. Ze weet nog net hoeveel CC's erin zitten, maar niet eens wat voor silliconen het zijn oid, wat voor soort, profiel etc. etc. haha, maar ze is hartstikke tevreden. Misschien doe ik wel te moeilijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de prijsopgave van het SLAZ, Tjikkie! Dat spreekt mij ook wel aan ja, zeker als je daarvoor dus die Natrelle protheses hebt. Waarom heb jij voor dr. Selms gekozen en niet voor dr. Nio als ik vragen mag?

dr Selms had ik goeie verhalen over gehoord en was dus opzoek gegaan naar de kliniek waar hij werkt en toen kwam ik op t Jan van Goyen uit en daar is het 4100 euro een meid hier van t forum vertelde mij over t SLAZ...

had ook een consult bij plovier maar heb deze afgezegd ik wil gewoon echt geen andere protheses als natrelle of mentor....

met natrelle is het bij plovier 3300 euro.

heb ook nog een consult bij dr Demeyere werkt met mentor/natrelle en is 3000 euro.

vind dat hij ook mooie borsten maakt .

wil gewoon op 2 consulten zijn geweest voor me eigen gevoel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Dan denk ik dat ik ook op consult ga bij het Sint Lucas en ook bij Dr Demeyere. Ik heb de afgelopen dagen weer zoveel gelezen dat het me weer zo duizelt. Ik denk dat ik het nu ook echt een keer moet gaan aanhoren, en dat er een PC ook naar mijn lichaam kijkt en beoordeelt wat hij denkt te moeten doen om het zo mooi mogelijk te krijgen.

In principe denk ik wel dat het bij mij voor de spier zou kunnen, ik heb wel iets van borstweefsel en ze zijn ook al 2 keer eerder een stuk groter geweest ivm borstvoeding, en ik ben ook niet graatmager of heel tenger. Maar aan de andere kant, ik ben wel al 39 en hoe ouder je wordt, hoe dunner je vel op je borst wordt en ik wil niet dat je snel randen gaat zien. Eens kijken wat een PC daarover zegt. Ik begreep dat Dr. Demeyere ze voornamelijk voor de spier zet, tenzij het echt niet anders kan. En anatomisch of rond, daar ben ik ook nog niet uit. En cohesieve of soft silliconen? Weet jij dat al Tjikkie? Ik begreep dat je bij soft ook nog kunt kiezen uit de mate waarin die zijn afgevuld.

Ik heb vandaag ook wat zitten lezen over Monobloc Hydrogel bij een kliniek in Venlo. Leek me ook wel heel geschikt eigenlijk, maar kost wel weer 4000 en dus boven budget.

Ik vind mijn eigen borsten trouwens echt wel mooi hoor, en ik doe ook geen BV omdat ik me zo onzeker voel. Ik vind ze nog steeds mooi van vorm (al zijn ze na 2 x borstvoeding geven alleen wel wat slapper dan voorheen). Ik denk alleen dat het echt mooier zal zijn om er wat vulling bij te hebben, ben erg benieuwd hoe het dan zal staan (al ben ik ook wel een heel klein beetje bang dat het minder mooi wordt dan ik in mijn hoofd heb, aangezien ik ook al veel foto's voorbij heb zien komen waarvan ik dacht.... ehmm). Je weet het niet vantevoren he?!

Wat zijn die merken ook alweer waar Plovier mee werkt? Dan ga ik die eens googlen.

Trouwens nog een, niet heel onbelangrijk detail, is dat er bij mij in de familie wel borstkanker voorkomt. Het is niet bekend of het ook echt erfelijk is, of dat het toeval is (is ook niet onderzocht), maar mijn moeder heeft het gehad (kan toeval zijn) maar ook 3 zussen van mijn vader (van de 11 kinderen). Wel allemaal na de overgang, maar toch. Is best veel. Ik heb zelf ook al een paar keer een controle gehad (mammografie) en moet vanaf mijn 40e elk jaar op controle. Ik zal dit natuurlijk melden aan de PC, wellicht dat dit nog iets verandert. Al hoop ik natuurlijk niet dat het antwoord zal zijn dat ik er dan maar helemaal vanaf moet zien. Je weet nooit of je het krijgt natuurlijk, kan bij iedereen gebeuren. En ik blijf iig goed onder controle. Maar met implantaten is die controle wel moeilijker, toch?

Nouja mijn moeder heeft een reconstructie gehad, en mijn zus heeft al jaren geleden een BV laten doen. Die heeft zich er ook niet door tegen laten houden. Maar ik ben toch wel benieuwd naar wat meningen hieromtrent :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van dr D'Hondt in Tongeren vind ik de resultaten bijna allemaal echt SUPER mooi zeg, potverdorie! Zo wil ik ze ook :) Maar de meesten zijn bij hem dus anatomisch en dan volledig achter de grote borstspier, van wat ik ervan begrijp. Misschien kan ik die foto's meenemen naar een consult bij een andere arts, en vragen of hij ook zo'n resultaat kan bereiken? Of is dat raar, als je foto's laat zien van een andere PC?

http://www.royalbeautyclinic.be/96.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Suus

Je kunt foto's mee nemen van borsten die jij mooi vindt, maakt geen bal uit of ze van een andere kliniek zijn :D

Dr. D'hondt werkt idd hoofdzakelijk met anatomische prothesen. Ben zelf bij hem op consult geweest en heb daar een uur gezeten, al mijn vragen beantwoord gekregen en uitgebreid info gehad!

Dat was bij dr. Demeyere trouwens ook zo!

Ik weet niet of je weet wat er bij mij gebeurd is, maar ik moest een tweede keer onder het mes (in het kort) omdat de eerste pc te brede prothesen ingebracht had....

Vandaar mijn research en keuze voor goede consulten.

Ik wilde geen anatomisch omdat ik al ronde gehad had en dus de kans op draaien groter zou zijn, omdat de pocket niet helemaal goed op maat was voor die anatomische.

Mede daarom heb ik voor Dr. Demeyere gekozen en ben echt zeeeeeeeeeert tevreden. Hij heeft mijn pocket kleiner gemaakt en een ander profiel prothese ingebracht. Wel met hetzelfde aantal cc, omdat meer niet mooi was. Ik was ook nog geen drie maanden po, toen ik voor de tweede keer onder het mes ging, dus vandaar hetzelfde aantal cc.

Heel veel succes met je zoektocht! En gewoon die consulten plannen! (bij demeyere kost het consult trouwens 30 euro en dit wordt weer van de prijs van de bv afgetrokken als je de bv bij hem doet) Het consult bij D'hondt kost 40 euro.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon kosteloos bij de Bergmann kliniek voor een consult.......en bij de prijs zit ook een sportbh van € 50,00....en die is wel gelijk goed opgemeten en wel handig dat je er gelijk één in huis hebt...want je leest ook dat je daar soms zelf achteraan moet.....

Ik heb ook een bv gedaan omdat ik lege theezakjes had..... :24: ....Wat heerlijk ik kan zeggen had :rolleyes:

en wilde ook dat mijn boops opgevuld werden. Ik wilde ook dat ze heel natuurlijk bleven en dat ze gezien mijn leeftijd ook best wat mochten hangen....Ik ben ook niet tenger....dus gezien mijn bouw en ehhh leegte gaf Koopmann het advies 500 CC en high profile...zodat dat toch een wat liftend effect zou geven....en yep zelfs mijn tepels kijken nu weer naar voren..... :126:

Ik heb er pas een week opzitten dus ze moeten nog indalen.....maar ze zijn precies zoals ik wilde.....

hetzelfde effect als in een maximiser...... :125:

Succes .....

Liefs Cajo :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn Cajo dat jij ze al hebt! Wat heb je in totaal betaald bij de Bergmannkliniek als ik vragen mag?

Bij mij wijzen mijn tepels, ondanks dat mijn borsten qua volume wel wat slapper zijn dan voorheen, nog steeds helemaal omhoog. Ik zou niet willen dat door een BV ze meer omlaag zouden gaan wijzen, want ik zie dat ook nog weleens op foto's door teveel bolling bovenin. Ook dat zal ik wel aangeven aan mijn PC. Ik ben inmiddels begonnen met het maken van een persoonlijk vragenlijstje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr. Demeyere ze voornamelijk voor de spier zet, tenzij het echt niet anders kan. En anatomisch of rond, daar ben ik ook nog niet uit. En cohesieve of soft silliconen? Weet jij dat al Tjikkie?

Wat zijn die merken ook alweer waar Plovier mee werkt? Dan ga ik die eens googlen.

ik ben alleen op consult geweest bij Selms deze adviseerde mij natrelle,rond,moderate projection,dual plane dit omdat ik weinig borstweefsel heb en hij doet alleen achter de spier bij borstreconstructies.

mijn grootste reden van BV is ook dat ik na 7 mnd borstvoeding gewoon weinig volume meer heb.

plovier werkt over t algemeen met cereform en sebbin maar toen ik vroeg of t ook met natrelle kan zou dit geen probleem moeten zijn je betaald alleen meer.

als ik 22 aug bij Demeyere ben geweest weet ik of hij idd voor de spier plaatst of niet ;)

en anatomisch wil ik 100% zeker niet omdat ik bang ben voor draaien...rij paard,doe aan snowboarden en til heel veel met me werk dus mij niet gezien haha.maar dat is ook weer iets persoonlijks ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, ik ben zeker wat wijzer geworden, en heb een persoonlijk vragenlijstje opgesteld (zal het morgen even posten, misschien hebben jullie nog tips/aanmerkingen). Het weekend was wel heel druk dus ben er even wat minder mee bezig geweest. Ik heb wel een feestje gehad waar al mijn vriendinnen waren, en ik heb het gewoon nog aan niemand durven vertellen wat ik van plan ben, raar he?! Anyway, het ligt in mijn bedoeling om in september de consulten te plannen. Beetje lastig want ik heb een schoolgaand kind en niet zoveel oppasmogelijkheden in de buurt. Misschien kan ik beter een dagje vrij nemen dat de kids op de opvang zitten, zo heb ik alle tijd.

Als ik nog vragen heb zal ik ze hier stellen, zeker! Bedankt voor jullie hulp tot zover. Ik ben ook benieuwd naar jouw afspraak bij dr. Demeyere op 22 augustus, Tjikkie!

Oh ik heb trouwens een mailtje van dr. Nio ontvangen dat hij me wil bellen, voor een prijsopgaaf. Dus ik heb mijn nr. doorgemaild, ben benieuwd (van het SLAZ dus).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook benieuwd naar jouw afspraak bij dr. Demeyere op 22 augustus, Tjikkie!

Oh ik heb trouwens een mailtje van dr. Nio ontvangen dat hij me wil bellen, voor een prijsopgaaf. Dus ik heb mijn nr. doorgemaild, ben benieuwd (van het SLAZ dus).

ik laat het weten hier op t forum ;)

en wat het SLAZ betreft weet je al toch?! maar wel netjes dat hij je gaat bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.