Ga naar inhoud

isa020809 : 16 december 2022 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Femm80 zei:

Hoi allemaal! Ik ben vanmorgen even voor een extra controle naar de kliniek geweest. Werd gezien door een andere pc dan mijn eigen maar dat vond ik niet erg. Hele lieve dokter. Hij heeft de wonden bekeken en het ziet er allemaal goed uit. Er is niks om me zorgen over te maken. Mocht ook naar 1 x per dag spoelen ipv 2 x 🙏 dat scheelt weer! Genezen heeft tijd nodig maar ziet er goed uit! Een hele geruststelling voor mij😃 hierdoor voel ik me weer een stuk zekerder, ook in mijn doen en laten! Vandaag een positieve dag voor mij🙏😃

Dat is zeker fijn om te horen zeg! Langzaamaan begin je je toch zorgen te maken, maar nergens goed voor dus... gelukkig! Hopelijk ben je er snel helemaal vanaf! 😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-1-2023 om 18:42, EL4774 zei:

@Femm80 Dat lijkt me wel pittig, zulke wonden (dat had ik al eens gezegd) en dat het zo lang duurt voordat ze dicht zijn en je er gerust op durft te zijn, is ook geen feest. Wel fijn dat het in principe gaat zoals het zou moeten gaan en dat ze er op de kliniek nog even voor je naar willen kijken. Ik snap ook enorm dat je je fiets mist! Je leven staat hoe dan ook toch even een paar weken op een laag pitje of zelfs helemaal stil... wat wij vrouwen er voor over hebben, vind ik echt bewonderenswaardig. De een komt er wat makkelijker af dan de ander, maar het is hoe dan ook gewoon geen eitje. Anderhalf uur werken en je lijf geeft al aan dat het genoeg is. Moet je nagaan wat een impact het heeft.... ik hoop dat die wonden een beetje haast maken nu, wel fijn om te zien denk ik dat er al wel serieus schot in zit, van binnenuit :)Oh, en ik heb diezelfde BH besteld van Bol. Is wel strak, maar een maat groter lijkt me niet handig en ze houden de jongens/meiden goed bij elkaar 😎

 

@DaisydvdFantastisch dat je al vrijwel weer alles kunt doen! Alles achter de rug en weer vooruit kijken naar de zomer! Ineens gaat het dan heel snel he?

Hier wel hetzelfde gevoel, maar nog een beetje vroeg ook, denk ik.... ik trok vanmiddag even mijn nieuwe, dunne werktrui aan, om te kijken of ze daar niet keihard in zouden opvallen. De fleece met rits is veel te warm nu, maar daarin kan ik wel de hele wereld verbergen en daar gaat het om. Trui ging prima aan, maar is afgekeurd voor nu, omdat die voorgevel echt vanaf de maan te zien is daarin 🤪 Maar ik kreeg hem nooit meer uit zonder hulp 🤣

 

@isa020809Harde plek? Fijn dat de kliniek zich geen zorgen maakt. Ik las geloof ik dat ze er wel naar wilden kijken, of moet je het afwachten en de tijd geven? (ik kan het niet meer terugvinden)... Heb je er veel last van? 

 

@Dominique1978 *stuurt twee kilo virtuele chocola* Ik hoop echt dat het vlug bergopwaarts gaat met jou! 

 

Hier gaat het prima. Ik merk wel dat ik rechts sterker ben dan links. Met rechts kan ik al vrijwel alles zonder dat rare gevoel te krijgen van die spier, links heeft daar nog wat meer moeite mee. Ik probeer mijn werk weer langzaam op te pakken, maar dat heeft ook echt even wat aanpassingen nodig, merkte ik. Ik moet van bovenhands sturen (en met 1 hand, andere hand koffie 🤪) overstappen op onderhands 'doorgeven' en dat valt niet mee. Ik schuurde vanmiddag met de zijkant van mijn bus langs de spiegel van een andere bus, terwijl ik hem ervoor wilde parkeren. Dat is me echt nog nooit overkomen, dat heeft echt met dat gehannes met dat stuur te maken. Dus dat heeft nog wat oefening nodig, vrees ik. Gelukkig geen schade gereden 🙈 

@EL4774Mercikes voor de chocolaatjes ze gaan smaken, eindelijk gevonden hoe ik erop kan antwoorden 🙈🙈🙈. Wees maar voorzichtig op je werk! Niks forceren 😘

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Daisydvd zei:

Dat is zeker fijn om te horen zeg! Langzaamaan begin je je toch zorgen te maken, maar nergens goed voor dus... gelukkig! Hopelijk ben je er snel helemaal vanaf! 😇

Ja klopt hoor! Maar zo fijn deze bevestiging! Ja hoop dat het nu een beetje opschiet! Maar moet engelen geduld hebben denk ik🤪

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, EL4774 zei:

Oh, het is ZO fijn om te weten waar je aan toe bent! 🥳 Ontzettend fijn dat het allemaal is zoals het moet zijn en een keer minder spoelen scheelt weer een hoop werk :D

 

 

Ja dat is zeker heel fijn! Nou dat spoelen ben ik al blij mee dat dat een keer minder kan!!! 💪💪 ha ha waar je al niet blij mee kunt zijn 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Femm80 zei:

Ja dat is zeker heel fijn! Nou dat spoelen ben ik al blij mee dat dat een keer minder kan!!! 💪💪 ha ha waar je al niet blij mee kunt zijn 😂

Met kleine dingen... je haar wassen ook, lees ik net 😄

 

Gisteravond ben ik voor het eerst weer naar de sportschool geweest. Dat was wel even ongemakkelijk. Het was vrij druk, maar gelukkig geen mensen die mij kennen, omdat wij altijd op een ander tijdstip gaan. Ik voelde me echt een enorme kneus en een slapjanus 😐 Maar goed, niemand kijkt, dus eerst wat benen gedaan, dat kan altijd. Daarna wat rondgelopen en hier en daar eens wat met de armen geprobeerd. Dat was wel even confronterend en eerst dacht ik dat het niks zou worden, maar er kwamen steeds meer dingen bij die wel konden :) Pull down (nog?) niet, seated row dus wel, bijvoorbeeld. Bij die laatste merkte ik wel duidelijk dat de rek naar achteren er dus wel flink uit is. Losse gewichten uit de schouders omhoog duwen ging wel, maar verzuurde snel en ook in die richting zat de boel best wel vast. Na drie kwartier zo wat rommelen vond ik het wel genoeg voor een eerste keer. Maar direct daarna merkte ik al dat er al meer bewegingsvrijheid in mijn bovenlichaam zat, dus we gaan er maar weer (voorzichtig) tegenaan ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, EL4774 zei:

Met kleine dingen... je haar wassen ook, lees ik net 😄

 

Gisteravond ben ik voor het eerst weer naar de sportschool geweest. Dat was wel even ongemakkelijk. Het was vrij druk, maar gelukkig geen mensen die mij kennen, omdat wij altijd op een ander tijdstip gaan. Ik voelde me echt een enorme kneus en een slapjanus 😐 Maar goed, niemand kijkt, dus eerst wat benen gedaan, dat kan altijd. Daarna wat rondgelopen en hier en daar eens wat met de armen geprobeerd. Dat was wel even confronterend en eerst dacht ik dat het niks zou worden, maar er kwamen steeds meer dingen bij die wel konden :) Pull down (nog?) niet, seated row dus wel, bijvoorbeeld. Bij die laatste merkte ik wel duidelijk dat de rek naar achteren er dus wel flink uit is. Losse gewichten uit de schouders omhoog duwen ging wel, maar verzuurde snel en ook in die richting zat de boel best wel vast. Na drie kwartier zo wat rommelen vond ik het wel genoeg voor een eerste keer. Maar direct daarna merkte ik al dat er al meer bewegingsvrijheid in mijn bovenlichaam zat, dus we gaan er maar weer (voorzichtig) tegenaan ;)

 

Fijn dat je op je gemakje alles weer wat kon uitproberen! Fijn om te horen dat je merkt dat er meer bewegingsvrijheid in je bovenlichaam zit💪💪 zo moet je het toch weer wat opbouwen! Ik heb vannacht 2 x op mijn zei geslapen op beide kanten! Wat heerlijk is dat zeg! Weer kleine vooruitgang 😃😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja! Fijn is dat he? 😄 Dat mocht al vanaf week drie, maar dat durfde ik echt niet, hahaha! Ook pasin de vijfde week. Zo fijn voor je rug ook.....

De BH mag 's nachts ook al af vanaf nu, maar ik heb hem gisteravond toch na een half uurtje maar weer aangetrokken, mijn hoofd was er nog niet aan toe, geloof ik 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, EL4774 zei:

Met kleine dingen... je haar wassen ook, lees ik net 😄

 

Gisteravond ben ik voor het eerst weer naar de sportschool geweest. Dat was wel even ongemakkelijk. Het was vrij druk, maar gelukkig geen mensen die mij kennen, omdat wij altijd op een ander tijdstip gaan. Ik voelde me echt een enorme kneus en een slapjanus 😐 Maar goed, niemand kijkt, dus eerst wat benen gedaan, dat kan altijd. Daarna wat rondgelopen en hier en daar eens wat met de armen geprobeerd. Dat was wel even confronterend en eerst dacht ik dat het niks zou worden, maar er kwamen steeds meer dingen bij die wel konden :) Pull down (nog?) niet, seated row dus wel, bijvoorbeeld. Bij die laatste merkte ik wel duidelijk dat de rek naar achteren er dus wel flink uit is. Losse gewichten uit de schouders omhoog duwen ging wel, maar verzuurde snel en ook in die richting zat de boel best wel vast. Na drie kwartier zo wat rommelen vond ik het wel genoeg voor een eerste keer. Maar direct daarna merkte ik al dat er al meer bewegingsvrijheid in mijn bovenlichaam zat, dus we gaan er maar weer (voorzichtig) tegenaan ;)

 

Gisteren mijn man mijn haar laten wassen dat ging vlot, heel de badkamer is meteen mee gepoets 🤣🤣🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's dan best praktisch, @Dominique1978! Twee vliegen in een klap! :D

Mag je nu al snel wat vaker douchen, of pas wanneer het verband eraf is over een week?

 

Vandaag had ik het idee dat de jongens weer een stukje naar boven waren gekropen en ze staan ook iets strakker, terwijl ze gisteren echt ontspannen en redelijk zacht waren.... dus ik haal de borstband maar weer een paar dagen van stal, denk ik. Trainen ging vanmorgen prima, toch. En ook nu merk ik weer meer ruimte heb in mijn schouders. Morgen op de crosstainer. Ik vind dat ding echt geen reet aan, maar voor de conditie is het prima, m'n armen krijgen zo ook weer een mooie oefening in beweging en dat allemaal zonder het gebonk van hardlopen. Ik moet nog op shock absortber-jacht, namelijk.... 😆 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eèènnnn.... het zat tussen m'n oren 😂 Niks aan 't handje. Alleen een beetje steviger dan de dag ervoor. Net een nieuwe foto toegevoegd, van zes weken. Je ziet het nu per week bijtrekken in de goeie richting en ik geloof dat ik gewoon maar een héél tevreden mens ga zijn 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, EL4774 zei:

Eèènnnn.... het zat tussen m'n oren 😂 Niks aan 't handje. Alleen een beetje steviger dan de dag ervoor. Net een nieuwe foto toegevoegd, van zes weken. Je ziet het nu per week bijtrekken in de goeie richting en ik geloof dat ik gewoon maar een héél tevreden mens ga zijn 😊

Ziet er netjes uit! Daar zou ik ook maar tevreden mee zijn! 👌🏼😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, EL4774 zei:

Eèènnnn.... het zat tussen m'n oren 😂 Niks aan 't handje. Alleen een beetje steviger dan de dag ervoor. Net een nieuwe foto toegevoegd, van zes weken. Je ziet het nu per week bijtrekken in de goeie richting en ik geloof dat ik gewoon maar een héél tevreden mens ga zijn 😊

Gelukkig niks aan het handje!!

Ik heb gister en vandaag weer voor het eerst op mijn spinning fiets gezeten. Zadel beetje naar voren stuur wat omhoog. Oooh wat voelde dat heerlijk zeg! Gewoon rustig aan gefietst. 2 x 15 km. Rustig weer wat opbouwen maar wat voelde dat goed!

deze week weer halve dagen thuis werken!

voel me zo’n stuk beter dan vorige week! Wat een verschil. En ben ook niet zo meer met mijn wonden bezig. Scheelt dat ik 1 x minder mag spoelen😃

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Femm80 zei:

Gelukkig niks aan het handje!!

Ik heb gister en vandaag weer voor het eerst op mijn spinning fiets gezeten. Zadel beetje naar voren stuur wat omhoog. Oooh wat voelde dat heerlijk zeg! Gewoon rustig aan gefietst. 2 x 15 km. Rustig weer wat opbouwen maar wat voelde dat goed!

deze week weer halve dagen thuis werken!

voel me zo’n stuk beter dan vorige week! Wat een verschil. En ben ook niet zo meer met mijn wonden bezig. Scheelt dat ik 1 x minder mag spoelen😃

Zo, dat gaat alweer lekker, @Femm80! Dat stilzitten en niks mogen is echt drie keer niks hè? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, EL4774 zei:

Zo, dat gaat alweer lekker, @Femm80! Dat stilzitten en niks mogen is echt drie keer niks hè? 

Ja gaat heerlijk! Voel me weer zo lekker! En het slapen gaat ook steeds beter op mijn zij! Vanmorgen vanuit huis gewerkt dat ging ook prima. Vanmiddag rustig aan gedaan en net even een frisse neus gehaald. Heb het idee dat ik Sinds vrijdag na de controle bij de arts enorme vooruitgang boek! Zat denk ik nog een behoorlijk stukje onzekerheid wat mijn lijf ook wat op slot hield!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mentale deel is wel onderschat hoor, denk ik. Ik merk het zelf ook. Het is allemaal raar, nieuw en eng en ik durfde er nauwelijks aan te zitten. Je weet niet hoe het hoort te voelen, wat er vandaag al kan en wat je beter kunt laten. Een controle door een arts die je vertelt dat het allemaal dik in orde is kan dan ongetwijfeld enorm veel helpen! Goed om te lezen dat dat je zo geholpen heeft! :) 

 

Ik merk het ook hoor. Pas sinds de dag dat week zes om was, durfde ik zonder BH te slapen. Twee dagen eerder niet... neuroot die ik ben. Alsof ze eraf vallen als je twee dagen eerder die BH uittrekt... 🙄 Er zit best een hoop tussen de oren, blijkbaar. Bij mij dan toch ;)

 

Ook merk ik het nogal in de beleving. Daar klopt echt van alles niet aan 😄 Soms realiseer ik me ineens dat ik het echt gedaan heb en dat ze erop zitten. Alsof mijn hoofd nog in de oude situatie zit. Maar waarschijnlijk is dat ook zo ;)

En als ik in de spiegel kijk, vind ik ze vrij behoorlijk, maar niet extreem. Dus prima. Hou ik ze vast met m'n handen zonder te kijken, dan heb ik het idee dat ze kleiner zijn dan wat ik in de spiegel zie.

 

En kom ik net een beetje schoorvoetend bij de Hunkemuller, zonder nog te weten wat mijn maat nu is...... komt ze nondeju met D en E aan. Ik schrok me te pletter, haha! Maar ze pasten grandioos 🤣🤣 Dus ik heb net drie prachtige BH's gekocht, twee keer een D en een E. Voor het eerst in m'n leven met een tasje mooie dingen huppelend die winkel uit, waar ik dertig jaar niet eens naar binnen wilde om ook maar te kijken. Zelfs twee BH's helemaal zonder vulling gekocht, gewoon van die mooie kanten slappe dingen. Wat een dag :D

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, EL4774 zei:

Dat mentale deel is wel onderschat hoor, denk ik. Ik merk het zelf ook. Het is allemaal raar, nieuw en eng en ik durfde er nauwelijks aan te zitten. Je weet niet hoe het hoort te voelen, wat er vandaag al kan en wat je beter kunt laten. Een controle door een arts die je vertelt dat het allemaal dik in orde is kan dan ongetwijfeld enorm veel helpen! Goed om te lezen dat dat je zo geholpen heeft! :) 

 

Ik merk het ook hoor. Pas sinds de dag dat week zes om was, durfde ik zonder BH te slapen. Twee dagen eerder niet... neuroot die ik ben. Alsof ze eraf vallen als je twee dagen eerder die BH uittrekt... 🙄 Er zit best een hoop tussen de oren, blijkbaar. Bij mij dan toch ;)

 

Ook merk ik het nogal in de beleving. Daar klopt echt van alles niet aan 😄 Soms realiseer ik me ineens dat ik het echt gedaan heb en dat ze erop zitten. Alsof mijn hoofd nog in de oude situatie zit. Maar waarschijnlijk is dat ook zo ;)

En als ik in de spiegel kijk, vind ik ze vrij behoorlijk, maar niet extreem. Dus prima. Hou ik ze vast met m'n handen zonder te kijken, dan heb ik het idee dat ze kleiner zijn dan wat ik in de spiegel zie.

 

En kom ik net een beetje schoorvoetend bij de Hunkemuller, zonder nog te weten wat mijn maat nu is...... komt ze nondeju met D en E aan. Ik schrok me te pletter, haha! Maar ze pasten grandioos 🤣🤣 Dus ik heb net drie prachtige BH's gekocht, twee keer een D en een E. Voor het eerst in m'n leven met een tasje mooie dingen huppelend die winkel uit, waar ik dertig jaar niet eens naar binnen wilde om ook maar te kijken. Zelfs twee BH's helemaal zonder vulling gekocht, gewoon van die mooie kanten slappe dingen. Wat een dag :D

 

Dat mentale deel wordt zeker onderschat!!!

Je bent zeker geen neuroot hoor ik snap dat helemaal!!!

wat fijn dat je zo goed geslaagd bent😃😃😃 heerlijk gevoel lijkt mij!

ik ben vanmiddag mijn kledingkast even doorgegaan. Hele oude bh’s en bikini’s weg gedaan. Heerlijk even opgeruimd!!! En ook weer even bh’s gepast die ik nog had en die passen nu weer mooi! Zelfs de beugels deden geen pijn. 
ben begonnen met de litteken crème. Maar kan nog niet alles insmeren ivm wondjes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, EL4774 zei:

Dat mentale deel is wel onderschat hoor, denk ik. Ik merk het zelf ook. Het is allemaal raar, nieuw en eng en ik durfde er nauwelijks aan te zitten. Je weet niet hoe het hoort te voelen, wat er vandaag al kan en wat je beter kunt laten. Een controle door een arts die je vertelt dat het allemaal dik in orde is kan dan ongetwijfeld enorm veel helpen! Goed om te lezen dat dat je zo geholpen heeft! :) 

 

Ik merk het ook hoor. Pas sinds de dag dat week zes om was, durfde ik zonder BH te slapen. Twee dagen eerder niet... neuroot die ik ben. Alsof ze eraf vallen als je twee dagen eerder die BH uittrekt... 🙄 Er zit best een hoop tussen de oren, blijkbaar. Bij mij dan toch ;)

 

Ook merk ik het nogal in de beleving. Daar klopt echt van alles niet aan 😄 Soms realiseer ik me ineens dat ik het echt gedaan heb en dat ze erop zitten. Alsof mijn hoofd nog in de oude situatie zit. Maar waarschijnlijk is dat ook zo ;)

En als ik in de spiegel kijk, vind ik ze vrij behoorlijk, maar niet extreem. Dus prima. Hou ik ze vast met m'n handen zonder te kijken, dan heb ik het idee dat ze kleiner zijn dan wat ik in de spiegel zie.

 

En kom ik net een beetje schoorvoetend bij de Hunkemuller, zonder nog te weten wat mijn maat nu is...... komt ze nondeju met D en E aan. Ik schrok me te pletter, haha! Maar ze pasten grandioos 🤣🤣 Dus ik heb net drie prachtige BH's gekocht, twee keer een D en een E. Voor het eerst in m'n leven met een tasje mooie dingen huppelend die winkel uit, waar ik dertig jaar niet eens naar binnen wilde om ook maar te kijken. Zelfs twee BH's helemaal zonder vulling gekocht, gewoon van die mooie kanten slappe dingen. Wat een dag :D

 

Net je album weer gezien en jeetje wat zijn ze mooi! En heerlijk dat je lekker heb kunnen shoppen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-1-2023 om 14:19, EL4774 zei:

Eèènnnn.... het zat tussen m'n oren 😂 Niks aan 't handje. Alleen een beetje steviger dan de dag ervoor. Net een nieuwe foto toegevoegd, van zes weken. Je ziet het nu per week bijtrekken in de goeie richting en ik geloof dat ik gewoon maar een héél tevreden mens ga zijn 😊

Het ziet er top uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-1-2023 om 14:19, EL4774 zei:

Eèènnnn.... het zat tussen m'n oren 😂 Niks aan 't handje. Alleen een beetje steviger dan de dag ervoor. Net een nieuwe foto toegevoegd, van zes weken. Je ziet het nu per week bijtrekken in de goeie richting en ik geloof dat ik gewoon maar een héél tevreden mens ga zijn 😊

Wees maar zeker dat je blij mag zijn zien er super uit!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.