Ga naar inhoud

Slapen na BV- Rugslapen: een nachtmerrie


Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

Op 10 februari is het zover. Ik heb er ontzettend veel zin in. Ik ben niet bang voor de operatie of het herstel. De enige zorg die ik heb is het slapen. Ik kan NIET op mijn rug slapen. Als in: absoluut onmogelijk. Normaalgesproken slaap ik altijd op mijn zij. Zodra ik lig, slaap ik. Altijd. 

 

Laatst wilde ik mezelf dwingen om op mijn rug te slapen. Na 1,5 uur wakker te hebben gelegen, ondanks Melatoninepillen, ben ik dan toch maar eens op mijn zijkant gedraaid. 

 

Zijn er hier dames met hetzelfde probleem? Hebben jullie tips wat betreft het slapen?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @polymommy,

 

Bij mijn eerste BV sliep ik de eerste dagen half rechtop, zittend. Door de medicatie was ik erg suf en sliep Ik toch enigszins (ben moeilijke slaper). Ws zal medicatie de eerste dagen dus helpen om te slapen.

 

Verder hoorde ik van mijn huidige pc dat je op je zij mag liggen, als het goed voelt. Wat heeft jouw pc daar over gezegd? 

 

Misschien is een voedingskussen een optie? Dan lig je lekker gefixeerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, ik heb dat ook een beetje. Ik sliep een hoger op een voedingskussens met 2 kussens er op en werd altijd een beetje scheefhangend wakker. Ik ging wel met m’n hoofd een beetje opzij liggen. Week 2 ben ik met een knuffel onder en tussen m’n boobs voorzichtig weer op m’n zij gaan liggen. Week 3 was het geen probleem meer behalve dat het ‘s ochtends wat meer last geeft. 
 

En weet je, dan slaap je s nachts wat minder, pak je overdag wel wat uurtjes bij. Als je echt moe bent tuk je wel.. Komt wel goed dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Marlies84 said:

Hi, ik heb dat ook een beetje. Ik sliep een hoger op een voedingskussens met 2 kussens er op en werd altijd een beetje scheefhangend wakker. Ik ging wel met m’n hoofd een beetje opzij liggen. Week 2 ben ik met een knuffel onder en tussen m’n boobs voorzichtig weer op m’n zij gaan liggen. Week 3 was het geen probleem meer behalve dat het ‘s ochtends wat meer last geeft. 
 

En weet je, dan slaap je s nachts wat minder, pak je overdag wel wat uurtjes bij. Als je echt moe bent tuk je wel.. Komt wel goed dus!

Gelukkig heb ik twee weken verlof gepakt. ? Op de bank lukt het trouwens wel ?

 

@Eviboobs Ik slaap sinds 5,5 jaar met een voedingskussen. Die wil ik nooit meer missen ???

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een buikslaper dus ja slapen was zeer vervelend. Maar idd een voedingskussen is ideaal! En had ook een hele constructie gemaakt met kussens enzo, en sliep in het begin zo half rechtop en dan mijn hoofd een beetje schuin, maar goed je bent zo moe in het begin dat je vanzelf wel in slaap valt. Ben nu bijna 9 weken PO en slaap sinds week 7 weer zonder issues op mijn buik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo deed ik het.

De foto's staan wel in de verkeerde volgorde.

Van Links naar rechts: stap 4, stap 2, stap 3, stap 1. Als je begrijpt wat ik bedoel.  :)

 

Hopelijk heb je er wat aan.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-1-2020 om 17:05, Doe ik het of niet? zei:

Zo deed ik het.

De foto's staan wel in de verkeerde volgorde.

Van Links naar rechts: stap 4, stap 2, stap 3, stap 1. Als je begrijpt wat ik bedoel.  

 

Hopelijk heb je er wat aan.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

ik had ook zoiets haha! en dan nog een kussen bij mijn voeten. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Robijntje02 zei:

@polemommy bedankt voor de tip , ben dit topic al aan het volgen; want ben net als jij een buik- en zijslaper en zie er ook erg tegen op om op mn rug te moeten slapen.

Heb al een voedingskussen gekocht en ga ook nog zo'n verstelbare rugsteun kopen.. 

ik heb een extra dik kussen onder mijn normale kussen. En dat een speciale zwangerschap kussen onder mijn benen en als ik het zat ben wissel ik het dikke kussen om voor een Voedingskussen.

Ben echt een buikslaper maar geloof me dat wil je ook echt niet na je operatie hoor?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.