Ga naar inhoud

Wieke30 : 31 januari 2020 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een mama van in de 38 en al 20 jaar aan het twijfelen over een borstvergroting. Ik heb recentelijk de eerste stap gezet en een afspraak gemaakt bij een pc. Ik vind het persoonlijk heel belangrijk dat het resultaat natuurlijk oogt (en liefst ook aanvoelt) en het niet in een oogopslag duidelijk is dat het 'gekochte' borsten zijn. 

De pc stelde voor een implantaat te plaatsen voor de spier maar dan wel een heel klein implantaat aangezien ik weinig borstweefsel heb en een dunne huid.? Ik zou dan van een AA cup naar een A cup gaan. De pc vond het wel bij mij passen omdat ik een slanke lichaamsbouw heb. Ik vind het persoonlijk jammer dat het eindresultaat niet groter zal zijn. Ik had op een B-cup gehoopt. ? Bovendien grotere kans dat de glooiingen van het implantaat zichtbaar zullen zijn en ik vermoed aangezien het uiteindelijke borstvolume zo klein is het litteken ook. 

Achter de spier was de pc geen voorstander van: borsten verder uit elkaar, vervorming borst bij sporten, invasiever, pijnlijker, langer herstel, suboptimaal resultaat en minder naturelle look. 

Ik had een heel goed gevoel bij de pc maar tegelijk zit ik nu in een impasse en weet ik niet goed wat te doen. Is veel geld voor een A cup en die glooiingen, ik weet niet wat ik er mij bij moet voorstellen, maar lijkt mij ook niet leuk.

Ik heb nu het gevoel dat je alleen maar een natuurlijke borstvergroting look kunt verkrijgen als je reeds ietwat borst hebt bij je beginsituatie (vanaf een A cup ofzo). Zucht!

Ik heb ook schrik om een verkeerde keuze te maken want psychologisch is het toch een verschil: lelijke naturelle borsten of lelijke neppe borsten. Het eerste kan je jezelf niet verwijten maar dat laatste wel. 

 

Heel gaag jullie advies en commentaren,

 

Dankjewel!

 

Groetjes,

 

Wieke

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wieke, er zijn best wel wat voorbeelden van meiden die echt weinig eigen borstweefsel hadden (ook die in aanmerking voor vergoeding kwamen) en toch voor een mooie natuurlijke borstvergroting zijn gegaan. Kijk eens in de galerij. En mijn advies zou zijn om zeker nog bij minimaal 1 andere kliniek naar een consult te gaan om te kijken of die jouw wens wel in vervulling kunnen laten gaan. Moet zeker te doen zijn lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wieke, 

 

Afgelopen november heb ik mijn borsten laten vergroten. Ik kwam van niks. Nog geen AA, heb de ingreep dan ook vergoed gekregen. Ben met 330cc waarschijnlijk uitgekomen op een volle b of kleine c (maar dat is naar eigen inschatting aangezien ik ze nog niet heb laten opmeten). Ze zijn dual plane geplaatst omdat anders de randen te zien zouden zijn. De pijn is me echt alles meegevallen dus daar herken ik me helemaal niet in. Tot nu toe ook geen gekke vormen door de plaatsing achter de spier. 

 

Je mag best in mijn album kijken. 

 

Sluit me aan bij @Nog even wachtenzou echt nog even bij een andere kliniek langsgaan. Zijn ook verschillende chirurgen die een voorkeur hebben voor een natuurlijke borst en dus vooral de dames met deze vragen opereren.

 

Succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Wieke,

 

Zelfde cupmaat en zo te lezen bouw. Drie consulten gehad. Drie compleet verschillende adviezen. Uiteindelijk gekozen voor een arts die bekend staat om de natuurlijk look en krijg maandag anatomisch dual plane 295cc. Ik heb geen album dus kan je helaas geen resultaat laten zien. In mijn optiek zal het altijd een klein beetje onnatuurlijk ogen maar alleen naakt. 

Succes met je zoektocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Ik heb intussen jullie advies gevolgd en een nieuwe afspraak geregeld. ? 

@Marlies84 oh nee, 3 totaal verschillende adviezen dat zou voor mij een kleine nachtmerrie zijn. Ik ben namelijk een eeuwige twijfelaar van nature. ? Ben blij voor jou dat je operatiedag bijna daar is!! Spannend! Ik wou dat ik al op dat punt stond. Na zoveel jaar twijfelen kan het nu precies niet snel genoeg gaan. Ik duim mee voor een stel prachtige borsten!! ? Je mag me altijd op de hoogte houden ?

@ABSMooie borsten!! Bedankt om de foto's te delen. Is echt naturel gedaan! Ik lees bij de commentaar naast je foto's dat je ze te klein vond na de operatie. Vind je dat nog steeds? Voelen ze zacht aan? Voel je de randen van de siliconen gemakkelijk? Sorry voor al mijn vraagjes ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Wieke30 zei:

Dag meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Ik heb intussen jullie advies gevolgd en een nieuwe afspraak geregeld. ? 

@Marlies84 oh nee, 3 totaal verschillende adviezen dat zou voor mij een kleine nachtmerrie zijn. Ik ben namelijk een eeuwige twijfelaar van nature. ? Ben blij voor jou dat je operatiedag bijna daar is!! Spannend! Ik wou dat ik al op dat punt stond. Na zoveel jaar twijfelen kan het nu precies niet snel genoeg gaan. Ik duim mee voor een stel prachtige borsten!! ? Je mag me altijd op de hoogte houden ?

@ABSMooie borsten!! Bedankt om de foto's te delen. Is echt naturel gedaan! Ik lees bij de commentaar naast je foto's dat je ze te klein vond na de operatie. Vind je dat nog steeds? Voelen ze zacht aan? Voel je de randen van de siliconen gemakkelijk? Sorry voor al mijn vraagjes ?

Hoi hoi, heel begrijpelijk al die vragen. Ik had ze destijds ook ?. Dank voor je compliment. Ben ook steeds meer aan ze gewend gelukkig. Ze voelen echt met de week zachter. Bewegen zelfs al mee wanneer ik op mijn zij lig. Maar ik geloof dat het tot een jaar kan duren eer ze echt helemaal zacht zijn.

Zie geen randen en voelen doe ik ze gelukkig ook niet.

En tja... Soms denk ik nog steeds dat ze wel iets groter hadden gemogen maar de mensen om mij heen die het weten vinden ze juist heel natuurlijk en mooi en de mensen die het niet weten valt het nu helemaal niet op. Dat is natuurlijk ook wel heel fijn. 

 

Waar heb je een afspraak gemaakt? Spannend allemaal he? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @ABS, blij te horen dat ze zacht worden na een tijdje want de meeste foto's na borstvergroting zijn kort na operatie genomen en dan zien de borsten er zo gespannen uit.

Ik heb een afspraak gemaakt bij dokter van der Weij. Ik heb veel goeds over hem gelezen en mooie na foto's gezien. Ik ben eens benieuwd! Hopelijk krijg ik een gerust gevoel bij hem. @Nog even wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo dames,

 

Heeft iemand van dit forum een dual plane borstvergroting geplaatst gekregen bij dr van der Weij met anatomische implantaten van het merk Mentor? Ik ben bij hem op consultatie geweest en hij raadde mij dit aan. Ik vind helaas op zijn website enkel foto's terug van borstvergrotingen die hij voor de spier (onder de borstklier) geplaatst heeft.  
Kan iemand mij een idee geven waaraan ik mij kan verwachten? 

 

Alvast heel veel dank voor jullie reactie!

 

Prettige feesten nog ;),

 

Groetjes,

 

Wieke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Nog even wachten en  @ABS

Ik ben op afspraak geweest bij dr van der Weij en zoals verwacht was mijn huid veel te dun om voor de spier een implantaat te plaatsen. Hij vond dat voor mijn lichaamsbouw ik me maar maximaal een vergroting van 215 cc kan permitteren. Hoewel gezien mijn huidige situatie elk extra volume een stap vooruit is  lijkt mij dit wel heel klein. 

Bij de passessie leek het me niet klein maar ik denk eens het achter de spier steekt het wel een pak kleiner zal ogen.  Ik zal anders eens proberen foto's op te laden. 

Er is ook niet gesproken geweest over verschillende type anatomische implantaten qua breedte en projectie. Misschien is dit enkel van tel voor ronde implantaten?  

Hoewel ik nog aan het twijfelen ben heb ik toch al een ingreep ingepland ?

 

Groetjes,


Wieke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Wieke30 zei:

Hallo @Nog even wachten en  @ABS

Ik ben op afspraak geweest bij dr van der Weij en zoals verwacht was mijn huid veel te dun om voor de spier een implantaat te plaatsen. Hij vond dat voor mijn lichaamsbouw ik me maar maximaal een vergroting van 215 cc kan permitteren. Hoewel gezien mijn huidige situatie elk extra volume een stap vooruit is  lijkt mij dit wel heel klein. 

Bij de passessie leek het me niet klein maar ik denk eens het achter de spier steekt het wel een pak kleiner zal ogen.  Ik zal anders eens proberen foto's op te laden. 

Er is ook niet gesproken geweest over verschillende type anatomische implantaten qua breedte en projectie. Misschien is dit enkel van tel voor ronde implantaten?  

Hoewel ik nog aan het twijfelen ben heb ik toch al een ingreep ingepland ?

 

Groetjes,


Wieke

 

He Wieke, 

Toen ik de eerste keer mijn borsten heb laten vergroten heb ik ook gekozen voor anatomische protheses 290cc achter de spier. Hiermee ging ik van een kleine 75b naar een 75d. Dit zag er heel natuurlijk uit en vrijwel niemand zag dat het protheses waren (zakten ook mooi naar de zijkant als ik lag). Alleen was dit eigenlijk helemaal niet wat ik wilde, maar had me laten ompraten door mijn pc en daardoor  voor anatomisch gekozen (moet wel echt zeggen heel mooi natuurlijk resultaat). Heb ze uiteindelijk toch 11 jaar gehad en nu pas gewisseld. Ik heb nu 450cc full ronde protheses van motiva voor de spier laten plaatsen en zit nu op 75e (dit omdat ik toch graag meer vulling bovenin de borst wilde en voor de spier omdat ik genoeg eigen borstweefsel heb). Verschil in projectie is 0.5 cm en de protheses zijn iets breder. Het is toch 160cc meer, maar geen enorm verschil in maat. Mijn pc zei ook dat je met ronde protheses meestal hoger in cc moet zitten om toch dezelfde projectie te kunnen krijgen als een anatomische prothese. Dus niet alleen het aantal cc is belangrijk maar ook breedte, de vorm, projectie en het merk.

Je kunt altijd even bellen naar de kliniek voor meer informatie te krijgen of nog een consult in plannen.

 

Liefs,

LD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey  @Ld1234,

bedankt voor je lieve reactie! Ik ben blij te horen dat je met anatomische iets meer projectie hebt bij eenzelfde cc dan bij ronde het geval is en dat je ze natuurlijk vond! Ik vrees dat er voor mij niet meer in zit dan een mini bv. Ik ben nu al bij 2 pc's geweest en die zien het allebei heel klein. 

Ik heb nog een telefonisch consult ingepland om te vragen of het toch niet groter kan maar ik vrees dat hij niet van gedacht zal veranderen. Groter wou hij niet overwegen bij de passessie want dat vond hij niet verantwoord in mijn geval. Ik zal eens polsen naar de mogelijkheden qua projecties en breedte. Hopelijk zijn er daar nog verschillende opties voor mij. Fingers crossed!

 

Liefs,

 

Wieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen, 

 

Excuses voor de late reactie. Net even in je album gekeken. Ik vind de protheses je heel mooi staan! Denk zelfs dat groter wellicht ook niet meer natuurlijk zullen ogen. Ik denk dat ik echt wel een flink bredere bouw heb dan jij. Bij een smallere bouw natuurlijk ook smallere protheses en dus minder cc maar in verhouding zal het op ongeveer hetzelfde resultaat uitkomen. Ik heb nu bh omtrek 75, jij waarschijnlijk 65 of 70? 

 

Ik denk dat het kei mooi gaat worden en echt niet klein ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @ABS! Ooooh jouw reactie doet mij echt deugd! Ik was me zorgen aan het maken maar nu een zucht van opluchting ? Ik weet dat ik  niet verder moet denken dan een bescheiden cupmaat maar ik wil graag eens een bh kunnen 'vullen' ? Welke BH cupmaat heb jij na de vergroting....een c-cup?  Ik zou graag jouw maat hebben na de bv ?ik  ken mijn bh omtrek eerlijk gezegd niet goed, ik denk dat ik altijd 75 neem. 

ik had na mijn afspraak een foto gezien van iemand met een vergroting van 215cc (anatomisch) en ik vond het echt te klein. Maar ik kan aan al die maten  niet goed aan uit. Soms zie ik foto's van vrouwen met minder cc diens boezem groot lijken en andere keren zie ik foto's met veel meer cc en die kleiner lijken. Best verwarrend. Ik kan mij gewoon geen goed beeld vormen over het uiteindelijke resultaat bij mijzelf. Op moment van de fitting dacht ik ook: wat een verandering! ? Maar dan door die ene foto te zien begon ik te twijfelen. Want een implantaat los in een BH steken zal waarschijnlijk groter ogen in vergelijking met een implantaat dat achter de spier steekt. 

Ik heb nog een telefonisch consult met de pc. Hopelijk neemt dit al mijn twijfels weg ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
On 12/28/2019 at 9:32 PM, Wieke30 said:

Ik heb nog een telefonisch consult ingepland om te vragen of het toch niet groter kan maar ik vrees dat hij niet van gedacht zal veranderen. Groter wou hij niet overwegen bij de passessie want dat vond hij niet verantwoord in mijn geval. Ik zal eens polsen naar de mogelijkheden qua projecties en breedte. Hopelijk zijn er daar nog verschillende opties voor mij. Fingers crossed!

 

Liefs,

 

Wieke

Hey Wieke, ik word ook door Dr. van der Weij geopereerd, ook ik twijfelde over de maat. Hij heeft mij daarom gebeld en gezegd, dat hij groter niet kan verantwoorden (265 cc). 

 

Ik denk niet dat je Dr. van der Weij kunt ompraten, maar hij weet ook echt heel goed waar hij het over heeft en waar hij mee bezig is. Ik heb het volle vertrouwen in zijn vakkundigheid

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig kiezen en beslissen hè!

 

Ik heb ook een consult gehad bij v/d Weij, maar ik voelde me niet prettig daar. 
Daarom ben ik op een ander consult geweest en daar voelde ik me wel super fijn, dus wordt nu geopereerd bij Bergman Clinics door Dr Luijendijk.

vd Weij adviseerde mij 270 cc anatomisch dual plane, maar dr Luijendijk adviseerde mij 300cc rond dual plane. 
Dat maakte me super in de war, maar door alle verhalen hier heb ik dat advies toch maar genomen en gaat dat 10 maart gebeuren. 
Ik volg jouw topic ook graag! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wieke30
Ik ben 17 januari geopereerd door vd Weij en ik ben tot nu toe heel tevreden. Ze passen precies bij mijn lichaam. 

Ik moet naakt nog wel heel erg wennen dat ik nu ineens fatsoenlijke borsten heb. Ik heb 265CC voor de spier gekregen (anatomisch) en ook gewoon uitgegaan van het advies van dr vd Weij. Ik wilde ook gewoon natuurlijk resultaat en daar staat hij om bekend.

 

Ik heb wel destijds via de site van bergman clinics online een 3-d simulatie gemaakt met ongeveer de protheses die ik zou krijgen om zo toch een beter beeld te krijgen van hoe het er uit komt te zien. Misschien ook een idee voor jou om dat te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

hoi @Nina_a, ja ik ben inmiddels geopereerd door dokter van der Weij! Niet gedacht dat ik deze sprong ging wagen maar kijk.....

Het is allemaal vlot en goed verlopen. 

 

Ik stond in de namiddag gepland. Eens ik was toegekomen in medisch centrum moest ik twee documentjes invullen/ondertekenen en daarna werd ik door de verpleegkundige meegenomen naar de ontwakingsruimte. Kleren uit, mooie blauwe doek aan met bijhorend haarnetje, daphalgan geslikt en dan wachten tot het mijn beurt was. 

Dr van der Weij is alles mooi komen aftekenen. Hij was vriendelijk en erg correct, zoals gewoonlijk. Een beetje daarna werd ik door de anesthesist die niet om een grapje verlegen was meegenomen naar de operatiezaal. ;) 

Na het ontwaken was ik een wrak. Ik had helse pijnen in mijn arm, raar maar waar. Precies alsof die zenuw gekneld was geweest of misschien een zenuwplexus geraakt ofzo tijdens de operatie. Ik weet het niet. Alleszins heeft dat mijn aandacht volledig afgeleid van de pijnen aan mijn borsten. Elk nadeel heeft zo zijn voordeel ??

Ik denk dat de voornaamste reden waarom ik zo slecht was die eerste uren post-op mijn vermoeidheid voor ik de operatie inging was. De weken voordien waren heel hectisch geweest op het werk met veel buitenlandse reizen, deadlines en korte nachten. Het voordeel daarvan was dat ik niet de tijd had om te twijfelen en te piekeren of zenuwachtig te zijn ???

Op het moment dat ik ontslagen werd uit het medisch centrum door de verpleegkundige voelde ik er me eerlijk gezegd niet klaar voor. Die wandeling naar de winkel en naar de auto heeft me wat doen opkikkeren. 

Misschien een tip voor diegene die hun operatie nog moeten ondergaan en een redelijke autorit voor de boeg hebben: kussen en dekentje meenemen. Dat dekentje neemt de druk van de gordel op je borst weg. Ik had daar allemaal niet bij stilgestaan, de verpleegkundige gelukkig wel :) Ik moet zeggen dat alle verpleegkundigen bij Boerhaave super vriendelijke en behulpzaam waren....TOP!  

Hoe ik mij de volgende ochtend voelde was dag en nacht verschil: ik ben 's ochtends mee opgestaan om de kindjes aan te kleden en naar school te brengen, ik ben inkopen gaan doen, 2 keer gaan wandelen, eten gemaakt...en die pijn aan mijn arm was volledig weg. Ik heb na de dag van de operatie tot vandaag geen pijnstillende medicatie meer ingenomen. Dr van der Weij had me nochthans voor de operatie gewaarschuwd dat dual plane een pijnlijkere ingreep was in vergelijking met een plaatsing voor de spier. Nu, hij laat sowieso bij dual plane ingrepen pijnmedicatie achter thv de spieren. Blijkbaar effectieve medicamentjes! ?

Ik heb elke dag na de ingreep gewandeld en op dag 4 na de ingreep ben ik terug gaan werken. Ik moest toch aan dossiers voortwerken dus dat was perfect doenbaar. Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat ik moest gaan rusten overdag, hoewel mijn slaapkwaliteit niet naar behoren was omdat ik een fervente zijslaapster ben en die ruglig wil maar niet wennen. :mad:

Die eerste twee dagen na de ingreep had ik wel veel wondvocht....alsof ik een zwemband aanhad of alsof ik een stel extra borsten onder mijn oksels had laten steken ? Op dag drie begon het wondvocht sterk te minderen en nu lijkt alles 'normaal'. 

Op dit moment voelen de borsten hard aan en heb ik jeukerig gevoel thv de incisieplaats. Ze zitten ook nog hoog natuurlijk dus ik zal nog een geruim aantal weken geduld moeten hebben om het eindresultaat te kunnen inschatten. :D

Het meest oncomfortabele op dit moment zijn de nachten en het feit dat ik mijn kindjes niet mag oppakken.....en een flinke verkoudheid waardoor mijn hoofd op barsten staat maar dat heeft niks met de ingreep aan mijn borsten te maken. Dat laatste heb ik te danken aan onze jongste telg ;) 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt als een mooi herstel tot nu toe, wat fijn dat de pijn je meegevallen is!  Ik had me ook ingesteld op super veel pijn ivm dual plane m maar valt me alles mee ?. Ik was 3 feb aan de beurt, ik heb deze week nog vrij. Dat jeuken begint hier ook al te komen, aargh. 
 

Ik zag dat je twijfelde over de maat. Waar ben je uiteinde voor gegaan? 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi @Nina_a , ik heb 215cc. Meer kon helaas niet door mijn te dunne huid en mijn specifieke borstbreedte. Hij heeft kort overwogen om implantaten te plaatsen van dezelfde breedte met meer projectie maar daarvoor bleek de afstand van mijn borstplooi tot de tepel te kort. 

Dus meer dan een b-cup zal er voor mij niet inzitten. ?Maar goed, ik kom van een aa-cup dus het is al een grote sprong voorwaarts. Mocht ik groter hebben gekregen en ik zou achteraf de randen gemakkelijk kunnen voelen/zien en/of de ribbels zien van de implantaten  ('rippling') dan zou ik doodongelukkig zijn. Ik heb ook altijd gezegd tegen vdw dat een natuurlijk resultaat primeerde en niet het uiteindelijke volume. Ik vond dat hij goede tegenargumenten had om niet groter te plaatsen bij mij. 

Ben jij ook door vdw geopereerd? 

Nu de zwelling in mijn borsten is weggetrokken (plots waren ze gehalveerd in volume! ;) ?) en het gevoel van stuwing minder is, zijn er pijnscheuten in de plaats gekomen. Heb jij daar ook last van? Zo van die vlijmscherpe steken. Ik heb ook pijn ter hoogte van mijn borstbeen...het ziet geel en gezwollen uit..Precies alsof iemand mij voluit gebokst heeft op mijn borstbeen ?

Al bij al kan ik de pijn goed verdragen. Af en toe zit er een wat lastigere dag tussen maar ik mag zéker niet klagen!!

 

hoi @Nog even wachten

Ja, ik ben ook blij dat ik heb doorgezet. Ik had niet meer het geduld om te wachten ;)  

Jouw geduld is nogal op de proef gesteld geweest hé! Wanneer staat jouw operatie ingepland?  Het gaat ongetwijfeld prachtig worden!  Nu heb je 2 dingen om naar uit te kijken: je skivakantie én daarna een bv bij dokter van der pot! Kan niet beter, toch? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Wieke30 zei:

 

hoi @Nog even wachten

Ja, ik ben ook blij dat ik heb doorgezet. Ik had niet meer het geduld om te wachten   

Jouw geduld is nogal op de proef gesteld geweest hé! Wanneer staat jouw operatie ingepland?  Het gaat ongetwijfeld prachtig worden!  Nu heb je 2 dingen om naar uit te kijken: je skivakantie én daarna een bv bij dokter van der pot! Kan niet beter, toch? 

 

ik heb alvast geoefend met geduld hebben, voor straks het uiteindelijke resultaat zichtbaar is ?

Maandag 2 maart is mijn operatie gepland. Ben wel klaar met wachten nu.

 

Wel jammer dat er niet meer in kon Wieke. Maar het moet ook wel natuurlijk blijven. En we moeten idd goed onthouden waar we vanaf komen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.