Ga naar inhoud

tiffsklein : 18 september 2019 : Dr. Grabietz : MFIV


Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

18 september (aankomende woensdag al !!) wordt ik geopereerd in het MFIV door P. Grabietz, via Diana Gabriels. Ik heb uitvoerig onderzoek gedaan naar een fijne kliniek, die bij mij past en de daarbijhorende chirurg, en verrassend genoeg (ondanks de negatieve verhalen soms) voel ik mij heel goed bij deze chirurg. Ik krijg 325 CC HP Mentor cohesive 1, dp plaatsing. Ik heb nu een hele lege B, en kan echt niet wachten tot ik zowaar gevulde boobies heb.. 

Ik ben zo zenuwachtig! Ik weet gewoon niet wat ik kan verwachten. Ik heb twee postoperatieve bh's ingekocht, ik heb 2 weken vrij gevraagd voor werk, mijn vriend zal er ook fulltime voor me zijn, maar ik hoop gewoon dat de pijn mee zal vallen en het herstel spoedig zal verlopen.. Heeft iemand tips hoe ik mij het beste voor kan bereiden nog? Welke zeep is het beste om mee te wassen van tevoren, welke vitamines kan ik eventueel extra nemen? Ook is het best een eind rijden van Arnhem naar Vlaardingen; ga ik die terugweg een beetje fatsoenlijk doorkomen? Heeft iemand daar tips voor?

Ik hoor het graag, alvast heel erg bedankt!!

Groetjes,

 

Tiffany 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @tiffsklein

 

Ik heb je topictitel een beetje aangepast, zodat ie lijkt op de rest. 

Qua langer rijden zijn de ervaringen gemengd, maar lees gerust eens wat topics van meiden. Zo krijg je een beetje een beeld hoe alles verliep. 

 

Je bent al lekker snel aan de beurt, minder tijd om te stressen ;)

 

Veel aftelplezier nog!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

 

Ik heb de dag van de operatie(en 3 dagen ervoor) mij gewassen met Dettol. Anti bacteriële zeep. Ik ben ook via DG geholpen, en als het goed is heb je papieren thuis, met voorbereidingen. Die heb ik allemaal gedaan.

 

Voor op de terugweg adviseer ik je een kussen mee te nemen, die kan je dan vasthouden. Dit is fijn bij hobbels/heuvels. Ik had een uur reistijd en heb er weinig van meegekregen eigenlijk.

 

Drink voldoende en neem voldoende rust :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Rowie zei:

Hey!

 

Ik heb de dag van de operatie(en 3 dagen ervoor) mij gewassen met Dettol. Anti bacteriële zeep. Ik ben ook via DG geholpen, en als het goed is heb je papieren thuis, met voorbereidingen. Die heb ik allemaal gedaan.

 

Voor op de terugweg adviseer ik je een kussen mee te nemen, die kan je dan vasthouden. Dit is fijn bij hobbels/heuvels. Ik had een uur reistijd en heb er weinig van meegekregen eigenlijk.

 

Drink voldoende en neem voldoende rust


Ah thanks!! Die heb ik volgens mij nog wel ja, ga ik even opzoeken! Door wie ben jij geholpen? En hoe gaat het nu met je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, tiffsklein zei:


Ah thanks!! Die heb ik volgens mij nog wel ja, ga ik even opzoeken! Door wie ben jij geholpen? En hoe gaat het nu met je?

Ik ben door dr. Hupkens geholpen en ben inmiddels 14 weken PO.

 Het gaat super goed. Ik kan en mag alles weer, en heb echt nergens last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een paar praktische tips, oefen zelf met opstaan zonder je armen te gebruiken. B.v. uit bed of vanuit een stoel. Dat is in het begin na de operatie heel belangrijk niet te doen. Zelf had ik mijn bed aan het hoofdeinde schuin staan met extra kussens. Ook voor de armen had ik langwerpige smalle kussen en daar rustten mijn armen op in het begin. Ook heb ik een telefoonsteun die kan buigen voor boven mijn bed en kan verplaatsen. Ook voor de laptop een verplaatsbare tafel of steun. Douchen de eerste dagen alleen het onderlijf. Bovenlijf met washandje zo behelpen. Is verschillend qua pijnmedicatie, niet iedereen is hetzelfde. Vraag bij je arts of behandelaar. In huis heb ik beneden en boven overal opstapjes staan. Wanneer ik iets hoger iets moet pakken ga ik eerst op een opstapje staan. Voor zover wat praktische tips en toi toi toi 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook in het MFIV in vlaardingen geopereerd.  

Was een uurtje rijden voor mij.  

Totaal geen last van gehad, ook niet een klein beetje.   

Maar indd de meningen zijn verdeeld.

 

en wassen met zeep?  Ik douchde gewoon met mn eigen douche zeep. 

Wat ik moest doen was gewoon douchen, mn oksels geschoren hebben, geen bodylotion ed, en geen nagellak op vingers en tenen.   

 

Tip: was je haren op de dag van de operatie en zorg dat alles lekker geschoren is.   

Want dat haren wassen en alles scheren is zo eventjes niet meer vanzelfsprekend? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden!

 

Het zit erop! Heb een prima eerste nacht erop zitten ook, ben maar een keer wakker geworden vannacht. Nu zeker wel meer “pijn” dan gisteren.

 

Ik zal even vertellen hoe gisteren ging! We kwamen daar veel te vroeg aan, omdat ik bang was om te laat te komen. Uiteindelijk was dat niet nodig want het liep best wel uit. Ze waren opnames aan het maken voor Net5 bij de eerste twee operaties. Ik vond het niet heel erg, iedereen kwam zijn excuses aanbieden inclusief de chirurg. Ik had alleen vooral best honger haha! Met de zenuwen viel het gek genoeg mee... Had overigens ‘s ochtends nog wel een zetpil genomen van 1000MG PCM.

 

Ineens toch sneller dan verwacht, was ik aan de beurt! En toen begon ik wel een beetje te trillen van de zenuwen maar de verpleegster die me hielp was heel lief en stelde me gerust. Toen lag ik in een tussenkamer te wachten in mijn OK-kleding op de narcotiseur en de chirurg voor bet aftekenen en kwam Diana Gabriels zelf even langslopen om me ook gerust te stellen. 

 

Toen kwam de chirurg, die ik persoonlijk echt geweldig vind. Hij vertelde allemaal verhalen om me gerust te stellen, die ook tegelijkertijd zijn menselijkheid toonden. Ik was gewoon ineens niet zenuwachtig meer.

 

Daarna kwam de narcotiseur, hele lieve man ook, die me precies vertelde hoe het ging gebeuren het moment erna. Ik geloofde niet dat ik na het toedienen van het slaapmiddel gelijk weg zou zijn ?. Nou, je raad het al. Ik lig daar, wordt gekoppeld aan alle apparaten en boem. Infuusje erin and i’m gone. Ik zei nog wel tegen de chirurg: Maak er wat mooi’s van he!

 

Toen werd ik wakker met enigszins wat pijn in de verkoever, brabbelde wat dingen en kreeg gelijk morfine tegen de pijn. Nou, zo. Ik pak wel eens een feestje en ik ging als een raket!? Toen werd het heel gezellig op de verkoever, de verpleging was echt geweldig lief en ik kreeg echt alles wat ik wilde aan drinken en eten. De chirurg kwam nog twee keer langs om me te controleren, uiteindelijk is er dus 300 CC ingegaan. En ik ben er zo blij mee!!!

 

Gister was de zwelling nog niet zo heftig en toen oogden ze al zo natuurlijk!!? Nu zijn het wel echt twee opgezwollen ballen die m’n band heel strak trekken dus ik houd me wel goed aan de pijnstilling. Probeer het wel met Naproxen en PCM alleen nu, geen Oxycodon. Heb daar niet zo’n hoge pet van op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyhey,

leuk om je verslag te lezen. Ik ben afgelopen maandag geopereerd. Ik heb 380 cc gekregen. Tot nu toe verloopt mijn herstel prima. Maar wat jij ook al zegt, jeetje wat zijn mijn borsten gezwollen. 

 

Ik heb vandaag even gedoucht. Super spannend. Maar zo fijn. Ik vond het zonder bh fijner dan met. Heel gek. 

Ik had Tramadol gekregen als extra pijnstiller. Dat durf ik niet te nemen. Gelukkig is het ook niet nodig. 

Ik hoop dat je goed en snel herstelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Xritt zei:

Heyhey,

leuk om je verslag te lezen. Ik ben afgelopen maandag geopereerd. Ik heb 380 cc gekregen. Tot nu toe verloopt mijn herstel prima. Maar wat jij ook al zegt, jeetje wat zijn mijn borsten gezwollen. 

 

Ik heb vandaag even gedoucht. Super spannend. Maar zo fijn. Ik vond het zonder bh fijner dan met. Heel gek. 

Ik had Tramadol gekregen als extra pijnstiller. Dat durf ik niet te nemen. Gelukkig is het ook niet nodig. 

Ik hoop dat je goed en snel herstelt

 

Ah dat is ook kort geleden! Ik heb net even mijn bh uitgedaan, maar ik vond het supereng haha! Begon helemaal te trillen. In BH voelen ze echt van mij, maar zonder BH vind ik ze nog redelijk instabiele ballen haha! Hoe gaat het bij jou met de pijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek he. Ik had dat ook wel een beetje. Maar de bh doet best pijn onder mijn oksels en bij mijn linker borst rechts onderin. Dat voelt verdoofd en pijnlijk. 

 

Ik ga van de week even een andere bh kopen. Maar weet nog niet zo goed welke maat. 

Pijn heb ik niet echt. Het voelt wat naar en strak/gespannen. Af en toe voel ik wel pijn in mijn littekens. 

 

Hoe voel jij je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-9-2019 om 21:17, Xritt zei:

Gek he. Ik had dat ook wel een beetje. Maar de bh doet best pijn onder mijn oksels en bij mijn linker borst rechts onderin. Dat voelt verdoofd en pijnlijk. 

 

Ik ga van de week even een andere bh kopen. Maar weet nog niet zo goed welke maat. 

Pijn heb ik niet echt. Het voelt wat naar en strak/gespannen. Af en toe voel ik wel pijn in mijn littekens. 

 

Hoe voel jij je?

 

Precies hetzelfde!! Wat toevallig haha! Ik heb ook nauwelijks pijn meer, maar waar ik wel last van heb is een heeel ongemakkelijk gevoel in mijn borsten. Alsof ik continue groeipijn heb.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, vithoufiore zei:

@tiffsklein hoe gaat het nu met je? Vordert het herstel al een beetje?  Inmiddels dag 4 PO toch?

Gaat best goed!! Ergste pijn is weg, heb vooral wat ongemak. En merk echt wel dat ik rust moet nemen en houden, omdat m’n borsten op standje krap en bol gaan ? maar al met al vind ik een spiraaltje zetten pijnlijker... heb overigens wel geluk met een lieve vriend die me echt overal bij helpt en goede vriendinnen die m’n haren wassen etc. Ben wel benieuwd wanneer de borsten echt gaan indalen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Kim1979 zei:

Hoi hoi, 

Ik heb je verhaal gelezen en je bent al mooi een tijdje verder.. Hoe is het nu? Gaat het nu beter met douchen en voelt het minder ongemakkelijk... Ik krijg vrijdag mijn borstvergroting, zo zin in!!! En tegelijkertijd zo spannend!! Hihi gr. Kim

 

Hooi!

 

ahh, leuk!! Ik vond de operatiedag supergaaf om mee te maken haha, dus probeer niet te zenuwachtig te zijn. Nergens voor nodig! Het gaat met

mij heel goed! In rust voelen de borsten echt al van mij, maar als ik wat drukker ben of meer wandel gaan ze heel strak staan en is het echt een strakke band met twee ballonnen erin haha! 

 

Verder qua pijn ook nihil!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, tiffsklein zei:

 

Hooi!

 

ahh, leuk!! Ik vond de operatiedag supergaaf om mee te maken haha, dus probeer niet te zenuwachtig te zijn. Nergens voor nodig! Het gaat met

mij heel goed! In rust voelen de borsten echt al van mij, maar als ik wat drukker ben of meer wandel gaan ze heel strak staan en is het echt een strakke band met twee ballonnen erin haha! 

 

Verder qua pijn ook nihil!

Wat ern fijn bericht om te lezen!!!Dat is een voorspoedig herstel☺️heel fijn! Ik ga ook echt proberen te genieten?❤️ en ik moet gewoon accepteren dat ik de eerste weken weinig kan en moet willen☺️heb je ook ern album? Ik heb nu foto's van voor de operatie en probeer straks bij te houden?als je wil kan ik je toevoegen. Gr. Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.