Ga naar inhoud

Rupsjeng : 14 december 2018 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hoi Dames!

 

Ik heb na lang twijfelen besloten nu eindelijk mijn borsten te laten doen.

Vandaag had ik mijn eerste consult bij dr. Straten in kliniek Heyendael.

 

Ik ben 26 jaar, heb geen kinderen en ik heb een kantoor baan. 

Op dit moment weeg ik ongeveer 94 kilo en ik ben 1,77 cm. Ik heb een kleine b cup zo'n 85B. Volgens de arts heb ik 'tubulaire' vorm borsten.

 

Bij het passen kwamen we op 500cc. Jeetje hier schrok ik wel van.. maar volgens de chirurg past dat het beste bij mijn lichaam.


Over 2 weken word ik al geopereerd (ik had de operatie datum al voor het consult vast laten leggen) en ik moet vandaag kiezen tussen 3 of 5 jaar nazorg. 

Voor de meiden die ook bij kliniek Heyendael zijn geholpen, wat was jullie keuze en waarom?

 

Ik zie het meeste op tegen de operatie en het herstel maar hopelijk is het het allemaal waard.

Mochten jullie tips hebben voor het voorbereiden hoor ik het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste Reactie

@Rupsjeng wat spannend! Maar fijn dat je al zo snel geopereerd kan worden :) 

Ik ben zelf bij dr. Straten op consult geweest, maar ik ben niet door hem geopereerd. Qua nazorg is het denk ik belangrijk dat je weet welke complicaties voorkomen en wanneer. 

De meeste complicaties treden namelijk relatief snel na de operatie op (bloeding, infectie vlak na tot ongeveer 2 weken na de operatie). Kapselcontractie treedt pas later op, maar voor zover ik weet ook pas écht na een heel aantal jaren waardoor die 5 jaar daarvoor waarschijnlijk ook te kort is ;)

Ik zou zelf voor 3 jaar kiezen, omdat ik denk dat in de tijd tussen 3 en 5 jaar niet zoveel mis kan gaan. Je moet het echter helemaal zelf weten natuurlijk, want 5 jaar nazorg geeft ook een zeker gevoel van veiligheid. 

 

Qua voorbereiden:

- zorg voor enkele makkelijke vesten met rits voor de eerste paar dagen. Na een dag of 4 kun je waarschijnlijk wel een wat lossere trui over je hoofd aan krijgen.

- Als je alleen woont: zorg dat je de belangrijkste dingen uit hoge kastjes gepakt hebt zodat je er makkelijk bij kunt en haal vast een hoop boodschappen in huis. 

- Ik weet niet of je pijnstilling van de kliniek mee krijgt, maar een extra doosje paracetamol kan nooit kwaad

- Knip je teennagels en scheer je daar waar je dat normaal gesproken doet de dag voor de operatie, want dat kun je daarna een tijdje niet (ook je haren wassen!)

- Zoek een leuke Netflix serie uit! 

 

Laat het vooral lekker over je heen komen. Van de operatie merk je zelf (gelukkig) niks en het herstel is voor iedereen anders. Doe de eerste dagen vooral zo min mogelijk en laat je als het kan lekker verwennen! De eerste paar dagen zijn het zwaarst, daarna gaat het vaak al snel weer een stuk beter. 

 

Hopelijk heb je hier wat aan :) 

Heel veel succes alvast en veel plezier met het aftellen! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marg23 Dankjewel voor je reactie! Ik neig ook naar de 3 jaar.. 

 

Ik vind het zo spannend, ik twijfel wel nog steeds over de maat. Als ik hier foto zie van meiden die met een b cup en een vergroting van 350cc al zulke mooie en grote borsten hebben ben ik zo bang dat 500cc echt HUGE is! Terwijl het qua verhoudingen echt mee viel omdat ik zelf zo groot ben.

 

Bedankt voor je tips! 

Na hoe veel dagen was jij pijn vrij?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

500cc klinkt inderdaad vrij groot, maar het zal wel bij je lichaam passen want anders had dr. Straten het niet geadviseerd denk ik zo :) Wat vond je ervan met het passen? Als je erg twijfelt zou ik gewoon vragen of je nog een keer mag komen passen!

 

Uhm, ik heb netjes 4 dagen de pijnstillers volgens het schema van de kliniek gebruikt. Daarna alleen nog maar voor het slapen, dus overdag was ik toen al redelijk 'pijnvrij', behalve bij gekke bewegingen of teveel kracht zetten. Ik denk dat ik na anderhalve week wel alles weer zo'n beetje kon, inclusief op mijn zij slapen. Maar, dat geeft natuurlijk helemaal geen garantie. Ik denk dat ik wel veel geluk heb gehad met mijn herstel en hoe soepel het allemaal is gegaan, dus pin je er niet op vast! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Rupsjeng

 

Gefeliciteerd met je datum en ik zie dat je je titel heel netjes neergezet hebt :35: 

 

Wat betreft dat je ziet dat 500 cc groot valt bij anderen, dan moet je vooral niet vergeten te kijken naar het postuur van iemand. Iemand met een 70 omvang krijgt voor het oog, in verhouding, grotere borsten dan iemand met een 85 omvang. 

Je zult waarschijnlijk ergens rond een D/E gaan uit komen in bh, waarbij ik eerder denk dat het uitziet als een mooie volle D dan als een E hoor

 

Straten heeft over het algemeen een goede kijk op wat past bij iemand, dus zou er zelf voor kiezen van zijn advies uit te gaan...

Wat fijn dat je al zo snel aan de beurt bent!! Nu hoef je maar twee weken te twijfelen hihi ;)

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, best_boobie zei:

Hoi @Rupsjeng

 

Gefeliciteerd met je datum en ik zie dat je je titel heel netjes neergezet hebt :35: 

 

Wat betreft dat je ziet dat 500 cc groot valt bij anderen, dan moet je vooral niet vergeten te kijken naar het postuur van iemand. Iemand met een 70 omvang krijgt voor het oog, in verhouding, grotere borsten dan iemand met een 85 omvang. 

Je zult waarschijnlijk ergens rond een D/E gaan uit komen in bh, waarbij ik eerder denk dat het uitziet als een mooie volle D dan als een E hoor

 

Straten heeft over het algemeen een goede kijk op wat past bij iemand, dus zou er zelf voor kiezen van zijn advies uit te gaan...

Wat fijn dat je al zo snel aan de beurt bent!! Nu hoef je maar twee weken te twijfelen hihi ;)

 

xxx BB

Hoi @best_boobie dankjewel voor je berichtje. Ook dit stelt me erg gerust ik hoop zelf op een D namelijk! Nu opzoek naar een goed PO sport BH.. Ik denk dat ik voor de zekerheid een D en E bestel zodat ik goed voorbereid ben.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Rupsjeng,

 

Gefeliciteerd met je datum en wat fijn al zo snel! Een paar daagjes voor mijn operatie :D Bij de resultaten van dr Straten zijn de borsten altijd heel mooi in verhouding dus ik zou me geen zorgen maken om die 500cc. Ik las in een ander topic dat jou voorkeur was om voor de spier te laten plaatsen maar het wordt nu toch dual plane zie ik? Was dit ivm te weinig eigen weefsel?

Nu lekker gaan aftellen! :63:

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Summer18 Dankjewel! Ja met mijn werk kon het alleen of nu, of pas in juni. Vandaar had ik gelijk al een operatiedatum vastgelegd..

 

Ik ben redelijk angstig voor het herstel, ik ben nog nooit eerder geopereerd geweest en zie er erg tegen op! Mijn voorkeur voor voor de spier was dan ook meer omdat het herstel dan sneller is. Maar op de lange termijn zie ik wel de voordelen van dual plane dus ik ga me er overheen zetten... hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Marg23 zei:

500cc klinkt inderdaad vrij groot, maar het zal wel bij je lichaam passen want anders had dr. Straten het niet geadviseerd denk ik zo :) Wat vond je ervan met het passen? Als je erg twijfelt zou ik gewoon vragen of je nog een keer mag komen passen!

 

Uhm, ik heb netjes 4 dagen de pijnstillers volgens het schema van de kliniek gebruikt. Daarna alleen nog maar voor het slapen, dus overdag was ik toen al redelijk 'pijnvrij', behalve bij gekke bewegingen of teveel kracht zetten. Ik denk dat ik na anderhalve week wel alles weer zo'n beetje kon, inclusief op mijn zij slapen. Maar, dat geeft natuurlijk helemaal geen garantie. Ik denk dat ik wel veel geluk heb gehad met mijn herstel en hoe soepel het allemaal is gegaan, dus pin je er niet op vast! 

ik pin me er niet aan vast maar het geeft wel hoop! 

 

Met passen vond ik het wel echt het beste staan en helemaal niet mega groot. maar ik ben van mijzelf vrij breed en lang dus kan het daarom waarschijnlijk wel hebben....

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Rupsjeng zei:

Hoi Dames!

 

Ik heb na lang twijfelen besloten nu eindelijk mijn borsten te laten doen.

Vandaag had ik mijn eerste consult bij dr. Straten in kliniek Heyendael.

 

Ik ben 26 jaar, heb geen kinderen en ik heb een kantoor baan. 

Op dit moment weeg ik ongeveer 94 kilo en ik ben 1,77 cm. Ik heb een kleine b cup zo'n 85B. Volgens de arts heb ik 'tubulaire' vorm borsten.

 

Bij het passen kwamen we op 500cc. Jeetje hier schrok ik wel van.. maar volgens de chirurg past dat het beste bij mijn lichaam.


Over 2 weken word ik al geopereerd (ik had de operatie datum al voor het consult vast laten leggen) en ik moet vandaag kiezen tussen 3 of 5 jaar nazorg. 

Voor de meiden die ook bij kliniek Heyendael zijn geholpen, wat was jullie keuze en waarom?

 

Ik zie het meeste op tegen de operatie en het herstel maar hopelijk is het het allemaal waard.

Mochten jullie tips hebben voor het voorbereiden hoor ik het graag!

Hallo! 

 

Wat spannend zeg, en goed van je dat je de stap genomen hebt! 

Ik word woensdag geopereerd door straten. 

 

Ik ben 1,62 en weeg 69 kilo, en heb een omvang van 70. 

Ik heb op dit moment een d cup maar mis de volume aan de bovenkant door de zwangerschap en het afvallen. 

 

Ik krijg ook 500cc dual plane rond profile plus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Rupsjeng zei:

@Linsjeeee1991 Spannend, nog maar een klein weekje! Kijk je er naar uit? Eindelijk iemand die ook 500cc krijgt! 

Hihi ja zeker spannend. Ehm ja en nee. Ben ook best bang voor de narcose. Ik droom er ook heel vaak over de laatste 2-3 nachten. 

 

Jaaaa ook 500cc! Maar ik denk dat we het niet met elkaar kunnen vergelijken onze situaties mét 500cc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Rupsjeng zei:

@Linsjeeee1991 ja is ook niet vergelijkbaar maar wel heel benieuwd hoe het bij jou word, ik twijfel of het bij mij niet te groot word. 

 

ben je al een x eerder geopereerd geweest?

Nee dit is de eerste keer.  

Ben ook erg benieuwd hoe t gaat worden. 

 

Droom er de laatste 2-3 nachten al over. Echt verschrikkelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hee! 

Bijna 14 dec! Heb je er zin in?

Maak je inderdaad niet te veel druk over de cc. 

Ik heb ook een omvang van 85. Maar ik ben kleiner dan jij, 169cm. 

Ik krijg 400cc. Ook ik schrok achteraf heel erg van de cc en zag overal meiden met maar 200 a 300cc. 

Maar inderdaad wat hier al zo vaak is gezegd, het ligt aan je postuur en alles. 

Ik lees dan ook vaak dat iedereen vrij mooi op gewicht is, en ik ben nu eenmaal wat voller. 

Hierdoor stond die 400cc ook zo mooi. Alles netjes in proportie en dat is het belangrijkste. Dat cc cijfertje doet er niet toe, en zo moet jij ook maar gewoon denken.

Heel veel succes met je operatie en ik kijk uit naar je ervaring. 

Ik ben pas 16 januari aan de beurt, dus nog even wachten voor mij.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Soofjetunie zei:

Hee! 

Bijna 14 dec! Heb je er zin in?

Maak je inderdaad niet te veel druk over de cc. 

Ik heb ook een omvang van 85. Maar ik ben kleiner dan jij, 169cm. 

Ik krijg 400cc. Ook ik schrok achteraf heel erg van de cc en zag overal meiden met maar 200 a 300cc. 

Maar inderdaad wat hier al zo vaak is gezegd, het ligt aan je postuur en alles. 

Ik lees dan ook vaak dat iedereen vrij mooi op gewicht is, en ik ben nu eenmaal wat voller. 

Hierdoor stond die 400cc ook zo mooi. Alles netjes in proportie en dat is het belangrijkste. Dat cc cijfertje doet er niet toe, en zo moet jij ook maar gewoon denken.

Heel veel succes met je operatie en ik kijk uit naar je ervaring. 

Ik ben pas 16 januari aan de beurt, dus nog even wachten voor mij.

Groetjes

Hoi hoi! Dank voor je berichtje. Gister twijfelde ik weer aan alles. Misselijk van de zenuwen vandaag gaat het gelukkig weer beter. Hopelijk blijft dat zo, het komt nu toch wel heel dichtbij... 

 

wat is jouw voorsituatie? Volgens mij wordt jij ook bij Heyendael geholpen toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op de af laten komen,  ja lekker makkelijk zal je zeggen, maar echt!

 

Neem een joggingbroek mee en een vestje en fijne schoenen. 

Je zult zien dat de ingreep je mee zal vallen. Ik zag enorm op tegen de narcose, maar je bent zo weg en voor je het weet weer wakker!

 

Komt echt goed meis! Niet te druk maken en je na afloop goed laten verzorgen. You can do this girl! Je bent al heel stoer dat je al zo ver bent!

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Yvie zei:

Gewoon op de af laten komen,  ja lekker makkelijk zal je zeggen, maar echt!

 

Neem een joggingbroek mee en een vestje en fijne schoenen. 

Je zult zien dat de ingreep je mee zal vallen. Ik zag enorm op tegen de narcose, maar je bent zo weg en voor je het weet weer wakker!

 

Komt echt goed meis! Niet te druk maken en je na afloop goed laten verzorgen. You can do this girl! Je bent al heel stoer dat je al zo ver bent!

:53:

Ik sluit me volledig hierbij aan! 

K was zelf ook zo bang voor het infuus en voor de narcose maar tis me allemaal zooooo meegevallen!

 

zorg dat je huis lekker aan kant is, je voldoende boodschappen in huis hebt voor de komende dagen, iets om te koelen? Bijv een icepack of een zak erwten en genoeg paracetamol. En laat je lekker verwennen de eerste paar dagen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Rupsjeng zei:

Het komt nu wel heel dichtbij! Iemand nog tips ter voorbereiding?

Zorg dat je genoeg kussens in huis heb om een beetje rechtop te slapen ( of je hebt zo'n fijn bed die je kan verstellen). Dat vond ik de eerste dagen echt wel fijn. Spannend hoor vrijdag al. Maat zal denk ik echt niet te groot zijn denk ik zo bij jou! Ik heb ook geen arnica genomen, en zag echt wel blauw. Maar goed dat trekt vanzelf weg. Succes vrijdag!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.