Ga naar inhoud

Wat deden jullie weer allemaal na 6 weken rust :)


laura60

Aanbevolen berichten

Ik ben inmiddels 7 en nog wat  weken po :) en ben alles weer lekker aan het opbouwen.

 

Ben zo eens benieuwd naar wat jullie weer deden na 6 weken en hoe jullie het ervaarden.

Niet uit onzekerheid , over wat wel of niet mag, maar meer uit lekkere nieuwsgierigheid :152:

 

Zo ben ik weer lkkr naar de zonnebank gegaan en de eerste keer weer de kat op getild ( niet lachen ajb, maar deze is gewoon echt 9 kilo :P ) 

 

Verder heeft er weer een baby'tje op mijn borstkast en dus deels borsten geslapen.

Wandel elke dag een uur, maar dat deed ik ook in de eerste weken vanwege het vocht en in beweging te moeten blijven.

 

Ik heb mijn eerste bh gekocht , haha.. klinkt zo lekker volwassen ook.

 

Nou eigenlijk heb ik het verder nog vrij rustig aan gedaan , haha.

 

Merk dat het met dual plane idd flink opbouwen is, kracht is er wel een beetje uit. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ik ben zelf 10 dagen po en merk dat ik al weer aardig wat doe: vaatwasser in en uitruimen, eten klaar maken en koken (niet de pan met water vullen af afgieten als het klaar is, dat weegt nog te zwaar), wassen draaien enz. Misschien komt het omdat ik 2 kids rond heb hobbelen (5 en 1 jaar), maar op zich gaat het goed. Ik let er wel op dat ik niet meer dan 2 kg til en dat mijn ellebogen niet boven mijn schouders uitkomen. Verder kan je als je geen pijn hebt toch gewoon je ding doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei acer:

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ik ben zelf 10 dagen po en merk dat ik al weer aardig wat doe: vaatwasser in en uitruimen, eten klaar maken en koken (niet de pan met water vullen af afgieten als het klaar is, dat weegt nog te zwaar), wassen draaien enz. Misschien komt het omdat ik 2 kids rond heb hobbelen (5 en 1 jaar), maar op zich gaat het goed. Ik let er wel op dat ik niet meer dan 2 kg til en dat mijn ellebogen niet boven mijn schouders uitkomen. Verder kan je als je geen pijn hebt toch gewoon je ding doen?

Hee meis! Wat doe jij al veel:) Ik denk persoonlijk dat je lijf wel aangeeft wanneer het teveel wordt. Ik wil dat moment nog ruim voor zijn omdat ik 10 dagen PO nog zo kort vind, ondanks dat ik geen pijn meer heb. Maar dat is voor ieder anders natuurlijk! Ik laat mijn man nog veel doen hihi. En ik heb nog veel hulp met de kindjes. Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Dagpauwoog:

Hee meis! Wat doe jij al veel:) Ik denk persoonlijk dat je lijf wel aangeeft wanneer het teveel wordt. Ik wil dat moment nog ruim voor zijn omdat ik 10 dagen PO nog zo kort vind, ondanks dat ik geen pijn meer heb. Maar dat is voor ieder anders natuurlijk! Ik laat mijn man nog veel doen hihi. En ik heb nog veel hulp met de kindjes. Liefs!

Hey!

 

Ja, ik ben niet echt het type dat stil kan zitten :blush:. Ik voel me verder goed, pak daarom automatisch toch steeds meer dingen op. Ik kan mijn zoontje van 1 helaas nog niet tillen en heb voor de eerste 6 weken een huishoudster geregeld om het zware werk elke week te doen. Ik vertrouw er op dat mijn lichaam wel aan geeft als iets te zwaar of te veel is. Doe tussendoor wel nog ff rusten hoor. Maar idd verder lekker weer je ding doen.

 

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag en ook ik ben hier heel nieuwsgierig naar! Ik ben nu 6 weken (en 2 dagen) po. Ik werk als sinds 2 weken weer. Ik heb vandaag auto gereden. Schakelen was echt lastig! Ik heb vandaag bijna de hele dag een beugelbh aangehad, maar de beugels staan in mijn borsten, dus maar weer uit...Ik doe alles in huis weer behalve stofzuigen en dweilen enzo. Ik fiets weer, maar nog wel voorzichtig. En ik heb vannacht voor het eerst weer op mijn zij geslapen. Ook ik heb vandaag de kat weer opgetild, in mijn geval 6,5 kilo zwaar. Hmm wat nog meer...ik wandelde al vanaf dag 5 ofzo. Ik rek me weer lekker uit, krap op mijn rug en pak kopjes etc van de bovenste plank. Wat me echt nog niet lukt is om deksels open te draaien. Pffff echt veel krachtverlies zeg! En een eng gevoel als ik de spieren aanspan. Wat een leuk topic!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎20‎-‎2‎-‎2018 om 12:37 zei laura60:

Zo ben ik weer lkkr naar de zonnebank gegaan en de eerste keer weer de kat op getild ( niet lachen ajb, maar deze is gewoon echt 9 kilo :P ) 

 

Hi,

 

In ieder geval geen vette kat optillen :45:  pff effe terugdenken want was na die 6 weken voor mijn gevoel nog steeds herstellende.  Mag het er mooi uitzien aan de buitenkant ( en had ook geen pijn) maar kon mooi de binnenkant niet zien dus ..ik was super voorzichtig nog. Ging wel rustig autorijden maar voelde nog niet okay, werken opgepakt maar merkte ook nog dat dit niet helemaal lekker ging. Je hebt natuurlijk een spier superlui gemaakt en die gaat van zich horen en van binnen gaat het herstel nog door. Ik kreeg nog steken, vochtborst in de avond. Overdag was ik er niet van bewust in de drukte maar in de avond gingen die toeters leven :19: Zonnebank pas na 3 maanden gedaan..geloof ik! Wilde echt dat ze potdicht zaten en dat breiwerkje bij mijn litteken weg was gestreken. Daarna littekens goed afgeplakt en goed ingesmeerd voor dat UV licht.. Er mocht geen straaltje doorheen komen want was bang voor lelijke littekens aangezien dat proces nog effe duurt.

 

Persoonlijk heb ik mij niet vastgehouden aan die 6 weken. Dit waren voor mij de basisweken en daarna luisterde ik naar ze en trok ik nog tot heeeel lang de sportbh aan (niet sexy mja) Smeer ze nu nog steeds en dat bijna 3 jaar haha. Pas nadat ik de pijntjes, steekjes en dat ongemakkelijk gevoel weg was, voelde ik mij vrij om echt alles te doen. Heb ook heel lang ermee geslapen omdat dit voor mij heel comfortabel lag. En opeens kwam er een dag.... dat ik vergat dat ze erin zaten ;)  (toen was ik wel 1,5 jaar hoor)

 

Gooduck en veel plezier met je boobs!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 7 weken po en doe sinds 2 weken alles weer zelf, heb alles in het huishouden weer opgepakt. Ben weer aan het werk, weer begonnen met hardlopen en pilates en zelfs al door de wildwaterbaan gegaan :ph34r: al ging dat wel erg heftig haha! Luister vooral naar je lichaam! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu bijna 10 weken po en doe ook weer alles daar ben ik na 6 weken langzaam mee begonnen ook zuigen en dweilen enz. Sporten ben ik ook weer mee begonnen na 6 weken langzaam opbouwen crosstrainer, been en buik oefeningen en sins een week ook weer de armen met weinig gewicht, tennis ben ik vorige week weer mee begonnen dat ging beter dan verwacht ik had wel een shock absorber gekocht en die zit goed strak mijn borsten kunnen geen kant op! Ik moet wel zeggen dat ik weinig klachten heb gehad na mijn bv ook weinig pijn, dus luister naar je lichaam en dan komt het vast goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is voor mij dag 11 PO en ik doe al weer heel veel zelf, geen zware dingen, maar dingen zoals de vaatwasser in en uitpakken en koken lukken al! Ook wandel ik korte stukjes. Fietsen of autorijden durf ik nog niet. Ik ben nog wel snel vermoeid en slaap niet zo goed als voorheen. Ik heb ook alweer op mijn zij gelegen, met mijn andere arm op een kussen lag dat best oke. De eerste 6 dagen kon ik werkelijk NIETS. Maar daarna maakte ik ineens best een omslag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-2-2018 om 19:45 zei Annuh:

Ik ben reuze nieuwsgierig naar de antwoorden die je gaat krijgen. Ben nu zelf 8 Dgn PO en zelfs het wandelen heb ik nog niet opgepakt. De kou buiten laat mijn boobies zo straks staan dat het echt heel vervelend voelt... :65::163:

 Dat had ik in het begin ook hoor. Dat de kou echt heel naar aanvoelde. Liet de borsten flink aanspannen. 

Nu trekken de tepels alleen nog heerlijk gevoelig met de kou. Maar dat was voor de bv natuurlijk ook al , alleen nu ietsjes meer ;)

 

 

@ Iedereen, leuk de reacties :D

Beetje vergelijken met elkaar is toch weer fijn en handig 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-2-2018 om 20:07 zei enthousiasteling:

En ik heb vannacht voor het eerst weer op mijn zij geslapen. Ook ik heb vandaag de kat weer opgetild, in mijn geval 6,5 kilo zwaar. Hmm wat nog meer...ik wandelde al vanaf dag 5 ofzo. Ik rek me weer lekker uit, krap op mijn rug en pak kopjes etc van de bovenste plank. Wat me echt nog niet lukt is om deksels open te draaien. Pffff echt veel krachtverlies zeg! En een eng gevoel als ik de spieren aanspan. Wat een leuk topic!! 

 

Ik heb ook weer voor het eerst op mijn zij gelegen , nu 8 weken po. 

Merk dat dat opzich lukt, alleen s'ochtends zijn de borsten behoorlijk gespannen. Heb jij dat ook ? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-2-2018 om 11:25 zei laura60:

 

Ik heb ook weer voor het eerst op mijn zij gelegen , nu 8 weken po. 

Merk dat dat opzich lukt, alleen s'ochtends zijn de borsten behoorlijk gespannen. Heb jij dat ook ? 

 

 

Ja maar ze zwellen sowieso iedere keer op als ik maar iets te veel heb gedaan. Vooral de linkerkant. Als ik op mijn rug slaap zijn ze morgens idd veel zachter. Doe jij verder alles weer? Ik ben toch wel moe hoor aan het eind van de dag. Alsof alles ineens weer helemaal over is na 6 weken. Zo is het wat mij betreft echt niet hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 9 dagen PO en och, wat mis ik het sporten :139: ik zit alleen maar thuis. Ga wel af en toe ff wandelen maar dat is niks qua calorieën verbranding.. en mijn opgezette buik maakt alles erger. Hoe gaat het bij jullie? En hoe gaan jullie hier mee om? Merk echt dat ik er door slecht in mijn vel zit.. xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@enthousiasteling, dat zwellen heb ik ook hoor. Merk dat ze nu toch meer zwellen als in de laatste 5/6 weken. 

Toch doe ik verre van nog niet alles. 

Heb een beetje het motto ' wat niet perse hoeft, ga ik ook niet doen. 

Just to be sure.

 

En luister voornamelijk naar de boobs ;)

 

Vind eigenlijk om eerlijk te zijn de dingen die al wel mogen toch nog wat eng ook om te doen. 

 

Jij dan ? Doe jij alles al weer ? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben nu 10 dagen naar mn operatie  en doe alles alweer. Alleen geen zware dingen tillen en mn armen heel ver omhoog dat vind ik nog eng meer omdat ik bang ben dat ik het verpest. Ik kan al weer op mn zij slapen autorijden en steeds verdere stukken lopen voel t dan nog wel een beetje maar meer vervelend maar geen pijn. Ik vraag me alleen af wanneer mag je een beugelbh aan toch pas naar 6 weken? En slapen jullie ook nog met zo'n tubigrip of sportbh en hoelang zal dit moeten.....ben gisteren op controle geweest zag er allemaal erg goed uit alleen ben alles vergeten te vragen hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Deesje1:

Hoi, ik ben nu 10 dagen naar mn operatie  en doe alles alweer. Alleen geen zware dingen tillen en mn armen heel ver omhoog dat vind ik nog eng meer omdat ik bang ben dat ik het verpest. Ik kan al weer op mn zij slapen autorijden en steeds verdere stukken lopen voel t dan nog wel een beetje maar meer vervelend maar geen pijn. Ik vraag me alleen af wanneer mag je een beugelbh aan toch pas naar 6 weken? En slapen jullie ook nog met zo'n tubigrip of sportbh en hoelang zal dit moeten.....ben gisteren op controle geweest zag er allemaal erg goed uit alleen ben alles vergeten te vragen hahaha

 

Zo snel alles alweer doen? Ben je niet bang dat je de kapselvorming verstoord? Ik heb nadrukkelijk advies gehad eerste drie weken niet in te spannen en inner eerste 2 weken geen auto te rijden. Tweede drie weken licht huishoudelijk werk en daarna langzaam en rustig opbouwen. SportBh dragen tijdens de eerste 6 weken. 

 

Ik zou als ik jou was de kliniek waar je geholpen bent bellen voor de richtlijnen. Better je safe then sorry...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 5 weken po

Na 10 dagen deed ik al aardig wat in huis. De vaat, kindjes aankleden en voeden.  Voorzichtig uit stoeltjes halen.

Na 2 weken deed ik eigenlijk alles weer. Autorijden, shoppen, op mijn zij slapen, kindjes optillen. De jongste van 1 weegt 10kilo en de oudste van 3 weegt 16,7 kilo maar die hoef ik uiteraard niet vaak te tillen. maar hij had onlangs een middenoorontsteking en toen heb ik hem dagen getild en nergens last van. Kan ook me handen boven mijn hoofd tillen zonder problemen.

 

Waar ik nog mee gewacht heb puur omdat het eigenlijk niet mag maar voor mijn gevoel gemakkelijk zou gaan is sporten, motorrijden en sauna.

 

Wil eigenlijk nu gaan sporten. Die ene week zal denk ik ook niet veel verschil maken denk ik zo. En voel me gewoon fysiek gezien super goed. De kou weerhoudt me verder zo wie zo van het motorrijden brrrr al lokt de zon daarentegen wel weer. 

 

Wanneer zijn mensen weer naar de sauna gegaan. Want dat zou ik ook wel graag willen. Mijn wondjes zijn volgens mij gewoon mooi dicht en genezen. Geen korstjes meer. Dan zou het volgena mij wel mogen toch

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga jullie even allemaal taggen, want ik wil even een paar dingen zeggen, zonder iemand persoonlijk en alleen aan te spreken. Dus ook de topicstartster tag ik om die reden :P 

Dus komt ie:
@laura60 @Annuh @acer @Dagpauwoog @enthousiasteling @Xfrouwkje @Winneke @Hoera @Vlinder07 @Angeleijen @Deesje1 @Krissieke 

 

Beste allemaal dus

Ten eerste was de vraag van dit topic wat jullie weer doen NA de 6 weken rust. Dus wat doe je NA 6 weken po. Er wordt hier volop gereageerd wat iedereen al doet VOOR ze 6 weken po zijn, en dat hoort hier dus eigenlijk niet thuis ;)
Goed lezen dus :P 
Wil ik echter toch even iets kwijt over wat er mag (in algemene zin, tenzij jouw eigen pc daar andere adviezen over gegeven heeft) VOOR dat je 6 weken po bent, en wat er mag NA dat je 6 weken po geweest bent.

Tijdens de eerste 6 weken is het belangrijk om je lichaam voldoende rust te geven. Ook als je kinderen hebt, of een groot huis, of 6 honden of wat dan ook. Je kiest namelijk zelf voor een operatie, voor 2 grote wonden in je lichaam. Bij een operatie hoort altijd een herstel van een x aantal weken, waarbij tillen heel vaak als beperking genoemd wordt!! Dit is dus niet enkel zo bij een borstvergroting, maar bij heel veel operaties. 


Wat niet mag (tenzij dus je eigen arts anders adviseert.. niet een consulente, maar je ARTS!!) de eerste zes weken:
- Meer dan 2 kg tillen

- Je ellebogen hoger dan schouderhoogte
- Zwaarder huishoudelijk werk, zoals stofzuigen, dweilen, ramen zemen, strijken.
- Bukken (ga door je kniëen als het niet anders kan, of houd je borsten tegen tijdens het bukken)
- Sporten (ook geen simpele cardio op een fiets in de sportschool) Bij cardio gaat ook je hartslag omhoog en wordt je bloed sneller door je lichaam gepompt, waardoor de zuurstofvoorziening af kan nemen in je weefsels (die juist proberen te herstellen en dus voldoende bouwstoffen en zuurstof nodig hebben) 
- Geen alcohol de eerste week, daarna mag wel weer eens een glaasje, maar drink niet zoveel dat je niet meer weet aan welke adviezen je je ook alweer moest houden en dus wild gaat dansen of uitgelaten doen. (waarmee je je herstel in de weg zit)

Wat wel mag (tenzij je eigen arts anders adviseert) de eerste zes weken:
De eerste dagen zoveel mogelijk rust nemen, zodat de kans op een nabloeding zo klein mogelijk blijft.
Daarna:

- Koken, maar laat de zwaardere pannen van het vuur nemen door iemand anders (ook afgieten)

- Vaatwasser inruimen (maar let op het bukken)

- Was in de wasmachine, ophangen (als het niet te hoog is, let op ellebogen) vouwen (maar niet strijken!!!)

- Een doekje over de tafel halen, maar let op je ellebogen en let op dat je niet te veel reikt, maar loop liever om de                            tafel heen.
- Wandelen, maar niet over je grens gaan, je moet namelijk ook nog terug naar huis. Als je voor je operatie gemakkelijk twee     uur kon wandelen, schrik dan niet als je nu na 10 minuten moe bent, en zorg dus dat je niet overmoedig gaat wandelen. Het is beter om het op te bouwen, dan om steeds over je grens te gaan.

En zo zijn er nog wel wat dingen, als je maar rekening houdt met wat NIET mag.

Dan NA de eerste 6 weken. Eigenlijk mag je dan alles weer opbouwen. Spring er dus niet weer vol in, maar bouw alles op. Je spieren hebben 6 weken weinig gedaan, je energielevel is mede door je herstel, je operatie en door de narcose gezakt, dus luister vanaf 6 weken po naar je lichaam.
Er zijn pc's die aangeven dat je wel beter tot 3 maanden po kunt wachten met hardlopen en trainen van borstspieren. Je spieren hebben 'muscle memory' dus wees niet bang dat je opeens een slap watje geworden bent met een dikke vetbuik.. Abs are made in the kitchen ;) 

Wat ik altijd een beetje eng vind om te lezen, is het feit dat meiden in de eerste 6 weken van hun herstel zeggen tegen anderen: je lichaam geeft wel aan als je te veel doet.. Dit is dus niet zo.. Je voelt het niet als je kapsel niet goed aangemaakt wordt, je voelt het niet als je je lichaam chronisch overbelast.. Pas naderhand, als het te laat is, en je overmatig kapsel hebt, of een nabloeding, of een prothese die omhoog geschoten is vanwege te veel spierspanning ivm tillen (er zijn uiteraard ook andere redenen voor te hoge prothesen, maar dit is er ook 1 van!!) is het dan huilen... 
Dan moet je vaak weer geopereerd worden en moet je weer 6 weken herstellen. Je kunt het beter in 1 keer goed doen.. Het kost genoeg geld, je kiest zelf voor je operatie, kies dan ook ervoor dat je maximaal goed kunt herstellen! Op die manier heb je het meeste voordeel van je borsten, en het langst plezier ervan.

Ik zit dus niet met mijn vingertje te wijzen, ik wil jullie alleen erop attenderen, dat het belangrijk is, dat bepaalde dingen niet mogen. Dat het niet zomaar gezegd wordt en dat er meiden zeggen: oh maar ik herstel altijd snel. Zo werkt het niet! Ieder herstel (aanmaak van kapsel) duurt 4-6 weken. In die weken kun je flink de mist in gaan, zonder het zelf in de gaten te hebben. 
Wees dus aardig voor je eigen lichaam!! En regel  alles zo, dat je goed kunt herstellen!


En probeer vanaf nu ON topic te blijven. ;) 

xx BB
 



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.