Ga naar inhoud

Jorro : december 2016/ hersteloperatie 15 december 2017 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Jaydee:

Pffffff, wat een gedoe allemaal bij die dr. Verdonck, @Jorro, @Tries79, @Opelke en @Ellen125. Wel opvallend dat jullie bijna allemaal dezelfde klachten hebben. En altijd vervelend, als je een hersteloperatie nodig hebt. Ik weet er alles van. Ik ben vorig jaar op vrijdag 13 mei (jaja.... vrijdag de dertiende, dat is bijna vragen om problemen :38:) geopereerd in het streekziekenhuis hier in de buurt. Bij die prothesewissel bleek dat er een prothese (met nog een vloeibare siliconengel) lek was en ik heb een flinke double bubble aan die operatie overgehouden. Ik ben het vertrouwen in die pc kwijt en omdat ik een groot deel van de kosten terug heb gekregen van de zorgverzekeraar i.v.m. de lekkende prothese, kan ik het mij permitteren om me 8 december door Dr. NIO te laten opereren.... ook een hersteloperatie dus, maar moet wel weer de hele smak geld betalen, omdat ik me niet door mijn oorspronkelijke pc laat opereren.  Maar ja... alles beter dan die double bubble en de last en pijn die ik daarvan heb.

Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal goed komt dames en dat jullie daarvoor geen extra geld kwijt zullen zijn.

Oja..... @Jorro, we hebben een clubje opgericht voor dames, die in december 2017 geopereerd worden. "Alle kerstballen verzamelen" heet het. Dus als jij ook lid wil worden...you 're welcome. (Ennuh.....klopt jouw topic titel wel? ..... december 2016????... of is dat nog de titel van vorig jaar?)

 

Xxx Jaydee 

Ik word gek als ik dit lees....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 157
  • Created
  • Laatste Reactie
17 uur geleden zei Opelke:

Hey dames ben terug van mijn controle. Gelukkig geen kapselvorming. Hij zei om het 1jaar/1,5 jaar de tijd te geven. Zolang wil ik niet meer wachten dus over 6 maanden ziet hij me terug. Hij zei dat tegen dan mijn rechterspier nog wat kan ontspannen en ze misschien alsnog gelijk worden. Ik hoop het maar geloof niet dat dit vanzelf bijtrekt.. Hoe het nu is vind ik het geen 3000 euro waard. Ga een tijdje afstand nemen van het forum. Ben ongelukkig en gefrustreerd door mijn rechterborst. En er kan de eerste tijd toch niks aan gedaan worden :(

:23: xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei CatvonDee:

 

ja dat viel mij ook al op ja, allemaal dezelfde klachten bij jullie:huh:... hebben jullie ook allemaal motiva protheses? Hopelijk is het toeval en staan niet nog meer 'Verdonck meiden' dit te wachten... succes in ieder geval allemaal, hopelijk wordt alles netjes opgelost!

 

Liefs cat!

 

Ik heb Sebbin 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Jaydee:

Pffffff, wat een gedoe allemaal bij die dr. Verdonck, @Jorro, @Tries79, @Opelke en @Ellen125. Wel opvallend dat jullie bijna allemaal dezelfde klachten hebben. En altijd vervelend, als je een hersteloperatie nodig hebt. Ik weet er alles van. Ik ben vorig jaar op vrijdag 13 mei (jaja.... vrijdag de dertiende, dat is bijna vragen om problemen :38:) geopereerd in het streekziekenhuis hier in de buurt. Bij die prothesewissel bleek dat er een prothese (met nog een vloeibare siliconengel) lek was en ik heb een flinke double bubble aan die operatie overgehouden. Ik ben het vertrouwen in die pc kwijt en omdat ik een groot deel van de kosten terug heb gekregen van de zorgverzekeraar i.v.m. de lekkende prothese, kan ik het mij permitteren om me 8 december door Dr. NIO te laten opereren.... ook een hersteloperatie dus, maar moet wel weer de hele smak geld betalen, omdat ik me niet door mijn oorspronkelijke pc laat opereren.  Maar ja... alles beter dan die double bubble en de last en pijn die ik daarvan heb.

Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal goed komt dames en dat jullie daarvoor geen extra geld kwijt zullen zijn.

Oja..... @Jorro, we hebben een clubje opgericht voor dames, die in december 2017 geopereerd worden. "Alle kerstballen verzamelen" heet het. Dus als jij ook lid wil worden...you 're welcome. (Ennuh.....klopt jouw topic titel wel? ..... december 2016????... of is dat nog de titel van vorig jaar?)

 

Xxx Jaydee 

Wat ontzettend fijn @Jaydee ik hoop dat Dr Nio je eindelijk de borsten geeft waarop je zo hoopt. 

 

Lief jou berichtje! Laten we hopen dat Dr Verdonck zo schappelijk is... al ben ik bang van niet. Het is wel een beetje toevallig niet dat er ineens toch wel wat dames zijn met dezelfde klachten...

Maar ik wacht het voor nu netjes af

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Jaydee:

@Ine1, waarom? 

Veel mensen met complicaties...
Denk aan wat mee eventueel te wachten staat. Ik kan het me echt niet permiteren om pakweg een hersteloperatie te ondergaan. (werkgebonden dan).

Had echt niet gedacht dat er zoveel mensen met tegenslag waren en dacht allen bij Dr Verdonck?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ine1Er gaan er meer wél goed, dan niet goed hoor. Dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Komt vast allemaal goed, meis. Wanneer ben je aan de beurt? En als je écht geen vertrouwen meer hebt in de chirurg (wat volgens mij echt niet nodig is, maar dat terzijde), dan kun je misschien de operatie bij hem cancelen en op zoek gaan naar een pc, bij wie jij je wel op je gemak en "veilig" voelt. Want dat is toch wel een allereerste vereiste, dat je je fijn voelt bij een pc en dat je alle vertrouwen in hem hebt. 

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Ine1:

Veel mensen met complicaties...
Denk aan wat mee eventueel te wachten staat. Ik kan het me echt niet permiteren om pakweg een hersteloperatie te ondergaan. (werkgebonden dan).

Had echt niet gedacht dat er zoveel mensen met tegenslag waren en dacht allen bij Dr Verdonck?

Probeer je niet te druk te maken, Verdonck is echt wel een goede chirurg met vaak juist hele mooie resultaten. Je ziet er hier op t forum een aantal die inderdaad pech hebben gehad, maar dat kan verschillende oorzaken hebben. Ik ben onlangs ook door Verdonck geopereerd en heb tot nu toe nog niks op te merken. Je kunt altijd eens met je zorgen naar hem toe gaan en misschien kan hij je geruststellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jaydee, @Starships bedankt voor jullie geruststelling. Een vriendin van mij had zich bij Dr Verdonck laten opereren. Vandaar eigenlijk dat ik naar dezelfde gegaan ben. Ik ben nooit bij een andere PC geweest. Ik voelde me zeker gerust gesteld bij hem. Het is verder een aardige man.

Eind november nog een afspraak (2 de consult). Ik ga hem inderdaad nog eens aanspreken over de complicaties. 10 Januari word ik geopereerd.

 

Groetjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Ine1:

@Jaydee, @Starships bedankt voor jullie geruststelling. Een vriendin van mij had zich bij Dr Verdonck laten opereren. Vandaar eigenlijk dat ik naar dezelfde gegaan ben. Ik ben nooit bij een andere PC geweest. Ik voelde me zeker gerust gesteld bij hem. Het is verder een aardige man.

Eind november nog een afspraak (2 de consult). Ik ga hem inderdaad nog eens aanspreken over de complicaties. 10 Januari word ik geopereerd.

 

Groetjes...

Komt vast goed met jou. :35:

 

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd als je zoveel patiënten hebt zullen er altijd wel een aantal ontevreden zijn. Maar je zal maar net bij die patiënten horen wat evenveel betaald hebben als de rest en dan verschillende borsten en extra littekens krijgen... ik zou toch nog eens nadenken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 19/8/2017 om 22:45 zei Ellen125:

Ik heb je toegevoegd aan mijn album.

 

Aan de telefoon heb ik hem 3 weken terug gesproken en toen gaf hij aan 3-6 maanden afwachten. Eerder ben ik al bij hem geweest omdat mijn litteken bij 3 weken open ging door een onderhuidse hechting. Gelukkig is het netjes geheeld nadat hij de boosdoener eruit heeft gepeuterd. Anders had ik toen al terug gemoeten om open te maken. Dus wat dat betreft zou ik het raar vinden als hij mij lang laat wachten. Eerlijk gezegd ben ik dat wachten ook wel beu en dat zal ik hem ook wel vertellen als hij dat aangeeft. 

Het is me op het moment gewoon eventjes teveel. Eerst die onderhuidse hechting en zodra de zwelling weg was vond ik ze (te) klein en dan nu weer dit. Ik zou zo weer opnieuw voor een borstvergroting kiezen maar had gehoopt dat het iets voorspoediger zou gaan. 

 

Het lijkt inderdaad veel op jouw situatie vandaar dat ik ook reageerde omdat ik mij nu wel in jou herken. Aan de ene kant is fijn dat je niet de enige bent maar aan de andere kant...

 

Ik weet dat er tot 6 maanden veel kan veranderen maar zie niet goed waarom het nu nog zou veranderen als ik de afgelopen 7 weken geen verbetering zie?

 

xxx

Hoi, ik heb ook ongelijke borsten.. 8w po en rechts wil ook niet mee.. heb jij een album? Zou ik mogen een kijkje mogen nemen?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Bushaju:

Hoi, ik heb ook ongelijke borsten.. 8w po en rechts wil ook niet mee.. heb jij een album? Zou ik mogen een kijkje mogen nemen?? 

Je staat al toegevoegd. Je zou mijn foto’s kunnen zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/8/2017 om 08:25 zei Manueeltje:

Meid je hebt echt prachtige borsten!

Probeer je er niet te druk om te maken, ik moet echt goed kijken wil ik het zien.

Dat van het litteken is ongelooflijk balen, maar ook daar zie je straks in de loop der jaren nauwelijks nog iets van.

 

Ik heb zelf ook 325 cc, bij mij waren ze in het begin enorm ongelijk, rechts was veel groter dan links, links hing lager, heb me er zo druk om gemaakt... pff... maar het trekt allemaal bij.

 

Bij de ene heeft het meer tijd nodig als bij de ander.

Bij sommige vrouwen zit alles na 6 maanden als keurig op zijn plaats en zijn de borsten mooi zacht, bij de ander kan dit soms wel dik 1 jaar duren.

 

Geef het nog wat tijd.

X

Hoi ik voel me wel wat thuis met mijn borsten bij jou beschrijving.. 8w po nu. Rechts groter dan links en moet nog zakken. Heb jij toevallig een album? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/8/2017 om 12:25 zei Jorro:

Hoi lieve meiden,

 

Na veel vraag naar foto's, aangezien een hoop van jullie ook bij Dr. Verdonck geopererd zijn en rond de 300cc hebben, hierbij mijn foto's!

 

Ik ben nu 8 maanden PO en heeeel erg tevreden over mijn verloop van de operatie en de nazorg. Echter is mijn lichaam niet helemaal genezen zoals ik hoopte. Vlak na de operatie leek alles goed te gaan, tot ik een blaasje opmerkte in mijn rechter litteken. Dit bleek achteraf een hypertrofisch litteken te zijn en moest behandeld worden. Op mijn foto's kun je goed het verschil zien tussen de twee littekens en het verschil in de grootte van mijn borsten (alle foto's zijn gister gemaakt).

 

Dit was niet het enige helaas. Nadat m'n zwellingen begonnen weg te trekken vlak na de operatie, zag ik verschil in mijn borsten wat kwam doordat mijn rechter borst(nog) niet was 'ingedaald'. Dit kostte tijd dacht ik, aangezien ik veel op dit forum las over dat je ene borst apart hersteld van je andere borst. Ook voelt m'n rechter borst nog een stuk stugger aan dan m'n linker. Dit is trouwens tevens de kant waar het hypertrofische litteken zat!

 

Nu ben ik 8 maanden verder en mijn ene borst is gewoon nog steeds niet ingedaald. Mijn geduld raakt op en vrees dat dit ook niet meer gaat gebeuren. Dus ga ik nu m'n PC weer berichten over hoe en wat. Ik denk en ook stiekem op een revisie... Ben heel benieuwd!

 

Verder ben ik wel enorm tevreden over het volume van mijn borsten en heb ik totaal geen spijt van de ingreep. Helaas dus het pech gehad dat mijn lichaam niet goed herstelde.

 

Jullie meningen zijn meer dan welkom! En wie weet heeft iemand hetzelfde probleem?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Hoi, welke borst is het bij jou wat problemen heeft? Links of rechts? Als je het niet had gezegd dan zou je het wel niet zien.. ze zijn mooi hoor.. 

passen perfect bij jou lichaam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Bushaju:

Hoi, welke borst is het bij jou wat problemen heeft? Links of rechts? Als je het niet had gezegd dan zou je het wel niet zien.. ze zijn mooi hoor.. 

passen perfect bij jou lichaam. 

Oei rechterborst, op de foto toch??  ik had er precies overheen gelezen sorry.. ben je nog bij Verdonck geweest.. 

ik heb ook dat rechts niet zo goed zakt maar deze is wel dikker dan mijn linkse borst.. ziet er toch Wat anders uit dan bij u.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bushaju Ja heb een album va 12-06-2017 daar staan alle foto's in van de 1e operatie en daarna.

Ik zal zo even een nieuw album maken van de situatie net voor de herstel operatie en van hoe het er nu uit ziet na herstel.

Mijn albums staan prive, maar ik zal je even toevoegen.

Mocht je vragen hebben, dan graag via PB:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi meiden,

 

Na een aantal maanden veel contact gehad te hebben met een aantal van jullie waarbij ook hun ene borst net als bij mij niet goed indaalde, leek het me wel fijn voor jullie om een update te geven over hoe mijn hersteloperatie is verlopen. Bij mij was de reden dat ik overmatige kapselvorming had en dit operationeel weggesneden moest worden. Daarom hierbij mijn (korte:P) samenvatting van na mijn hersteloperatie van gister (15 december 2017). Voor degenen die mijn vorige topic niet hebben gelezen, zie onderaan deze topic de link. 

 

Ik ging eigenlijk heel relaxed naar de kliniek toe in Diest en kreeg zoals de eerste keer goede uitleg over wat er precies zou gaan gebeuren tijdens te operatie en wat ik daarna kan verwachten. Om 8 uur 's ochtends werd ik geopereerd, dit duurde maar een half uurtje. Nadat ik wakker werd van de narcose voelde ik me eigenlijk vrij snel weer goed, waarschijnlijk omdat ik niet zo lang onder narcose was, thank god... haha. Dus ik mocht na een half uurtje bijkomen alweer naar huis. Ik heb trouwens ook weer gewoon blauw verband omgekregen voor 2 weken en moet weer de bekende killerband dragen... 

 

Toen ik eenmaal thuis aankwam voelde ik me ook nog prima en had ik weinig pijn. In de avond merkte ik dat de pijn ietsje toenam en heb ik zoals Dr. Verdonk voorgeschreven had, een halve paracetemol genomen en een ibuprofen. Ik wilde niet meteen een hele nemen omdat de pijn echt niet zo heftig was. Voor het slapen gaan nam ik nog een halve paracetemol voor de zekerheid en verwachtte dat ik in de nacht wel zou wakker worden met hevige pijn, maar tot mijn grote verbazing was er niets aan de hand. Ook de voorgeschreven antibiotica heb ik dit keer trouwens binnen gehouden de eerste dag (in tegenstelling tot de vorige keer). Deze moet ik net als de eerste operatie 3 dagen slikken. 

 

Ook vandaag, de dag na de operatie heb ik gewoon nergens last van, hoe fijn! Deze hele dag heb ik geen pijnstillers nodig gehad, wel heb ik voor de zekerheid een ibuprofen genomen tegen de eventuele ontstekingen. En natuurlijk moet ik wel erom denken dat ik geen gekke bewegingen maak, want soms merk ik wel dat de wond ietsje trekt. Verder heb ik wel alweer van alles in huis gedaan omdat ik in beweging wil blijven. Daarnaast doe ik wel rustig aan. 

 

Zodra mijn verband eraf is over twee weken zal ik zeker even het resultaat met jullie delen! Ik ben zelf ook heel benieuwd en hoop echt dat mijn borsten na deze operatie zo goed als gelijk zijn... Zie hieronder in ieder geval de foto VOOR mijn hersteloperatie! :(

 

Wel wil ik er trouwens bij zeggen dat ik denk dat deze pech, net als vele andere meiden, niets te maken heeft met de operatie wijze van Dr. Verdonck. Ik denk dat we vergeten dat hij 800-1000 borstvergrotingen per jaar doet en daar maar een heel klein percentage van misgaat. Wat ik dus denk, stomme pech voor de meiden die hetzelfde probleem hebben als ik. Ook bij andere artsen hadden we deze pech kunnen hebben. 

 

Hopelijk hebben jullie in ieder geval wat aan mijn verhaal gehad en ik zal binnenkort weer een update geven! 

 

Liefs xx

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Desert-Rose:

@Jorro

 

Hoi hoi

 

Ik heb je topics even samengevoegd, en de titel een klein beetje aangepast, zo heb je alles netjes bij elkaar staan, en blijft het zowel voor jou als voor ons overzichtelijk.

 

Ik wens je een goed herstel.

 

x

Dankjewel! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jorro:

Hoi meiden,

 

Na een aantal maanden veel contact gehad te hebben met een aantal van jullie waarbij ook hun ene borst net als bij mij niet goed indaalde, leek het me wel fijn voor jullie om een update te geven over hoe mijn hersteloperatie is verlopen. Bij mij was de reden dat ik overmatige kapselvorming had en dit operationeel weggesneden moest worden. Daarom hierbij mijn (korte:P) samenvatting van na mijn hersteloperatie van gister (15 december 2017). Voor degenen die mijn vorige topic niet hebben gelezen, zie onderaan deze topic de link. 

 

Ik ging eigenlijk heel relaxed naar de kliniek toe in Diest en kreeg zoals de eerste keer goede uitleg over wat er precies zou gaan gebeuren tijdens te operatie en wat ik daarna kan verwachten. Om 8 uur 's ochtends werd ik geopereerd, dit duurde maar een half uurtje. Nadat ik wakker werd van de narcose voelde ik me eigenlijk vrij snel weer goed, waarschijnlijk omdat ik niet zo lang onder narcose was, thank god... haha. Dus ik mocht na een half uurtje bijkomen alweer naar huis. Ik heb trouwens ook weer gewoon blauw verband omgekregen voor 2 weken en moet weer de bekende killerband dragen... 

 

Toen ik eenmaal thuis aankwam voelde ik me ook nog prima en had ik weinig pijn. In de avond merkte ik dat de pijn ietsje toenam en heb ik zoals Dr. Verdonk voorgeschreven had, een halve paracetemol genomen en een ibuprofen. Ik wilde niet meteen een hele nemen omdat de pijn echt niet zo heftig was. Voor het slapen gaan nam ik nog een halve paracetemol voor de zekerheid en verwachtte dat ik in de nacht wel zou wakker worden met hevige pijn, maar tot mijn grote verbazing was er niets aan de hand. Ook de voorgeschreven antibiotica heb ik dit keer trouwens binnen gehouden de eerste dag (in tegenstelling tot de vorige keer). Deze moet ik net als de eerste operatie 3 dagen slikken. 

 

Ook vandaag, de dag na de operatie heb ik gewoon nergens last van, hoe fijn! Deze hele dag heb ik geen pijnstillers nodig gehad, wel heb ik voor de zekerheid een ibuprofen genomen tegen de eventuele ontstekingen. En natuurlijk moet ik wel erom denken dat ik geen gekke bewegingen maak, want soms merk ik wel dat de wond ietsje trekt. Verder heb ik wel alweer van alles in huis gedaan omdat ik in beweging wil blijven. Daarnaast doe ik wel rustig aan. 

 

Zodra mijn verband eraf is over twee weken zal ik zeker even het resultaat met jullie delen! Ik ben zelf ook heel benieuwd en hoop echt dat mijn borsten na deze operatie zo goed als gelijk zijn... Zie hieronder in ieder geval de foto VOOR mijn hersteloperatie! :(

 

Wel wil ik er trouwens bij zeggen dat ik denk dat deze pech, net als vele andere meiden, niets te maken heeft met de operatie wijze van Dr. Verdonck. Ik denk dat we vergeten dat hij 800-1000 borstvergrotingen per jaar doet en daar maar een heel klein percentage van misgaat. Wat ik dus denk, stomme pech voor de meiden die hetzelfde probleem hebben als ik. Ook bij andere artsen hadden we deze pech kunnen hebben. 

 

Hopelijk hebben jullie in ieder geval wat aan mijn verhaal gehad en ik zal binnenkort weer een update geven! 

 

Liefs xx

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

 

 

 

Hey, wat fijn om hier te lezen dat het goed met u gaat. 

Weer ff 2weken door bijten met dat verschrikkelijke verband.. maar het komt goed. Dat wat ge over Dr Verdocnk zegt daar moet ik u ook gelijk in geven... Er is gewoon een klein aantal percentage wat die pech gewoon heeft.. jammer ik weet het en ik ken het., maar idd daarom is hij geen slechte pc.. ik wens je een heel spoedig herstel met een heel mooi eindresultaat.. tot binnenkort. Xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Bushaju:

Hey, wat fijn om hier te lezen dat het goed met u gaat. 

Weer ff 2weken door bijten met dat verschrikkelijke verband.. maar het komt goed. Dat wat ge over Dr Verdocnk zegt daar moet ik u ook gelijk in geven... Er is gewoon een klein aantal percentage wat die pech gewoon heeft.. jammer ik weet het en ik ken het., maar idd daarom is hij geen slechte pc.. ik wens je een heel spoedig herstel met een heel mooi eindresultaat.. tot binnenkort. Xxx 

 

Hii, het gaat gelukkig super met me inderdaad! Dag 2 po nu en echt nergens last meer van. En wat jij zegt inderdaad, dit maakt Verdonck zeker geen slechte pc. Hopelijk worden jouw borsten nog mooi gelijk, vast wel! Dankjewel meis xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-12-2017 om 20:54 zei Bushaju:

Hey, wat fijn om hier te lezen dat het goed met u gaat. 

Weer ff 2weken door bijten met dat verschrikkelijke verband.. maar het komt goed. Dat wat ge over Dr Verdocnk zegt daar moet ik u ook gelijk in geven... Er is gewoon een klein aantal percentage wat die pech gewoon heeft.. jammer ik weet het en ik ken het., maar idd daarom is hij geen slechte pc.. ik wens je een heel spoedig herstel met een heel mooi eindresultaat.. tot binnenkort. Xxx 

Leuk verslag Jorro,

We duimen voor je..! Bij mij kort het ook af. 10 Januari :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.