Ga naar inhoud

Paprika : 15 mei 2017 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo lieve dames! Gaat goed hoor, uiteraard doet het zeer en ze zijn erg gezwollen maar niets wat ik niet verwacht had. Het is 500/450cc geworden, maatje groter paste er niet in. Het ziet er nog niet uit maar ben er al zo blij mee :43:Ik maak later even een verslagje, wordt vervolgd. 

 

Zit degene die naast mij lag op de verkoeverkamer ook op het forum? Je was zo misselijk en ik had zo met je te doen :53: Volgens mij ben je nagelstyliste. Hoop dat alles goed gaat met je! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn operatieverslag:

Om 11u mochten we ons melden bij kliniek Heyendael. We waren er rond 10.30u en kregen meteen een kamer toegewezen. Zo'n 45min later werden er wat controles gedaan en kreeg ik wat uitleg over de premedicatie en de verneveling (heb astma). Toen was het idee nog dat ik om 12.45u naar de verkoeverkamer zou gaan en om 13u geopereerd zou worden. Het liep echter iets anders. 

 

Ben zelf verpleegkundige en zag aan de gezichten van de verpleegkundigen die over de gang liepen dat er met iemand iets niet goed ging. Via de gesprekken op de gang begreep ik dat er iemand flink ziek was van de narcose. Daar hadden ze hun handen vol aan. Aangezien deze dame ook lang op de verkoeverkamer was geweest had dit voor wat oponthoud gezorgd. Uiteindelijk vertrok ik 2 uur later dan gepland richting operatiekamer. Vooraf infuus, aftekenen en al een gezellig praatje met de verpleegkundigen daar. Wat een lieve mensen en wat een fantastische anesthesist, zo'n leuke vent! Al snel was ik onder zeil. 

 

Ik werd iets voor 15.30u wakker op de verkoeverkamer waar mijn eerste vraag was: is alles goed gegaan? Gelukkig kreeg ik daar al snel een bevestigend antwoord op. Uiteraard eerst even onder de dekens gekeken en wat een uitzicht, daar werd ik erg blij van! Al zou je dat niet zeggen want ik begon enorm te janken en te klappertanden; de uitwerking van de narcose. Toen nog een spiegel gehad en de boel nog even goed kunnen bewonderen :) De 500/550cc pasten er niet in dus het is 450/500cc geworden en daar heb ik absoluut vrede mee. 

 

Ik was eigenlijk meteen goed wakker en was erg misselijk maar hield het wel droog gelukkig. Mijn buurvrouw was zoals ik eerder al zei flink beroerd dus vandaar dat ik ook wat langer op de verkoeverkamer moest blijven, ze moesten namelijk met z'n tweeën m'n bh aantrekken en er stond steeds 1 man/vrouw bij m'n buurvrouw aan het bed. Ach ik lag daar goed hoor had het best gezellig dus vond het allang best. Na mijn bh aan te hebben gekregen was ik rond 16.45u op m'n kamer terug. Na war gedronken en gegeten te hebben was ik het in bed liggen helemaal beu en heeft manlief m'n kleren aangehesen. Meteen maar even gaan plassen en weer staan voelde eigenlijk zo fijn dat ik to verbazing van het personeel aldaar een keer of 5 de lange gaan ben gaan aflopen, heerlijk na al dat zitten/liggen! Rond 18.30u zaten wij weer in de auto naar huis. Eenmaal thuis wilde ik maar 1 ding: koffie!!! Man man dag was lekker :)

 

Natuurljk doet alles zeer en ben je erg beperkt maar m'n benen doen het prima en ik ga dan ook graag steeds een stukje wandelen. Maar jeetje wat een zwelling zeg bahahaha echt geen porem! Zelfs m'n buik is dik! Heb vannacht met tussenpozen zo'n 5 uur geslapen dus dat valt me ook niet tegen. Ondanks de maagbeschermers word ik kotsmisselijk van de Celebrex dus daar stop ik na vandaag ook meteen mee. Hou het wel op paracetamol, werkt ook. 

 

Dat was het dan, so far so good! Zal proberen om regelmatig foto's te posten maar daar ben ik nog niet zo handig in op m'n mobiel. Weet iemand een app waarbij je je foto kan bewerken en kan schrijven hoeveel dagen po hij genomen is? Hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paprika gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. En heb je ze al gezien?? 

Pijn of valt het mee.  Eerste dgn zijn meestal wel zwaar. Sterkte met jr herstel. 

Mocht je het oké vinden wil je me ook toevoegen :wub:wel benieuwd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wuppie Hey, het gaat wel

hoor. Tuurlijk doet het zeer maar is goed te doen. Moet er vooral erg om lachen dat ik zo enorm traag ben :rolleyes: Moet er wel goed op letten dat ik elk half uur even een stukje door het huis loop want jeetje wat word ik snel stijf! En ik heb je toegevoegd, heb vanmorgen de foto's gemaakt man man gelukkig is dit uitzicht niet blijvend haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei rozebooz:

Ik zal je toevoegen al heb ik er nog niet veel op staan. Wil zo mijzelf proberen een beetje wassen. Heb jij dat al gedaan? Vind echt beetje eng me bh uit doen.

Ja heb mij bij de wasbak gewassen, m'n man heeft geholpen de roze troep eraf te wassen :P Het uitdoen van de bh voelde niet gek vond ik, eigenlijk wel even lekker! M'n haar wassen laat ik van de week wel bij de kapper doen, kan ik lekker achterover hangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Paprika:

Ja heb mij bij de wasbak gewassen, m'n man heeft geholpen de roze troep eraf te wassen :P Het uitdoen van de bh voelde niet gek vond ik, eigenlijk wel even lekker! M'n haar wassen laat ik van de week wel bij de kapper doen, kan ik lekker achterover hangen. 

 

Dat van de kapper is wel een goed idee inderdaad!. ik ben nog steeds een beetje roze. hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar is het bij mij ook wat gevoelig en dan heb ik ook die band om. Ik heb zeg maar bij de pleisters een soort vouw, denk ook nog vocht bult ofzo. Loopt niet helemaal mooi over.  Niet dat dat nu al kan. Maar beetje raar en eng. Heb jij dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei rozebooz:

Ja daar is het bij mij ook wat gevoelig en dan heb ik ook die band om. Ik heb zeg maar bij de pleisters een soort vouw, denk ook nog vocht bult ofzo. Loopt niet helemaal mooi over.  Niet dat dat nu al kan. Maar beetje raar en eng. Heb jij dat ook?

 

Nee geloof niet dat ik dat heb. Moet ook zeggen dat het alweer een stuk beter voelt inmiddels. 

 

Dinsdag voor het laatst de Celebrex gebruikt wat een troep is dat zeg werd er zo misselijk van. Nu dus alleen 4xdgs paracetamol en dat gaat prima. Gisteren ook weer anderhalf uur gewandeld buiten. Vannacht redelijk geslapen, uiteraard erg vaak wakker (stijf!) en de wekker gezet voor de paracetamol maar heb het in ieder geval uitgehouden tot 6.30u. Merk dat ik mijn armen steeds beter kan bewegen en ondertussen kan ik zelf m'n brood smeren, koffie zetten enz dus dat is heerlijk!! Drink elke dag een kopje lindebloesem thee en dit drijft af als een malle ik blijf plassen. 

 

Snap dat een hoop meiden zoiets hebben van doe het rustig aan maar ik voel mij zoveel beter als ik gewoon beweeg. En aan m'n benen mankeer ik gelukkig niets ;-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Paprika:

 

Nee geloof niet dat ik dat heb. Moet ook zeggen dat het alweer een stuk beter voelt inmiddels. 

 

Dinsdag voor het laatst de Celebrex gebruikt wat een troep is dat zeg werd er zo misselijk van. Nu dus alleen 4xdgs paracetamol en dat gaat prima. Gisteren ook weer anderhalf uur gewandeld buiten. Vannacht redelijk geslapen, uiteraard erg vaak wakker (stijf!) en de wekker gezet voor de paracetamol maar heb het in ieder geval uitgehouden tot 6.30u. Merk dat ik mijn armen steeds beter kan bewegen en ondertussen kan ik zelf m'n brood smeren, koffie zetten enz dus dat is heerlijk!! Drink elke dag een kopje lindebloesem thee en dit drijft af als een malle ik blijf plassen. 

 

Snap dat een hoop meiden zoiets hebben van doe het rustig aan maar ik voel mij zoveel beter als ik gewoon beweeg. En aan m'n benen mankeer ik gelukkig niets ;-) 

 

Ik vermoed dat dat bij mij vocht is. Als ik later vandaag mijzelf iets beter voel dan zal ik is kijken. Nu is 1 kant nog behoorlijk gezwollen.  Was ook al rustig aan weer dingen gaan doen.. maar te veel met mijn armen, dus daar denk doorgekomen. 2de dag alweer zelf dingen aan het pakken enzo, want ja ik wou toch thee en eten enzo en voelde mij goed toen... Zal straks ook wel stukje lopen. Misschien helpt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Paprika:

 

Nee geloof niet dat ik dat heb. Moet ook zeggen dat het alweer een stuk beter voelt inmiddels. 

 

Dinsdag voor het laatst de Celebrex gebruikt wat een troep is dat zeg werd er zo misselijk van. Nu dus alleen 4xdgs paracetamol en dat gaat prima. Gisteren ook weer anderhalf uur gewandeld buiten. Vannacht redelijk geslapen, uiteraard erg vaak wakker (stijf!) en de wekker gezet voor de paracetamol maar heb het in ieder geval uitgehouden tot 6.30u. Merk dat ik mijn armen steeds beter kan bewegen en ondertussen kan ik zelf m'n brood smeren, koffie zetten enz dus dat is heerlijk!! Drink elke dag een kopje lindebloesem thee en dit drijft af als een malle ik blijf plassen. 

 

Snap dat een hoop meiden zoiets hebben van doe het rustig aan maar ik voel mij zoveel beter als ik gewoon beweeg. En aan m'n benen mankeer ik gelukkig niets ;-) 

 

Als je je goed voelt lekker bewegen. Je lichaam roept je vanzelf wel terug als je teveel doet. Belangrijkste is niet te zwaar tillen en niet met je ellebogen boven je schouders.
Vind het trouwens wel knap hoor , een wandeling van anderhalf uur. Ik was na een kwartier kapot. Gelukkig is iedereen anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎18‎/‎05‎/‎2017 om 10:07 zei Paprika:

 

Nee geloof niet dat ik dat heb. Moet ook zeggen dat het alweer een stuk beter voelt inmiddels. 

 

Dinsdag voor het laatst de Celebrex gebruikt wat een troep is dat zeg werd er zo misselijk van. Nu dus alleen 4xdgs paracetamol en dat gaat prima. Gisteren ook weer anderhalf uur gewandeld buiten. Vannacht redelijk geslapen, uiteraard erg vaak wakker (stijf!) en de wekker gezet voor de paracetamol maar heb het in ieder geval uitgehouden tot 6.30u. Merk dat ik mijn armen steeds beter kan bewegen en ondertussen kan ik zelf m'n brood smeren, koffie zetten enz dus dat is heerlijk!! Drink elke dag een kopje lindebloesem thee en dit drijft af als een malle ik blijf plassen. 

 

Snap dat een hoop meiden zoiets hebben van doe het rustig aan maar ik voel mij zoveel beter als ik gewoon beweeg. En aan m'n benen mankeer ik gelukkig niets ;-) 

 

super dat het al zo goed met je gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Rocker:

@Paprika Hoe gaat het vandaag een week PO? 
Ik krijg trouwens steeds een melding dat je foto's hebt geüpload maar kan ze niet zien:blush: wil je me toevoegen?:ph34r:

 

Ja gaat goed bedankt voor je interesse! Gisteren naar een braderie geweest maar dat vond ik wel

spannend hoor in die drukte, heb de hele tijd met m'n armen over elkaar gelopen om de boel te beschermen :P Maar ik maak me af en toe wel zorgen over de bewegingen die ik onbewust maak. Was van de week 's nachts al half op m'n zij gedraaid (geen last van) en ben ook al een keer wakker geworden met m'n arm omhoog. Moet woensdag op controle dus zal het meteen even bespreken, maar kan er weinig aan doen als ik slaap ben ik bang. Wat betreft de pijn heb ik gisteren nog twee maal paracetamol geslikt maar dat is eigenlijk niet meer nodig. Zolang ik genoeg beweeg en ervoor zorg dat ik niet stijf word gaat het super! [klopt af] Hoop dat het zich zo doorzet :) En heb je weer toegevoegd hoor! Dacht het al gedaan te hebben maar zit soms zo te prutsen op m'n telefoon zal wel op het kruisje gedrukt hebben haha sorry! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paprika Ja snap ik haha, zo liep ik ook in de stad en de supermarkt hoor en heel erg iedereen ontwijken haha. 
Was daarna meer moe van het opletten dan dat ik pijn in m'n boobs had van de inspanning haha.
Wat ik ervan begrepen heb is dat als je 's nachts met je arm omhoog gaat je voor de rest ontspannen bent, andere spierspanning dan wanneer je naar iets boven je hoofd reikt. 
En echt op je zij draaien hou je natuurlijk niet tegen, denk dat als het echt pijn zou doen dat je er wel wakker van zou worden. En ik mocht van Frans na 2 weken half op m'n zij liggen met een kussen achter m'n rug tegen het te ver door rollen. 

Ik heb trouwens tegen het draaien dat voedingskussen als U onder m'n knieholtes door gelegd en dan de uiteindes onder m'n onderarmen. Kon ik niet zo heel makkelijk draaien.... 

Nu ik weer wat platter kan liggen heb ik het kussen rechts van me liggen en dan het gedeelte onder m'n benen een beetje platgestampt, want ik slaap het liefste op m'n rechter zij en dan kan ik nu niet te ver door draaien. 
Je gaat van alles uithalen om maar geen risico te lopen haha. 

Fijn dat je nu zo weinig pijn hebt! Hopen dat het zo blijft hoor, die spanning op je borstkas is niet lekker. 

 

Hihi geeft niks, vond het alleen zo raar dat ik meldingen bleef krijgen hahaha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.