Ga naar inhoud

Paprika : 15 mei 2017 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Goeiendag allemaal!

 

Ik ben Paprika :) en 35 jaar. Na mijn beide dochters lang borstvoeding te hebben gegeven en na het afvallen (geen gbp) van 60kg is er van mijn D cup helemaal niets meer over. Na mij jarenlang ongelukkig gevoeld te hebben heb ik besloten tot een borstvergroting over te gaan. Ik heb eind april de afspraak voor een intake staan bij dr. van Straten in de Heyendaal kliniek. Hoop dat ze me snel kunnen helpen, ben er echt aan toe. 

 

Weet iemand van jullie of je je ziek mag melden of dat je vakantie op moet nemen na de ingreep? Ik werk in de zorg en heb eerlijk gezegd geen idee hoe het zit. 

 

Hele fijne dag verder! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste Reactie

Ok ondertussen weer wat wijzer geworden, het is Dr. Straten in de Heyendael kliniek :lol: Ik heb 20 april een afspraak en de operatie staat gepland voor 15 mei. Ik draag nu A80 waar ik overigens in verzuip. Ik heb geen idee op welke cup we uit gaan komen, ik heb zelf zoiets van stop er maar in wat er in past haha. Maar dat hoor ik de 20e wel. Ik heb toestemming van m'n werk om in de ziektewet te gaan dus daar ben ik erg blij mee! Verder heb ik er gewoon ontzettend veel zin in. 

@best_boobie zou je me willen verplaatsen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Papprika

 

Ik heb bijna hetzelfde situatie als jij-ik heb een afspraak bij dr.Straten op 12 april (operatie kan ik niet eerder dan beggin van september doen) en ik werk ook in de zorg.

Wat voor mij interesant is dat is dit dat heb jij een  toesteming van je werk gekregen om in de ziektewet te gaan.

Dat is geweldig!!!!Goed gedaan meid.

 

Toen heb ik jouw bericht gelezen -kwam direct vraag -"waarom ik mag dat niet doen"-toen heb ik mijn werkgever over situatie wanneer bvb krijg ik complicaties na de borst vergroting gevraagd -hij zei heel,duidelijk dat "ik MAG NIET ziektewet melden""-en "dat moet ik een maand zonder salaris vrij meenemen voor herstellen"" dus soort van vakantie zonder geld van werkgever--en dat ging niet over borstvergroting maar mijn vraag ging over dit wat kan eventueel later gebeuren(iets slecht,gezondheidsproblemen)

Als ik wil voor borstvergroting naar ziektwet gaan -dat is HELEMAAL NIET TOEGESTAAN.

 

Weet iemand hoe zit dat volgens officiele wet -mag ik ziekte bij complicaties melden of niet??

 

Paprika als ik mag vragen -wat voor werk doe je precies??

 

Fijne dag verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Viollet ik woon in Nederland jij ook? In de wet staat dat je jezelf geen opzettelijke schade toe mag brengen die zal leiden tot een ziekmelding. Nu kun je dit m.i. Op vele manieren opvatten. Dit betekent echter wel dat als jouw baas je niet ziek wil melden hij in zijn recht staat, helaas. 

 

Ik ben B-vpk en heb toen ik met mijn baas ging praten een heel lijstje meegenomen met de redenen waarom ik vind dat ik in de ziektewet zou mogen. Bijv: ik ben 65kg afgevallen op eigen houtje, mijn collega kreeg een gbp en was 7 weken thuis/ mijn mannelijke collega heeft zich laten steriliseren omdat zijn vrouw niet tegen de pil kon en was een week thuis/ ik ben verder nooit [klopt af] ziek. Ik heb mijn baas ook uitgelegd dat ik psychisch lijd door mijn huidige voorgevel en dat een bv voor mij het juiste is om te doen. Er ook bij gezegd dat ik zijn keuze zou respecteren wat de uitkomst ook zou zijn, vakantie of ziektewet. En gelukkig maakte hij deze beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paprika hartelijke bedankt voor antwoord

Ja ik woon in Nederland,noord-holland

Jij had goed argumenten -bravo meid!!!

Toen ik was bij mijn eerste consuult gesprek,krijg ik van een consulent informatie dat als ik gezondheidsproblemen na de operatie zou krijgen ,mag ik gewoon ziekte melden -maar misschien ze zei dat  omdat ze wilde mij als volgende patient voor borstvergroting krijgen ,de concurrentie is hevig in deze sector

 

Nog een keer bedankt voor informatie

En hele fijne avond 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes met je eerste consult, echt een lieve man dr straten en zijn consulentes zijn ook schatjes van patatjes. Je zal je zeker op je gemak voelen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Paprika:

Ok ondertussen weer wat wijzer geworden, het is Dr. Straten in de Heyendael kliniek :lol: Ik heb 20 april een afspraak en de operatie staat gepland voor 15 mei. Ik draag nu A80 waar ik overigens in verzuip. Ik heb geen idee op welke cup we uit gaan komen, ik heb zelf zoiets van stop er maar in wat er in past haha. Maar dat hoor ik de 20e wel. Ik heb toestemming van m'n werk om in de ziektewet te gaan dus daar ben ik erg blij mee! Verder heb ik er gewoon ontzettend veel zin in. 

@best_boobie zou je me willen verplaatsen? 

zeker!!
gefeliciteerd met je datum!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 7-4-2017 om 20:30 zei Viollet:

@Paprika hartelijke bedankt voor antwoord

Ja ik woon in Nederland,noord-holland

Jij had goed argumenten -bravo meid!!!

Toen ik was bij mijn eerste consuult gesprek,krijg ik van een consulent informatie dat als ik gezondheidsproblemen na de operatie zou krijgen ,mag ik gewoon ziekte melden -maar misschien ze zei dat  omdat ze wilde mij als volgende patient voor borstvergroting krijgen ,de concurrentie is hevig in deze sector

 

Nog een keer bedankt voor informatie

En hele fijne avond 

Tjonge wat ben ik traag sorry hoor... Maar hoe is je gesprek bij Dr. Straten gegaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-4-2017 om 17:41 zei visje83:

Super leuk! We worden op dezelfde dag geholpen. Kunnen we samen aftellen.

Even een update want ik ben inmiddels op gesprek geweest. Ik heb een hoop geleerd zoals dat ik al jaren bh's koop met een te grote omvang :rolleyes: Tja als je zwaar bent geweest verwacht je niet op 75 omvang uit te komen. Maar goed ik heb dus A75 en ik heb een verschil in mijn borsten dus ik krijg er 1 van 450cc en een van 500cc. Siltex rond hp II dual plane. Oh en ik ben 1.84 en weeg 70kg. @best_boobie zou jij alsjeblieft eens in je glazen bol willen kijken waar ik dan op uit kom? Ik ben namelijk geneigd om te bellen of ik op de ok dag nog 50cc groter mag passen. Lees hier overal dat ze kleiner uitvallen dan bij het passen en moet zeggen dat ik toch wel een beetje verknocht ben aan het beeld dat ik zag bij het passen. Toevallig iemand hier van hetzelfde postuur die mij wijzer kan maken? Bedankt en fijne dag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Paprika:

Even een update want ik ben inmiddels op gesprek geweest. Ik heb een hoop geleerd zoals dat ik al jaren bh's koop met een te grote omvang :rolleyes: Tja als je zwaar bent geweest verwacht je niet op 75 omvang uit te komen. Maar goed ik heb dus A75 en ik heb een verschil in mijn borsten dus ik krijg er 1 van 450cc en een van 500cc. Siltex rond hp II dual plane. Oh en ik ben 1.84 en weeg 70kg. @best_boobie zou jij alsjeblieft eens in je glazen bol willen kijken waar ik dan op uit kom? Ik ben namelijk geneigd om te bellen of ik op de ok dag nog 50cc groter mag passen. Lees hier overal dat ze kleiner uitvallen dan bij het passen en moet zeggen dat ik toch wel een beetje verknocht ben aan het beeld dat ik zag bij het passen. Toevallig iemand hier van hetzelfde postuur die mij wijzer kan maken? Bedankt en fijne dag! 

zou je me hier even een pb over willen sturen, vind dat makkelijker. Vaak komen er later nog vragen over en in een pb kan ik dan even terug lezen en reageren. Hier moet ik vaak een heel topic doorspitten eer ik weer de juiste info onder mijn neus heb haha

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-4-2017 om 17:27 zei Viollet:

Hallo Papprika

 

Ik heb bijna hetzelfde situatie als jij-ik heb een afspraak bij dr.Straten op 12 april (operatie kan ik niet eerder dan beggin van september doen) en ik werk ook in de zorg.

Wat voor mij interesant is dat is dit dat heb jij een  toesteming van je werk gekregen om in de ziektewet te gaan.

Dat is geweldig!!!!Goed gedaan meid.

 

Toen heb ik jouw bericht gelezen -kwam direct vraag -"waarom ik mag dat niet doen"-toen heb ik mijn werkgever over situatie wanneer bvb krijg ik complicaties na de borst vergroting gevraagd -hij zei heel,duidelijk dat "ik MAG NIET ziektewet melden""-en "dat moet ik een maand zonder salaris vrij meenemen voor herstellen"" dus soort van vakantie zonder geld van werkgever--en dat ging niet over borstvergroting maar mijn vraag ging over dit wat kan eventueel later gebeuren(iets slecht,gezondheidsproblemen)

Als ik wil voor borstvergroting naar ziektwet gaan -dat is HELEMAAL NIET TOEGESTAAN.

 

Weet iemand hoe zit dat volgens officiele wet -mag ik ziekte bij complicaties melden of niet??

 

Paprika als ik mag vragen -wat voor werk doe je precies??

 

Fijne dag verder

 Hey @Viollet,

 

Hier heb ik toevallig nog vandaag informatie over opgezocht. Wettelijk gezien is het zo dat een werkgever niet verplicht is om je loon door te betalen bij een cosmetische ingreep. Wanneer jij je aan de herstelperiode houdt en je na je herstelperiode complicaties krijgt dan hoor je in principe wel de ziektewet in te mogen gaan. 

Google maar eens op 'ziektewet cosmetische ingreep' of 'loon doorbetaling bij cosmetische ingreep'. Dan kom je een aantal websites tegen die hierin wat meer informatie geven.

 

Het is dus helemaal niet gek dat je in Nederland niet de ziektewet in mag voor een borstvergroting. Degene die dat wel mogen van hun werkgever hebben dus eigenlijk gewoon geluk..

 

Hopelijk heb je hier iets aan.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Ellen125

Bedankt voor informatie-dat klopt ,heb ik nog meer informatie op verschillende www. gelezen .

Voor mij is dat beetje "woorden spel"-voor operatie geen ziektewet ,maar na de herstelperiode wel-en eigenlijk dat was mijn bedoeling -ik wil niet betaalde maand voor borstvergroting nodig, maar ik maak zorg wat zou later komen als mijn vakantie is op en krijg ik nog gezondheidsproblemem.

 

Wat ik niet leuk vind is dat dat heb ik van mijn wergever duidelijke informatie gekregen dat "als ik na 4 weeken of tussen die tijd(dat zijn mijn geplende vakantie voor BV) problemen met gezondheid vanwege BV krijg ,ik MAG NIET ziekte melden".

Dames -hartelijke bedankt voor jullie hulp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24.04.2017 om 00:00 zei Paprika:

Tjonge wat ben ik traag sorry hoor... Maar hoe is je gesprek bij Dr. Straten gegaan? 

Hallo 

Ik heb alles in mijn topic geschreven ,dus als je dat wil ,kun je dat meer lezen.

30 april heb ik tweede consultafspraak bij dr.Van Der Weij-nog paar vragen ,omdat heb ik bij dr.Straten andere informatie gekregen dan bij dr.Weij en ik wil graag weten de oorzaken.

Elke PC heeft eigen visie voor BV maar leuk is als ik weet waroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Paprika , gefeliciteerd met je datum. Jouw verhaal klinkt mij bekend in de oren. Ik denk dat ik met jouw moeder er over gesproken heb.Zou dat kunnen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei pammetje:

Hoi Paprika , gefeliciteerd met je datum. Jouw verhaal klinkt mij bekend in de oren. Ik denk dat ik met jouw moeder er over gesproken heb.Zou dat kunnen?

 

 

Hoi Pammetje dat klopt helemaal! En dan wil ik je meteen heel hartelijk bedanken voor alle informatie, je hebt mij heel erg geholpen. Je bent een kanjer, nogmaals bedankt!! :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Paprika:

 

Hoi Pammetje dat klopt helemaal! En dan wil ik je meteen heel hartelijk bedanken voor alle informatie, je hebt mij heel erg geholpen. Je bent een kanjer, nogmaals bedankt!! :53:

Geen dank , ik ben blij dat je een keuze hebt kunnen maken. En wat een geluk met je werkgever joh. Ga je straks ook foto's posten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso na je operatie iedere week foto's maken. Dan kun je mooi de vorderingen zien. 

Je bent natuurlijk niet verplicht foto's hier te plaatsen he. Je kunt ook albums prive zetten zodat alleen mensen op uitnodiging je foto's kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.