Ga naar inhoud

Guusje78 : 17 november 2016 BV : 17 maart 2017 : herstel operatie : Dr. Damen : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

Thnx. Zal ik doen maar zolang het litteken wat gevoelig Is, zit een sportbh toch ook prettiger.  Zojuist bij de huisarts geweest en hechtingen laten doorknippen. Er kwam nog een beetje vocht uit. Aan een kant zat het knoopje iets in de huid en irriteerde iets. Waarschijnlijk zal het nu gewoon beter genezen en dichtgaan nu de hechting weg is. Nu zit er een gaasje op. Verder Vond ik het er best rustig uitzien. Zal een fotootje plaatsen.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 597
  • Created
  • Laatste Reactie
9 uur geleden zei Guusje78:

Thnx. Zal ik doen maar zolang het litteken wat gevoelig Is, zit een sportbh toch ook prettiger.  Zojuist bij de huisarts geweest en hechtingen laten doorknippen. Er kwam nog een beetje vocht uit. Aan een kant zat het knoopje iets in de huid en irriteerde iets. Waarschijnlijk zal het nu gewoon beter genezen en dichtgaan nu de hechting weg is. Nu zit er een gaasje op. Verder Vond ik het er best rustig uitzien. Zal een fotootje plaatsen.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

ziet er goed uit meid!

 

 

7 uur geleden zei Guusje78:

En nieuwe foto's van 3 wkn po in album geplaatst :blush:

oeh, ga ik ook ff spieken :P 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Guusje78:

G'morgen dames. 

Toch ff een vraagje over het wondvocht. Hoelang mag het litteken wat vocht lekken? En, kan dit geen kwaad. Heb er nu een steriel gaasje tegenaan en heb ervan uit dat het vanzelf stopt maar heb dit niet eerder gehad dus vandaar toch een tikkeltje bezorgdheid. 

@best_boobie @BrownieG @enniewan :141:

Lekt er veel vocht uit? en welke kleur heeft het vocht?
Normaal gezien zou ik verwachten, als het door een irritatie van een knoopje komt, dat het binnen een dag of 2-3 niet meer zou moeten lekken. Dus na het weekend zou het ongeveer weg moeten zijn (of zeker de helft verminderd) 

Als je het niet vertrouwd, mag je me ook wel ff een foto sturen ervan, als het mogelijk is om er een scherpe foto van te maken?

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei best_boobie:

Lekt er veel vocht uit? en welke kleur heeft het vocht?
Normaal gezien zou ik verwachten, als het door een irritatie van een knoopje komt, dat het binnen een dag of 2-3 niet meer zou moeten lekken. Dus na het weekend zou het ongeveer weg moeten zijn (of zeker de helft verminderd) 

Als je het niet vertrouwd, mag je me ook wel ff een foto sturen ervan, als het mogelijk is om er een scherpe foto van te maken?

 

xxx

Oké, dankjewel. Nee het is niet veel. Soms zit er een vlekje ter grootte van een 20 ct muntje in het gaasje en soms ook niks. Kleur is helder met een vleugje roze. Ga morgen douchen en het schoon maken en daarna de kijken of er gedurende de dag nog wat komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Guusje78:

Oké, dankjewel. Nee het is niet veel. Soms zit er een vlekje ter grootte van een 20 ct muntje in het gaasje en soms ook niks. Kleur is helder met een vleugje roze. Ga morgen douchen en het schoon maken en daarna de kijken of er gedurende de dag nog wat komt. 

Prima meid! 
Houd het wel wat in de gaten, maar denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor :)

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei BrownieG:

olaa, ben zo traag als een slak tegenwoordig op BF :45: .. was ooit anders pffff 

Zie wel een supermooi litteken :) Die droogt goed op straks en hoop dat je wondvocht inmiddels foetsie is?

Ga ook effe spieken in je album

xx

 

Lief van je BrownieG maar zit inmiddels weer lekker in de put met dat litteken.. het lekt gelukkig geen vocht meer maar het zit me niet lekker dat het een open stukje is.. Ik hou het goed schoon, meer kan ik niet doen maar wil gewoon dat het snel dicht gaat. Gisteravond ff flink gebruld. Puur zelfmedelijden, ik weet het. Hoop zo dat het met een sisser afloopt maar voor nu ben ik ff terug van het blij zijn naar me zorgen maken.. hier een foto van gisteravond. Beetje donker maar wel duidelijk genoeg helaas.. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guusje78        Oh no, meissie toch. Ben je hier al mee terug geweest bij je pc? Verdorie...... waarom kan het bij jou nou nooit eens gaan zoals het hoort? En dat je moet huilen is helemaal geen zelfmedelijden hoor mop. Dat is gewoon super terecht. Na drie operaties mag je toch hopen dat het eindelijk eens een keer van een leien dakje gaat. Ik leef echt met je mee. Helaas kan ik niet meer voor je doen dan dat. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het wondje snel zal sluiten. 

 

Heel veel liefs, Jaydee 

 

P.s: laat ook @best_boobie ff met je meekijken. Misschien weet zij wat je hier het beste mee kunt. Mijn advies zou zijn: gelijk naar de pc terug. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Jaydee:

@Guusje78        Oh no, meissie toch. Ben je hier al mee terug geweest bij je pc? Verdorie...... waarom kan het bij jou nou nooit eens gaan zoals het hoort? En dat je moet huilen is helemaal geen zelfmedelijden hoor mop. Dat is gewoon super terecht. Na drie operaties mag je toch hopen dat het eindelijk eens een keer van een leien dakje gaat. Ik leef echt met je mee. Helaas kan ik niet meer voor je doen dan dat. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het wondje snel zal sluiten. 

 

Heel veel liefs, Jaydee 

 

P.s: laat ook @best_boobie ff met je meekijken. Misschien weet zij wat je hier het beste mee kunt. Mijn advies zou zijn: gelijk naar de pc terug. 

Ik heb dinsdag de chirurg aan de telefoon gehad en hoewel ze het wel wat laat vond dat het nog open was gegaan, had ze niet meteen grote zorgen. Ik moest het goed schoon houden met betadine en in de gaten houden dat het niet ging infecteren of groter werd. Volgende week zou ik iets verbetering moeten zien. Zou wel ff kunnen duren voor het dicht was zei ze.. nu is het gelukkig droog en doet ook geen zeer ofzo. Maar toch.. hoort gewoon dicht te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guusje78, nou meis. Doe maar rustig aan, maar hou het wel goed in de gaten. Ik steek een kaarsje voor je aan in de hoop dat het wondje volgende week dicht gaat. Ik denk aan je. :wub:

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jaydee:

@Guusje78        Oh no, meissie toch. Ben je hier al mee terug geweest bij je pc? Verdorie...... waarom kan het bij jou nou nooit eens gaan zoals het hoort? En dat je moet huilen is helemaal geen zelfmedelijden hoor mop. Dat is gewoon super terecht. Na drie operaties mag je toch hopen dat het eindelijk eens een keer van een leien dakje gaat. Ik leef echt met je mee. Helaas kan ik niet meer voor je doen dan dat. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het wondje snel zal sluiten. 

 

Heel veel liefs, Jaydee 

 

P.s: laat ook @best_boobie ff met je meekijken. Misschien weet zij wat je hier het beste mee kunt. Mijn advies zou zijn: gelijk naar de pc terug. 

BB kijkt idd al een tijdje mee in pb :)

Lief dat je me ff tagt

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei best_boobie:

BB kijkt idd al een tijdje mee in pb :)

Lief dat je me ff tagt

 

Xxx

Oké, fijn :35:. Jij hebt er toch wat meer verstand van dan wij met z'n allen. En voor Guusje78 ook fijn dat je meekijkt. 

 

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Guusje78:

Dankjewel voor jullie medeleven dames :wub:. Ik wil eigenlijk dat iemand ff zegt dat ze dit eerder heeft gezien en het gewoon dicht groeit.. ;)

Daar kan ik je helaas niet mee helpen, maar ik hoop dat het kaarsje iets voor je zal doen. 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Good luck, meis :71:

:54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Guusje78:

lief van je BrownieG maar zit inmiddels weer lekker in de put met dat litteken.. het lekt gelukkig geen vocht meer maar het zit me niet lekker dat het een open stukje is.. Ik hou het goed schoon, meer kan ik niet doen maar wil gewoon dat het snel dicht gaat. Gisteravond ff flink gebruld. Puur zelfmedelijden, ik weet het. Hoop zo dat het met een sisser afloopt maar voor nu ben ik ff terug van het blij zijn naar me zorgen maken.. hier een foto van gisteravond. Beetje donker maar wel duidelijk genoeg helaas.. 

 

 

hey @Guusje78 laat maar gaan die tranen hoor, al die spanning moet er ook even uit toch. Ik kan mij wel inleven dat jij je zorgen maakt.. je hebt al genoeg achter de kiezen. Gelukkig is het vocht weg en kan het goed opdrogen. Voorlopig niets actief doen en in de sportbh houden en droog houden. Het is afwachten en goed in de gaten houden. Gelukkig kijkt BB met je mee :) 

 

En zijn zat topics met een goede afloop en daar ga jij ook vast tussen horen dus positief blijven :116:xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel @BrownieG. Dat doe ik ook..  me optrekken aan de positieve verhalen.. het wondje lijkt nu droog en hopelijk is dat ook genoeg om weer dicht te gaan groeien. Ik snap alleen niet waarom het zwart is zeg maar. Maar goed, vanavond ff lekker gelucht op de bank en denk erover om morgen ff langs de huisarts te gaan voor een 'second opinion' of advies. Lees namelijk dat de een betadine met gaasjes adviseert en de ander 'vette watten'. Ik weet het niet meer :blush:. Bedankt meis en ik hou je op de hoogte! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Guusje78:

Dankjewel @BrownieG. Dat doe ik ook..  me optrekken aan de positieve verhalen.. het wondje lijkt nu droog en hopelijk is dat ook genoeg om weer dicht te gaan groeien. Ik snap alleen niet waarom het zwart is zeg maar. Maar goed, vanavond ff lekker gelucht op de bank en denk erover om morgen ff langs de huisarts te gaan voor een 'second opinion' of advies. Lees namelijk dat de een betadine met gaasjes adviseert en de ander 'vette watten'. Ik weet het niet meer :blush:. Bedankt meis en ik hou je op de hoogte! X

vette watten??? Ieee nee joh
Droog verbinden of 2 x per dag Betadine is goed, maar vette watten kan ik me echt niet voorstellen. Dat is echt niet goed voor een wond...

Goed dat je even naar je huisarts gaat...  Ik hoop dat hij zegt dat alles in orde is.. Dat zwarte, daar zit ik ook een beetje mee in mijn maag.. Maar houd ook steeds in mijn achterhoofd dat Visser het gezien heeft, op foto...
Maar een so is niet verkeerd!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels bij de huisarts geweest en weer contact met de chirurg gehad. Huisarts dacht hechten maar chirurg zegt dat dat een infectie met zich meebrengt als je de wond nu gaat sluiten dus dat niet kan. Moet vanzelf dichtgaan maar is eerder een kwestie van maanden dan van weken. Nu schoon en droog houden en niet teveel mee bezig zijn. Duh.. Mocht er wel nog een infectie in komen, moet de prothese er voor een half jaar uit! Ik kan alleen maar brullen. Waarom heb ik dit weer? Heb een antibiotica gekregen en een lading betadine en gaasjes bijgehaald want die gaan we voorlopig nog wel nodig hebben blijkbaar.. Nou ja, zijn jullie op de hoogte.. 

 

Liefs Guusje78 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar uur en liters tranen later.. ;) heb ik steeds minder de hoop dat de wond gaat sluiten. Als er huid of levend weefsel onder zat wellicht wel maar er zit gewoon de prothese onder. Daar hecht de huid toch niet aan? Of zou het via de randen dicht moeten trekken? Pfff.. Heb er een hard hoofd in. :139:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guusje78, meis, ik snap zo goed dat je het ff niet meer ziet zitten. Het is ook echt niet eerlijk, je hebt al zoveel ellende gehad.... dan had het nu wel een keertje goed mogen gaan. Maar ik ben altijd van mening dat je lichaam reageert op je geestelijke toestand, dus probeer er toch een beetje positief in te staan, want als je de moed laat zakken, dan gaat het lichamelijk ook niet goed met je. Jouw lichaam kan nu alle positieve energie goed gebruiken om het wondje te doen herstellen. Zorg dat je goed gezond eet en probeer positief te blijven (echt meis... ik weet dat dat nu echt hééél moeilijk is), dan komt het hopelijk allemaal goed. Negatieve energie helpt helaas niet. 

Ik wens je heel veel sterkte en als je ff lekker je ei kwijt wilt..... ik kan heel goed luisteren. Ik leef echt met je mee. 

 

Veel liefs, Jaydee  :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff @Guusje78 
Jeetje meid, kan me goed voorstellen dat je helemaal in zak en as zit hoor.. 
Heel eerlijk gezegd vind ik Visser wat kort door de bocht door te zeggen dat het vanzelf dicht zal gaan, zeker omdat je zelf ook wel het gevoel hebt dat de prothese zichtbaar is... 
Het vreemde is dat je verder geen tekenen van ontsteking hebt, toch? Geen roodheid, geen koorts/verhoging, geen extra warme huid? Niet mega veel vocht dat er uit komt...
Ik vind het een vreemde situatie zo.., maar dat vind je zelf ook eigenlijk he.. Gatsie..

Welke ab heb je nu gekregen en wie heeft die geadviseerd?

Hechten is idd geen optie, aangezien het van binnen naar buiten dicht moet groeien.. Het zou kunnen dat de ab gaat helpen. Stel dat er idd een bacterie zit, die door de ab opgeruimd wordt, dan kan de huid binnenin weer gaan groeien, en kan  de wond alsnog dichtgroeien van binnen naar buiten.. Het hoeft dus niet aan de prothese te hechten, maar het weefsel moet gezond genoeg zijn om dicht te kunnen groeien.. 

Ik kan me 1 situatie herinneren van lang geleden, waarbij ook iemand een zichtbare prothese had en deze er niet uit hoefde. Ook zij had weinig vochtverlies, en heeft het gered op een antibioticakuur. Dus er is wél nog hoop hoor.. 

Heb je de amoxicilline/clavulanzuur gekregen?

Had niet verwacht dat het wondje zo diep ging zijn.. Verdorie!! Dit is gewoon niet eerlijk hoor!! Je hebt pech genoeg gehad. 
Ik ga heel hard voor jou duimen, want die wond MOET DICHT

:53: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé..

 

Ja die antibiotica heb ik gekregen. Meer preventief want ik lijk nu nog geen infectie te hebben. Ik wil er echter alles aan doen om te voorkomen dat ik die krijg dus had Visser gevraagd of niet iets kon slikken ter preventie. Toen schreef ze dit voor. Ze gaf aan dat nu een hechting erbij zetten niet verstandig is ivm het infectie gevaar en ze denkt dat als het goed schoon en droog blijft, het vanzelf weer dicht gaat. Ik moest er wel rekening mee houden dat dat heel lang kon duren. Er zou eerst een vliesje over komen en dan langzaam dichtgaan. Ik merk aan mezelf dat ik echt een beetje op ben. Letterlijk en figuurlijk. Het idee dat ik weer maanden zo intensief met die borst bezig ben en niet mijn normale leven kan oppakken, valt me echt zwaar. Nog langer niet sporten.. sauna, zwemmen met de kinderen en noem maar op.. en dan ook nog eens het risico hebben dat er alsnog een infectie in komt en hij er alsnog uit moet en ik een half jaar later wéér onder het mes moet. Ik weet het ff niet.. het wondje ziet er nu rustig uit dus hoop dat Visser gelijk heeft en het dichtgaat. In de tussentijd maar proberen, buiten het goed verzorgen, er niet teveel mee bezig te zijn. Dat zei Visser ook.. dat ik moet proberen om niet de komende maanden obsessief met die borst bezig te zijn. Ik ga mijn best doen.. -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guusje78,

Ik snap dat dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan, er niet mee bezig proberen te zijn. Maar ja... je hebt weinig keuze, meis. Is het misschien een idee om ook iets van echinaforce te nemen, om je weerstand goed op peil te houden? 

En misschien raar, maar kokosolie schijnt ook bacteriën te doden. Ik neem zelf ook iedere dag twee eetlepels kokosolie. Wel de biologische, degene die niet ontgeurd is, maar koudgeperst.

Je kunt het ook in plaats van boter op je brood smeren. Het is maar een ideetje, maar baat het niet, het zal ook zeker niet schaden, want kokosolie schijnt best gezond te zijn. Ik smeer ook iedere dag met een wattip wat kokosolie in mijn neus, om zo schadelijke bacteriën tegen te houden. Weinig moeite, en wie weet helpt het. Het is maar een tip. Ik haal mijn pot altijd gewoon bij de Aldi. Is van goede kwaliteit.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Nou meis, heel veel sterkte en hou ons op de hoogte. Ik denk aan je. 

 

Veel liefs, Jaydee :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.