Ga naar inhoud

Guusje78 : 17 november 2016 BV : 17 maart 2017 : herstel operatie : Dr. Damen : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

Drainpotje in je handtas en  lekker eten ;)

 

En goed advies van die verpleegkundige hoor. Ik zou echt heel voorzichtig zijn deze keer, ook qua tillen en druk op je boobs. Baat het niet, dan schaadt het niet hè :)

 

Oké,  ben benieuwd wanneer de drain er dan uit gaat. Normaal is als er minder dan 30 cc per 24 uur uit komt, of wanneer het vocht oranjer wordt

 

Fijne kerstdagen meid

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 597
  • Created
  • Laatste Reactie

Hé meiden! Fijne kerst allemaal! 

Met mij gaat het wel goed. Nog steeds niet super mobiel maar dat heeft meer met die drain en de angst om een verkeerde beweging te maken dan met de pijn. Die valt nu wel mee. Eigenlijk heb ik niet echt pijn meer maar drain geeft een beetje een vervelend gevoel. Slapen gaat wel oké. Ik zet mijn wekker nog een keer om 's nachts een paracetamol te pakken maar dat is meer uit voorzorg zodat ik niet met pijn wakker wordt. Echt nodig is het niet meer eigenlijk. Vandaag zou de drain eruit mogen maar het verband morgen dus denk dat ik nog maar een dagje wacht en dan alle twee doe. Hopelijk doen ze dat voor me op de huisartsenpost want anders moet ik nog een dag wachten tot de huisarts er weer is. Ik ben een beetje bang dat ik via de opening van de drain een infectie kan oplopen. Hij zit natuurlijk onder dat broeierige verband en aangezien ik het daar niet schoon kan houden, lijkt het me een verzamelplaats voor bacteriën. Maar goed, nog een dag hopelijk. De antibiotica heb ik gisteren voor het laatst geslikt, die had ik maar voor 3 dun en hopelijk is dat voldoende. Tot hoe lang na de operatie zou ik een infectie kunnen krijgen? Vandaag weer een rustige dag. Wel beneden op de bank en niet meer de hele dag in bed. Daar wordt je ook ellendig van op den duur. Ik probeer me wel echt nog rustig te houden. Komend weekend gaan we naar de Ardennen met vrienden. Erg leuk normaal gesproken maar nu zie ik er iets tegenop. Hopelijk kan ik daar ook gewoon rust nemen en wordt er niks van mij verwacht.. voor nu wens ik iedereen een hele fijn kerst! 

 

Xxx Guusje78 :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-12-2017 om 11:09 zei best_boobie:

Drainpotje in je handtas en  lekker eten ;)

 

En goed advies van die verpleegkundige hoor. Ik zou echt heel voorzichtig zijn deze keer, ook qua tillen en druk op je boobs. Baat het niet, dan schaadt het niet hè :)

 

Oké,  ben benieuwd wanneer de drain er dan uit gaat. Normaal is als er minder dan 30 cc per 24 uur uit komt, of wanneer het vocht oranjer wordt

 

Fijne kerstdagen meid

 

Xxx

Haha, heb ik idd gedaan. :lol: Flesje in mijn handtas, hihi. Vanaf gisterochtend zit er nu nog zo'n 10cc in dus er komt wel nog wat maar niet heel veel.

 

X Guusje78 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Guusje78:

Hopelijk kan ik daar ook gewoon rust nemen en wordt er niks van mij verwacht..

Ik neem aan dat zij ook weten wat er allemaal speelt, dus ik zou gewoon heel duidelijk zijn en er op voorhand al voor zorgen dat er niks van je verwacht wordt. Zeg gewoon dat je niks op het spel wil zetten en dat je de volgende keer weer gezellig overal aan meedoet, maar nu even niet!!! 

Geniet van je kerstdiner bij je schoonouders.... laat je maar heerlijk verwennen... ook wel lekker voor een keertje toch? Ik geniet er iig heerlijk van. Lekker een keertje niet uren in de keuken staan en iedereen bedienen, maar gewoon aan kunnen schuiven...heerlijk!

:53: Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker eens hè @Jaydee!? Verwend worden ipv zorgen voor anderen? ;) Ik word ook heel heerlijk verzorgt en mijn man en kinderen waken er heel erg op dat ik niet teveel doe. Ze hebben het liefst dat ik de hele dag stil op de bank zit :lol:. Vrijdag komt vast wel goed. Het is ook meer dat bij het groepje waar we mee gaan maar een andere vrouw bij is en die komt een dag later. Ben dus in eerste instantie met drie mannen en 6 kinderen :D. Ook gezellig natuurlijk maar in een "normale" situatie zou er dan veel op mij neerkomen en dat gaat nu dus niet. Ben benieuwd hoe de mannen dat gaan aanpakken ;) Vast wel goed.

 

Om half 1 kan ik bij de huisartsenpost terecht voor mijn drain. Zie ik wel een beetje tegen op maar zal achteraf blij zijn dat ie eruit is. Verband zojuist eraf geknipt. Nu zitten er nog witte pleisters. Gelukkig hebben ze niet meer die doorzichtige pleisters gebruikt waar ik steeds die blaren van kreeg. Dat scheelt al. :)

 

Liefs Guusje78 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Guusje78:

Lekker eens hè @Jaydee!? Verwend worden ipv zorgen voor anderen? ;) Ik word ook heel heerlijk verzorgt en mijn man en kinderen waken er heel erg op dat ik niet teveel doe. Ze hebben het liefst dat ik de hele dag stil op de bank zit :lol:. Vrijdag komt vast wel goed. Het is ook meer dat bij het groepje waar we mee gaan maar een andere vrouw bij is en die komt een dag later. Ben dus in eerste instantie met drie mannen en 6 kinderen :D. Ook gezellig natuurlijk maar in een "normale" situatie zou er dan veel op mij neerkomen en dat gaat nu dus niet. Ben benieuwd hoe de mannen dat gaan aanpakken ;) Vast wel goed.

 

Om half 1 kan ik bij de huisartsenpost terecht voor mijn drain. Zie ik wel een beetje tegen op maar zal achteraf blij zijn dat ie eruit is. Verband zojuist eraf geknipt. Nu zitten er nog witte pleisters. Gelukkig hebben ze niet meer die doorzichtige pleisters gebruikt waar ik steeds die blaren van kreeg. Dat scheelt al. :)

 

Liefs Guusje78 

Hè meid, succes dadelijk met de drains!

Paar keer goed diep in en uitademen en op t moment dat ze hem eruit trekken, hard op de rug van je hand blazen!! Dat helpt enorm!!

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guusje78 heb net een deel van je verhaal gelezen. Wet heftig allemaal. Hopelijk gaat je herstel nu wel goed. Wat betreft de drain, inderdaad goed diep inademen en dan heel hard uitblazen. Ik zelf heb aan beide kanten drains gehad en het eruit halen deed geen pijn. Eerder een raar gevoel. Maar geloof me je voelt je opgelucht als die er eenmaal uit is! Succes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Bobbie88:

@Guusje78 heb net een deel van je verhaal gelezen. Wet heftig allemaal. Hopelijk gaat je herstel nu wel goed. Wat betreft de drain, inderdaad goed diep inademen en dan heel hard uitblazen. Ik zelf heb aan beide kanten drains gehad en het eruit halen deed geen pijn. Eerder een raar gevoel. Maar geloof me je voelt je opgelucht als die er eenmaal uit is! Succes 

Dankjewel en @best_boobie ook.

Het viel wel mee gelukkig. De slang zat een beetje vast dus in het begin ff vervelend dat sjorren maar ik bleef ouwehoeren dus was vrij snel gepiept ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guusje78 wat heftig allemaal. Ik heb net je verhaal een beetje proberen door te lezen. Ik hoop van ganser harte voor je dat je evengoed herstel mag hebben. Van die drains ben je in elk geval verlost. Die wondjes genezen normaal gezien heel vlug. Nu nog de rest.

ik heb zelf een open wond (vingertop groot) op het punt waar de drie littekens samenkomen. Borstlift ondergaan op 23/11, na 3 weken PO is het wondje gezien. Nu bijna 2 weken verder en het wil maar niet dicht :( daarmee dat je verhaal me echt interesseert... 

veel succes in elk geval. Ik hoop dat je herstel voorspoedig mag zijn! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Vanneh:

@Guusje78 wat heftig allemaal. Ik heb net je verhaal een beetje proberen door te lezen. Ik hoop van ganser harte voor je dat je evengoed herstel mag hebben. Van die drains ben je in elk geval verlost. Die wondjes genezen normaal gezien heel vlug. Nu nog de rest.

ik heb zelf een open wond (vingertop groot) op het punt waar de drie littekens samenkomen. Borstlift ondergaan op 23/11, na 3 weken PO is het wondje gezien. Nu bijna 2 weken verder en het wil maar niet dicht :( daarmee dat je verhaal me echt interesseert... 

veel succes in elk geval. Ik hoop dat je herstel voorspoedig mag zijn! 

Jee wat balen zeg! Zo vervelend dat dat wondje open is gegaan! Wordt het ook groter of dat niet? Verbetering? Pijn? Wondvocht? Hoop dat het snel geneest want zolang dat er zit, sta je echt stil hè!? Ik keek zeker in het begin een paar keer per dag in de hoop dat er een wonder was gebeurd en het dicht was gegaan... Viel uiteraard steeds tegen. Nu was het bij mij echt heel groot en geloof niet dat dat ooit vanzelf dicht zou zijn gegaan. Hopelijk blijft het nu gesloten want mijn huid was zo dun dat ik bang ben voor herhaling.. heel veel sterkte meid en ik hoop echt dat het snel vooruit gaat met je wondje!

Liefs Guusje78 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Guusje78:

Jee wat balen zeg! Zo vervelend dat dat wondje open is gegaan! Wordt het ook groter of dat niet? Verbetering? Pijn? Wondvocht? Hoop dat het snel geneest want zolang dat er zit, sta je echt stil hè!? Ik keek zeker in het begin een paar keer per dag in de hoop dat er een wonder was gebeurd en het dicht was gegaan... Viel uiteraard steeds tegen. Nu was het bij mij echt heel groot en geloof niet dat dat ooit vanzelf dicht zou zijn gegaan. Hopelijk blijft het nu gesloten want mijn huid was zo dun dat ik bang ben voor herhaling.. heel veel sterkte meid en ik hoop echt dat het snel vooruit gaat met je wondje!

Liefs Guusje78 

Het wordt niet groter maar ook niet kleiner. Pijn doet het niet, maar er is ook niet ten volle verbetering. De wond is niet droog maar ook niet helemaal vochtig. Ik heb ook wel de neiging om vaak te kijken in de hoop dat er een wonder is gebeurd. 

Ik hoop echt voor je dat de huid nu netjes dicht blijft! Ik vermoed eens dat het goed dicht is, zich geen problemen meer zullen stellen maar ik begrijp wel dat je hier een oneindige schrik voor hebt als je al zo’n weg hebt afgelegd! Heb je toevallig foto’s waarop ik eens zou mogen kijken? Misschien heb ik dan een beter beeld over mijn eigen wond? 

Alvast bedankt voor de lieve woorden!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Guusje78, lief dat er zo goed voor je gezorgd wordt door je gezinnetje. En laat die mannen ook maar goed voor je zorgen in het weekend. Geniet daar maar lekker van. 

Wat een verademing als de drain eruit is hè. Je voelt je dan echt bevrijd. Bij mij zat er vorig jaar ook één een beetje vast, en moesten ze flink trekken en sjorren..... het deed geen pijn, maar voelde heel naar, waardoor ik ff heel licht in mijn hoofd werd. Toen werd ik neergelegd en de tweede drain was een eitje... die ging er heel gemakkelijk uit. Maar fijn..... je kunt het er maar weer op hebben zitten toch? 

Maar blijf gewoon lekker rustig aan doen hè? Alles voor een goed herstel. 

Alvast een heel fijn weekend in de Ardennen. 

 

XXX Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heerlijk idd @Jaydee, voelt heel fijn. Zeker nu ook dat strakke verband af is en de jeuk weg is. Love it! Lijkt gelijk of ik de wereld weer aan kan ;)

Heb nu dus weer de sport bv aan, heerlijk. Visser heb ik amper gesproken en heeft dan ook niks gezegd over de borstband. Kan het deze week ook niet vragen want ze heeft vakantie. Denk dat ik hem maar even af laat om niet teveel druk op de wond te geven. Mocht hij nodig zijn, kan dat iets later vast ook nog wel. Ik weet dat ik rustig aan moet doen de eerste weken maar zou dat vooral voor het bovenlijf gelden of gewoon helemaal? Maw, zou ik wel wat mogen gaan wandelen of beter nog van niet? Wat denk jij @best_boobie?

Fijne avond allemaal!

Xxx Guusje5

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Guusje78:

 Ik weet dat ik rustig aan moet doen de eerste weken maar zou dat vooral voor het bovenlijf gelden of gewoon helemaal? Maw, zou ik wel wat mogen gaan wandelen of beter nog van niet? Wat denk jij @best_boobie?

Fijne avond allemaal!

Xxx Guusje5

Hm... Als het even kan, dan zou ik in jouw situatie, de eerste 2 weken niet te veel druk op de wond zetten.. De eerste week, is heeeeel belangrijk, dus in die week zou ik niet wandelen.. En in de tweede week niet te lang. Je borsten krijgen dan toch schokken te verduren, en ook al heeft Visser het nu met het zwaarste geschut dicht gemaakt, neem het risico ff niet..

Weet je.. dan maar een paar kg erbij hoor, straks mag je weer :P 
Maar deze eerste weken zijn zoooooooooo belangrijk.. 

Ik weet dat je eindelijk graag verder wilt met je leven, het is echt knudde dat alles zo lang duurt.. Maar deze operatie is pas net achter de rug en deze keer moet het gewoon helemaal goed gaan.. 
Probeer nog heel ff dat geduld op te brengen.. des te meer profijt heb je er straks van :)

 

:53: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Guusje78:

Maw, zou ik wel wat mogen gaan wandelen of beter nog van niet? Wat denk jij @best_boobie?

Aan de ene kant zou ik zeggen dat wandelen geen kwaad kan, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat het net lijkt of je borsten harder en zwaarder worden als je een stuk gaat wandelen. En dan komt er misschien toch weer teveel druk op de wond. Dus als je wil gaan wandelen, dan zou ik zeker niet te lang gaan. Maar dat is mijn mening. 

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Guusje78:

Ja heerlijk idd @Jaydee, voelt heel fijn. Zeker nu ook dat strakke verband af is en de jeuk weg is. Love it! Lijkt gelijk of ik de wereld weer aan kan ;)

Heb nu dus weer de sport bv aan, heerlijk. Visser heb ik amper gesproken en heeft dan ook niks gezegd over de borstband. Kan het deze week ook niet vragen want ze heeft vakantie. Denk dat ik hem maar even af laat om niet teveel druk op de wond te geven. Mocht hij nodig zijn, kan dat iets later vast ook nog wel. Ik weet dat ik rustig aan moet doen de eerste weken maar zou dat vooral voor het bovenlijf gelden of gewoon helemaal? Maw, zou ik wel wat mogen gaan wandelen of beter nog van niet? Wat denk jij @best_boobie?

Fijne avond allemaal!

Xxx Guusje5

ik heb nog nooit gehoord dat een PC een advies geeft om niet te wandelen doe gewoon je ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Ank:

ik heb nog nooit gehoord dat een PC een advies geeft om niet te wandelen doe gewoon je ding.

Nee, maar er zijn ook maar weinig mensen die hebben meegemaakt wat Guusje78 heeft meegemaakt. En dan kan extra voorzichtigheid geen kwaad denk ik. Want ik denk niet dat Guusje78 op operatie nr. 5 zit te wachten. Dus je kunt wel generaliseren, Ank, maar dit is toch wel even een ander gevalletje dan een normale bv! Ik volg Guusje78 al heel lang, dus ik weet wat ze allemaal al heeft meegemaakt, ben erg met haar begaan en heb het beste met haar voor, dus daarom raad ik haar aan zo voorzichtig mogelijk te zijn..... en dan vind ik een opmerking als "doe gewoon je ding" werkelijk nergens op slaan!

 

Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Jaydee:

Nee, maar er zijn ook maar weinig mensen die hebben meegemaakt wat Guusje78 heeft meegemaakt. En dan kan extra voorzichtigheid geen kwaad denk ik. Want ik denk niet dat Guusje78 op operatie nr. 5 zit te wachten. Dus je kunt wel generaliseren, Ank, maar dit is toch wel even een ander gevalletje dan een normale bv! Ik volg Guusje78 al heel lang, dus ik weet wat ze allemaal al heeft meegemaakt, ben erg met haar begaan en heb het beste met haar voor, dus daarom raad ik haar aan zo voorzichtig mogelijk te zijn..... en dan vind ik een opmerking als "doe gewoon je ding" werkelijk nergens op slaan!

 

Jaydee 

Misschien heeft ze niet het hele verhaal van Guusje78 gelezen. Tenminste daar ga ik vanuit gezien haar opmerking. In dit geval zou ik namelijk ook zoveel mogelijk uitkijken, maar ook bij een ‘normale’ bv zou ik (persoonlijk) niet al een paar dagen na de operatie een hele wandeling maken. Heb zeker de eerste 2 weken ook zoveel mogelijk uitgekeken. Liever wat langer niks doen dan te vlug iets doen. Vind het gewoon zonde dat sommigen hier het risico willen nemen dat er iets gebeurd omdat ze graag wilt sporten o.i.d. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meiden, nee joh, een hele lange wandeling zou ik nu ook echt nog niet doen. Ik weet dat ik heel voorzichtig moet zijn en ga echt geen risico's nemen :blush:. Maar ik kan me voorstellen dat een stukje wandelen, kwartier tot half uurtje wel zou kunnen met een stevige sport bh. Maar deze eerste week sowieso nog niet nee. Zal de kliniek sowieso eens mailen voor als Visser er weer is. Ben wel benieuwd of ik die borstband gewoon moet dragen of niet. Ennieweej, nu nog ff lekker niksen. De mannen zijn de boodschappen doen voor het weekend en de kinderen fröbelen wat. Morgen zijn ze op de bso dus kunnen wij (manlief ;))  pakken en wat rusten. 

Hoe is jullie kerst geweest? Fijne dagen gehad? 

 

Veel liefs! Guusje78 :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Guusje78:

Ik ga er idd maar van uit dat je mijn geschiedenis niet kent..

Sorry voor mijn opmerking dan :blush: ik dacht een kleine wandeling kan toch geen kwaad.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Guusje78:

Ha meiden, nee joh, een hele lange wandeling zou ik nu ook echt nog niet doen. Ik weet dat ik heel voorzichtig moet zijn en ga echt geen risico's nemen :blush:.

Gelukkig. Ga idd maar geen risico's nemen. Je hebt er zoveel voor moeten doen om te komen waar je nu bent..... wees maar extra zuinig op je boobs nu. Ff 6 weken lekker rustig aan en geen risico's nemen. Laten we eerlijk zijn; wat is nou zes weken op een heel mensenleven? Niks toch? En als je daar daarna lang profijt van hebt, dan is het de moeite waard hè? Alles voor de boobs :43:.

Mijn kerstdagen waren heerlijk. Voor het eerst sinds tijden niet zelf in de keuken gestaan met de kerst. Heerlijk met het hele gezin bij onze oudste dochter gegeten en daar de  cadeautjes uitgepakt van de lootjes, die we hadden getrokken. En veel cadeautjes natuurlijk voor de kleinkinderen.... en voor het kleinkind dat nog onderweg is. Maandag 8 december laten mijn zoon en schoondochter een geslachtsbepalingsecho doen (is wel dubbel, want is op dezelfde dag als de prostaatbiopsie bij mijn man :(). Ik denk zelf dat het een meisje wordt..... bij mijn andere kleindochter en kleinzoon had ik het beide keren goed. Ben benieuwd of ik het nu weer bij het rechte eind heb :38:.

Tweede kerstdag zijn we 's morgens bij mijn schoonmoeder op visite geweest in het bejaardentehuis en 's middags zijn we een stuk met de honden wezen wandelen en hebben we lekker samen gekokkereld en lekker romantisch gedineerd, compleet met kaarsjes en romantische muziek, mijn hubbie en ik. Was erg gezellig zo saampjes. 

Jij ook een leuke kerst gehad, meis? Je heerlijk laten verwennen? 

 

XXX Jaydee 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Ank:

Sorry voor mijn opmerking dan :blush: ik dacht een kleine wandeling kan toch geen kwaad.

xx Ank

Tof dat je je excuses aanbiedt. Zulke dingen sieren de mens. :35:

 

XXX Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.