Ga naar inhoud

MarTiet : 30 september 2016 : Dr. Nio : Park Medisch Centrum


Aanbevolen berichten

  • Reacties 597
  • Created
  • Laatste Reactie
18 minuten geleden zei best_boobie:

Oh, is dat alleen chloorhexidine? hm, sla me dood, dan weet ik het eerlijk gezegd ook niet haha! Heb ooit gelezen dat sterilon kan zorgen voor open gaan van een wond, maar wie weet is de samenstelling veranderd in die tijd? Weet jij dat @Desert-Rose?

Voor de rest klinkt het allemaal goed MarTiet !  Rustig aan hè :)

Xxx

@MarTiet

Voor zover ik weet word sterilon aangeraden als er geen jodium of betadine gebruikt mag worden.

Soms kan het wel na een aantal weken irritatie van de huid gaan geven, het is verder bacteriedodend.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose ja klopt had ik ook gelezen, uitdroging vd huid e.d. Nu maar hopen dat het ontsmetten niet te lang hoeft tot het gaatje dicht :) maak het er ook niet helemaal nat mee, dep het erop met een steriel gaasje.. jodium en betadine kunnen ook het goede weefsel opvreten toch? Nah hou het hier wel bij en als ik echt irritatie ga ontdekken misschien in overleg met de huisarts of nio iets op honingbasis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei MarTiet:

@Desert-Rose ja klopt had ik ook gelezen, uitdroging vd huid e.d. Nu maar hopen dat het ontsmetten niet te lang hoeft tot het gaatje dicht :) maak het er ook niet helemaal nat mee, dep het erop met een steriel gaasje.. jodium en betadine kunnen ook het goede weefsel opvreten toch? Nah hou het hier wel bij en als ik echt irritatie ga ontdekken misschien in overleg met de huisarts of nio iets op honingbasis. 

Klopt, maar jodium en betadine zijn eigenlijk nog agressiever voor de huid.

Alles op honingbasis bijv de Mesistran is altijd goed, dat zorgt voor een snelle heling van de huid en is tevens antibacterieel, maar dat moet je echt op recept krijgen anders moet je het zelf betalen.

Een andere creme zou Fucidin kunnen zijn, dit is natuurlijk een antibiotica creme, maar kijk eerst even hoe dit gaat, en anders inderdaad even overleg met Nio of huisarts.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Miss.S:

hai meiss!! 

wat las ik gister in de chat!! :( ik hoop dat het gauw beter gaat !! dat de AB kuur maar gauw aanslaat.

Beterschap & doe het rustig aan hé meid, komt vast goed xxxx

Dank je meis ja was ff schrikken.. en ff de druppel die alles over deed lopen. Potje janken heeft me goed gedaan :) Nu positief blijven dat hij snel weer normaal gaat doen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Desert-Rose:

Klopt, maar jodium en betadine zijn eigenlijk nog agressiever voor de huid.

Alles op honingbasis bijv de Mesistran is altijd goed, dat zorgt voor een snelle heling van de huid en is tevens antibacterieel, maar dat moet je echt op recept krijgen anders moet je het zelf betalen.

Een andere creme zou Fucidin kunnen zijn, dit is natuurlijk een antibiotica creme, maar kijk eerst even hoe dit gaat, en anders inderdaad even overleg met Nio of huisarts.

xx

Ja precies.. kijk dit even aan mocht ik meer irritatie gaan zien en voelen dan bel ik mijn huisarts wel.. wat denk jij... met sterilon bezig blijven ook al is het afscheiden van vocht gestopt? Mij lijkt van niet hoe minder gepriel eraan hoe beter aangezien de kuur van binnenuit ook zijn werk doet. Als het niet meer lekt zo min mogelijk pleister openmaken op af en toe controle na dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei MarTiet:

Dank je meis ja was ff schrikken.. en ff de druppel die alles over deed lopen. Potje janken heeft me goed gedaan :) Nu positief blijven dat hij snel weer normaal gaat doen! 

ach janken kan geen kwaad, kan soms deugt doen ;) wij zijn er voor je en we gaan het nu allemaal positief gaan inzien.Want het zal allemaal wel in orde komen ;) nu even gewoon een aandachtstietje ^^ :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohhh meid, ik wilde net komen kijken hoe het gaat met je, lees ik dit....

balen zeg, ik hoop dat de AB aanslaat, ik zal voor je duimen!

 

dikke kus

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei MarTiet:

Ja precies.. kijk dit even aan mocht ik meer irritatie gaan zien en voelen dan bel ik mijn huisarts wel.. wat denk jij... met sterilon bezig blijven ook al is het afscheiden van vocht gestopt? Mij lijkt van niet hoe minder gepriel eraan hoe beter aangezien de kuur van binnenuit ook zijn werk doet. Als het niet meer lekt zo min mogelijk pleister openmaken op af en toe controle na dan.

Ik zou zelf ook nog wel even de wond blijven ontsmetten, en dan doe je het bijv 1 keer per dag als je de wond controleert.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose ja kan nooit kwaad he.. nou we wachten het maar af hoop over 4 dagen wel verbetering te zien. Zal nio over 4 dagen ook wel een foto sturen met hoe hij eerst was en dan.. kan hij vergelijken.

Ze vroegen vanmorgen bij Park nog 'Komt u het hier ophalen want dan leg ik het klaar' Uh nee fax hem maar naar de apotheek :45: ff naar R'dam voor een recept dacht het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei TessaDLCDP:

ohhh meid, ik wilde net komen kijken hoe het gaat met je, lees ik dit....

balen zeg, ik hoop dat de AB aanslaat, ik zal voor je duimen!

 

dikke kus

Ja idd balen, stapje terug.. maar komt vast goed. Houd ik me maar aan vast :) 

Dank je meis :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei MarTiet:

@Desert-Rose ja kan nooit kwaad he.. nou we wachten het maar af hoop over 4 dagen wel verbetering te zien. Zal nio over 4 dagen ook wel een foto sturen met hoe hij eerst was en dan.. kan hij vergelijken.

Ze vroegen vanmorgen bij Park nog 'Komt u het hier ophalen want dan leg ik het klaar' Uh nee fax hem maar naar de apotheek :45: ff naar R'dam voor een recept dacht het niet

Nee precies daarom,en Nio heeft natuurlijk ook gezegd dat je moet ontsmetten,normaal gesproken slaat de Augmentin snel aan,het is een goede keuze ab,en pakt enorm veel bacteriën aan, en je zou na 48 uur al verbetering moeten gaan zien,

Ja zou hem zeker op de hoogte houden, ook even een temp lijst maken,even 3 keer per dag opnemen op dezelfde tijden, maar hou er rekening mee dat pcm en ab de temp doen verlagen.

Lol, ja alsof R'dam voor jou om de hoek ligt, is leuk als je je goed voelt, kun je even winkelen daar,maar nu is faxen een stuk makkelijker.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose Zal ik doen. Doe ik wel gelijk met het innemen van de volgende tablet. Deze staan nu ook weer als wekker zodat ik ze zeker niet vergeet. Moet ze om 8-16-23 u innemen.. ja heb nu even geen pcm meer ingenomen want vind het wel belangerijk om te weten of mn temp oploopt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei MarTiet:

@Desert-Rose Zal ik doen. Doe ik wel gelijk met het innemen van de volgende tablet. Deze staan nu ook weer als wekker zodat ik ze zeker niet vergeet. Moet ze om 8-16-23 u innemen.. ja heb nu even geen pcm meer ingenomen want vind het wel belangerijk om te weten of mn temp oploopt.

 

Precies, pcm mag wel als je pijn hebt, en koortsig voelt, maar er komt dan ong. 0.5 bij de temp, maar als je ook op de lijst de schrijft tijden pcm en ab, dan weten artsen het wel dat de temp hoger is dan dat thermometer aangeeft.

Doe lekker rustig aan,je lichaam is nu nog harder aan het werk, en heeft alle energie nodig.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lig lekker op de bank.. hubbie is net thuisgekomen met 2 grote dozen AB.. kan er tegenaan :45: Heb nu voor 3 weken liggen maar dat is een beetje te gek he! Temp was net zonder pcm 37.6.. heb gelukkig geen pijn dus heb nu nog geen pcm nodig hoewel het wel verstandig is om mijn lijf wat koeler te houden ivm broeien van bacterieen

Link naar reactie
Delen op andere sites

O nee toch...pffff...wat een schrik is dat dan toch zeg!!

Ik duim voor je mee dat de antibioticakuur snel aanslaat en doe het rustig aan he lieverd.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

Dikke knuffel :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MarTiet, oh nee,  ik lees net ff de laatste berichten door. Wat een gedoe, meis. Gelukkig heb je snel gehandeld en zit je vlot aan de AB. Laten we hopen dat het goed aanslaat en dat het wondje snel dicht is. Dat je zonder pcm op 37,6°C zit is al een goed teken. Doe lekker rustig aan meis en geef je lichaam de rust om goed te kunnen herstellen. Samen met eiwitrijke voeding, vitamine C en de antibiotica moet het dan helemaal goed komen. Ik duim voor je! :71:

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zinin @Jaydee Dank jullie wel voor jullie lieve reacties :53: Ben net wakker uit een dutje met het rustig aan doen zit het wel goed al had ik deze week alweer meer mogen doen maar helaas! Eerst van die infectie af :92:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei MarTiet:

Eerst van die infectie af :92:

au au auuuu, wat sla je hard en je mag je arm niet zo hoog bewegen :P 

Klinkt allemaal veel beter dan gisteren dus houden zo! Lekker dutjes doen, afvegen met de billenpoetsers :125: en jezelf rustig houden totdat ie potdicht zit!!

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi moppie,

Ik was even niet zo actief hier dus lees net de berichten door.Jeetje wat zal jij geschrokken zijn zeg! Gelukkig gaat het de goede kant op en heb je geen verhoging meer. Hopelijk gaat je herstel verder goed zonder problemen en kan je straks echt gaan genieten van je boobs dikke kus xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis

Ook ik ben even niet zo actief geweest de laatste tijd... Wat privé problemen met mijn puber...

Wat moet jij geschrokken zijn zeg!! Hopelijk zet t nu door en blijft t de goede kant op gaan, balen zeg!! Leef met je mee en ga extra duimen dat je nu goed mag gaan herstellen!!!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.