Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei ladycoco:

Wow ik heb vrijdag mijn 1e consult bij het UMC (utrecht) en aan de telefoon werd mij precies hetzelfde vertelt. Ik ga er nu ook met een slecht gevoel heen. Ik twijfel zelfs of ik moet gaan.. Waar ging jij heen?

 

Ik ben zelf bij dr Luijendijk in het diakonessehuis geweest. Erg fijne man, ook de assistentes, en voor mij is de echo gelijk geregeld na het consult. Volgende dag is het aangevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie

@ladycoco Ik ben zelf naar het Albert schweitzer ziekenhuis geweest in Dordrecht! Ik zou gewoon gaan als ik jou was en gewoon blijven doordrammen. Succes! 

 

@Madam.K ja ik snap wat je bedoeld! Maar weet je wat het is.. ik vroeg nog aan mn pc of er eerder iemand was geweest om in aanmerking voor de vergoeding te komen. Nou, hij was meteen ff stil en ontweek mn vraag volkomen. Dus dan vind ik het heel raar dat aangezien zijn reactie ik 1 vd eerste ben of zelfs de eerste die bij hem langsgaat dat hij meteen al zo bot doet. Dat begrijp ik gewoon echt niet. Maar goed ik krijg iig mijn echo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben eerst bij Christiano geweest in het Spaarne ziekenhuis. Ik was daar de eerste met de vraag voor vergoeding, maar hij ging het niet aanvragen. Zelfs alsof we de verzekering wilden oplichten. Daarna bij van der Weij geweest en hij wil het in ieder geval proberen. Ik wacht nog op antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

Mijn bv staat 18 april gepland, via het forum weet ik van de vergoeding. Ik heb ook erg kleine borsten een aa of een a wel een kleine borstplooi. Ik heb mijn consulente gebeld of zij kon vragen aan de pc of ik misschien voor de vergoeding in aanmerking kon komen, hij achtte de kans minimaal zei ze. Ze zei ook dat ik dit met mijn verzekering moest regelen en dat hun hier geen partij in zijn en dat de operatie al snel ingepland staat, dat ik deze anders moest annuleren en het eventueel in het ziekenhuis moet laten doen als ik voor de vergoeding in aanmerking wil komen.

Lees hier hele andere berichten van dames..

 

Succes allemaal!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm ik heb heb al een afspraak staat voor het eerste consult bij Frans 

Straten maar ik zit wel te twijfelen of ik deze molen in zou gaan, begrijp dat het wel een heel lange lastige weg kan zijn... vooral via een privé kliniek 

Als ik goed heb gelezen en het goed heb begrepen dan zou:

 

 mijn eerste stap nu moeten zijn:

Huisarts bellen voor een verwijzing om een echo te maken van het borstklierweefsel.

 

Deze metingen en de bevindingen hiervan, plus de mening van de pc en extra foto's naar de verzekering sturen om een vergoeding aan te vragen.

 

Heb net ook even foto's gemaakt van de situatie nu, die ga ik er gelijk even op zetten.

Heb namelijk mijn ene ook ietsje groter dan de ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SFD Ik heb even je foto's bekeken en je lijkt minder te hebben dan ik dus als ik jou was zou ik het gewoon proberen! Volgens mij heb je geen verwijsbrief nodig van je huisarts tenzij dat gevraagd wordt van je kliniek. In een ziekenhuis is dat sowieso wel nodig denk ik. Maar het is dus wel zo dat je echo hoogstwaarschijnlijk in het ziekenhuis gemaakt moet worden. Vervolgens moet je chirurg de aanvraag bij je zorgverzekeraar indienen. En dan is het afwachten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zie je van buiten niet hoe dik het borstklierweefsel kan zijn..pc pakte links tussen haar vingers en zei is meer dan cm. Mrja dan pak je ook vetweefsel hierin mee. Meten is weten. De stappen kloppen idd: verwijzing via huisarts, echo en aanvraag indienen.

 

Het meten van klierweefsel pakken ze idd de meeste dikke meting als uitgangspunt. Bij mij hebben ze over de hele borst gemeten. Naar mijn idee niet echt speciale punten gepakt daarvoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Lizzaua:

@SFD Ik heb even je foto's bekeken en je lijkt minder te hebben dan ik dus als ik jou was zou ik het gewoon proberen! Volgens mij heb je geen verwijsbrief nodig van je huisarts tenzij dat gevraagd wordt van je kliniek. In een ziekenhuis is dat sowieso wel nodig denk ik. Maar het is dus wel zo dat je echo hoogstwaarschijnlijk in het ziekenhuis gemaakt moet worden. Vervolgens moet je chirurg de aanvraag bij je zorgverzekeraar indienen. En dan is het afwachten. 

 

Een verwijs brief ik nodig voor je verzekeraar als je voor vergoeding in aanmerking wilt komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lizzaua Ja proberen kan nooit kwaad :)

 

Ik heb vanmiddag contact gehad met mijn verzekering deze zei eerst naar de huisarts dan een verwijzing, echo laten maken, dan moet de behandelaar de gegevens indienen bij de verzekering maatschappij. 

Ze zeiden dat er eventueel een deel vergoed kan worden, ligt er ook aan waar je geopereerd wordt.

 

Ik heb dit naar de kliniek doorgemaild deze zeggen wij staan buiten een eventuele vergoeding van de zorgverzekeraar, je ontvangt uiteraard van ons een kwitantie op de dag van de ingreep.

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2017 om 23:50 zei Lizzaua:

@Mimibloem Ik heb vandaag mijn eerste consult gehad en ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij! Maar wat was die pc een arrogante l*l zeg. Ik zat nog niet eens en hij begon al gelijk te zeggen dat een bv niet vergoed wordt in de basisverzekering. Daarna zei ik dat er sinds 1 januair een nieuwe regeling is waarop hij zei jaa maar de criterium is erg streng. Toen ging hij mn borsten controleren en zei dat ik een borstplooi heb en dat hij dus geen echo voor me zou aanvragen. Nou, k was t hier niet mee eens want ik heb echt heel lichtjes borstplooi en wilde alsnog die echo. Nou, ik ging dus echt in discussie met hem en ik heb daarbij ook een paar traantjes gelaten en hem bijna gedwongen die echo aan te vragen! Uiteindelijk toch gedaan. Maar wat ik nu ga doen àls de echo aangeeft dat ik minder dan 1cm borstklier heb, ga ik gewoon een andere pc zoeken die er was positiever instaat. Want een verschrikkele man en ervaring zeg!!! Ik zat er echt helemaal doorheen na dat consult! Maar ik ga zeker niet opgeven tot de echo aangeeft dat ik meer heb dan 1cm en dat zou jij ook niet moeten doen!! Gewoon doordrammen!!! Ze doen alsof zij alle kosten uit eigen zak betalen, echt belachelijk!! Wij betalen er zelf allemaal voor. Dus geef niet op en probeer het!

 

 

Oh mijn pc is juist heel lief, die vind dat Ik alsnog een klacht in moest dienen omdat ze me niet eens gezien hadden, en me wel afkeuren. Maar een echo schijnt niet vergoed te worden... hij wilde me best een echo laten doen... maar dan ben ik meer geld kwijt. Ik heb het daardoor zelf opgegeven en gezegd dat ik het zelf wel ging doen. Hij had echt gehoopt dat ik t kreeg want ik was een twijfelgeval zei hij vanaf moment een. Maar word die echo wel vergoed dan? Want dan weten ze dat niet in Uden :wacko: en dan moet ik er Indd toch nog achteraan voor het te laat is. 

 

Hoop dat je erdoorheen komt meid... laat je het weten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is niet een bepaald punt gemeten en kreeg gewoon de uitslag maximaal 9 mm.

Verwijzing van huisarts is altijd nodig voor de aanvraag. De aanvraag moet wel worden gedaan door de pc. Bij een privé kliniek moet je zelf de nota betalen en betaald de verzekering aan jou. Bij ziekenhuis of gecontracteerd pc betaald de verzekering rechtstreeks. 

Als je de operatie al hebt gepland kun je wel de aanvraag doen, als je maar verwijzing, echo en foto hebt vooraf. Altijd proberen dus.

@SFD je lijkt iets meer dan mij te hebben, maar zegt niks over de dikte van de klier. 

Ik weet niet hoe ik met mijn mobiel een foto moet plaatsen die niet openbaar is :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het dikste punt opgezocht en dit is gemeten. Dit was 8mm bij beide borsten. Volgorde bij mij was eerst huisarts-dan verwijsbrief-met verwijsbrief naar plastisch chirurg in het ziekenhuis-pc gaf aan dat ik misschien in aanmerking zou komen-echo gemaakt-uitslag echo-aanvraag bij verzekering.

 

Vandaag gebeld door de pc, uitslag echo onderzoek is binnen. Hij gaf aan goed nieuws te hebben, ik zit op 8mm. Heel blij! Ze hebben dus vandaag de aanvraag verzonden. Binnen twee weken moet ik een ja of nee van de zorgverzekering krijgen. Spannend! We hebben wel meteen al het tweede consult gepland. We gaan dan kijken wat mooi gaat zijn voor mij. Weer twee weekjes wachten nu. Hoop zo dat die ja er komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-3-2017 om 23:20 zei Madam.K:

 

Hi Nicolle,

 

sinds 1 jan zijn de regels aangepast en zit het in de basisverzekering. Als je voldoet aan minder klierweefsel van 10 mm en het ontbreken van een plooi dan kom je in aanmerking. Iemand hier op het forum heeft goedkeuring zonder het op iets psychisch te hoeven gooien. Dat was vroeger idd wel zo.

 

groetjes

 

Oke! Dan heb ik Dat inderdaad gemist. Prettig voor de mensen dat dit mogelijk word gemaakt! en bedankt voor je reactie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Dames,

 

Ik heb ook deze hele topic doorgelezen omdat ik ook hoop voor een vergoeding in aanmerking te komen. Ik ben zelf verzekerd bij zilveren kruis. Bij mij was de volgorde verwijzing huisarts voor echo; bij echo (na van het kastje naar de muur te zijn gestuurd omdat niemand op de hoogte was) gebleken dat ik max 9,1 mm klierweefsel heb. De officiële uitslag moet ik samen met verwijzing en echo op dvd meenemen naar de Bergman kliniek en daar volgt mijn eerste consult. De PC zal dan het dossier en de aanvraag opsturen en aanvragen bij de zorgverzekering. 

Waaruit daarna gaat blijken of ik de behandeling vergoed krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

een vraagje. Na het lezen van dit topic vroeg ik me af van d'r dames die het vergoed hebben gekregen, of er ook een medische oorzaak is (medicatie, chronische ziekte?) wat meegenomen is voor de goedkeuring ?

 

ik hoop namelijk dat ik ook in aanmerking kan komen, maar wil dat plan waterdicht voorleggen aan mijn pc!

 

groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Dobbelsteen:

Hoi dames,

 

een vraagje. Na het lezen van dit topic vroeg ik me af van d'r dames die het vergoed hebben gekregen, of er ook een medische oorzaak is (medicatie, chronische ziekte?) wat meegenomen is voor de goedkeuring ?

 

ik hoop namelijk dat ik ook in aanmerking kan komen, maar wil dat plan waterdicht voorleggen aan mijn pc!

 

groetjes 

Hey hoi,

 

Bij de aanvraag voor een vergoeding kijken ze alleen naar de feiten. Dit zijn 2 punten: een echo waar uit blijkt dat je minder dan 1 cm hebt en de dat gene die de aanvraag doet moet aangeven of er wel of niet een plooi aanwezig is.

 

Helaas zijn ze erg streng bij het bepalen of er een plooi aanwezig is. Bij mij moesten ze het vergoeden door foutjes bij de verzekering maar eigenlijk heb ik ook een plooi terwijl ik minder dan 1 cm klierweefsel in Mn borst heb zitten!

 

succes met de aanvraag doen, bij welke verzekering zit je ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

haai meiden 

ik ben nieuw hier en 

ook ik heb deze topic gevolgt en dacht meteen dat wil ik ook .al zo lang mijn grootste wens financieel niet haalbaar door van alles en nog wat zal ik veder niet op door gaan .

ik was / ben van overtuigt ik ook in aanmerking zou kunnen komen .

dus eerst naar huisarts geweest die mij de doorverwijzing gaf hoefde ik niets voor te doen 

afspraak gemaakt met pc in het ziekenhuis kon al snel terecht ook zij vond dat ik het wel kon gebruiken 

ik heb nu zo ongeveer 75 aa maar dit zeg niet zo veel ben vrij plat onder een iets van bolling/plooi weet niet hoe ik t anderds uit moet leggen de pc wilde gelijk de aanvraag voor me doen voor de vergoeding .

hier kwam ze achter ik een echo moest laten maken 

zoals nu bekend is minder dan 1 cm borstweefsel ik kwam uit op 5mm rechts en links minder 

dus ja ik dacht ik heb ze !!!!

maar helaas zorgverzekeraar wijste het keihard  af .

de pc kreeg deze brief uiteraard ook en diende hem nogmaals in

weer af gewezen 

ik wilde het er niet bij laten zitten was inmiddels zon 2 maanden veder moe gestresst er van.heb  k zelf bezwaar geschreven 3 paginas dik.

ik heb er ingeschreven hoe ik me al die jaren al voel geen vrouw ik heb van alles en nog wat er bij gehaald 

zo ook het zorginstituut waarin staat dat wij vrouwen vergelijkbaar moeten zijn met een transgenderman/vrouw

daarvan heb ik fotos mee gestuurd heel wat transgenders hebben veel meer borst dan mij waarschijlijk door de hormonen maar hoe niet eerlijk is dat ook heb ik gezegt anders naar ander zorg verzekeraar te gaan 

nu 3 maanden veder kreeg ik het verlossende telefoontje mevrouw na u bezwaar te hebben onderzocht hebben wij besloten  het wordt 100% vergoed

zooo wat ben ik blij 

volgende week heb ik een screening voor de operatie en dan gaat het echt gebeuren eindelijk 

dus dames als het worst afgewezen en je voldoet aan de echo ga dan zkr in bezwaar laat het er niet bij zitten 

ik zit trouwens bij zorg en zekerheid 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.