Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

@Madam.K Bij mij is het nu nog niet op grond van te weinig weefsel, dat zou ik altijd hierna nog kunnen overwegen. Het is eerst op grond van een trechterborst aangevraagd omdat ik daarmee de meeste kans maak volgens de pc. Dus het is voor mij echt totaal onduidelijk hoe de zorgverzekering daarmee om gaat. Maar als ik de foto's zo zie van dames die het vergoed krijgen is het écht vergelijkbaar hoor. Alleen dan ook nog met een geul tussen mijn borsten en uitstekende ribben <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie

@Faye_ ze gooien het op 'zeldzame aangeboren afwijking'. Als jij dus zon kuiltje hebt en amper borstweefsel, dan kom je denk ik wel in aanmerking meid! Nogmaals, ik wil best naar je foto kijken.

 

wist je dat ze trouwens begroot hebben dat maar 10-50 vrouwen op jaarbasis in aanmerking komt voor vergoeding? Echt... als we dit volgend jaar hadden willen aanvragen was het te laat denk ik. Dan zijn de regels alweer aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden, 

 

Ik ben ook nieuw op het forum. Ben vandaag bij de huisarts geweest voor mijn verwijzing, volgende week staat de mammografie gepland. Ben erg benieuwd, heb namelijk geen idee hoeveel borstweefsel ik heb en hoe ze de plooi zien.. 

Fijn om te lezen dat sommige van jullie de vergoeding krijgen! Ik ben ook zo benieuwd of het mij gaat lukken. Ben verzekerd bij Zilveren Kruis, hebben jullie hier positieve ervaringen mee? 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Pvh:

Hoi Meiden, 

 

Ik ben ook nieuw op het forum. Ben vandaag bij de huisarts geweest voor mijn verwijzing, volgende week staat de mammografie gepland. Ben erg benieuwd, heb namelijk geen idee hoeveel borstweefsel ik heb en hoe ze de plooi zien.. 

Fijn om te lezen dat sommige van jullie de vergoeding krijgen! Ik ben ook zo benieuwd of het mij gaat lukken. Ben verzekerd bij Zilveren Kruis, hebben jullie hier positieve ervaringen mee? 

Liefs

 

 

Hoi!

 

spannend! Veel succes. Er is 1 iemand hier op het forum die direct vergoeding heeft gekregen na de aan aanvraag, ook bij ZK. Dus het kan, maar het ligt echt aan de uitkomst van je echo en of je een plooi hebt. Nogmaals veel succes en hou ons op de hoogte van het verloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 21-3-2017 at 10:40 AM, Haassie said:

Ik ga zeker door, want ben zojuist gebeld en afgewezen! Ik krijg nog een brief met de uitleg van redenen. Maar komt er op neer dat er volgens Anderzorg (Menzis) een bewezen genetische afwijking moet zijn, zoals aplasie of displasie. En dat betekend absoluut géén borstvorming.
Volgens haar wordt óók bij transgender vrouwen geen vergroting vergoed.


Ik wacht de brief af en ga dan weer even lekker in bezwaar. 

Wat een gedoe zeg. Goed dat je volhoudt. De regels zijn blijkbaar beter bij ons bekend dan bij de verzekeraars. Het gaat om geen borstplooi en ook minder dan 1 cm klierweefsel.

 

Voor transgender vrouwen gelden dezelfde regels al voor alle vrouwen. Dus ik moet als transvrouw ook aan deze regels voldoen. Ik heb wel het idee dat ik kans maak want ik heb minder dan aa. Maar alleen een echo kan echt laten zien hoeveel klierweefsel er is.

 

Overigens is leeftijdsdiscriminatie gewoon niet toegestaan, maar het lijkt alsof verzekeraars alles zo moeilijk mogelijk maken zodat ze minder hoeven uit te keren. Dus volhouden hoor :)

 

Groetjes, Francine

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Francine:

Wat een gedoe zeg. Goed dat je volhoudt. De regels zijn blijkbaar beter bij ons bekend dan bij de verzekeraars. Het gaat om geen borstplooi en ook minder dan 1 cm klierweefsel.

 

Voor transgender vrouwen gelden dezelfde regels al voor alle vrouwen. Dus ik moet als transvrouw ook aan deze regels voldoen. Ik heb wel het idee dat ik kans maak want ik heb minder dan aa. Maar alleen een echo kan echt laten zien hoeveel klierweefsel er is.

 

Overigens is leeftijdsdiscriminatie gewoon niet toegestaan, maar het lijkt alsof verzekeraars alles zo moeilijk mogelijk maken zodat ze minder hoeven uit te keren. Dus volhouden hoor :)

 

Groetjes, Francine

 

Transgender vrouwen hebben vaak meer borstweefsel door hormoongebruik, waardoor ze niet in aanmerking komen. Transgender vrouwen zijn dus eigenlijk niet eens opgenomen in de begroting, stond er zo letterlijk in. Heb jij hormoonbehandeling gehad? Dan nog, als het niet is aangeslagen maak je kans. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Madam.K said:

 

Transgender vrouwen hebben vaak meer borstweefsel door hormoongebruik, waardoor ze niet in aanmerking komen. Transgender vrouwen zijn dus eigenlijk niet eens opgenomen in de begroting, stond er zo letterlijk in. Heb jij hormoonbehandeling gehad? Dan nog, als het niet is aangeslagen maak je kans. Succes

Transgender vrouwen krijgen over het algemeen minder dan als ze als vrouw geboren waren. Maar inderdaad krijgen transvrouwen best vaak een cupje A. Hangt ook van de leeftijd af. Hoe later je begint met hormoonbehandeling hoe minder effect. Ik ben sinds mei 2015 aan de hormonen en voldoe daarmee ruimschoots aan de gestelde eis dat wij minimaal een jaar lang hormonen moeten hebben gebruikt. In mijn geval heeft dat weinig succes opgeleverd qua borstgroei. Dus ik denk dat er hoop is :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Francine:

Transgender vrouwen krijgen over het algemeen minder dan als ze als vrouw geboren waren. Maar inderdaad krijgen transvrouwen best vaak een cupje A. Hangt ook van de leeftijd af. Hoe later je begint met hormoonbehandeling hoe minder effect. Ik ben sinds mei 2015 aan de hormonen en voldoe daarmee ruimschoots aan de gestelde eis dat wij minimaal een jaar lang hormonen moeten hebben gebruikt. In mijn geval heeft dat weinig succes opgeleverd qua borstgroei. Dus ik denk dat er hoop is :).

 

Dat zou super fijn voor je zijn! Ben benieuwd naar de uitslag van je echo. Laat je het weten? Volgens mij is ZK vrij snel met antwoorden. Spannend! 

 

Al enig idee wat je zou willen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Madam.K said:

 

Dat zou super fijn voor je zijn! Ben benieuwd naar de uitslag van je echo. Laat je het weten? Volgens mij is ZK vrij snel met antwoorden. Spannend! 

 

Al enig idee wat je zou willen? 

Nou ik wacht nog heel even met de echo, omdat ik nog een kleine operatie in de zomer moet. Misschien moet dat onder volledige narcose en dan zal de borstvergroting moeten wachten. Ik heb veel allergieën en denk daarom aan hydrogel implantaten. Voor de hoeveelheid cc's heb ik geen idee. Ik hoop naar een 90B te kunnen in ieder geval. Dr Nio staat op mijn lijstje voor advies, maar aangezien ik regelmatig bij het VUmc kom ga ik daar denk ik ook nog een consult doen. Daar kunnen ze ook zeker een echo maken ;-).

Als het zover is laat ik het zeker weten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Madam.K Dat is wel heel weinig! Wisten ze zeker niet van het bestaan van dit forum :P daarentegen moeten ze dit jaar natuurlijk een inhaalslag maken! Dat zou dan in de komende jaren niet hoeven. En het is bij vele van ons hier ook nog afwachten of het echt minder is dan 1cm! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Madam.K said:

@Faye_ idd 10-50 vrouwen in totaal op jaarbasis !! Denk dat ze daar snel van terug komen..... hopelijk heb je snel uitslag. 

 

@Francine ik heb denk ik 2 berichten door elkaar gehaald dat ik dacht dat jij je echo al had staan :D

 

Haha ik had al zo'n vermoeden. Ik zit ook niet bij ZK maar bij CZ. Die hebben voor eerdere machtigingen die ik heb aangevraagd steeds ongeveer 2 weken nodig gehad om te reageren. Dat is best te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 2e consult gehad, en heb een datum! 16 mei is de dag :) Heb vandaag ook gepast en 3D beelden gekregen. Het gaat 300cc mentor Dual Plane worden. Ik denk dat dit een mooie maat is, ben 1.65m lang en weeg 55kg. Is er toevallig iemand in dezelfde situatie die het al heeft laten doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-3-2017 om 19:09 zei Vicky83:

Nou ik heb zojuist bericht gekregen van mijn zorgverzekeraar... en ben superblij! Krijg het helemaal vergoed  :D Besef het nog niet echt geloof ik...

Hoi! Wat fijn dat je het ook vergoed krijgt! Verzekeraars beginnen nu toch wat vergoedingen uit te schrijven geloof ik. Ze snappen het! Joepie! Mag ik in je album meekijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Wat super zeg dat jullie het vergoed krijgen. 

Ik moet woensdag voor me echo en dan maar heel hard duimen. 

Ben zo zenuwachtig. 

Heb nu cup aa en al een aantekening van de pc die meegaat naar de zorgverzekering over die borstplooi ( die ik niet  heb).

Heb ook een 3d al laten maken en dat is helemaal onwerkelijk. ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-3-2017 om 21:28 zei Vicky83:

@Roadster ja echt super! Ben zo blij :) Hoe gaat het nu met jou? Ik zal je toevoegen, kun je ook mijn passessie zien.

Gaat goed @Vicky83. Sinds deze week weer aan het sporten. Dan nog werk laat, de borst spieren zijn nog te kort zeg maar. Maar verder gaat het goed. Verschil in grootte blijft echter... wel mooie bhs nu :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Jess*anna:

Hoi meiden,

Wat super zeg dat jullie het vergoed krijgen. 

Ik moet woensdag voor me echo en dan maar heel hard duimen. 

Ben zo zenuwachtig. 

Heb nu cup aa en al een aantekening van de pc die meegaat naar de zorgverzekering over die borstplooi ( die ik niet  heb).

Heb ook een 3d al laten maken en dat is helemaal onwerkelijk. ;)

 

 

Spannend voor je! Die 3D is geweldig he, voor mij is het ook nog onwerkelijk. 

 

Succes met je echo en hopelijk een goede uitkomst!

 

@Roadster hoe lang is jouw bv nu geleden? Heb je nog klachten? 

 

@Joy1980 mag ik mee kijken in je album?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roadster Fijn dat je weer kunt sporten, daar zie ik wel tegenop dat dat even niet kan straks. Had jij dat verschil vooraf ook? Bij mijn 3D lijkt namelijk mijn ene borst ook kleiner als er 300cc in zit. De pc zegt dat dat in het echt ook kan gebeuren.

 

@Joy1980 Bij jou is het ook echt heel mooi geworden! Heb jij anatomische? Ik krijg ronde. Ik zal je toevoegen aan mijn album. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.