Ga naar inhoud

Food and Sports


Verooo

Aanbevolen berichten

Hey meid

Weet je wat het is. Het is in het begin altijd makkelijk om een dieet te volgen omdat iemand je precies zegt wat te eten.

Alleen is dat gewoon niet te doen, want je krijgt gewoon zin in wat anders!! De truc is gewoon om te zeggen oke om de 2 uur eet ik 200 cals en die vul ik zo gezond mogelijk in, maar dan wel zo lekker mogelijk!! Ik had net pannekoeken. Ik bak er nu dus al meer want de halve afdeling komt 'snoepen'

Hoe lekkerder je het voor jezelf maakt hoe beter!!!

En ja ik eet ook de hele dag. Ik ben gek op eten!!!! Wie niet?? Ik maak er een sport van zoveeeeeeel mogelijk te eten.

Dan moet je wel kiezen voor die dingen waar je veel van KAN eten.

Gisteravond bv.. Halve kipfilet. 400 gram chinese wokgroenten half bakje tauge en 200 gr noodles.

Nou ik krijg dat dus gewoon niet op. Cals? ong 150. Vet? praktisch niks alleen dat beetje van de kipfilet.

Maar ik zat wel bommevol en lekker dat het was!!!

Das dus de truc... Leren over eten weten waar je veel van kan eten en zoeken naar de dingen die je hetzelfde geweldige gevoel geven van JAMMIE!!! als je favo 'slechte' snacks.

Uiteindelijk moet je het jezelf makkelijk en vooral leuk en lekker maken. Eten moet leuk zijn. Geen strijd en geen zelfstraffen. Dit mag ik niet en dat mag ik niet. Nee blerghhh dat WIL ik niet geef mij dat maar jammie!!!

Als je elke dag hetzelfde eet, wordt je lichaam ook lui. En zou je niet? Mijn favoriete dingetjes eet ik wel elke dag hoor. Ook die salade. Die is wel elke dag hetzelfde, maar bestaat uit heel veel verschillende dingen. Zo houd je toch variatie en afwisseling. Succes hoor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 162
  • Created
  • Laatste Reactie

Verooo wat leg je dat goed uit! dat is ook mijn probleem, het eeuwige dieëten... En dan juist krijg je trek in alles wat je NIET mag.

Ik moet voor mijzelf ook die omschakeling maken, meer leren over 'goed en gezond eten'. Ik ben gek op ongebranden en ongezouten noten dus wil dat vaker als tussendoortje ofzo gaan verwerken. Gun mijzelf alleen niet de tijd om smorgens van die groente/fruit shakes of pannekoekjes ofzo te maken. Ik moet al extra vroeg op om de kinderen te doen en om dan nogggg eerder op te staan om een ontbijt te maken, daarom kies is snel voor bakje yoghurt ofzo maar die eet ik dan pas op mijn werk en dat is 2 uur nadat ik opstond. Het zijn kleine dingen die ik moet aanpassen waarmee ik misschien al heel wat verbetering door krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ladieess... haha leuk joh zo'n topic Veroo.

Fitness freak hieroooo :D... IK ben niet van de groepslessen ed maar van de krachttraining (ook maar dankzij manlief). Ik train minimaal 3x in de week en hou ik me aan een splitschema waarvan 1x in de week full body work out... Splitschema houd in: bijv. ene dag biceps en rug, andere dag triceps en schouders, dan weer benen en bil. 1x in de week full body doe ik 2 oefeningen bij elke spiergroep...Zo concentreer je ook op een bepaalde spier. Wat ook heel belangrijk is bij fitness is heel lang terug gaan bij een beweging. Zo haal je alles eruit en maak je de spieren extra wakker.

Ik fitness sinds mijn 15e maar altijd heel oppervlakkig (en met ups and downs) en never nooit echt op mijn voeding gelet, wel af en toe dat ik resultaten zag. Sinds mijn relatie (3,5 jaar) ben ik echt bezig gaan houden met voeding.

Goed eten is the key of everything! Dus GEEN dieet, dan ga je dus dat wel bekende jojo-effect krijgen.

Belangrijkste maaltijd van de dag is het ontbijt. Daar haal jij je "kracht" uit. Ontbijt je niet dan zal je merken dat je wat sloom bent in de ochtend (althans dat heb ik). En zeker om de 2 a 3 uur eten

Combinatie van eiwit en koolhydraten is ook heel belangrijk. Wanneer je eiwit eet en je eet geen koolhydraten erbij dan zal dat eiwit omgezet worden in VET. Wanneer je beetje spieren wilt "kweeken" is eiwit heel belangrijk. Eiwit voed namelijk jouw spieren, doe je dit niet dan gaan je spieren slinken.

Koolhydraten zorgt dan weer voor energie. Wanneer je geen koolhydraten eet, zal jouw lichaam jouw spieren als pakken voor energie... Pfff jaa ik weet het wat een gedoe allemaal he ;)

Dus daarom is combi van eiwit en koolhydraten heel belangrijk!

Whey eiwit poeder zijn snelle eiwitten die snel worden opgenomen in je spieren.

Dit is dus mijn eetschema.

6.30: 30gr whey eiwit poeder , 30gr brinta, halve banaan en ong 15gr diepvriesvruchten (AlbertHeijn merk "zomerfruit") mixen met ong 150-200 ml water.

8.30-9.00: 250gr franse magere kwark (albert heijn merk: voedingswaarde 9gr eiwit/4gr koolhydraten, 0gr vet) en een pakje crackers of 2 sneetjes brood met pindakaas of vleeswaren met eiwitten (kipfilet / rosbief / runderrookvlees)

10.30-11.00: 2 gekookte eieren waarvan ik alleen de eiwit eet en 4 sneetjes / 6 sneetjes brood met pinda kaas of vleeswaren met eiwitten of een bak salade (gegrilde kip, sla, komkommer, paprika, een stukje fruit, beetje nootjes, olijfolie)

15.00: misschien left overs van de luch (heb ik altijd) anders crackers

einde werkdag: 1 stuk fruit.

Avondeten:

madag en didag kipdag

woedag andere vlees dag

dodag en vrij visdag

weekend alles eet dag

Drink wel genoeg vocht, voornamelijk water.

Mocht je trek hebben in iets zoets / iets lekkers / wat te snacken neem dan nootjes. Daar zitten goede vetten en eiwitten in (het liefst ongezout)... Jouw lichaam zal de eerst paar dagen moeilijk krijgen door een andere eetpatroon maar nagenoeg zal je snel werken dat het gaat helpen en jij ook bijna dagelijks naar de wc moet ;)

Dames, door me aan hierboven te houden heb ik een strak lichaam kunnen creëren (en ja heb ik ook nog eens 3 kiddies gebaard :D) En dat allemaal in een aantal maanden.

Mocht je vragen hebben of opmerken, schroom niet he

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow en op traindagen maak ik nog een shake met 100ml water en 25 gr whey eiwit en een handvol nootjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Javaantje, misschien wel slim om erbij te vermelden dat jouw voedingsschema ook echt samengesteld is nav je krachttraining.

Eiwitten en Carbs zijn goed in de verhouding die jij aanhoudt door de krachttraining die je erbij doet. Vanwege de spiermassa is dit een hoeveelheid aan energie die jij ook VERbruikt. Wanneer er dames zijn die dit schema willen aanmeten, houd er rekening mee dat je de hoeveelheden aanpast op hetgeen dat je nodig hebt en verbruikt.

Uiteindelijk is het gewoon zo dat de energie die je TE veel inneemt zich automatisch omzet in vet. Of dat nu fruit, groente of brood is!

Verder natuurlijk helemaal super Javaantje!!!!

@ Lins, ik herken het wel hoor dat geen tijd hebben!! Ik zou ook geen zin hebben om vroeger op te staan om salade te gaan staan maken. Als je iets lekker wilt hebben ben je minimaal 10 a 15 min bezig. Ik maak het meestal tijdens de bereiding van het avondeten. Ui/ komkommer/tomaat snijden (tomaat doe ik effe apart in een bakje) alles zover klaar maken en 's ochtends de dressing erover en klaar! Pancakes maak ik ook 's avonds. Ik heb wel eiwitpannekoeken geen reguliere koopmans shit!! Is eigenlijk hetzelfde als de whey waar javaantje het over heeft, maar ik eet nou eenmaal liever dan dat ik drink... :106:

Ik sport niet ELKE dag. Eerst wel, maar ik word wat te mager en nee uitstekende botten zijn NIET sexy :P

Nu 2 keer per week lowen 1 keer per week steppen en 2 keer bodypump (krachttraining) Deze week niet op sportschool geweest... Migraine gehad dus gisteren 40 min crosstrainer gedaan en morgenvroeg ga ik nog snel een uurtje lowen en dan ben ik naar Rome t/m maandag. Dus volgende week weer aan de bak!!!

Owwww ik kijk effe terug, maar jij ontbijt dus niet??? aiaiaiaiiiiiii heel veel strafpunten meid.... Dat moet je echt veranderen. Pak anders gewoon wat magere yoghurt met lijnzaad of zo, of wat crackers met kipfilet of eieren IETS!!!

Als je dat maar aanpast, want dat is echt funest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week voor het eerst xco gedaan! Volgens mij een top workout voor je core!

Je traint echt heel specifiek. Ik dacht eerst wat moet ik in hemelsnaam met die buis? Maar als je er voor gaat voel je je spieren flink werken.

Dat strak buikje is on the way! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

XCO is super goed voor je core. Heb het ook een hele tijd gedaan. Helaas wordt het op de sportschool waar ik nu lid ben niet gegeven. Maar tis echt een aanrader inderdaad!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

met mijn BV in zicht wou ik ook wat kilootjes eraf aangezien het nu of nooit is, na de bv kan niet al teveel meer afvallen.

Ik ben wel minder koolhydraten gaan eten want dat hielp voorheen bij mij ook heel goed.

Ik neem nu:

7.30u: een green smoothie (boerenkool, banaan, klein beetje diepvries fruit en lijn/chiazaad),

09.30u: 250 gr magere kwark met zemelen en een beetje suikervrije siroop.

11.30u: begin ik met mn lunch salade, dit is vaak zoveel dat ik m in 2x eet, dus een uurtje later de andere helft. (salade met bv: spinazie, geroosterde paprika, tonijn of makreel, beetje feta, tomaat, komkommer)

14.30u: 250 gr magere kwark met zemelen en een beetje suikervrije siroop

16.00u: een groene appel

17.30u: avondeten ( wat de pot schaft maar met mate)

tussendoor drink ik zeker een liter groene thee en water.

en als ik in de avond nog trek krijg neem ik wat amandel nootjes of een stukje kaas. Ik ben ook begonnen met hardlopen 3x in de week en als ik heb hardgelopen neem ik in de avond nog een eiwitshake (in de blender met eventueel een paar bevroren aardbeien).

Ik heb totaal geen honger en ik ben vanaf vorige week maandag tot nu al 3 kg afgevallen :)

Ik hoop nu in de komende twee weken nog twee kilo af te vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ saartjeloveseric Ik vind het ook nog leuk om te doen! Helemaal happy in de nieuwe sportschool haha.

doe nu lowen/ steppen/ xco/ bodypump (2x)

Dat is wel echt heel fijn dat ze dus zo'n gevarieerd programma hebben. Alleen ook best veel spinning en daar vind ik niks aan.. Mogen ze voor mij schrappen :P

@ Jocy Heb je dit schema zelf samengesteld? Ziet er goed uit hoor.

Zou alleen die shake 's avonds vervangen door de magere kwark als je niet sport. Als je van half 6 tot de ochtend erna niet meer eet is dat te lang. Je lichaam heeft dan toch voeding nodig en gaat je spierweefsel aantasten. Magere kwark = langzame eiwitten en daar kan je lichaam de nacht mee door. (bodybuilders zetten zelfs de wekker in de nacht voor extra kwark om te voorkomen dat er spierweefsel wordt verbruikt!

3 kilo in anderhalve week is veel hoor!! Probeer ong 200 onder onderhoud te eten en de rest kun je eraf trainen. (Als je zoveel blijft verliezen door te weinig voeding ben je spierweefsel aant verbranden ipv vet en dat wil je niet want dan heb je op het einde van de rit een spijsvertering die naar de kl*te is en een lichaam dat minder nodig heeft waardoor je nog minder moet gaan eten om op gewicht te kunnen blijven)

Sorry als ik je iets zeg wat je al weet!!! Maar verder ziet het er super uit! En diep respect voor de hardlopers. Ik heb er een pesthekel aan. Als ik iemand zie lopen denk ik altijd: Bikkel!! :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Veroo, ik werd er ook helemaal blij van. Zeker in combi met goede muziek. Ik kan me nog een realese herinneren op dat nr 'Infinity'....en dan net op dat middenstuk met die goede beat schudden met die buis haha...enjoy!

Spinning heb ik ook zo'n gruwhekel aan. Gek he. Buiten fietsen vind ik heerlijk maar dat spinning. Je verbrand er wel mega veel caloos mee geloof ik maar echt niets voor mij.....

Jocy: respect hoor! Probeer ook goed op mn voeding te letten maar jij hebt echt een super gezond schema! En goed van je dat je het voor de bv doet.

Ik wil eigenlijk nu mijn boobs zo 'mooi zijn (haha) eindelijk die eeuwige 4 kg 'teveel' afvallen (mijn bmi is op zich goed maar zou zo graag weer eens onder de 60 kg uitkomen) maar durf niet zo goed, ben bang dat de boobs er dan niet mooier op worden....

top hoor meiden! xxx Saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Verooo thnx voor de tip! Zal inderdaad proberen s avonds nog iets te eten. Heb verder echt niet het idee dat ik weinig eet, ik eet volgens mij zelfs meer dan normaal, alleen natuurlijk wat gezonder en wat regelmatiger.

Hardlopen die ik met de belgische Evy, is echt een goede en makkelijke manier om te op te bouwen! Alleen jammer dat ik straks na mn bv een poos ermee moet stoppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit van de Belgische Evy gehoord? Maar rennen is dus ook echt niet mijn ding...

Doen wat voor je werkt!

Afgelopen week was wat minder... Qua eten vrij oke alleen het weekend was bagger door een flutplanning. Uren op het terras (zowel zaterdag als zondag)

Veel gedronken en steeds als lunch een kipsalade, maar daardoor wel steeds een dag geleefd met 3 a 4 eetmomenten. Veel te weinig dus. Denk vooral door de hitte geen honger. Daardoor weer hoofdpijn en dus slecht slapen en DUS geen energie voor sport. hehe

Vorige week wo 1 uur xco gedaan en do 1 uur lowen en 1 uur bodypump en dat was het. Gewicht vanochtend gewoon weer 59 kilo. (Das goed, maar schema niet)

De week geeft weer rust en ritme! Planning: di 1 uur lowen/ wo 1 uur xco/ do 1 uur lowen + 1 uur bodypump/ zaterdag 1 uur versatraining (mix van meerdere variaties)/ zondag 1 uur bodypump.

Kijk daar word ik dus vrolijk van!!! Al kan het prima zijn dat ik zaterdagochtend denk: De groeten! Ik slaap lekker uit :44:

Weer leuke site gevonden voor de geinteresseerden. Is veganistisch, maar je kunt de tofu en dingen natuurlijk gewoon vervangen door vlees enz.

http://blog.deplantaardigekeuken.nl/

Iemand obese gezien gisteren? WOW diep respect voor die meid!!! (Ow trouwens mijn vriend wou ook 4 kilo afvallen. Wegens blessures is zijn sportschema naar de haaien en tjah dan kun je niet hetzelfde blijven eten he! Wat subtiele aanpassingen gedaan in zijn eetpatroon en hij heeft vrije kaart voor drank in het weekend en hoppa na 1 wk 1 kilo eraf :101: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@verooo die site ziet er goed uit!

Goed he! Ik vond het er zoooo lekker uit zien dat ik gisteren zelfs tofu heb gekocht haha. Lijkt me te smerig voor woorden, maar ja eerst maar proberen he...

en salade.. Ik maak dressing met azijn, zoetstof, peper, en een flinke lepel mayo en een theelepel mosterd.

(mayo is fritelijn of zoiets. 15 cals per eetlepel.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahah flinke scheut goede olijfolie... HOPPAAA :P

Nu mijn datum staat (23 augustus) ga ik vanaf vandaag flink aan de sport. Dus nog 2 weken de tijd om alles in shape te houden voor 6 weken lang " time out" :( :( :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahah flinke scheut goede olijfolie... HOPPAAA :P

Jah daar doe ik dus niet aan... Ik gruwel er al van als mijn vriend kookt en er een lading olie in kiepert. Onder het mom van is goed voor je! Jah das zeker zo maar 1 eetlepel olie is 80-100 calorien. Bestaat dan wel uit goede calorien, maar een flinke scheut wordt dan al snel 300+ cals. Tjah een mars is hetzelfde he!! (ja I know bestaat uit andere dingen maar toch je moet ze toch verbranden anders wordt dat evengoed omgezet in vet!)

Vriend had eergisteren gekookt! Puntpaprika's gevuld met gehakt en cherrytomaatjes met pesto en sambal en van alles. Was super lekker!!!!

En gezond :) (mager rundergehakt, slankie 20+ en koken met Pam ipv boter/ olie)

Dus ik gisteren aan de slag

Zelfde gehakt receptje, maar dan met bloemkool, uien, knoflook en shirataki noodles in een ovenschotel. Slankie eroverheen. Sjees Ik was onder de indruk van mn eigen creativiteit. DAT was lekker :)

Erna uurtje Xco hoppetee!!

Vanavond dubbele sessie en pas laat eten. Wordt een pangasiusfilet met een potje wortels haha. (weird jup but I like it :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed Verooo! Nooit aan gedacht om slankie als kaassausje te gebruiken :)

En goed wat je zegt over de olijfolie.. ik doe er zelf namelijk een flinke schuit door mn salade! En sta alweer een week stil met mn gewicht :( Dus de komende week maar ff extra goed opletten want heb nog maar 7 dagen tot mn bv!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic!
Ik ben 1.5 jaar fanatiek bezig met sporten en dan vooral in bodybuilding en cardio, 6 dagen in de week met af en toe een week rust (niet gelijk denken aan gespierde vrouwen, dat is onzin)
Ik ben in die tijd 16 kg afgevallen, ik moet nog zeker voor mijn gevoel (en m'n doel) nog 10/15 kg kwijt want ik ben nog steeds 'te zwaar'.

Ik zit zelf in een kring vol met mensen die aan dieten zitten zoals Cambridge etc en uiteindelijk altijd de strijd verliezen tegen de kilo's of er heel mager en ongezond uit zien, ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik veel sport en gezond eet (en het leuk vind ook nog!)
Ik ben nu 3 weken PO na m'n borstverkleining en ik voel me echt een drilpudding, alles is uitgezakt XD Ik hang normaal echt fanatiek aan de gewichten om sterker en strakker te worden, ik lees hier ook squats en yes, ultieme billentrainer haha! Daar is nu ook niks meer van over bij mij :93:
Ik wil vandaag beginnen om in de avond wat te gaan lopen om weer een kleine start te maken, ik mag pas na 6 weken van m'n PC weer naar de fitness. :102:
Oh god wat ben ik blij als ik straks weer mag beulen.. afvallen komt wel weer na een halfjaar/jaar, wil m'n borsten wel mooi houden natuurlijk :106:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.