Ga naar inhoud

Food and Sports


Verooo

Aanbevolen berichten

Over Chiazaad lees ik ook steeds meer de laatste tijd. Ik heb het nog nooit gekocht maar dat ga ik binnenkort ook maar eens doen. Jouw biogarde mix klinkt goed en ERG gezond.

Goed zeg Sassie, in vier maanden twaalf kilo afvallen! Ik heb Brinta ook geprobeerd, wilde dat ook graag als ontbijt. Maar ik krijg het niet weg, het is de structuur. Jammer! Ik ben daar dus ook bang voor dat als ik geopereerd ben ik aankom doordat ik niet kan sporten. Ik kan bijna niet minder eten want zoveel eet ik niet en ik beweeg dan, en zeker de eerste weken, zoveel minder. Ja ik weet het, het is voor een goed doel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 162
  • Created
  • Laatste Reactie

Haha wat grappig, ik wis niet van die perfect proteïne pancakes af,

Ik maak ze altijd zelf met 500gram eiwitten, dus k doe12 extra grote eieren afwegen, eigeel eruit halen

Dan 150 gram pannekoeken beslag van Koopmans 6 granen daar zitten minste koolhydraten in

Dan 3 schepjes eiwitten poeder en dan mixen maar.en op de pan met Pem spray, 5 rozijntjes erin voor de smaak en ze zijn heeeerlijk!

Je ben wel iet langer bezig maar dan zit er wel 25 gram eiwit in per pannekoek en je maak der ongeveer 6 à 7 pannenkoekjes van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat grappig, ik wis niet van die perfect proteïne pancakes af,

Ik maak ze altijd zelf met 500gram eiwitten, dus k doe12 extra grote eieren afwegen, eigeel eruit halen

Dan 150 gram pannekoeken beslag van Koopmans 6 granen daar zitten minste koolhydraten in

Dan 3 schepjes eiwitten poeder en dan mixen maar.en op de pan met Pem spray, 5 rozijntjes erin voor de smaak en ze zijn heeeerlijk!

Je ben wel iet langer bezig maar dan zit er wel 25 gram eiwit in per pannekoek en je maak der ongeveer 6 à 7 pannenkoekjes van

Je kan ook spelt meel proberen! Schijnt beter te zijn.

Speltbrood is ook heel lekker en gezond.( wel duur)

Een uitgeperste citroen met wat lauw water 's ochtends schijnt ook goed te zijn voor je stofwisseling

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja dat kan ook! Ik houd het op mijn pancake mix! daar moet ik water bijkieperen en klaar haha

Wel zo makkelijk (ik doe ze ook met magere melk en wat zout is net wat beter qua smaak :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Water met citoensap klopt! En is nog erg lekker ook. Speltbrood kan je ook zelf maken eventueel. Doe ik niet hoor maar ik weet dat het kan. Van de week kocht ik toevallig Desem Spelt brood, geen idee waarom het noou samengevoegd was maar ik vond het wel erg lekker. Maar is wel prijzig idd. Ik had het in de vriezer gedaan en was opeens mijn brood kwijt! Had mijn vriend het in één keer opgemaakt, als ontbijt, lunch en avondeten meenemen. Hij had helemaal niet door dat dat desem spelt brood was. :93: En ik was mijn brood kwijt :102:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha hij was wel lekker gezond bezig!!!

Ik vind het dubbeldonker van de jumbo zo lekker...

Maar eet het dus nooit.

Ik ben wel heel erg van de hapjes. Als mijn vriend iets lekkers heeft, wil ik altijd een hapje. Ik kan er natuurlijk voor kiezen om een eigen portie te nemen maar dat doe ik nooit. Ik eet bv geen friet, hij wel. Standaard moet ie er een stuk of 2/3 afstaan.

Met bbq hetzelfde. Als we ergens gaan bbqen neem ik altijd 1 hapje van bv worst of hamburger en de rest moet hij opeten.

En dan maar afvragen hoe het toch kan dat hij bijkomt terwijl ik afval.... Whahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een fanatieke sporter en goed oplettend qua eten veel powerfoods maca en spirulina door de shakes, avocado heerlijk....... Normaal doe ik insanety, body pump en spinning... ongeveer 3/4 keer in de week... en nu niks... kan het ook echt merken en heb me ook ietwat laten gaan qua eten... moest eten wat de pot schaft hihi... manlief doet hier niet echt mee met gezond eten...

Hier nog een lekker herstel receptje...

2 eieren en een banaan in de mixer en dan in de pan... een heerlijke herstel pannenkoek.... of een beetje amandelmeel erdoor heen of kokosmeel... hmmm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

en tarwegras door je groentesappies? Doet iemand dat, niet te zuipen ... Chia zaad heb ik ook doe ik door de yogurth met cruesli ennnn ik maak de granoli van Jamie Oliver met ipv suiker maple sirup. Iig geval ga ik na dit lezen echt zo een hoelahoep aanschaffen want vandaag na mijn controle zag ik echt dat me buik eraf moet.. houdt alle aandacht weg van de boobs :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen! Wat heerlijk om dit te lezen allemaal, ik ben volop aan het proberen om afvallen voor dat ik mijn bv ga doen in december en trouwen in mei. Er moet minstens 15 kilo van af, ik let erg op mijn eten en sport 3 keer per week. Moet zeggen dat de kilo's nog niet snel gaan. Dus alle tips zijn welkom. Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoveel af moet vallen dat komt door mijn zwangerschappen helaas.

Help mij!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiiii

Zalig topic!

Hier nog een freak!

Mijn nieuwste "sporthobby" is body-combat !

Zalig! Kan je je echt helemaal in laten gaan.

Body pump wil ik ook graag doen, maar dat zal voor na de operatie zijn.

Voor de rest fitness ik elke dag dat ik kan. Dit kan 2 tot 6x in de week zijn.

Zowel cardio als krachttraining en buikspieroefeningen. Ik ga ook nog wel eens naar de buikspierles, heerlijk :-)

Voor de rest yoghurt, soyaproducten, havermout, groenten, fruit, kwark, gedroogde vijgen en dadels, verse soep..... Zit zo wat in mijn menu.

Aangevuld met proteïne Shakes, of ik mix die door mijn kwark op trainingsdagen.

Donker brood durf ik nog wel eens eten, max 2 sneden op een dag, maar enkel op een trainingsdag.

Voor de rest, gekookte kip, avocado, tonijn,....

Ik zondig wel eens met pure chocolade of teveel noten :-p

Die pannenkoeken moet ik ook eens bestellen!

Fijn topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi ik blijf het mega cool vinden dat jullie allemaal zo enthousiast zijn!!!

Super vet!!!

Nou ik wil ook die nieuwe dingetjes uitproberen zoals lijnzaad/ chiazaad en gojibessen.

Vanmiddag in de pauze naar de stad voor nieuwe sportbroek en de tuinen. Sportbroek gelukt en toen was pauze voorbij dus geen tijd meer voor de tuinen... Toen kreeg ik op het werk een spoedje waardoor ik pas om half 7 klaar was en om 7 uur moest ik bij de nagelstyliste zijn en ik ben net thuis. Avondeten gaat m niet meer worden. Geen honger meer :S

Thee staat klaar en een bak magere yoghurt met wat aardbeien.. Lekker gezond zo... Niet bepaald dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superrrr tips allemaal! Ik ga het morgen (ben nu te moe) eens flink doorlezen en wat dingen opschrijven en dan al die gezonde dingetjes scoren. Ben nu twee week (voor mijn doen) redelijk strak op dieet (eet patroon veranderen). Bijna 5 week terug mijn lipo gehad en nu wil ik voor het eerst in mn leven 'een lichaam' om trots op te zijn hebben!!! Super topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haaiiii

Nou ik heb gisteren lijnzaad (gebroken) gehaald, maar nog geen tijd gehad om het uit te testen. Wordt iets voor van het weekend.

Gisteren eerste proefles bodypump gehad. Was leuk! Wel zwaar, maar dat is goed! Was een beetje bang dat het door een suf iemand zou worden gegeven, maar niets was minder waar.

De trap oplopen voel ik nogal in mn bovenbenen en volgens mij is mn nekwervel half gekneusd van die stang hahaha.

Zondagochtend staat het weer op de planning :)

Vanochtend om 7 uur protein pancakes staan te bakken! 10:00 snack yeah :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb thuis tarwegras staan maar ik krijg het niet weg hoor! (met water)

Wat ontbijten jullie allemaal? ik lees dingen over protiene pannekoekjes? zijn er ook makkelijkere ontbijtjes? moet al om 6 uur opstaan met 2 kinderen en om nou om half 6 op te staan om pancakes te bakken haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Ik gebruik naast lijnzaad, ciaseeds en gojibessen ook acaipowder. Schijnt ook goed te zijn. Ik doe altijd een schepje door mijn smoothies samen met de gojibessen.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

brinta met magere melk is een topontbijt, maar ik krijg het niet weg...

Ik eet vitalu vital 4 stuks met warme tomaat (zoooo lekker snij gewoon 2 tomaten in kleine stukjes en zet die 2 min in de magnetron)

klein beetje light mayo erbij (remia fritesaus light 15 cal per eetlepel) en een pot thee.

Sinds kort eet ik er 2 plakjes kipfilet los bij. Ik zit te laag in dagelijkse voedingswaarde, waardoor ik blijf afvallen en dat is niet meer de bedoeling. Dus probeer ik bij elke maaltijd iets extra's te nemen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die doe ik op de crackers. Ik vind dat zooooo lekker!!! haha iedereen zijn aparte eetgewoontes he ;)

Ik weet nog dat wij vroeger ook Brinta kregen, alleen wij gooiden daar een mega lading suiker in en dan was het wel lekker, maar ja dan is het 'gezonde' aspect ook ver te zoeken he!

Magere yoghurt met fruit/ noten/ cruesli is ook heel gezond (pas op met vetten en suikers) maar ik hou weer niet van al dat spul door mn yoghurt....

Groente/ fruitshakes? Maar dan is die pannekoek sneller gemaakt ;)

Met eieren kun je natuurlijk ook de nodige variaties maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel leuk topic dit!

Was, voordat ik geopereerd werd, begonnen met cardio en cxworx. Erg leuk en pittig die cx! Maar dat is helaas alleen maar om spieren sterker te maken niet om ook echt een platte buik te krijgen. Dat sterker maken werkte trouwens wel heel goed.

ondanks dat ik echt heel smal ben heb ik wel echt een dikke buik. Past totaal niet bij de rest van het plaatje dus daar wil ik wel aan gaan werken. Maarja laat dat, op cellulitis na, nu net een van de moeilijkste zones zijn :S

Dus wel heel fijn dat we hier onze ervaringen en tips kunnen delen ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha echt leuk dit!! Ik snap wel waarom dit zo´n populair onderwerp is, wij vinden ons lichaam gewoon belangrijk en het is ook belangrijk om er goed uit te zien!! Dus hele logische combi, bv en gezond eten!!

Mijn menu:

Ontbijt: 2 sneetjes roggebrood met sambal, pindakaas en sla

Lunch: bak kwark, soms met schep eiwitpoeder erdoor

Avondeten: allerlei groenten, rauw/geroerbakt, met eitje erdoor of stukje vis, sambal erbij

Verder eet ik ongeveer 5 appels per dag!!! En tussendoor veel rozijnen, plakjes kokosbrood, en in het weekend lekker wijntje ´s avonds met een paar bakjes gemixte noten en pinda´s !!! Ik weeg 50 kg en ben 1,70 lang, maar ik heb met dit menu nooit honger, hahahaha!!! Oh ja, ik oefen thuis met gewichtjes, en ik loop ongeveer een uur per dag met de hond (2x half uur)

Ga dit volgen, gezellig!

x Susan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat je erg licht bent bij jouw lengte hoor.

Of je bent wel heel tenger gebouwd, maar ik vind kwark een tussendoortje en geen hoofdmaaltijd...

Iedereen moet zelf weten wat ie doet hoor! Ik wil je niet veroordelen, maar ben je zelf tevreden over je uiterlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.