Ga naar inhoud

Food and Sports


Verooo

Aanbevolen berichten

Hi ladies!

Links en rechts merk ik dat er best wel wat meiden op het forum aanwezig zijn die net als ik nogal health freaks zijn. Net zoals ik dus :)

Nu ben ik altijd nieuwsgierig naar tips&trucs en nieuwtjes op het gebied van sport en gezonde voeding.

Dus ik dacht ik open er een topic voor! Als er geen interesse in is of een moderator denkt jah dat is niet de bedoeling dan kieperen we het hele gedoe er net zo makkelijk weer vanaf.

Dus heb jij nog nieuws op het gebied van voeding of heb je zelf iets nieuws geprobeerd (zoals ik bv met mijn konjak noodles of eiwit pancakes) Of heb je een sport ontdekt die je geweldig vindt (ik ga bv donderdag voor het eerst bodypumpen!) Of wil je gewoon laten zien dat je mega spierballen hebt getraind of net je frustratie kwijt over je te dikke buik en wil je advies?? Gooi het in het topic!

Dan vervuilen we al die operatieverslagen niet meer zo :P

Ik heb trouwens ook meteen een vraag! Een tijdje geleden slikte ik dexaprine en toen zei een meiske tegen me 'laat die zooi toch (ja ik weet het, het is zooi) en neem gewoon lijnzaad of zo.'

Was toen niet echt de optie om te vragen hoe het dan zit met dat lijnzaad. Iemand ervaring hoe en wat?

x Vero

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 162
  • Created
  • Laatste Reactie

Vero

Geweldig idee !!

Ik heb een niet zo strakke buik.. Ik zou deze graag strakker krijgen.. Dacht met fitness te beginnen eens ik goed herstelt ben van de operatie.

Voor de rest ik eet graag groenten maar niet zo graag fruit... Ik hou ook niet zo van vlees... Dus ik ben wel een moeilijke eter... Kaas mag ik enkel in gerechten... Zoals bloemkool met kaassaus ofzo...

Iemand die snelle gezonde en gemakkelijke gerechten heeft mag deze altijd delen. :)

Veel liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen interesse in is of een moderator denkt jah dat is niet de bedoeling dan kieperen we het hele gedoe er net zo makkelijk weer vanaf.

Whahahah nou nee hoor, daarom heet dit gedeelte toch OFF TOPIC. :D Hier mag je lekker schrijven over wat je maar wilt.

Ik ben wel een gewichtsfreak. Maar ik vind eten ook zoooo lekker....ZUCHT...

Daarom heb ik maar een abbo genomen op de sportschool en ga daar 3 keer per week helemaal los. Elke week een lesje. Sh'bam of zumba. En ook elke week minimaal een uur cardio.

Ik zit er ook heel hard over te denken om Insanity te gaan doen...Maar ik denk eigenlijk dat ik niet door de gezondheidstest ga heen komen :(

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke leuk dit!

Ben normaal gesproken ook echt een sporter maar nu dus even niet voor het goede doel zeg maar.... wil straks ook echt eens dat buikje kwijtraken. Probeer nu wel minder koolhydraten te eten en dat helpt al.

Bodypump zal je geweldig vinden Veroo, het helpt je om strakker en sterker te worden, Heb het hele tijd gedaan en merkte het effect echt al heel snel.

Was de laatste maanden meer van het hardlopen (op een gegeven moment gaat iets me vervelen en wil ik wat anders) maar dat kan ik nu ook voorlopig niet doen.

Lijnzaad is heel goed voor je. Zitten veel vitamines is en reinigt je darmen, Ook zorgt het voor een vol gevoel waardoor je minder gaat snacken. Ik doe ze in mijn muesli of smoothies bijvoorbeeld. Gewoon een klein schepje per dag. Lijnzaadolie is ook heel gezond. Smaakt een beetje muffig maar als basis van een dressing is het goed te doen. Nooit verhitten dus niet in bakken.

Wat denken jullie, als ik straks nog ongeveer 4 kilo af wil vallen zou dit negatief effect op mn borsten hebben? (kan een prothese meekrimpen?)

En na hoeveel weken mag je weer je benen trainen?

xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja leuk zo'n onderwerp! haha

goede en slechte ervaringen delen en kijken wie er nog meer mee geholpen kan worden!! en ik vind het altijdl euk om ervaringen over sport en eten te delen en er lekker over te kletsen:P goed idee dus Veroo!!

ik ben sinds een aantal jaar ook wat meer op voeding e.d. aan het letten. met name door het boek: eet jezelf mooi slank en gelukkig, heb ik wat meer inzicht gekregen in wat goede voeding is en wat niet. Niet dat ik daar nu mijn eetpatroon door heb veranderd haha maar sta sindsdien wel wat meer stil bij wat ik eet, hoe ik eet en wanneer ik eet.

hierin is ook veel te vinden over de 'nieuwe' voedingsproducten zoals bijvoorbeeld lijnzaad en staan er gezonde recepten in.

zelf gebruik ik geen lijnzaad maar weet wel dat het heel erg goed is voor je spijsvertering en kan met name een gunstige werking hebben bij mensen met spastische darmen.

ff snel een linkje dat ik vond over lijnzaad: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/101680-de-geneeskracht-van-lijnzaad.html

ik ben sinds vorig jaar februari 10kg afgevallen tips hoe ik dat gedaan heb?

ik begon met spinnen en viel toen ineens 4kg af. :16: ja echt waar. toen dacht nou als dat zo goed gaat dan wil ik wel meer kwijt. en hoe ik dat heb gedaan? minder snoepen en frisdrank vervangen door thee en water!

spinnen heeft bij mij waarschijnlijk gewerkt omdat het probleem bij mij op mijn benen en billen ligt. en dat is natuurlijk net het geen je veel gebruikt tijdens een spinning les;)

Ik heb ook heeeel fanatiek gebodypumpt. heb ook best sterke benen, maar tsja daar viel ik dus niet van af.

sidns april was ik weer begonnen met krachttraining om weer lekker in shape te komen. daar ga ik na mijn herstel weer vrolijk mee verder!

oja wat ik ook een tijdje heb gebruikt zijn appelazijn tabletten van De Tuinen. of dat nou echt heeft gewerkt zou het niet weten:P

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa leuk!

Ook ik hou wel van sporten, gezond eten gaat bij mij wat minder.

Maar ik heb nooit frisdrank enzo lekker gevonden, dus drink alleen water!

Ik heb deze week een hoelahoep besteld! Iemand hier ervaring mee?

En als tip, paaldansen in geweldig voor conditie en spiertraining en als extraatje voel je je er ook nog eens super sexy door :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk z'n topic!!

Ik ben een health freak maar ook weer totaaaaaaaaaaal niet haha.. Ik weet er veel van af maar uitvoeren is net iets lastiger ;) hihihi

Over het een droom lichaam gesproken.. Het is de 70/30 of soms zelf 80/20 regel... Voeding en sporten ;) Moet je nagaan wat voeding doet..

In het begin wil afvallen nog wel lukken door een beetje op te letten, voeding aan te passen en te sporten maar op een gegeven moment.. De laatste loodjes of het echt droog worden lukt eigenlijk alleen met voeding..

Ben benieuwd naar alles!! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps. Verooo Dexaprine... Je kan het beter niet nemen.. Het zal niet echt werken, als het echt uit een potje kan komen zouden er geen ''dikke'' mensen zijn.. Lijnzaad is goed voor de stoelgang en is gezond;) Groente/fruitshakes maken met lijnzaad, chizaad en je hebt in de ochtend een geode vitamin health shot binnen;)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een fitness hoelahoep! Helemaal geweldig! Op het begin had ik hele erge blauwe plekken hahaha, maar staat zelf op de 'gebruiksaanwijzing' dat dit erbij hoort. Helpt wel echt goed, vooral voor de meiden die echt hun buikje strakker willen!

Ik ben ook erg van het gezond eten, sporten doe ik momenteel te weinig. Wil wel groepslessen gaan volgen op de sportschool, iemand tips? Wat zijn leuke lessen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelahoepen, moet ik Miss ook maar eens proberen!

Ik vind spinning en BodyPumpen zelf erg leuk!

Heb ook steps gedaan, maar dan hou ik al die pasjes niet meer bij waardoor ik uiteindelijk over die stomme step of mijn voeten struikel haha.

Bodyshape vind ik ook leuk, en bodybalance (soort yoga) is ook heerlijk. Pilates wil ik ook eens proberen.

Die laatste twee zijn zwaarder en beter voor je lijf dan mensen denken!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me helemaal bij I233 aan...bodypump en bodyshape zijn super. Yoga is ook heerlijk. Zeker als aanvulling op krachttraining. Ik had het idee dat mn spieren hier korter door werden en door Yoga merkte ik dat ik qua lenigheid dus nog wel heel veel kon verbeteren. Ook is dit heerlijk om je hoofd leeg te maken.

Heb ook een maandje Insanity gedaan. Werkt in de basis volgens mij super maar tijdtechnisch haalde ik het gewoon niet om het echt iedere dag te doen en het ging me ook snel vervelen (heel veel zelfde oefeningen).

argh..nog 4 1/2 week wachten .....hahaha niet dat ik nou echt zo'n verslaafde ben maar ik houd idd ook heel erg van lekker eten dus moet wel mijn balans houden!

Daarom probeer ik nu maar extra op voeding te letten, Weinig koolhydraten en veel water drinken.

Merk wel dat mn stoelgang slechter is omdat ik minder beweeg dus ga morgen ook direct weer aan de lijnzaad! De lijnzaadolie kocht ik bij de Tuinen maar ik weet niet of je die in Vlaanderen hebt?

xxx saartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je even Google missesD! Het zijn zwaardere hoepels met een golvende binnenkant of een binnenkant met noppen. En dat zou dan snel een platte buik moeten maken!

@saartje, je stoelgang kan ook minder worden door de narcose! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik nog niet aan gedacht Luci, zou heel goed kunnen!

Heb ook vanaf 1 dag na narcose ast van jeukende hoofdhuid tot korstjes aan toe. Las op internet dat die narcose troep er ook via deze weg uit probeert te komen.....

o maar nu ga ik het topic vervuilen;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te horen meiden, ik ga eens even kijken naar een aantal proeflessen! Er is sinds kort een sportschool geopend IN ons apartementencomplex, kan niet beter haha! Ook een reden om echt weer te gaan sporten;)

En dat hoelahoepen is ook echt super leuk om te doen, je hebt het vrij snel onder de knie. Kan gewoon voor de tv haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Kickboxen is ook echt een aanrader om te doen. Zonder op mijn eten te letten viel ik er al vanaf. Voor bv was ik aan het hardlopen dat was erg goed voor mijn buik. Na de zomer wil ik de sportschool in, liefst 2xper week dan elke keer half uur loopband en fitness(buik/billen). Als ik weer helemaal fit ben dan wil ik ook nog Insinaty(6weken)volgen om weer de puntjes op de i te zetten na 2 zwangerschappen.

Dus volgende zomer wil ik weer helemaal strak zijn haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ladies!

Zo wat een reacties allemaal!!!

Lijnzaadolie, iemand een idee qua voedingswaarde?

Wat betreft voeding: Ik heb een paar jaar geleden van iemand het boek burn the fat, feed the muscle gekregen. Van uhmmm Tom Venuto of zoiets. Een bodybuilder iig die daarin uitlegt hoe voeding werkt, wat slimme keuzes zijn en hoe je spijsvertering werkt.

Sindsdien eet ik om de 2 uur 200 cals. Weinig tot geen (eerder geen) witte carbs en veeeeeeel groene groente!

Gaat top :) Wat nog leuke docs zijn om te kijken zijn Food matters en Hungry for change! Gaat over voedingsindustrie/ medicijnen/ vitamines/ superfoods/ afslankindustrie enz enz. Vooral goed spul om te kijken tijdens het trainen! hahaha

Dat boek heb ik trouwens digitaal! Dus liefhebbers? Let me know :)

De docu's kun je downloaden via torrentz en volgens mij staan ze zelfs op youtube...

Sports! Ik heb een sportkamertje thuis :) Crosstrainer / drukbank/ losse dumbelss/ dynaband (schrijf je dat zo)/ yogamat/ en tv waar ik de laptop op kan aansluiten en dus kan kijken wat ik maar wil. Sportdvd's bv maar meestal onzin om die uren op de crosstrainer wat sneller te laten verlopen!

Merk nu dat ik toe ben aan meer uitdaging/ afwisseling. Gaat allemaal te makkelijk en wordt daardoor wat saai.

Donderdag ga ik naar de sportschool Eerst een proefles bodypump. Ze bieden er zowat alles aan dus als de les bevalt, ga ik naast het thuissporten 2 keer of zo p wk naar de sportschool. (ik train nu ongeveer 5 a 6 keer p wk een uur/ anderhalf uur)

Die hoelahoeps heb ik wel van gehoord en opgezocht, maar vond ze wat prijzig. Ik dacht haal eerst zo'n goedkope bij de bart smit of zo. Es kijken of ik dat nog wel kan. Maar hadden alleen maar kleintjes met hello Kitty! whahaha Maar niet gedaan :)

x Vero

(ow en die dexaprine was even om een start te maken. Enige pillen die echt werken om af te vallen zijn de oude ephedra stackers!!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuke topic! Gaan we zeker even volgen:)

Ben al de nodige kilo's kwijt, maar wil straks na het herstel weer fiks aan de slag!

Wel een motivating Topic Veroo top!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben en moet een enorme health en sportfreak zijn voor mijn werk.

Sinds een half jaar doe ik naast veel langdurig cardio, kickboksen en verschillende yoga stijlen nu ook aan essentrics.

Sommige oefening zien er wat flauw en idioot uit, maar ik raad dit echt iedere vrouw aan. Het is ontwikkeld om de spieren van ballerina's te strekken, waardoor je mooie lange sterke spieren krijgt, toning.

Ik weet niet of het al veel in steden/dorpen door het land gedaan wordt, maar in amsterdam zijn er een aantal sportscholen die het aanbieden.

Probeer het eens, ben benieuwd wat andere het wat vinden.

Verder begin ik mijn dag vaak met een grapefruit/sap of water met wat citroen om mijn spijsvertering opgang te helpen. Elke ochtend een smoothie maken, met verschillende dingen. Sowieso gaat hier altijd lijnzaad en goji berries in met wat kokoswater, amandelmelk en supergreens(belachelijk duur trouwens) .

Lijnzaad is inderdaad goed voor een goede darmwerking en vult, ook zou het goed zijn tegen borstkanker, diabetes en hartklachten.

er zit omega 3 in, fyto-oestrogeen (goed voor vrouwen), antioxidanten en vezels.

ik verslaafd aan foodblogs afstruinen, om nieuwe (meestal gezonde, soms ga ik de mist in) recepten op te slaan, met name 's avond laat in bed...geen goed idee, maar ik kan niet stoppen.

http://www.thefirstmess.com

http://www.wholeliving.com

www.smittenkitchen.com

http://www.tastespotting.com

En zo heb ik er helaas dus nog veel meer...ra ra wat zit ik tijdens dit typen te doen, juist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.