Ga naar inhoud

Food and Sports


Verooo

Aanbevolen berichten

Volgens m'n PC kunnen ze alleen wat kleiner worden (daarom heb ik voor een D cup gekozen ipv C cup), ik had de operatie al een jaar uitgesteld om wat meer af te vallen puur voor mezelf maar ik had zo'n last van m'n zware borsten dat ik niet langer meer wil wachten :) we zullen zien wat de toekomst brengt, het afvallen zelf gaat een lange weg worden omdat ik heel rustig m'n kilo's kwijt wil raken net zoals ik daarvoor deed en eerst een jaar op gewicht ga blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 162
  • Created
  • Laatste Reactie

ik lees net pas dat je een borstverkleining hebt gehad ipv een bv :) Ik denk dat daar inderdaad wel andere regels voor gelden! ze zullen misschien wel een maatje minder worden maar je hoeft iig niet bang te zijn voor zichtbare protheses

Oh haha :75: ik ben vooral bang voor lege hangzakjes vandaar het rustig afvallen, dat zijn weer de nachtmerries na een bvk :107: maar inderdaad met bv zul je misschien de protheses gaan zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, helaas wel... Ik zit echt op het randje en ben dus elke dag aant wegen om zo op te letten dat ik niet dunner word....

Kun je nagaan. Ooit was ik 20 kilo zwaarder en nu zit ik op het randje van te mager.

Weird!!!

Makes me wonder... Wat is jullie bmi??

Ik weeg 59.2 (vanochtend iig :P) en ben 1.73. "BMI: 19.8

En wie heeft er een afgetrainde buik? Ik doe nu xco en bodypump om dat te creeeren en ik moet zeggen... Het wordt nog es wat! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weeg op het moment 85 kg en ik ben 1.75m (ik woog 87 nuchtere maag voor de operatie en nu -1kg borsten en -1kg nog iets haha)
Mijn BMI is 27,8.
Ik kijk eigenlijk helemaal niet naar BMI en weegschalen, nu eigenlijk meer om te voorkomen dat ik echt aan kom of af val ivm operatie, iedereen heeft z'n eigen bouw dus niet blind staren erop, ik gebruik liever de spiegel!
Toen ik kracht begon te doen steeg zelfs mijn gewicht naar +3 kg maar m'n vet % was wel gezakt :P ook een goede om te meten!



Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé wat een leuk topic!!

Ben zelf ook gek op sporten, ik was erg fanatiek aan het fitnessen en had zelfs een personal trainer(tevens bodybuilder :rolleyes:) waarmee ik 5 keer in de week samen trainde.
Eigenlijk altijd krachttraining en ik trainde alles(ik squatte met 60kg). De laatste tijd is mijn motivatie helemaal weg omdat ik maandag mijn borstvergroting heb en in oktober/november word ik weer geopereerd aan mijn voet en lig ik er heel lang uit. Ga toch weer proberen te beginnen als ik hersteld ben van mijn borstvergroting.

Gezond, gevarieerd en genoeg eten is voor mij nog een struikelblok. Ik weet opzich wel wat gezond eten is, ik heb me heel goed ingelezen op internet maar toch blijft het moeilijk. Ik eet vaak te weinig of te laat en ik lust heel veel dingen niet zoals vis en salades zijn nou ook niet echt mijn favorieten. Ik eet wel altijd heel mager qua sausjes of beleg. Ik hou namelijk niet van sausjes en ook niet van dik beleg. Ik drink al geen frisdrank meer en snoep niet vaak.

Omdat ik maandag word geopereerd zou ik graag een voedingsschema willen maken voor daarna, zodat ik genoeg en gezond eet en niet erg ga aankomen. Kunnen jullie mij misschien een beetje helpen daarmee? Ik dacht zelf aan:

S: Brinta + magere melk of magere yoghurt met cruesli en noten of havermout + magere melk

T: Een ei of stukje komkommer of stuk fruit en eiwitshake

M: 2/3 bruine boterhammen met 30+ kaas en komkommer of een gebakken ei met alleen het eiwit of ander mager beleg

T: Kwark met een handje walnoten of een stuk fruit

A: Vlees met gebakken aardappeltjes(ja slecht ;)) en groentes of pasta of een rijstgerecht.
T: Kwark of magere yoghurt met cruesli en een bak fruit.

Hebben jullie nog suggesties? Weten jullie nog meer gezonde tussendoortjes of een lekker lunch?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet echt een voedingschema voor mezelf, ik houd wel elke dag bij wat ik eet.
Ik houd bij wat ik eet en hoeveel, toen ik nog op de fitness stond hield ik een schema bij met ongeveer 1700/1800 kcal per dag met veel eiwitten en ik verbrandde elke dag rond de 600 kcal op de fitness.
Als je gewoon op je onderhoud gaat eten is er niks aan de hand, ik mag zelf 1900/2000 kcal per dag hebben, het beste is om koolhydraten te vermijden maar dat vind ik heel erg moeilijk.. met fitness heb ik ze juist nodig maar als je de hele dag niks doet zijn het nutteloze stoffen.
Zover ik zie is dat gewoon een prima schema met misschien nog aan de weinige kant, dit kun je alleen weten door alles even op te rekenen naar kcal en voedingsstoffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdorie toch.. Sinds dit topic bestaat ben IK zowaar gaan sporten en op mijn eten gaan letten :45:

Heb een crosstrainer nu en doe oefeningen erbij. Oke niet zo high-tec als vele anderen hier, maar ben wel op tijd van 4 weken 2 kg kwijt :D Daar ben ik heel happy mee :)

Neem nu tussendoor vaker yoghurt, met of zonder fruit en savonds vaak een nootje.

En vervang vaker ontbijt of lunch door ei...

Daarmee doet mijn lichaam het eigenlijk supergoed en zie ook echt resultaat.. Heupen en buik EN billen worden minder bobbelig en ik ben echt superblij :) Voel me ook goed :)

Dus thanks voor dit topic, zodat ik eindelijk die chips kan laten in de avond en een beetje oplet met wat ik doe :)

Op het moment (voor de geinteresseerden) ben ik 1.69 lang (hoop voorlopig ook niet in de lengte gewicht kwijt te raken) en 64,5 kg. Mijn bmi, is volgens zo een horloge waar je calorieen en je hartslag en zo op gemeten wordt: 22,75 op het moment... Daar ben ik eigenlijk best tevreden mee :) Maar ik ga er nog een kilo of 2 af proberen te krijgen. MOet alleen zorgen dat mijn boobs goed blijven. Want zodra ik ook maar een rimpeltje voel aan de bovenkant, ga ik een zak chips kopen :45:

;)

x BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaahhhhh bb wat goed!!!! Het steekt aan he :)

22.7 is helemaal prima! En daarnaast zou jij eigenlijk een kilo van je gewicht moeten aftrekken want eerlijk is eerlijk dat zijn je protheses en dat is geen lichaamsweefsel.

(Dat ga ik trouwens niet melden bij mijn vriend want dan wordt dat minimumgewicht meteen 600 gram verhoogd hahaha)

Ik ben altijd VOOR wegen. Tenzij het een obsessie is en het je dus niet helpt.

Je moet niet depri worden van een gewicht zeg maar. Aan de andere kant moet je wel resultaten kunnen meten. Door middel van wegen of door meten en niet op het oog. Als je tenminste gaat voor echt resultaat zeg maar. Ik weeg simpelweg omdat ik een beetje zoekende ben naar iets wat me stabiel maakt nu. 59 is perfect. Eronder betekent junkmaaltijd. Flink eronder betekent junkweekend en erboven betekent een uur extra sporten :)

Nou zaterdag was ik 58,6 dus junken!

We zouden bij mn broer gaan eten dus ik had daar al een beetje rekening mee gehouden en wist dat ik wat lager zou zitten in gewicht. Dat werd uiteindelijk een etentje bij ons thuis. Broer ging voorgerecht maken. Dat werd stokbrood met olijfolie in de oven en vervolgens aiolie en fijngesneden tomaatjes erop. Jammie!!!

Ik stond met mn vriend in de supermarkten de voedingswaarden van de ovenschotels te bestuderen want dat wou hij maken (normaal zou ik dat dus niet met een pakje doen maar helemaal vers ) en ik kijk em aan. Schat ik wil friet.

En hij: Thank the lord ik dacht dat je het nooit zou zeggen!!

Haha mijn laatste friet was in febr ofzo met carnaval!! Echt een bakje friet zeg maar. Ik pik altijd wel een paar frietjes als we gaan uit eten of zo maar bestel nooit zelf. Dus wij een zak friet gekocht en een flinke lading gyros.

Zelf knoflooksaus gemaakt en een flinke bak salade. Uiteindelijk natuurlijk meer sla gehad dan wat anders maar dat beetje gyros en die paar frietjes smaakte heerlijk!!

's avonds chippies!

Zondag verjaardag.... Stuk puddingkruimelvlaai gedeeld met mijn petemanneke van 1 :55: Zo'n lieverd!!

En erna buffetje (sate/ tete de veau allemaal soorten brood en kroepoek en een grote bak sla) beetje van de 2 vleessoorten gehad en een lading sla met een beetje donker brood.

Resultaat? Zondagavond koppijn... En de dag erna een hele 2 ons bijgekomen...

hehe

OW en de zondagtraining geskipt want ik werd wakker toen ie afgelopen was.

Hahahaha wat een weekend...

Dus nu weer gewoon in het normale ritme! Vanavond als diner noodles met broccoli en pangasius filet :)

@ worldgirl. Je schema ziet er perfect uit hoor! Probeer wel even je onderhoud uit te rekenen in rusttoestand. Gewoon qua calorien. En wel tellen in je schema waar je op uitkomt. Je leeft heel erg op eiwitten en dat is super alleen als je die niet verbrand ga je ze alsnog omzetten in vet. Gezien jouw trainingsschema heb je echter genoeg spierweefsel om het om te zetten in energie.

En maak je niet zo druk he! Ik had ong een vergelijkbaar schema als jij in mijn rustperiode en ik ben zelfs afgevallen. Zo'n tijdje niks is soms ook wel eens goed voor je lijf. Zeker als je er normaal zoveel van vraagt :)


Mijn god ik typ altijd verhalen..... :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd wel van verhalen :45:

En je hebt gelijk!!! Er zit gewoon nog 900 gram aan siliconen in mij!!! Zou ik zomaar vergeten :152:

Hoppaa.. meteen ff bmi uitgerekend, zit ik op 22,4 :45:

Ik word nog een echte cijfertjesnerd zo haha.

Maar trouwens.. over dat wegen en op het oog.... Ik weet op het oog ook ongeveer hoeveel ik weeg ;) In spanje weeg ik me nooit, simpelweg omdat ik daaar geen weegschaal heb haha, maar ik weet altijd precies wat ik weeg, op een kilo of zo nauwkeurig... Getrainde ogen, denk ik :D

;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha BB Ik kan het ook best goed inschatten hoor!

Alleen ik moet getallen hebben :P

@ Lins, ja maar ja dat is logisch he... Alles wat je lichaam qua voedingswaarde niet kan gebruiken en extra heeft wordt omgezet in vet. Of dat nu koolhydraten, eiwitten of vetten zijn. Gewoon een reserve opslag zeg maar. Voor die winter te overleven die wij nooit meer meemaken :P

Vanavond ga ik pasta maken! De spaghetti vervang ik door konjac noodles (dikke variant) mager rundergehakt en vers gemaakte pastasaus. Ik ben benieuwd...

Beetje energie voor de XCO die erna volgt! :)

Gisteren hadden we rucola sla met (warme) paprika in 3 kleuren, bosuitjes en cherry tomaatjes met daar boven op stukjes gegrilde kipfilet (gekruid) en geroosterde pijnboompitjes en wat alfalfa. Jammie! (receptje van vriendlief)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi allemaal

Chiazaad drink ik ook heel vaak (ik doe het in water)
Ik merk dat mijn energiepeil er enorm van omhoog is gagaan.
Tarwegras heb ik ook geprobeert, maar das voor mij echt niet vol te houden zo smerig.
Ik gebruik ook cacoanibs (echt enorm bitter, dus die vermaal ik tot poeder en gooi ik door alles heen wat vloeibaar is zodat je het niet proeft)

Waar ik al heel lang over the moon over ben is ´oilpulling´ of ook wel ´olie trekken´
Daarbij spoel je elke ochtond je mond met olie.
Het klinkt mega goor, maar dat valt best mee hoor.
Door oilpulling kan je de algehele gezondheid van je lichaam verbeteren maar ook diepgewortelde problemen aanpakken.
Omdat je zo ongeveer 1 kwartier lang de olie door je mond heen beweegt met kauw en duwbewegingen onttrekt het alle gifstoffen uit je lichaam.

Je kan het met verschillende olien doen voor verschillende doeleinden, en er is veel over te vinden op het internet, dus wie het interesant vindd zou eens kunnen gaan googlen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.