Ga naar inhoud

Food and Sports


Verooo

Aanbevolen berichten

Veroo als al die andere dingen je gaan vervelen, dat had ik namelijk ook dan is kickboxen echt een aanrader. Je wordt echt niet bont en blauw het zijn gewoon echt hele pittige trainingen en je leert een hele hoop daarom ga je je niet vervelen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 162
  • Created
  • Laatste Reactie

Wat goed zeg! Ik moet het meeste van je verhaal even googlelen hoor!

Meteen even die recepten gecheckt. Zie ik staan power muffins. Denk jamjam!

Dus ik zeg tegen mn vriend: check muffins!!!

Hij: Gatver Ziet eruit alsof iemand in een vormpje heeft gescheten.... :S

Lekker zeg!

Mannen....


ow voor de geïnteresseerden in het boek: pb me effe je emailadres. Zorg ik dat het morgen je kant op komt.

Is trouwens wel in het Engels geschreven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook graag reageren, heb een bvk gehad omdat ik bijna 45 kilo ben afgevallen sinds eind januari 2012.

Hoe heb ik dat gedaan??

Eerste half jaar heel streng maximaal 1400 kcal geen sport. s'morgens beginnen met lauw glas water met verse citroen sap ( halve citroen)

Magere yoghurt, muesli en schepje lijnzaad.

Na half jaar ( 20 kilo kwijt) begonnen met 3 x sporten per week. 1 1/2 uur cardio per keer.

Kcal op geschroefd naar 1600 per dag, zo weinig mogelijk suiker en zout gebruiken.

Nu 45 kilo lichter ben ik van de hoge bloeddruk pillen af en is de cholesterol en suiker goed.

5 weken geleden een bvk gehad en ik merk dat sporten belangrijk blijft , aangezien dat nog niet mag ga ik 1 uur per dag flink doorwandelen en ik blijf redelijk op gewicht.

Gezond eten is heel belangrijk en sport dus ook.

Op het menu staat elke dag komkommer, sla en tomaat. Smaakt goed en weinig kcal.

Drink minimaal 2 liter water en veel groene thee.

Boterhammen vervangen voor crackers, scheelt veel in kcal.

Hoop dat jullie er iets aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja en bekijk ook eens Dukandiet.co.uk

volgende maand komt zijn nieuwe boek uit The Dukan Diet 100 Eat As Much As You Want Foods

ik ben absoluut geen voorstander van strikt dieten, omdat dit alleen maar kan zorgen voor jojo effect, daarom zijn deze meneer zijn boeken wel interessant. Let vooral niet op zijn enge toothpaste smile foto met een cupcake in de hand, ga gelijk door naar dukan coaching .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Ik bn oooook fanaat!

Je kan heel veel buikspieren etc trainen wat je wilt maar voeding is het aller belangrijkste als je graag sport, en die shape wilt,

Ik doe zelf veel sporten en kracht trainen, nog niet erg lang, maar mijn vriend is heel fanatiek en gaat 6x in de week en wilt mee gaan doen aan wedstrijden, of terwijl ik krijg wel heel veel mee haha,

Wat mijn dag ong is qua voeding; sochtnss 2grote glaZen water en een uur later ontbijt ik met fruit en heel af en toe yogurt, lunch ; of rijst met kip en brocoli, of boteram met kpfilet, in de middag. En blikje tonijn (in wate) en tussendoortjew amandel nootjes of fruit, en avond eten gezond en verandwoord koken! Drink veel water ook heel belangrijk! En voordat je gaat slapen kan je kwart eten met schepje eiwitten en schepje lijnzaadolie, dan proef je de lijnzaadolie niet zo en het is een langzame eiwitten.

Als je heel schoon eet, ga je daar ook last van krijgen, en daarvoor is de lijnzaad olie wat mij toen verteldis, ook puur voor je ontlasting..

Als je echt wil knallen moet je een sporters dieet gaan volgen wat mijn vriend ook doet, elke keer koken voor 3dagen, etc etc, maargoed dat kost geld, energie en vooral heeeeel veel disipline en motivatie! Haha maar als iemand vragen ofso heeft, ik weet wel wat van sporten af:)

Leuk topic!

Woman in control! Work that asss haha.

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeey Meiden

Deze topic ga ik ook zeker volgen, ook ik ben een sport fanaat en let altijd op mijn eten.

Dus dit is zeker een goeie topic.

Sinds ik op een gist n gluten vrij dieet ben ben ik 15 kilo afgevallen.

Gezond eten is het allerbelangrijkste merk ik nu.

zelf eet ik sochtends kwark met een paar flinke hele lijnzaad en wat druppeltjes lijnzaad olie

Ik eet eigenlijk nooit meer aardappelen rijst en pasta maar is soms erg zwaar

Ik eet dus s avonds veel groente en altijd kip eigenlijk.

Veel fruit overdag en salades.

Ik Sport zo 4 a 5 keer per week in de sportschool meestal steplessen of gewoon in de kracht zaal.

Mijn vriendin zweert bij de Kettlebel dat traint je hele lichaam.

Heb het voor mijn BV geprobeerd en je gebruikt idd je hele lichaam al denk je van niet.

Zodra ik me goed voel en mijn 6 weken PO is voorbij ga ik er zeker weer mee beginnen, en de warmte cabines half uurtje sporten verbrand je ook

veel centimeters.

Ik blijf deze topic zeker volgen.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt mega gaaf om eindelijk eens een klankbord te vinden!!! Ik ben dus zeker niet alleen :)

Op het bodybuilding forum alleen maar mannen die wel super goed eten (en er ook veel bij slikken btw) maar dat is zo gericht op cutten en bulken en spiermassa kweken dat ik daar niet op kan meeliften.

Vrouwen doen meestal wel één of ander dieet (waar ik dus zooooo tegen ben!!!) maar ik vind zelden vrouwen die gewoon hard sporten en zweren bij loads of chicken mega veel groente en magere kwark!!!

hahaha

Ik ben trouwens niet van de groenteshakes. Ik weet dat ze super zijn, maar ik wil gewoon kunnen eten!!

Kettlebell heb ik ook van gehoord, maar durf ik nog niet helemaal aan met mn boobs... (7 wkn po)

Kickboksen lijkt me ook wel gaaf hoor! Tis alleen dat ik echt aan de gewichten wil en dan is een sportschool toch de beste optie... De sportschool waar ik morgen heen ga, biedt veel afwisseling dus ik hoop dat ik daar een tijd mijn ei kwijt kan. Het is idd zo dat mijn sportkamertje nu gewoon te weinig variatie biedt en daardoor wat begint te vervelen...

Wat betreft dat lijnzaad? Wat zijn er veel meiden die dit gebruiken!!!! Maar wat is nu beter? Lijnzaad an sich of de lijnzaadolie?

x Vero

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

Hier nog een health freak en sporten, ja zeker!!! Leuk onderwerp naast de bv (3 juli Bruno consult :D )

Ik heb jaren lesgegeven op een sportschool, zo'n 15 uur per week. Ik gaf bodypump, bodystep, spinning, rpm, BBB's en gewoon freestyle steppen. In die tijd heb ik veel over voeding geleerd. Je moet goed eten om dat vol te kunnen houden. Ook heb ik helaas jaren anorexia gehad en heb ik me verdiept in slechte voeding (leer je ook een hoop van). Ik woog om een gegeven moment nog 46 kg bij een lengte van 1.80. Was geen fijne periode maar je leert er een hoop van. Na deze periode begon ik pas met lesgeven.

Ik ben al jaren er van overtuigd dat hoe minder bewerking voedsel heeft ondergaan (dus zo puur mogelijk, oers eigenlijk) hoe beter het voor je lichaam is. Ook ben ik helemaal in to the "powerfoods". Ik gebruik veel goji bessen, GEBROKEN lijnzaad (geen hele gebruiken), acaibessen maar ook chiaseeds. Dit alles gooi ik vaak door smoothies met lekker aardbeien, sinaasappels, soms een banaan, Verder eet ik nooit varkensvlees, puur omdat het zwaar verteerbaar vlees is en te vet van structuur (tenzij het salami op pizza is :106: ). Verder eet ik 's'avonds geen koolhydraten, tenzij ik ga trainen. Alleen wit vlees en zo'n 300/400 gram groente. Ik ben echt een groente freak.... Lijnzaad en chiaseeds kan je ook lekker door een maaltijdsalade gooien. Als je van de lijnzaad maar de gebroken gebruikt, hele kan het lichaam niet verteren. Verder bak ik altijd in kokosolie. Dit veranderd niet qua samenstelling zodra het heet wordt, olijfolie wel. Olijfolie is alleen gezond als je het niet verhit. Zodra je olijfolie verhit veranderd de samenstelling van goede vetten naar slechte vetten... Althans als je bepaalde studie mag geloven...

Maar ook ga ik me te buiten elke week wel een keer aan pizza of pannenkoeken. In het weekend elke dag heerlijk een wijntje met een chipie. Dit moet zeker kunnen anders kan je denk ik niet doordeweeks zo bezig zijn met alleen maar gezond eten. Je moet ook je geest wat gunnen ;)

Ik zelf heb alleen moeite met drinken. Ik hou meer van cola light, red bull light. Water vind ik niks.... Das wel lastig want ik weet dat dat veel beter is...

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Ik blijf hier ook rondhangen voor tips!

Liefs Margriet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de kettlebelt training moet je wel goed genezen zijn! ik heb vorige keer een week lang mega spierpijn gehad zelfs naar de wc gaan deed mega zeer en traplopen!

Ik ben maar 1.64 en weeg 69 kilo momenteel! ik wil heel graag afvallen, ga 3x in de week naar de sportschool en probeer koolhydraten te vermijden. eet sávonds voornameljk groente met vis of kip maar ik val bijna niks af. iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Veroo, leuk dat je dit topic gestart hebt :) Ik ben ook veel bezig met voeding en doe graag fitness.. 3 keer in de week krachttraining en doe m'n best om wat cardio erbij te doen, maar dat vind erg saai..

Ik zie er tegenop om straks 6 weken niks te kunnen doen, want wordt volgende week dinsdag geopereerd, 450 cc dual plane bij de Bergman kliniek.

Heeft iemand die al een bv heeft gehad misschien wat tips wat je kan doen om toch een beetje in beweging te blijven na de operatie? Ik heb zooo geen zin om op de bank te blijven zitten, en weet nog helemaal niet wat ik kan verwachten qua pijn en herstel.

Zou je mij ook het digitale boek willen sturen Veroo? Mijn email is dappertattoo@gmail.com.. Dankjewel alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames!

Ik ben ook altijd bezig net gezond eten en vaak te vinden in de sportschool!

Ik at vroeger alles wat los en vast zat maar sinds ik 2 jaar een relatie heb en samen woon met mijn vriend die 6 x per week traint en ook een food en sport freak is let ik heel goed op wat ik eet

Geen koolhydraten, heel veel eiwitten, en natuurlijk heel veel groenten,

Dag beginnen met eieren zonder eigeel een shake erbij, in de middag na me trainen me eiwitten pancakes, later een lekkere salade met kip en ook advocado voor de nodige gezonde vetten, in de avond heel veel groentes met kip of biefstuk, voor het slapen gaan nog even een shake.

Om het makkelijk te houden maak in 1 x in de 3 dagen alles klaar en doe ik dit een bakjes in de koelkast scheelt een hoop tijd, anders sta ik elke dag in de keuken en dat is niet me favoriete bezigheid haha

Ik bak me eten in de pan met pem spray, bevat 0,27 gram vet per spray. En met 1 spray heb je een maaltijd

2 x in de week train ik me benen en verder doe ik graag spinnen en kickfun

Ik zie het gelukkig niet aan als dieet maar een gewoonte, ik ga ook maar eens aan de lijnzaad ^.^

Echt een super topic dit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Margriet mijn voeding lijkt enorm op die van jou! Ik ben ook verslaafd aan cola light... Slecht he!!! Ik heb coca cola gemaild wanneer ze es met de stevia variant komen. Dat zou het slechte al stukken minder slecht maken :)

Ik ga straks effe snel de stad in tijdens mijn pauze. Even een nieuwe sportbroek halen want die van mij kan ik nergens vinden... (thuis sport ik in mn kloffie en pyjamabroeken, maar om daar nu mee naar de sportschool te gaan hihi) dan race ik meteen langs de tuinen voor de lijnzaad en lijnzaadolie.

Waar halen jullie die gojibessen?

Ik kook/ bak ook alles met Pam! Varkensvlees eet ik ook niet... (Heeeeel veel kip en soms rund of vis)

Mag je lijnzaad ook door de wok gooien? Als ik kip met allerlei groente maak bv mag ik dat dan gewoon erdoorheen kiepen?

En de olie mag die ook verhit worden? Of beter gebruiken in de dressing voor sla? (ik maak dressing trouwens met azijn/ mostert/ remia fritesaus light maar 15 cals per eetlepel!! beetje zout en peper)

Dat is mn dagelijkse lunch trouwens... Die dressing, 1 ui, halve komkommer, 250gr sperziebonen, gemengde sla, 1 tomaat, kipfilet

Alles in the mix en jammie!!!!!

Bij mij is het ook absoluut geen dieet maar a way of life. Ben trouwens van mening dat dieten niet werkt. Simpelweg omdat het iets tijdelijks is. je valt dan wel af, maar je komt het ALTIJD weer bij.

Tenzij je er a way of life van maakt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic dit, goed gedaan Verooo :)

Ik let ook erg op mijn voeding, heel weinig koolhydraten en suiker, vel groente etcetera. Als tussendoortje vaak een eiwitshake.

Pem spray??? Nooit van gehoord, maar ik ga er zeker naar kijken. Leuk deze tips!

Lijnzaad gebruik ik inderdaad ook :).

Ikbesef veel, op de hometrainer en ik tennis. Na de zomervakantie, als ik weer mag stoppen heb ik mijn vienin belooft om mee te gaan met bodypump. Daar zweert ze bij en ik hoor er zoveel over dat ik het nou ook maar eens moet proberen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lizzy, ik zag er ook heel erg tegenop hoor! Dacht ppfff 4 weken niet sporten (ieder advies is weer anders) hoe ga ik dat doen??

Maar ik KON niet eens sporten! Deed gewoon pijn. Je denkt dan wel 2 keer na...

Een rustperiode is ook niet slecht voor je lijf als je de sportsessies maar niet gaat inruilen voor vreetsessies ;)

Ik heb er vooral voor gezorgd dat ik niet stil ging zitten.

Gewoon elke avond na het eten wat in het huishouden gedaan. Licht werk!

Je voorkomt dat je op de bank gaat hangen en na een paar uur zin krijgt in iets te eten. Dat heb ik tenminste dus een bankhangavond zul je bij mij niet zien tenzij ik ziek ben. Dat doe ik pas vanaf een uur of 21:00. Snap niet dat mensen dat fijn vinden.. Een hele dag werken en dan van de eettafel verhuizen naar de bank om daar de hele avond voor dat scherm te hangen. Pfffff hoezo demotiverend...

PAM spray:

http://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/afslank-supplementen/pam/pam-spray-pam-cooking-spray-olive-oil/

Leuk alternatief voor de eiwitshake: eiwit pancakes!!!

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/eiwit-pannenkoeken/body-fit-sportsnutrition/perfect-protein-pancakes/

Ik ben er niet voor om heel veel fruit te eten gezien de suikers die er toch inzitten.

Eet wel bijna dagelijks 1 of 2 groene appels (granny smith) super goed voor je! Reinigen je lichaam :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow! wat eet ik ongezond vergeleken met jullie hahah!!

ik eet nog gewoon brood! Heerlijk kan niet zonder, maarrrrrr ben wel gehalveerd qua hoeveelheid. zo kon ik twee jaar geleden gerust 4 boterhammen eten tijdens de lunch, nu eet ik max 2 per dag. en dol ben ik op zuurdesembrood! daarvan hoef ik er maar 1 tijdens de lunch ipv 2:)

ik moet er wel bij vertellen, dat toen ik nog samenwoonde ik er een veel gezondere eetpatroon op nahield dat nu bij mijn ouders. echt van die bourgondiers die houden van een hapje en een drankje. de eerste twee weken thuiswonen was het ook niet echt verstandig om op de weegschaal te gaan staan. haha, nu gelukkig mijn oude ritme weer beetje kunnen herpakken. doordeweeks geen snacks, frisdrank en alcohol. in het weekend met mate. en nu ik niet mag sporten probeer ik met mijn voeding het een beetje te compenseren. gelukkig kookt mijn moeder 's avonds wel verantwoord dus dat scheelt weer;)

ik doe niet aan de manier van eten zoals jullie omschrijven: nauwlijks koolhydraten, alleen maar kip, avocado etc.. maar eet al de helft minder dan dat ik 2 jaar terug deed. en daar ben ik TROTS op.! mijn eigen eetgewoontes weer ontwikkelen komt wel als ik weer mijn eigen huisje heb. dan ligt mijn koelkast weer vol met groente en fruit en misschien ook wel met avocado en kip;) en zoals hierboven ook al wordt omschreven één eetgewoonte die ik sinds het lezen van het boek: eet jezelf mooi gelukkig en slank, heb overgehouden is voeding eten dat zo min mogelijk bewerkt is.

Veroo,, gojibessen kan je kopen bij De Tuinen maar ik koop het ook wel eens bij de turk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al es effe op de website zitten spieken :)

Alleen die lijnzaadolie in vorm van pillen? Dat lijkt me dan weer minder. Hoezo bewerkt haha.

Als het niet hoeft dan liever niet! Ik ga wel voor het hele lijnzaad. Dat is blijkbaar stukken beter.

Ik heb zo'n fijne jamie oliver blender die ik dus NOOIT gebruik! Slecht he...

Miss toch maar es wat fruit en groenteshakes gaan maken? Ga er iig het lijnzaad inkieperen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het al gemeld is maar lijnzaad (gebroken) kan je ook bij de supermarkt kopen bij de Zonnatura producten. Ik heb het net ook weer in mijn yoghurt gegooid, lekker hoor. Ook koop ik vaak van Zonnatura de zonnebloempitten in een zakje, ook gezond en ik vind het erg lekker.

1233 het viel mij ook op dat veel mensen de koolhydraten minderen. Ik doe het ook maar in mijn omgeving ben ik echt één van de weinigen. En ik ook heus wel eens brood hoor gewoon brood maar ook Desem brood.

Verooo, GEBRUIKEN die blender. heerlijk ding is dat! Gooi er van alles wat je lekker vindt en ik weet zeker dat je er vaker gebruik van gaat maken. Ik doe het ook met periodes hoor en dan maak ik het voor twee dagen. Scheelt weer schoonmaken:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal verslaafd aan chiazaad, lijnzaad, pompoempitten, hennepzaad en gotchibessen! Dat alles in biogarde en je hebt een heerlijk vitamines, eiwit etc. rijk ontbijt!

Hieronder nog een linkje voor (prijzige) koffie. 1 kopje per dag en je hebt geen trek meer! Vooral handig als je boodschappen moet doen, want dat gaat bij mij altijd verkeerd als ik trek heb! Dan koop ik slechte dingen. Het is een natuurlijk product, hoe het precies werkt staat op die site.

http://www.drsenseafslankkoffie.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben in 4 maanden 12 kg afgevallen door 4x per week te crosstrainen halfuur

en op mn voeding te letten

6x per dag te eten

ontijt:Brinta met wat zoetstof

10.00 2 rijstewafels

12.00 eiwit shake of maaltijdreep 12 uurtje van weightcare

15.00 2 rijstewafels en handje nootjes

18.00 mn gewone avond eten

21.00 schaaltje magere yoghurt met wat zoetsof

helaas mag ik nu ff niet sporten maar wel op mn voeding letten ben gelukkig niks aangekomen blijf stabiel

als ik straks weer mag sporten dan wil ik gaan trainen voor een klein buikspiertje dr bij

t gaat lastig worden na 5 zwangerschappen maar gaat het proberen

weeg nu 56kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.