Ga naar inhoud

Food and Sports


Verooo

Aanbevolen berichten

Super topic Verooo!!!!

Rowiej

ik snap helemaal wat je bedoeld! Ik ben op enkele maanden 6kg kwijt maar moet nu nog 5 kg kwijt tegen ik ga trouwen (volgend jaar juni)

Ik wil ook graag een BV einde van het jaar... We zitten dus bijna in hetzelfde schuitje :6:

Ik ben die 6 kg kwijt met behulp van een goeie diëtiste. Ik eet 2 broodmaaltijden per dag (2x2 boterhammen) met mager beleg (geen vette kaas, geen vette boter, ...)

Binnen het uur dat ik opsta heb ik wat achter de kiezen, hetzij mijn 2 boterhammetjes hetzij een tussendoortje.

Om de 3 uur moet ik een tussendoortje eten (van maximaal 100kcal).

Ik bak ook helemaal niet met olie of boter voor het middagmaal maar met een 'spriet' van 20kcal per spriet.. snap je? :118:

Als je je bedenkt dat boter om te bakken en braden 105kcal/koffielepeltje is...

Verder probeer ik vaak te gaan fitnessen. Hoewel ik de voorbije 3 weken niet geweest ben (owv een 500kg groot paard dat op mijn voet is gaan staan toen ik eraf viel :wacko: )...

én paardrijden doe ik minstens 2 tot 3 x in de week.

Zijn er trouwens nog meiden die paardrijden hier op het forum???

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 162
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Sandyke,

Wat leuk jij ook volgend jaar trouwen en einde van het jaar bv. Wanneer ga jij? Ik ga 2 december bij van straten.

Mijn eet patroon is nu als volgt: sochtend wissel ik af met yoghurt met lijnzaad en 3 kracker met wat lichts erop , tussen door meestal iets van fruit en smiddags of 2 boterhammen of yoghurt met lijnzaad en muesli maar dat ligt er dus aan wat ik in de ochtend eet, dan tussen door zoon rijstewafel van snackerjacks ofzo en savonds een gewone maaltijd.

Daarbij sport ik dus 3 keer in de week 2 x fitness krachttraining en cardio en 1 x bodypump.

Het gaat niet heel snel maar hoop dat ikeinde van het jaar genoeg ben afgevallen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd.. haha best wel. Heb nog steeds een gevoelige voet :118:

Ik ga eerst nog maar eens op consult hihi.. volgende week ga ik bij de Welnesskliniek in Genk en dan de 17e bij Dr Demeyere (owv de goeie ervaringen hier op het forum!)

Ik ga proberen rond begin oktober de BV te plannen (mijn ouders gaan op reis voor 4 weken eind oktober en m'n moeder wil er toch graag zijn voor het huishouden enz wat over te nemen de eerste 2 weken). Verder kan ik nu geen verlof meer nemen tot september anders had ik het al eerder willen plannen hoor!!! :blush:

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt Veroo, ben te licht. Tja, is overblijfsel van eetstoornis, laat ik het daar maar op houden....komt nooit helemaal goed he....

xx

Sorry, heb niks gezegd... Hoop dat het goed met je gaat en dat je nu voor een voor jou iig goed gewicht zit en goed in je vel zit.

Weekend was erg druk, maar heeeeeel gezellig. Vrijdag is mijn chilldag alleen niet echt gechillt haha. Sporten ging niet door de mega spierpijn van de eerste les bodypump de dag ervoor. Lungen deed ik dus nooooooit en mijn bovenbenen hebben me dat een paar dagen heel goed laten weten. (verweten ;) )

Zaterdag hele huis gepoetst en 30 min HIIT training gedaan thuis op de crosstrainer. (gewichten laten liggen door die f*cking spierpijn)

Zondagochtend weer een uur bodypump gedaan en rest vd dag op pad geweest met broers en schoonzussen.

's avonds bij ouders gegeten. Werd friet gehaald Tjahhh dat EET ik dus niet.... Maar kreeg natuurlijk weer commentaar...

Heb sla met tomaat en stukjes kip gehad en onder het dwingend oog van mijn vader ook een handje friet. Was wel lekker hoor :P

Weeg nu 59,5 bij 1,73 Hij vind me te mager... Eigenlijk gewoon omdat ik alleen heel gezond eet. Ik vind dat dit mijn keuze is en niet die van een ander. Iedereen is altijd bang dat je doorslaat lijkt het wel? Ik vind gezond leven gewoon leuk, lekker en een uitdaging. Het is niet zo dat ik mijn spiegelbeeld niet leuk vind en 10 kilo wil afvallen.

Ik eet trouwens wel vaak dezelfde dingen. Nu is dat wel een combi van heel veel gezonde dingen, maar hebben jullie dat nu ook?

Meestal zijn het fases waarin ik dus een paar weken hetzelfde ontbijt/ tussendoortje of avondmaal neem?

Nu is dat met name:

rond 7:30: 4 vitalu met 3 warme gesneden tomaten en een paar plakjes kipfilet (lijkt op formaat grillworst, maar is dus kip) met remia light fritesaus of curry

rond 10:00 / 10:30 2 proteine pannekoeken/ of magere yoghurt met zoetstof of optimel magere kwark vanille met perzik

rond 12:30/ 13:00 salade (uit/ komkommer/ tomaat/ gemengde sla/ stukjes kipfilet en sperziebonen )

rond 15:30 magere yoghurt of kwark (zie 10 uur ligt eraan wat ik dan heb gehad nu de andere maar geen pancakes :) )

18:00/ 18:30 avondeten: berg sla warme tomaat (jammie!!!) 2 eieren zonder dooier met remia light mayo. Mijn vriend eet wat anders en daar pik ik meestal een paar hapjes van als het niet te vet is en de groente die hij laat liggen eet ik ook nog op. 1 multivitamine

Dan sporten 1,5 uur

21:00/21:30 magere yoghurt of magere kwark

Ik drink liters thee en cola light (slecht he :P)

Varianten op het avondeten zijn met name woktoestanden. Kip met allerlei groente of mager rundergehakt met groente. Soms met een volkoren wrap, maar meestal gewoon met een lading sla. Of groente met een stukje kipfilet/pangasiusfilet of zalm.

Maar nu zit ik dus al een week of 2 op die eieren omdat het zo mega lekker is!!! Mijn vriend werkt de laatste tijd ook vaker over en dan moet ik voor mezelf koken en dan is zo'n ei zo snel gefikst..

Commentaar is uiteraard welkom :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hola!!

Poehpoeh wat een week!

ma/di/vr thuis getraind. do lowen @ the gym en zondagochtend bodypump@ the gym.

Gisteren en eergisteren bbq. and guess what? Vanavond nog een keer :98:

Voor mij is het nu wel klaar rest vd week wordt het weer normaal eten!

(Al is het met bbq natuurlijk ook goed te doen om van het brood af te blijven en vooral kip en groente te nemen)

Meisje @ the gym had mega vet truitje aan. Toen ik vroeg waar ze em gekocht had was het ow jeh in US maar ja ik weet niet meer waar :S

Kwam iig over alsof ze het niet wou zeggen.

Maja Google is your friend en tadaaaa.

https://www.thehunt.com/finds/E5bVhd-online-shop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oow Veroo ik ben jaloers. Lekker sporten! Ik ben net 6 dagen po en nu de pijn veel minder is wordt het nog erger om de hele dag zo min mogelijk te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die voedingtips ben ik wel blij mee! ik kan helaas niet zo heel vaak naar de sportschool als ik zou willen ivm de kinderen en mijn man die vaak overwerkt. Probeer 2/3x per week echt wel te gaan maar heb nu voor thuis een spinningfiets, ga vanavond voor het eerst hardlopen met een conditie van 0,0 dus dat word wat!! en ik heb insanity gedownload maar dat ziet er wel heeeel heftig uit!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua voeding eet ik bijna hetzelfde als Verooo (behalve op de pannekoeken na)... Weet je wat ook leuk is, het kookboek Plenty (is titel) van Ottolenghi (kok). Is een kookboek alleen op basis van groente en granen. Ik ben zelf niet een giga vlees- of viseter maar wel groentes....

ik vind het altijd wel lastig om van het brood bij bbq af te blijven (love carbs ;)

Ik sport zo'n 3 keer per week en loop 1,5 uur elke dag met mijn honden.. Maar zou nog wel graag 3/4 kilo kwijt willen maar merk gewoon dat ik dan veel moet laten. Ik weeg nu 67 kilo bij een lengte van 1.80 m en merk dat dit gewoon mijn setpoint (gewicht bij normale beweging met een gezond eetpatroon) is...

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad, heb ik ook gezien! Lijkt me wel heel zwaar hoor.... maar zijn bloedwaardes waren heel sterk verbeterd dat was wel heel interessant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, was idd een docu over!! Ik heb em dus gemist, maar mijn directeur kwam ermee!!

Ik zat weer es te eten... Komt ie langs. Jij bent ook de hele dag door maar aant eten he! hihi, euhh jah..

Hij; 'Ja, ik doe dat ook. Dat houdt de verbranding hoog, daarom heb ik ook zo'n goddelijk lijf.'

Whahaha. Uhmm tis wel ook zo btw!!! Hij vond het erg interessant dus toen ben ik gaan googlelen. Denk dat ik de link naar de britse docu vanavond tijdens het crosstraineren eens ga kijken.

Erg motiverend ;)

Mij lijkt het net niet zo gezond? Maar zo zie je maar... Lijtk me alleen niet echt te werken als je je vervolgens op de eetdagen helemaal vol gaat zitten proppen met mcdonalds.

Andere docu's als food matters en Hungry for change (volgens mij beiden via youtube te bekijken, maar ik heb ze via torrentz eraf gehaald) gaan meer over gezonde voeding en wat dat voor je lijf en gezondheid betekent.

Heel interessant!

Daarnaast stond laatst in de Grazia een heel artikel over het boek wheat belly. Komt binnenkort uit in het nederlands als Broodbuik.

http://www.bol.com/nl/p/wheat-belly/1001004011331639/?Referrer=ADVNLGOT0020111001004011331639

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jo dames!

Is er iemand die ervaribg heeft met suikervrij/arm eten? Ik wil namelijk weer een stap verder gaan in het bewust worden van wat je eet,na het boek 'eet jezelfmooi slank en gelukkig' ben ik me erg bewust geworden van wat ik naar binnen stop. Met name hoe dicht het product bij de natuur staat. Nu eet ik nog steeds met liefde chocola, chips e.d. maar ik ben me er dan wel bewust van dat ik iets naar binnen zit te werken wat nou niet bepaald gezond is. en ik ben er qua eetpatroon/gewoonte ook zeker op vooruit gegaan.

Nu wordt het alleen tijd voor de volgende stap: suikerarm eten. Ik moet namelijk echt ff afkicken

Er zijn op internet alleen boeken te vinden met suikerarme recepten en meer a la sonja bakker. en dat wil ik niet. wil geen dieet volgen, maar wat leren over de voeding en suikers. Zodat ik me bewust ben van wat ik eet.

Is er iemand die tips heeft wat betreft sites/boeken zodat ik kennis opkan doen en me bewust wordt van wat ik eet. dus de kennis toepas in mijn leven.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gohh... Suikervrij...

Tjahh das een goeie. Ik gebruik zoetjes in de thee en zoetstof in mn dressing et c'est tout.

Waar kun je info krijgen... Ik denk dat de meeste dieten anti suiker zijn toch?

De dingen die ik gelezen / bekeken heb gaan meer idd over groente / fruit en dat soort zaken. Dus idd de natuur. Wat een hele goede docu is, is hungry for change.

Dat gaat over hoe de voedingsindustrie nu zo inspeelt op die sugarrushes en hoe suiker en vet je verslaafd maakt en alleen maar laat vragen voor meer.

Volgens mij kun je deze gewoon via youtube kijken.

http://www.hungryforchange.tv/

Ik vond em erg interessant. Vooral hoe ze ook duidelijk maken dat de hele afslankindustrie uiteindelijk helemaal niet wilt dat jij afvalt. Als dat nl gebeurd, verkopen ze vervolgens niks meer aan je!

Ik ben trouwens wel overgestapt op Stevia qua zoetjes en zoetstof. Blij dat er een vervanger is voor suiker en aspartaam. De enige zonde die ik dagelijks bega is de cola light. Ik weet dat er een stevia variant in ontwikkeling is. Nu volgens mij in Brazilie al verkrijgbaar als coca cola life.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verooo thnx voor die tip van de docu!!

en dat boek inderdaad ook gezien, maar dat is echt een way of life en een dieet. Ik ben meer op zoek naar een boek met kennis en dat ik daarvan uit mijn leven kan aanpassen met behulp van de kennis.

helemaal zonder suiker kan, maar is niet voor mij weg gelegd. niet dat ik geen moeite voor wil doen. maar ik wil gewoon normaal leren eten. brood is normaal (met mate) maar snoepgoed niet. en dan zijn er nog veel middelen die minder gezond blijken te zijn dan we denken. (alleen weet ik nog onvoldoende welke middelen dat zijn).

snap je wat ik bedoel? ik wil meer terug naar hoe eten is bedoeld. en niet suiker/koolhydraten/vet helemaal weg laten, zoals in de meeste dieeten het geval is.

ik ga morgen ochtend is die docu bekijken en laat hier wel ff weten hoe nuttig het is geweest :6:

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat het is he... Ik pak van alles wat. Dus elke dieet heeft punten waarvan je denkt ja, oke daar kan ik wat mee en dat past bij me en heeft net zo goed zaken waarvan je denkt ja daaagggg.

Mijn collega heeft bv een appeldag. Eet ze alleen maar appels. Jeh gatver ik vind een appel best lekker hoor, maar na 8 stuks vergaat me de zin wel.

Ik heb een boek burn the fat, feed the muscle. (digitaal dus kan je doorsturen)

Dat leert je hoe je naar bepaalde producten moet kijken en hoe je kunt bepalen of iets gezond is ja of nee.

In de zin van welke kleur heeft het, groeit het aan een boom, struik, plant enz.

Hoeveel processen heeft het doorgemaakt om te worden wat het nu is. Wat is houdbaarheid enz enz enz. Wat doet het vervolgens met je lijf en hoe werkt je lijf nu eigenlijk?

Brood zeg jij is goed. Toch is dat niet helemaal waar...

Check de docu wheat belly :)

Wij eten heel veel brood, omdat dit normaal is in onze cultuur. Echter zijn wij als Nederlanders maar vrij alleen als het gaat om de hoeveelheid brood dat wij eten.

Als je kijkt naar andere culturen kom je veel meer zuivel met vruchten, zaden en noten tegen. Voedsel dat veel meer geschikt is voor onze spijsvertering.

De truc is eigenlijk te vinden wat je lekker vindt in combinatie met wat goed voor je is. Houd er een junkdag of avond (voor die chips die je toch zo lekker vind of dat stuk chocolad wat je jezelf toch ook wel gunt) op na en het is allemaal prima vol te houden. Ik ben niet op dieet en ik doe niet aan de lijn. Ik eet wel heel gezond, maar ik zou mijn volkoren cracker met warme tomaat als ontbijt van zn leven niet inruilen voor de alom bekende boterham met kaas :)

Dus jezelf niet straffen en regels opleggen, maar zoeken naar de voedingswaren die een traktatie voor je zijn en nog lekker ook! Enne ja dat kan echt! haha

(Ik ben ook van het zoet hoor! Maar als je al eens switched naar Stevia en zoetigheden in de vorm van fruit kom je al een heel eind)

Link naar reactie
Delen op andere sites

He leuk topic!

alleen klopt het bij mij helemaal,

ik ben gek op junkfood!

Big tasty vliegen erin en de chocolade gaat ook goed.

Maar ik ben wel verslaafd aan bewegen en sporten!

elke dag de crosstrainer

2x per week cardiotraining.

als ik niet kan sporten ga ik lopends naar de stad voor toch wat beweging.

Ik zie ook een berg op tegen de borstoperatie,

dan mag ik 6 week niet sporten!

das is voor mij een regelrechte ramp.

Heb nu net mijn spiermassa onwijs staan trainen na de laatste zwangerschap...

Hoe ging het bij jullie,

meteen de spieren ingekakt na 6 week?

En de dames met dual plane, ging jullie meteen na 6 week weer vol aan de bak?

of mag dat nog niet? zonee wanneer wel weer?

Zo zijn nog wel wat vraagjes?:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

yo veroo!

die docu is echt geweldig en verhelderend!

wat je beschrijft over dat boek is nou precies wat ik bedoel. Weten wat je eet!! niet dat het alleen fruit is dat gezond zou moeten zijn, maar welke processen heeft het door gemaakt.

die docu van weat belly ga ik ook even checken.

jij omschrijft precies duidelijk wat mijn doel is. ontdekken wat lekker en gezond is en wat bij me past. bewust eten, zonder een dieet te volgen. dus eigenlijk zelf een gezonde eetgewoonte/way of life ontwikkelen/creeeren.

zou je het boek mij kunnen sturen? stuur ik je wel ff een pb met mijn e-mail.

Moeder, nou volgens mij kan ik als ik 6weken po ben (nu 3 weken) zo goed als overnieuw beginnen haha. ik ben van plan om rustig aan te beginnen. eerst mijn onderlijf en mijn buik/rug trainen en daarna pas de oefeningen waar ik mijn armen bij gebruik.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.