Ga naar inhoud

l233 : 21 juni 2013 : Dr. de Blecourt : Vlietlandziekenhuis


Aanbevolen berichten

  • Reacties 178
  • Created
  • Laatste Reactie

Vandaag bij anesthesist geweest.

Natuurlijk was ik de vragenlijst vergeten mee te nemen. Die heb ik enkele weken geleden na het maken van de afspraak toegestuurd gekregen met het verzoek in te vullen en mee te nemen tijdens de afspraak. Ik even in de stress of het echt alleen maar het vragenlijstje was of dat ik nog iets anders mee had moeten nemen? gelukkig ging het alleen om de vragenlijst, waar ze daar nog een hele stapel van hadden liggen dus geen enkel probleem.

lijstje ingevuld en hop ik mocht mee met verpleegkundige. mijn bloeddruk gemeten even op de weegschaal gestaan en klaar is kees.

vervolgens naar de anesthesist, was wel een beetje een vreemde vent maar dat zie je wel vaker in dat beroep..

hartje deed het prima, longen waren goed prima!

nu had ik nog even een vraag aan hem over het gebruik van alcohol voor de operatie. Ik hoor in een van de dagen voor de operatie of ik ben afgestudeerd ja/nee wat waarschijnlijk wel even gevierd gaat worden met een lekker etentje waar een lekker wijntje altijd goed bij smaakt, maar moet dan wel ff zeker weten dat ik dan ook wel een wijntje kan drinken. mag van hem de avond ervoor gewoon nog...

hmmm ik hou het toch voor de zekerheid bij dat ik zeker 24u voor de operatie geen wijntje meer drink. welke adviezen hebben jullie gekregen over het wel/niet drinken van alcohol voor/rondom de operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je zeker gaan vieren! :D :D

Ik kan me geen specifieke adviezen meer herinneren, maar lijkt me beter dat je minstens 24u van te voren inderdaad niets meer drinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen specifieke adviezen omtrent alcohol gehad, behalve dat je erna even een week of zo voorzichtig moet zijn ermee....

Zelf heb ik wel ook een paar dagen van te voren niet gedronken, zover ik me kan herinneren.... (zou het wel verstandig van mezelf vinden... want weet zeker dat ik het gedacht heb.. maar ik ga er niet mijn topic voor doorspitten haha)

24 uur ervoor en een week erna even rustig aan, met de kans op nabloedingen :)

Daarna mag je weer :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

OMG!!!! ik ben morgen al aan de beurt! :107: moet me om 07.15 melden in het ziekenhuis:O

Denk er wel de hele dag door aan, maar besef nog niet echt dat dit mijn laatste tietloze dag is:P of beter gezegd, ik kan me er geen voorstelling bij maken dat ik morgen borsten heb. Het voelt net alsof het niet over mezelf gaat maar over iemand anders:p Heel fijn voor mezelf dat ik niet zo loop te stressen, iets waar ik normaal gesproken heel erg goed in ben:P enige waar ik bang voor ben is dat ik me kapot schrik als ik morgen mijn borsten zie en denk: wat heb ik gedaan? wat zijn ze groot/klein :o maar goed de tijd zal het leren:P ben ook zo benieuwd naar hoe het voelt. doet het pijn? hoe voelt het om borsten te hebben? hoe zwaar is het? hoe hard/zacht zijn ze?

ik kan me nu al verheugen op het shoppen van bikini's, mooie jurkjes en topjes en mijn eerste keer in bikini paraderen over het strand! maar kan me ook weer verheugen om weer te mogen sporten straks! ik mag naar drie weken op een rustig tempo fietsen, dus ik denk dat ik vanaf dan iedere dag ff een groot rondje ga fietsen om beetje in shape te blijven :3:

moet ik voor morgen nog aan iets anders denken om mee te nemen dan slippers, sportbh, badjas (moet volgens ziekenhuis) en makkelijke kleding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

lippenbalsem en een flesje water.

Als je een eindje onderweg naar huis bent, dan ook paracetamol 1000mg (of 2 van 500 ;) )

Morgen is het zover!! jeeeeeeeeeeej, je krijgt tieten!!!!!!!!! :D

En hoe het voelt, zul je morgen weten haha.

In het begin zijn ze hard hoor, maar na een weekje of 4 begint dat toch al serieus te veranderen :)

Heel veel succes morgen!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo! Operatie is geslaagd!!

Pff nogmaals wat is die pc een ongelovelijk fijne vent! Super relaxed en ontspannen waardoor ii ook ontspande. Was om07.15 op de afdeling en had echt een super lieve verpleegkundige. Zij stelde wat vragen en gaf me oxazepam(rustgevend) en paracetamol. Kreeg ook nog fraxi(tegen bloedstolling) halfuur later kreeg ik op de anesthesie antibiotica toegediend en werd ik voorbereid. Pc kwam me nog ff aftekenen en bereide me voor op de drukkende pijn op de borst die ik zal gaan ervaren als ik wakker werd Om 8u lag ik op de operatietafel. Even vriendelijk toegesproken door pc en anesthesioloog. Kreeg toen pijnstilling ingespoten, zoals vpk al had gezegt kan je daar dizzy van worden. zag het idd wel evwn tollen boven me. Daarna volgde slaapmed. Ik sliep binnen 2tellen. Heerlijk. Vervolgenws hoorde ik goede morgen, even uw temperatuur op meten. Ik keek direct onder de dekens maar zag niets van de slaap. Aaaaargh dacht ik ze hebben toch wel iets erin gedaan? Haha maar aan de pijn.te voelen wel:p nog ff mijn borsten gevoeld en jahoor ik had ze!! vervolgens keek ik hoelaat het was 09.15. Pfoe dat hebben ze snel gedaan. Direct gecheckt of ik geen drains heb, gelukkig niet. Vieuw! Om 10u.ofzo was ik weer terug op de afdeling, bh aan even gekeken en wauw ze zijn gevuld!! 220cc is erin gegaan.iets minder dan gehoopt. Maar toen mijn moeder en zus er waren bh weer ff uit en foto gemaakt!! Prachtig en precies goed. Veel groter had ook niet gehoeven.

Met de pijn gaat het wel. Beetje druk op mijn borstbeen en bij de wond en zijkant van mijn borst. Beetje stekende pijn maar nu wel te doen.

Kreeg glaasje water en daarna kracker met kaas en kopje thee. was wel moe zeg pff. Wilde slaoen maar wilde ff wachten tot blecourt langs was geweest

Die kwam gelukkig al snel. Hij was denk ik.klaar met opereren gezien hij zijn eigenkleding over zijn arm droeg:p hij vroeg ff hoe het ging en drong er nog ff op aan dat ik echt in mijn bed moet liggen thuis. En toen ging hij weer. Ff tukkie gedaan, moeder en zus gingen ff broodje eten. Na uurtje wilde ik weg.. pfff had het warm, moest plassen. Dus maar ff op de bel gedrukt voor verpleegkundige. Die sloot infuus af, ff broek aan en gaan. Tegenover me lag ook een vrouw voor bv, die was beetje verbaasd dat ik al kon lopen, zij kon nig niet eens zitten van de pijn.. daarna me verder aangekleed, infuusje ging eruit, afspraken kaart mee en hophop naar huis.. ben nu bijna thuis en duik zo maar ff lekker mijn bed in. Omdat blecourt dat zo graag wil:p;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.