Ga naar inhoud

l233 : 21 juni 2013 : Dr. de Blecourt : Vlietlandziekenhuis


Aanbevolen berichten

  • Reacties 178
  • Created
  • Laatste Reactie

oh god! ik kan niet wachten!!! nog 5 weken;)

en heb ook heel veel zin in de controle! benieuwd hoe hij vind dat het er tot nu toe uit ziet en hoe het herstel gaat.:) heb 's avonds steeds stekende/zeurende pijn in mijn rechter boob. naast mijn litteken aan de buitenkant.. irritanttttt! heb alleen voor 's nachts nog paracetamol anders kan ik echt niet slapen:P

hoe is het met jou pijntjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pijntjes vallen wel mee zo van die scherpe steekjes heb ik vooral links aan m'n litteken ;)

Pijnstilling nam ik al vanaf 2d niet meer...

Slapen gaat de ene dag beter dan de andere. Gisteren was ik pas wakker om half 11 :P dat was echt slaap inhalen !

Ik kan op men zij liggen maar da geeft me geen goed gevoel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je al zo snel zonder pijnstilling kon! Bij mij is echt alleen savonda nog. misschiendat ik teveel doe, wt ik me niet kan voorstellen. ik douche en kleed me aan en zorg dat ik eet en drink. koken wordt gedaan:p en echt dingen tillen ofzo nee. Komt vast doordat ik savonds moe ben ofzo:p op mijn zij liggen voelt voor mij ook niet lekker.. alleen als ik sochtends vroeg wakker wordt (ben niet echt een uitslaper) dan ga ik beetje half op mijn zij liggen. Dat gaat net. Kan me niet voorstellen dat ik vanaf volgende week al op mijn buik mag slapen... dat kan toch helemaal niet:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nee op men buik slapen doe ik toch pas als ze echt eigen aanvoelen hoor....

Ge moogt van die dokters heel snel vanalles doen maar kunnen is wat anders ;) we moeten luisteren naar ons eigen lichaam... Das echt belangrijk.

Ik ben vooral bang voor kapsel en voor ontstekingen op men wonden... Dat vliegt regelmatig door men hoofd...

Daarom dat ik me ook rustig hou zodat ik mezelf niets kan verwijten.. Ik douche ik eet ik drink ga naar toilet en heel veel meer doe ik eigenlijk niet hoor.. Morgen wat in het huishouden doen maar licht werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee idd. vanacht voelde op mijn rug slapen voor het eerst prettig. niet meer zo die druk aan de zijkant an mijn borst.

en inderdaad die angst voor complicaties herken ik zo erg!ik doe ook echt zo min mogelijk! in iedergeval alles binnen de pijngrenzen!

ik heb er vanmorgen een ontdekt. hopelijk eenkleintje... ik keek naar mijn wond en zag wat pus. aan de kant waar mijn borst al een tijdje wat meer zeer doet dan de rest. tape iets eraf gehaald en inderdaad echt pus. ff contact gehad met Vlietlandziekenhuis om te checken of ik de tape eraf mag halen en de wond kan uitspoelen en dat was geen punt.

wonden zien er verder echt keurig uit! niet dik, niet rood echt netjes. en waar pus uitkomt is een klein gaatje waar de wond iets wijkt. dit ff uitgespoeld. ik voel me verder goed, niet koortsig ofzo. hebben alleen geen thermometer dus die ik ga ik zo ff halen in de stad. en ff pleisters halen. ons EHBO pakketje thuis is zo goed als leeg! haha

ben nu alleen heel erg zenuwachtig. bang dat er iets mis is. naja meer dan in de gaten houden kan ik niet doen en het wondje ziet verder ook rustig. en als ik druk komt er niet meer pus uit dus dat is wel een goed teken denk ik zo. en als ik twijfel bel ik weer naar het ziekenhuis:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow meid ... Goed in de gaten houden is wrs niets maar alles lijkt ons zo erg voor de moment he.. Komt wel goed ! En idd bij twijfel bellen :)

Heb links ook last maar heb geen pleisters meer en daarom wil er er ni afhalen om te kijken wat er onder zit... Voel steken en beetje branden... ? Verder niets specials.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoop het ook! ben heel benieuwd wat de pc ervan gaat zeggen en of hij er nog iets speciaals mee wilt..

misschien dat ik morgen voor zekerheid nog ff naar de afdeling/poli bel. zolang het niet erger wordt maak ik me maar niet zo'n zorgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er nog hetzelfde uit als gister. er komt geen pus meer uit, wel ietsiepietsie wondvocht.

Moet morgen ochtend op controle! Kan echt niet wachten! Wil echt weten wat hij er van vind en of het wondje verder geen probleem is en wat ik er mee moet.

Wat leuker nieuws: gister mijn eerste bh gekocht! Ik weet dat je beter nog even kan wachten enzo:p maar deze was zo leuk en maar 15eur:D zie gallerij voor het resultaat! Ik ben happy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo net terug van controle. had er heel wat van verwacht...

verpleegkundige riep me en nam me mee naar kamertje. daar mocht ik mijn bovenlichaam ontbloten en op de behandeltafel gaan zitten. naja zo gezegd zo gedaan. paar miuten later kwam de Blecourt. vroeg die heb je geen sport bh aan!? :o uh ja wel, maar ik moest toch alles uit doen? ... voelde me beetje gênant:S haha

maar goed ik was toen al helemaal van de leg. hij vroeg nog of ik klachten had en hoe het met de pijn is gegaan. naja ff verteld dat pijn me mee is gevallen alleen met liggen nog, maar dat ik wel wat pus uit wondje had. naja hij gekeken beetje knijpen duwen op de littekens maar natuurlijk wam er niets uit. hij dacht dat het gewoon kwam van het draadje. ik vertellen dat er ook maar 1x pus uit kwam, namelijk toen ik de tape eraf haalde en verder niet. ik vertelde hem maar wel dat er nog wel iedere dag ietsiepietsie wondvocht uit komt. en BINGO ik heb een antibiotica!

verder vroeg hij neits, zei niet echt wat en ik had een hele waslijst aan vragen maar die ik gewoon ff kwijt was en ook niet echt meer durfde te vragen.. (wordt op een of andere manier als ik zelf ' patient' ben zo onzeker van bezoekjes aan artsen...) maar goed nog wel ff gevraagd over de CC's of dit nou maximale was. en dat was idd zo, meer kon er echt niet in.

mijn paspoortje mee gekregen.

dinsdag moet ik weer op controle, de vragen die ik nog heb maar neit heel belangrijk zijn kan ik dan nog stellen. ga ik daarna lekekr naar de primark om bikini's en bh's te shoppen:D

ik mag van de pc rustig aan gaan werken, voorzichtig zijn met het wassen, tillen en heffen van mensen. dat mag ik met mijn gezonde verstand maar niet de hele dag. Direct maar ff mijn baas gebeld. die was erg blij dit te horen. wel ff verteld van het wondje dat nog niet helemaal dicht is en dat ik daardoor wel voorzichtig wil doen en die gedachte deelde ze gelukkig. begin nu rustig aan met administratief werk. (er wrodt veel veranderd bij ons waardoor er heel veel gegevens nog ingevoerd meoten worden). en dan doe ik dat volgende week ook en help ik af en toe een collega bij de zorg om te kijken hoe het me afgaat. nou super chill dus:)

ik gaat mijn eerste antibiotica maar is ff innemen!! yottum!!! :tatice_04:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol .. Draag je geen sport bh meer :) ! Lag daar ff plat !

Maar goed een beetje een verwarde man neen ?

Goed dat je antibiotica hebt gekregen! Beter te vroeg dan te laat hoor...

Hopelijk heb je de kans voor dinsdag je vragen te stellen ! Zeker doen hoor meid !

Verder ben ik blij dat toch alles goed gaat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha MissesD het was echt wat. :121: maar goed het belangrijkste is dat ik de Antibiotica heb:P en las van een ander op het forum ook dat hij tegen haar beetje kort door de bocht was.

hij zal vast zijn dag niet hebben gehad

@ BB, ik hoop inderdaad dat het nu snel beter gaat! er komt gelukkig geen pus meer uit, maar het is wel nog steeds erg gevoelig zowel bij de wond als iets meer naar de buitenkant. naja hopelijk dat de AB gauw wat doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dames!

ik heb de afgelopen 2 weken plat op mijn rug geslapen en mag vanaf nu dan op mijn buik slapen.. nou is dat iets wat ik echt nog niet durf. heb wel geprobeerd op mijn zij te slapen omdat ik dat zo erg mis!! maar ook dat voelt nog beetje vreemd. het doet geen pijn maar het is niet prettig. ik heb dan het zelfde gevoel wat ik eerst had als ik op mijn rug lig en de protheses aan de zijkant drukken. dat je de wond weer ff voelt zeg maar. ik lig nu af en toe voor 5 minuten ff op mijn zij om even in een andere houding te kunnen liggen.

is dit normaal en zijn er meer meiden die hier last van hebben?

wondje gaat goed! het is mooi schoon, nog wel iets open. heb er paar dagen vette gaas op gehad maar vandaag weer droog gelaten en kijken hoe het gaat helen. aan de andere kant zit ook een hoekje waar draadje uit komt te irriteren. het is wel dicht maar ziet wat rood en is gevoelig. heb daar nu ook is ff gaasje opgedaan om te kijken of er vuiligheid uit komt.. maak me er verder geen zorgen om, het draadje is waarschijnlijk de enige boosdoener.

x.i233

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid

Ik slaap ook al 2w 2 D op men rug op men zij wil ik ook zo graag eens maar hou dit maat 1-2min vol... Het doet idd niet pijn maar het is wel lastig... En men buik dat durf ik niet hoor denk dat ik daar nog wel even mee wacht...

Maar idd ik verlang ook om op men zij te kunnen liggen.. Men rug is het spuugzat :)

En men tepels auw !!!! Wat doen die pijn ! Zoooo gevoelig ! Om gek van te worden.

Goed dat het beter gaat met je wondje !

Hou het goed in het oog meid ! Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben na 3 weken weer op mijn zij gaan slapen omdat ik het rugslapen helemaal beu werd en het lag heerlijk! Had wel een kussentje tussen mijn borsten omdat dat anders een beetje raar voelde

Idd, wondje gewoon in de gaten houden en die andere ook, die draadjes worden gewoon uitgestoten. Was bij mij ook, linker borst, rechts heb ik nergens last van gehad, heb het in de gaten gehouden en zo eigenwijs als ik ben, het knoopje er met een schoon pincet uitgetrokken. Toen was het al heel snel beter. Maar je moet wel weten wat je doet, als je dat doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

missesD: ja die verrekte tepels!!! grrrr. rechts geen last maar links oh men douchen doet echt zeer!! gister stond ik onder de douche en 1 straaltje springt opzij. en ik dacht he ik sta er toch niet onder maar wat doet het zeer!!! kwam dat verrekte straaltje op mijn tepel :kez_11: normaal voel je het niet eens maar nu man man man! maar goed dat gaat overrrr!!!

maarja dat slapen op eenochtend worden we wakker en liggen we heerlijk op ons zij/buik... (tenminste dat hoop ik dan maar:P) maar mis het echt om in bed te liggen en lekker om mijn kussen heen te kruipen

@sexymama: ik heb heel voorzichtig dat ik ff aan het draadje trek om te kijken of ze beetje los zitten. maar zitten ze niet. dinsdag weer op controle en zal het dan is even aan hem vragen of hij ze er misschien uit kan peuteren. weet ik zeker dat het goed gaat. en als ik op mijn zij liggen heb ik ook een kussen tussen mijn borsten dat ligt wel het meest comfortabel voor die paar minuutjes;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha :) wakker worden op men zij zit er nog niet in denk ik....

Heb het steeds vaker voor dat men armen te hoog liggen... En dan denk ik verdorie !

Och nog even tanden bijten ook voor de tepels want idd het doet echt pijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ladies,

Ik ben nu 6 weken po en kan nog niet op mijn buik slapen. Op mijn zij gaat wel, maar niet volledig. Dat voelt nog beetje raar. Maar elke dag gaat ook dat beter. Tepels zijn niet meer zo gevoelig dus....das goed nieuws he!

Al met al wil ik zeggen, het kost tijd. Elke dag zal het beter gaan meiden!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

update!

inmiddels 2,5 week PO.

vandaag weer op controle geweest bij dr. de Blecourt voor het wondje. pff wat een verschil met de controle van vorige week. zo'n lul als het toen was zo leuk was hij vandaag weer.

hij kon weer lachen en luisteren en vertelde weer wat dingen uit zich zelf. zo ken ik hem weer!! ik was al bang dat ik toch de verkeerde keus had gemaakt in chirurg, maar hij bleek alleen maar mens te zijn. zo zie je maar.

Het wondje ziet er prima uit. wel viel het hem nog tegen dat er nog wat dage vocht uit was gekomen, maar nu is het dicht en is het goed. Ik vroeg nog even over de hechtdraadjes, die uit mijn borst steken, deze laten vanzelf los als ze van binnen zijn opgelost. en kan er voorzicht aan trekken om ze een handje te helpen. nou deed ik dat af en toe al om te kijken hoe vast ze nog zaten, maar nog geen resultaat. daar komt ie weer: GEDULD!!! haha

hij vertelde dat mijn littekens nu nog rustig zien maar nu steeds roder, dikker en stugger zullen gaan worden. ik kan ze rustig masseren, creme smeren heeft volgens hem geen zin, maar mag het doen als ik me daar prettig bij voel. Daar heeft hij overigens gelijk in want het is nog nooit wetenschappelijk bewezen dat die creme's die we allemaal met liefde gebruiken inderdaad effect hebben. maar goed vitamine E olie smeer ik er met liefde op kan ik het meteen lekker inmasseren.

Ik heb nog even gevraagd over hoe hij het herstel tot nu toe vind gaan: hij is tevreden en het gaat volgens verwachting.

hij vertelde me nog ff dat ik echt NIET mag sporten. ja potverdikkie nou weet ik het wel!! :102:

eind augustus weer controle. vanaf dan mag ik pas naar de sauna en vanaf dan waarschijnlijk ook push-up bh's dragen.

al met al ben ik weer tevreden over de pc die mij mijn borsten heeft gegeven! en ben ik blij dat het allemaal goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.