Ga naar inhoud

justme14 : 10 december 2012 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb bij mijn eerste operatie wel tot 8 of 10 weken vocht vastgehouden. Iedere keer dacht ik dat het weg was en dan zat er weer wat.. Heeeel irritant, maar niks aan te doen. :) Komt uiteindelijk allemaal goed!

Wijn is idd niet bevorderlijk voor het afvoeren van vocht haha, sja, dan maar weer ff wat minderen ;)

En wat bedoel je met dat van die plooi in het topic van Roxanne? Ik mis hier even wat je precies wilt weten :)

Over je breedte van de prothese. Ik denk dat je juist zit... Als 430 wel past en 480 niet, omdat er een halve cm verschil zit in de breedte van de prothese, dan zou dat wel eens juist kunnen zijn. Je zou ook niet blij geweest zijn als ze je een te brede prothese gegeven zouden hebben. Ik heb dat gehad (bredere prothese dan de eigen borstbreedte) en heb daar veel last van ondervonden, vandaar ook mijn wissel binnen 3 maanden.

Het risico op complicaties wordt dan ook groter he.....

Pijn, of pijntjes, of steken, kun je ook nog een hele tijd hebben. Het herstel van 6 weken staat er niet voor niets... Het kan zelfs nog wel langer duren. Sommigen zijn na een half jaar pas pijnvrij, maar het wordt wel steeds minder hoor. Gewoon je lichaam de tijd geven om te herstellen en vooral in het begin niet overbelasten. Dat helpt al.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 206
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi!

Bedankt voor jullie antwoord! Ik las bij Roxanne over de nazorg en las dat jij schreef dat er een plooi in jouw prothese zat en je toen het advies gaf strakkere truitjes te dragen zodat het beter vastgehouden werd. Net of de duvel ermee speelt want het is beter nu met de gevoeligheid van de borst, maar als ji zegt 8-10 weken dan ben ik wel wat geruster als het weer terug komt.

De spierpijn in de rechterborst vind ik af en toe ondraaglijk, vooral met hoesten enzo, maar ook dat schijnt normaal te zijn.

Ik ben vannacht echt geschrokken, de jongste hier slaapt zo slecht en ik moet er snachts veel uit, op de automatische piloot wilde ik naar de badkamer lopen om water voor hem te pakken, verkeerde deur, ik had de ogen half dicht en pakte de deur naar de trap naar beneden. Ben echt naar beneden gekletterd en zag werkelijk alleen maar sterretjes, je reactie is dan toch met je handen opvangen en dan ben ik zoooo bang dat ik wéér wat verkeerds gedaan heb.

Verder voel ik onder de hechting nog een soort verdikkingen maar maandag begin ik met een zalf.

Iemand van jullie ervaring met masseren van de borsten? ik dacht juist dat je dat beter niet moest doen maar het wordt mij vanaf maandag geadviseerd, een half uur per dag. Mijn man zei al, ik neem wel zorgverlof :45: Maar zonder gekheid, een half uur per dag, jeetje, hebben jullie dit ook gedaan? twee keer een kwartier?

Fijne tweede kerstdag allemaal, ik ga vooral bijkomen van de schrik van vannacht. :102:

:54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjje wat veel verschillende verhalen!

om het ons makkelijk te maken :107:

wel masseren..niet masseren

geen band.. wel een band

eigen bh..kliniek bh??

Om bijna moedeloos van te worden!

Ik heb geen verstand van borsten maar wel van littekens,

het kan een ganzetijd duren voordat ze mooi zacht zijn,

dit kan totaal geen kwaad en zegt niks over het herstel en resultaat.

Over masseren weet ik nog minder dan jou...

Hopelijk neemt de pijn snel wat af.

Fijne kerstdag nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Wat gek: bij mij zei de assistente dat ik juist niet hoefde te masseren! Het staat nog wel in de brief, maar ze vertelde dat die informatie inmiddels achterhaald blijkt te zijn. Men heeft ontdekt dat het helemaal niet zoveel helpt. Vandaar dus...

Wel moet ik vanaf maandag het litteken masseren met de creme inderdaad.

Ik was allang blij: een half uur per dag masseren gaat 'm echt niet worden nee.

Greetz!

Mus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Wat gek: bij mij zei de assistente dat ik juist niet hoefde te masseren! Het staat nog wel in de brief, maar ze vertelde dat die informatie inmiddels achterhaald blijkt te zijn. Men heeft ontdekt dat het helemaal niet zoveel helpt. Vandaar dus...

Wel moet ik vanaf maandag het litteken masseren met de creme inderdaad.

Ik was allang blij: een half uur per dag masseren gaat 'm echt niet worden nee.

Greetz!

Mus.

:45: :45: :45: :45: Dat hebben ze zeker hier op het forum gelezen :152: :152: :152:

En je kunt het idd ook zó brengen ja, dat het niet zou helpen :45: Man o man, het is slecht dat masseren!

Vroeger, bij de gladde protheses moest er gemasseerd worden, zodat er niet te veel kapselvorming zou ontstaan, maar gewoon een dun laagje kapsel. Toen hebben ze de geruwde prothesen uitgevonden die ervoor zorgen (door hun structuur) dat er niet overmatig gekapseld wordt. Het kapsel heeft meer grip en dus niet steeds de neiging om dikker en dikker te worden. Als je dat goede kapselproces gaat verstoren door te masseren, dan maak je in principe de onderkant van je kapsel (dat stuk dat over de prothese gevormd wordt) glad en krijg je dus precies hetzelfde effect als bij de gladde prothesen!

Dat is dus de reden waarom er niet gemasseerd mag worden.

Misschien dat die consulente nu ook weet waarom het niet mag! :4:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder weer, zelfde kliniek, andere lokatie, ander advies. Nou ik doe dus niet mee aan het masseren. Bedankt allemaal voor de uitleg.

het litteken begin ik ook maandag mee maar die ziet er geweldig uit. Van mn vriendinnen ga ik ook iedere dag meer houden, maar ik ben wel wat onzeker na die val.

Fijne kerst nog!! xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry, ik had de computer afgesloten en dacht nog.... Oeps, door de tranen heen van het lachen, niet meer gedacht aan die arme Justme. Sorry :106: Had alleen nog maar oog voor wat Musje schreef.... oeps.

Maar goed.. over dat vallen.... Jezus! Dat is vreselijk akelig zeg, gebeurt anders nooit en nu, net na je bv..... :unsure:

Heb je je eigenlijk pijn gedaan? Heb je er nu last van?

Ik denk dat het anders idd niet veel kwaad kan, dat je geluk gehad hebt, zeg maar. Maar meid, ogen open als je 's nachts door je huis doolt ;)

Hoe komt dat eigenlijk? (als ik vragen mag) dat je kindje zo vaak wakker is? Moet echt ontzettend vervelend zijn als je geen enkele nacht kunt doorslapen. pffff.

Hoop dat het een fase is en dat de fase snel afgelopen is!

Doe het een beetje rustig aan, stel dat er iets een beetje 'gekneusd' is, dan krijgt je lichaam tenminste de kans om het te herstellen.

En over die andere vraag, die 'plooi' van mij.. Dat was niet echt een plooi, het was meer een bultje aan de onderkant van mijn borst, net naast het uiteinde van het litteken (dus aan de binnenkant... onderkant) Hm.. wat kan ik toch handige zinnen maken.

Ik had een deuk in mijn litteken omdat daar de borstplooi vastgehecht was aan mijn ribbenkast. Door die deuk, onstond er ook, tijdelijk uiteraard, een deuk in de prothese, met als gevolg een bultje ernaast. Dat deed zeer, want drukte vanbinnen continu op mijn weefsel. Om wat extra steun te geven en dat gevoel weg te halen, heb ik toen idd een tijdje een strak hemdje/topje over mijn sportbh gedragen, en toen was het na een paar dagen (weet niet meer precies hoelang) verdwenen. Gelukkig, dus niks aan het handje. Heb toen wel de pc gebeld en hij vond het apart dat ik dat al zo snel po had (was 2 weken po toen geloof ik, na mijn wissel) maar ik denk dat ik gewoon erg weinig vocht aangemaakt had en dat ik daardoor sneller die prothese voelde.

Bij mij is alles echter helemaal in orde :)

Die verdikking van jou, onder je litteken, dat zou natuurlijk ook littekenweefsel kunnen zijn... Of is het wegdrukbaar en komt het daarna weer terug?

liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

whaaaa, ik snap wat je bedoeld. Nee, ik heb geen pijn, buiten om de schrik en dat het echt zo gevaarlijk begin te worden deze slapeloosheid. Mjn man hoorde de knal gelukkig en heeft me ''omhoog'' geholpen, ik had de fles in de handen en complete oriëntatie kwijt. Ik sliep echt nog half daar op die trap, leek wel een beetje op Spiderman, zo met die handen tegen de muur aan geklemd om me toch nog vast te houden. Heel raar. Nogmaals geen pijn, maar wel een beetje last van soort ''trauma'' gevoel... :45:

Nee, ik voel echt littekenweefsel, ik duw de bult niet weg ofzo, voelt eigenlijk allemaal helemaal eigen al!!

Goed te horen dat het tijdelijk was, en bij mij is het vocht ook weg nu, maar ik ben wel gerustgesteld dat wanneer het terugkomt dit heel normaal kan zijn.

Op naar het volgende eetfestijn, ik heb morgen 3 bulten.. pfff.. die buik maar weer even wegtrainen over 4 weken..

:54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och en waarom hij zo slecht slaapt, hetis al bijna 3 jaar drama. We zitten in de medische mallemolen dus afwachten en hopen op beterschap, ooit. helaas, geen fase, of ja, een heeeeeele lange. gek genoeg wen je er wel aan, behalve vannacht. dan is het bij mij ook een keer klaar. dagenlang druk geweest en dan die slechte nachten.. grrrrrr, mannen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm, bah.... als je dan ook nog in het medische circuit zit en je weet nog niet wat het is, balen hoor! Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt! Maar is het dan alleen 's nachts dat hij zo onrustig is? Of ook overdag?

Ze hebben vast al eens electrodes op zn hoofdje geplakt om te kijken wat er in zn hoofdje omgaat gedurende de slaap he? Want ik zou in eerste instantie denken aan een vorm van epilepsie of zo.....

Kan me voorstellen dat je zoiets hebt van: delen de nachtdienst met je man... maar begreep uit eerdere verhalen dat hij het na je bv na een paar nachtjes wel gehad had...

De zwakkeling :P

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoontje heeft dit ook inderdaad maar heb je al een tip gegeven voor vannacht. Ook wij gaan de medische molen in. Denken aan hoogsensitief. In drukke ruimtes kan hij zich niet gedragen (al vanaf baby) en hij is erg slim voor z'n leeftijd. Praat super goed etc.

Ook hier went het inderdaad maar ik zal je privé nog ff wat berichten mis da je er wat aan hebt want hier werkt het wel..

Maar dit gaat niet over onze kids, die val van vannacht is niet best. Een nachtlampje op de gang ofzo een idee? Hebben wij ook namelijk gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bb, de codes op zijn hoofd gaan allemaal nog komen. We gaan naar een slaapcentrum, helaas eind januari pas. Verder zijn we al 2,5 jaar aan het dokteren of het iets lichamelijks kan zijn, maar helaas. Wij verdenken hier ook echt hoogsensitiviteit Rosanne, vanavond ga ik jouw tip proberen en het nachtlampje staat er nu ook. Op het moment heeft hij ook oorontsteking dus dat werkt ook niet mee.

Manlief werkt altijd, dus die week kwam er veel op hem neer, dus ik snapte hem wel, het voelde ook goed om zelf weer wat te doen haha... nachtdiensten delen zijn dus geen optie, maar wat ik al zei ik ben er ook wel aan gewend inmiddels.

Rosanne, ik wacht je verdere tips met smart af.

BB, als je tijd heb, ik heb net mn boobs gezien, ik ga zo een foto plaatsen, wil je ff meekijken? ik schrok een beetje. Ik wil het hier verder niet over hebben, om mijn privacy enigszins te waarborgen. ;-)

Fijne avond dames!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben nu 9 dagen geleden geopereerd en gezien mijn " complicaties" is de pijn mij meegevallen ( heb maar een paar dagen paracetamol gebruikt, en alleen ochtend,middag,avond)

Heb natuurlijk wel pijn, maar is te doen. ( ben hard,haha) alleen bij het opstaan doet het heel pijn. Als ik omhoog kom na langer liggen is het net of ze heel de tijd op de borstkas hebben gelegen en bij het omhoogkomen loskomen zeg maar. Dan moet ik ze echt ff vasthouden en rustig loslaten tot ze op de plek zijn zeg maar. Voelen/ voelden jullie dit ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi kyramy,

nee, dat heb ik niet. wel heb ik een gekneusd gevoel rechts en als ik helemaal plat gelegen heb dan heb ik wel pijn. ik worstel mezelf dus lekker in allerlei kussens, waaronder voedingskussens zodat ik half rechtop slaap. En dan heb ik ook minder last ervan. Af en toe betrap ik mezelf op mijn zij en dan herstel ik mezelf gelijk.

Wat vervelend van je complicatie's, ik ga me even inlezen.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben nu 9 dagen geleden geopereerd en gezien mijn " complicaties" is de pijn mij meegevallen ( heb maar een paar dagen paracetamol gebruikt, en alleen ochtend,middag,avond) Heb natuurlijk wel pijn, maar is te doen. ( ben hard,haha) alleen bij het opstaan doet het heel pijn. Als ik omhoog kom na langer liggen is het net of ze heel de tijd op de borstkas hebben gelegen en bij het omhoogkomen loskomen zeg maar. Dan moet ik ze echt ff vasthouden en rustig loslaten tot ze op de plek zijn zeg maar. Voelen/ voelden jullie dit ook?

Ik heb dat ook gehad en heeft echt een hele tijd geduurd. Wel een week of 8 denk ik!!

Komt allemaal goed. Gewoon vasthouden je borsten als je rechtkomt, even rustig uitademen en na 30 seconden trekt het gevoel weg. :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het trekt idd wel weg. Betekend dit dat ze nog loszitten? Zo lijkt het nl. Het voelt ook aan alsof er aan een zuignap word getrokken zeg maar ( klinkt raar he)

kweenie..... Heb me daar ook over zitten bedenken, maar ik weet het gewoon niet....

In ieder geval landen ze uiteindelijk op de juiste plek haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve dames,

Vandaag 3 weken po. Zo langzamerhand begin ik me te verheugen op de nieuwe bh-tjes, of liever gezegd BH's!! Maar, het volgende, er zijn vast al topics over gevonden hoor, maar ik heb gewoon geen zin om te zoeken, waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een bh. Ik vind zelf voorgevormde cups altijd heel erg fijn, maar is dit dan push-up en dit mag niet het eerste jaar? beugels vind ik echt afschuwelijk tenzij ze voorgevormd zijn.

Ik hoor graag van jullie, ook heb ik al begrepen dat je er niet direct veel moet aanschaffen vanwege het groeien of krimpen van de boobs.. dus dat weet ik dan al :-)

Wanneer begonnen jullie met kopen? ook echt 6 weken erna pas? Ook ben ik van plan nog af aan te gaan vallen, heeft dit invloed op je boobs? niet dat het er van komen gaat want ben dit al jaren van plan, maar wie weet... nieuw jaar, nieuwe kansen!

Fijne jaarwisseling allemaal!! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom mag push up eigenlijk niet?? Ik ken iemand die na aantal wken push up ging dragen en dit altijd aanheeft. ( die heeft geen problemen natuurlijk en wel bv voor de spier)

Ik had overigens ook voorgevormd, justme, heb nog nooit een gewone bh gehad.

Wat gebeurd er met push up?? ( vind dit met uitgaan/ feestje toch wel mooi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy

Je mag wel gewoon voorgevormd aan , alleen geen push-up maaaaaar lijkt mijn zelf ook helemaal niks om push-up aan de hebben met de siliconen , heb je ook niet echt meer nodig .

Wel zou ik wachten met kopen van echte bh' s ivm het vocht dat je nog in je borsten hebt ,

Er verandert nog veel in 3 weken , zou zonde zijn als het niet goed is .

Nog ff en dan mogen ze in mooi kant hahah althans mijn voorliefde hahah , was allang blij dat ik die bhs niet meer aanhoefde met dat vulling !

Fijne jaarwisseling x

Link naar reactie
Delen op andere sites

thnx meiden, nee push-up, dan maak ik er denk ik schoudervullingen van mijn borsten. Ik wacht nog met kopen inderdaad, het vocht is nog aanwezig en ik denk dat ik op een E uitkom en heb nu F met vocht zeg maar.

Voorgevormd, ik kan echt niet zonder, alleen zo ondervond ik steun, en die grrr- beugels die staken me altijd, zometeen prikken ze me nu lek, ook weer zonde.

Kant, geweldig, ik kan ook echt niet wachten, manlief trouwens ook niet haha.. maar nog iets, hoe doen jullie dat met setjes? koop je alle strings apart? heb namelijk niet zo'n grote kont in verhouding.. Adressen eventueel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Elisa, daar heb je wel gelijk in, al zoveel jaren gewend aan dat push up he!!! Haha

Na mijn 2e operatie moest ik met een feestje wel n push up aan anders had ik nog niks van boven. Je wilt toch decolleté he. Ik heb nog nooit een gewone bh aangehad, stom he?? Na operaties droeg ik de rest vd week degelijke grote bh's om het goed stevig te houden (ivm zakken) en verder alleen met een feestje een push up.

Valt sapph ook onder push up trouwens, die heeft zo'n dun randje, niet echt dikke vullingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had met 3 wk al 2 bh's gekocht en de rest na 6 wk en die pas ik allemaal nog steeds. Maar ik heb eigenlijk ook helemaal geen last van vocht gehad of dat ze erg moesten zakken ofzo. Misschien dat dat ook nog scheelt?

Ik draag ook alleen maar voorgevormde dat mag gewoon. Zodra er al een dikkere rand onderin de cup zit durf ik het al niet aan te doen. Mijn boobs staan al zo dicht op elkaar dat ik bang ben voor symnastia (hoe schrijf je dat) Na een jaar mag het wel geloof ik.

De strings kun je altijd los kopen toch? Ik heb namelijk van strings een s en bh 75E.

Ik heb dus zaterdag voor het eerst ondervonden dat m'n boobs dus "te groot" zijn voor mijn kledingmaat, hihi

Ik heb zo'n jurkje om in te slapen gekocht, whaha..hoe heet dat ook alweer?! Met spaghettibandjes en de cups zijn dan van kant zeg maar. Ik heb daar dus een maat s van nodig voor m'n lijf maar m'n boobs zijn te groot voor de cups! Ze komen er nu een stuk meer bovenuit dan eigenlijk de bedoeling is, maar m'n man vond het erg mooi dus moest hem gewoon zo houden,haha!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Na 6 weken is het wel veilig om een paar bh'tjes ;) te kopen. En voorgevormd is geen push-up. Push-up is als er van die kussentjes inzitten :)

Push up mag bij dual-plane of achter de spier niet, dit omdat de aanhechting van de spier op je borstbeen (waar de prothese achter zit) erg belast en zo kan losgaan....

Als je de prothese voor de spier hebt, is dit geen probleem, dacht ik :)

Fijne jaarwisseling!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.