Ga naar inhoud

justme14 : 10 december 2012 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

  • Reacties 206
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi justme!

valt het al een beetje mee de pijn? Alweer aan het werk zeg wauw! Ik mag nog lekker thuis blijven tot 6 januari :63:

ik ben vandaag al de hele dag in de weer, dochtertje van 2 is thuis bij mij en ik moet je zeker niet vertellen dat je dan geen sec rust hebt.

Ik vraag me eigenlijk af of het echt kwaad kan om "bezig" te zijn... ik heb er niet meer of minder pijn door bedoel ik, maar kan het kwaad?

ik heb vandaag bv lakens van het bed afgedaan, een wasje ingestoken en verse soep gemaakt en opgeruimd... zou dit nu problemen kunnen veroorzaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi justme!

valt het al een beetje mee de pijn? Alweer aan het werk zeg wauw! Ik mag nog lekker thuis blijven tot 6 januari :63:

ik ben vandaag al de hele dag in de weer, dochtertje van 2 is thuis bij mij en ik moet je zeker niet vertellen dat je dan geen sec rust hebt.

Ik vraag me eigenlijk af of het echt kwaad kan om "bezig" te zijn... ik heb er niet meer of minder pijn door bedoel ik, maar kan het kwaad?

ik heb vandaag bv lakens van het bed afgedaan, een wasje ingestoken en verse soep gemaakt en opgeruimd... zou dit nu problemen kunnen veroorzaken?

Wat ik zo van jou hoor, zou je mijn tweelingzus kunnen wezen. ook weinig geduld en tijd voor herstel. je komt er wel op terug, als ik hoor wat je gedaan heb, dan moet je morgen spierpijn krijgen... doe anders een sjawhl om je schouders en probeer met je bezigheden deze om te houden, op die manier weet je wat wel en niet kan en forceer je niks. want als je je goed voelt ga je geheid dingen forceren. lakens afhalen, hebbe gij koorts??? niet doen hoor hahah...

Wat zeiden je collega's of is het ze niet opgevallen?

nee hoor, maar iedereen weet ervan ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag niet tillen (zwaarder dan 2 kilo) als je dual plane hebt. En je mag niet je ellebogen hoger heffen dan je schouders.

Verder geen zwaar huishoudelijk werk, zoals bedden opmaken, stofzuigen, dweilen, ramen wassen, strijken... Dit zijn namelijk repeterende bewegingen en kunnen het kapsel beschadigen. Verder zet je dan druk met je borstspieren en als je borstspieren bewegen, bewegen ook je prothesen. Aangezien het kapsel nog niet sterk genoeg is en zich nog moet vormen, is die beweging niet goed voor dat kapsel en kan scheurtjes krijgen... Dit groeit wel weer aan elkaar vast, maar het worden een soort littekentjes. Later kunnen deze littekens gaan verharden en samen gaan trekken. Het hele kapsel wordt dan door die littekens bij elkaar getrokken, waardoor je eerst hardheid in de borsten opmerkt, evt. pijn en later ook evt. vervormingen (als het erg genoeg is)

Dit is geen horror verhaal om jullie bang te maken, maar de naakte waarheid :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bedankt weer BB om ons met de neus op de feiten te drukken. Wanneer mag je dan wel beginnen met dingen tillen die boven de 2 kilo zijn? Bij mij zitten ze onder de borstspier en ben morgen 2 weken po. Ik wil ook echt nog niet te veel doen, maar het is nu soms zo moeilijk om me in te houden. Stofzuigen doe ik echt nog niet, maar heb ook gisteren heel voorzichtig de lakens van bed afgehaald en bijna bij alles gebruik je je borstspieren. HELP!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het graag NM :P

Bij twee weken po, is het kritiekste punt achter de rug, maar vanaf een week of 4 ben je echt aan de beterende hand. Bij sommige pc's mag je na 4 weken weer alles. Echter, wil je het helemaal volgens het boekje doen, dan moet je met die dingen gewoon tot 6 weken po wachten :)

Neem wat 'pammetjes' zodat je je rustig houdt haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik toch niet iemand had die mij rustig houdt... je kent het: voor iedereen klaar staan en ze helpen, weten wat goed voor ze is, maar jezelf: ah, komt wel goed! Hi hi

Dank je schat! Die 6 weken ga ik echt wel aanhouden, ivm mijn werk. Wil ook echt geen kapselcontractie. Pammetjes zijn zo te scoren, Morf... werkt ook goed om me rustig te houden! Hi hi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw Thanks BB... Het enige wat ze mij hadden verteld was niets heffen gedurende 6 weken...

Ben hier al zwaar in de fout gegaan :-( hoop maar dat it geen negatieve gevolgen gaat geven. Heb gewoon al zo goed als geen pijn meer en ben niet gewoon om niets te doen, altijd bezig 24/7! Thats me. Maar ik ga luisteren naar jou wijze raad! Ik ga het rustiger aan doen terug, hup op de rem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooooooooi, dat heb ik ook allemaal nog hoor. Ik ga er maar van uit dat het er allemaal bij hoort. Elk raar pijntje/gevoel schijnt te kunnen. Het is niet niks, er zit in feite toch ineens iets in je lijf wat daar niet hoort. Je lichaam is de boel een beetje aan het verkennen, zo zie ik het maar. Tot op zekere hoogte natuurlijk, als je het niet vertrouwt moet je gewoon bellen. Ik ben zelf ook wel blij dat ik maandag weer iemand vd kliniek zie. Toch nog eventjes wat dingen vragen en alles laten zien. De blauwe plekken beginnen eindelijk een klein beetje weg te trekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

oooh fijn mus, ik heb geen blauwe plekker gehad, slikte arnica van te voren en dit heeft dus wel geholpen denk ik.

ik deed vandaag de bh uit en mijn rechterborst voelt echt keihard aan en is anders van vorm dan voorheen. ik ben zoooooo bang voor dat overmatige kapseling... nu ik nog even voel, is hij eigenlijk helemala niet zo hard, misschien maak ik mezelf wel helemaal gek, anyway, ik ben ook blij dat ik maandag ff terug kan. xxx



wegschietende spieren, harde zijkanten, hoort erbij :53:

Eng he, zo een borstvergroting... I know hihi, maar je moet maar zo denken: meestal gaat het goed :)

ja, ik had niet verwacht dat ik zoooooo hysterisch zou zijn. ik durf amper te bewegen grrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey, nou ik heb zojuist ook iets heel engs gevoeld. Was vandaag al ietsje meer bezig hier en daar, geen gekke dingen, maar merk het meteen. Heb nu ook zo een raar gevoel links. Drukkende pijn op 1 bepaalde plek en ook een raar gevoel bij die spier ja. Bleh, ik kan het niet eens uitleggen! Was gelijk in paniek en durfde niet te bewegen. Die ellendige band zit ook nog eens op die zere plek te duwen.

Bah, vind het allemaal maar spannend hoor. Hoop dat alles goed blijft zitten.

X Mus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die pijntjes en harde plekken horen er echt wel bij , practisch iedereen ervaart dat ook .

Meestal al je toch iets te veel diet ect.. roept je luchaam je ook wel terug , dat gaat samen met stejen.

Wees vooal niet te bang , dit is echt de normale gang van zake !

In het begin zijn de borsten altijd erg hard maar dat wordt allemaal mog anders , is het eigenlijk te kort voor geleden !

Komt goed dames

Link naar reactie
Delen op andere sites

thnx ladies, inmiddels gaat alles helemaal goed. Hechtingen zijn verwijderd, althans de knoopjes, ik vond het echt eng van te voren en dacht ow neeeeee, dit gaat zeer doen.

Ik ga dus liggen daar, en ik voelde wel dat ze wat deed met die pleisters, maar dat was het. Zo, je bent klaar zegt ze.. HUHH!! moeten die hechtingen niet eruit? Die zijn er al uit haha.... Dus was weer een meevallertje.

Verder is mij de band wel strakker gezet, er zit toch nog wel vocht in mij rechterborst en dit doet ook echt nog zeer, het schijnt toch echt normaal te zijn. Vooral smorgens heb ik hier echt last van, maar verder zag het er prima uit zei ze.

BB, ik las in een topi van Rxanne over een plooi in de prothese bij jou? Ik ben daar dan ook gelijk bang voor.. maar goed, ik vertrouw erop, dat als ze zeggend at het goed is, dit ook het geval is..

Ik heb ook wat wijntjes gedronken afgelopen dagen, dat doe ik dus ook niet meer, met betrekking op vocht e.d.

Verder helemaal tevreden met mijn nieuwe vriendinnen, ze zijn prachtig, ik wilde ze eerst groter heb dit ook aangegeven, steeds weer, maar ik denk echt dat het niet paste aangezien de breedte van deze prothese 12,7 is, de 480 komt al op 13,2 en ik denk echt dat dit niet had gepast bij mij. Dus in eerste instantie heb ik naar de kliniek gebeld dat ik het jammer vond dat ik ''maar'' 430 kreeg maar nu achteraf toch echt heel tevreden, ze zijn groot zat en prachtig. Het liefst trek je hele dagen de trui omhoog.

Verder word ik wel onzeker van de pijn, nog steeds, na 2weken en 2 dAGEN in mijn rechterborst, zijn er dames die dit herkennen? kan je inderdaad zo lang vocht vasthouden en dat het ook pijnlijk is?

xxxxxxxxxxxxxxxfijnekerstxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog wat pijn, soort van spierpijn, maar toch anders. Overmorgen ben ik 3 weken po. Ook ik ben wel benieuwd tot wanneer dat blijft. Geduld... Hoe moeilijk het ook kan zijn om zelf geduld te hebben. Komt goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.