Ga naar inhoud

Melissa : 22 juni 2009 : Dr. van Rijssen : Isala Klinieken


Aanbevolen berichten

Gast Annemieke

Hoihoi!

Wat fijn om te horen! Welkom bij de nabloedingsclub, misschien krijg jij nu ook zo'n pracht van een paarse plek ;). Hoop dat je verdere herstel net zo vlot verloopt als bij mij. Mag je al zonder drain naar huis, of mag je zo'n leuk flesje met bloed met je meeslepen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 681
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast niiietje

je bent super enthousiast zeg!!!!logisch als het achter de rug en je mag naar huis ,maar doe je wel kalm aan meisie.

je herstel is heel belangrijk en je moet wel je rust nemen het is wel een operatie geweest.

maar heel fijn natuurlijk dat het goed gaat en namens mij alvast WELKOM THUIS en gefeliciteerd met je nieuwe borstjes!!hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben weer thuis hoor :D Net geprobeerd te slapen maar dat ging heel moeilijk, de zon scheen pal op mijn raam dus ben verhuist naar de bank haha. Nou, het langverwachte verslagje (verwacht veel typfouten, die troep van de narcose is nog lang niet uit m'n licchaam!)

Maandag werd ik 5 uur wakker. Lekker gedouched en om 5 over half zeven richting zkh gegaan. Kwart voor 7 waren we er, gemeld bij de balie en toen kreeg ik mijn kamertje. Jeeeeej, tweepersoons! Had een hele leuke kamergenote die na mij aan de beurt was voor bvk, dus zou lekker iemand hebben om mee te praten (kom ik zo op terug..). Ik mocht me snel omkleden, kreeg een lekkere tromboseprik in mijn been (voel je helemaal niks van!), paracetamolletjes en een kalmeringspilletje. Heeft wel geholpen, want was gigantisch zenuwachtig!! Om 8 uur werd ik opgehaald en mocht direct de OK in (die nog geen 10 meter van mijn kamer was trouwens, haha!) Daar kreeg ik allemaal plakkertjes en een infuus (zei dat die tromboseprik een stuk lekkerder was!!). In één keer goed, ze hadden er moeite mee om die ader te vinden, haha. Op een gegeven moment kwam iemand binnen met de meest lachwekkende boodschap: de pc stond in het verkeerde ziekenhuis! Lachen man! Niet dus, ze besloten me dus maar van onder narcose te brengen. Eerst even aftekenen. Dit werd gedaan door een arts in opleiding, hele aardige vrouw (dr. van Rijssen, bleek mijn nieuwe !!! pc te zijn). Ze wou nog net geen handtekening zetten. Mocht ik op de OKtafel liggen en kreeg ik eerst een pijnstiller. Kreeg het gevoel dat ik veel had gedronken en was al weg voor ik de narcoseprik kreeg..

Ongeveer half 11 werd ik wakker, dacht dat ik nog in de OK lag. Zag allemaal mensen om me heen lopen en alles checken. Schrok me een hoedje, en toen kwam iemand me vertellen dat het heel erg goed was gegaan. Toen keek ik naar beneden, en ja, er was inderdaad iets aan gedaan. En ik was blijjjj! Dat is het enige dat ik even kan herinneren tot ik om kwart over 11 weer naar mijn kamer mocht. Met een big smile op mijn gezicht werd er verteld, naast mij kwam er een klein meisje die ook geopereerd werd, zeggen ze 'kijk, die vrouw lacht na de operatie, dus het is niet zo erg!'.. Moest ik erg om lachen haha. Eenmaal op de kamer was mijn buurvrouw er ook, die zou zo gehaald worden. Ik was in één keer gigantisch misselijk, kreeg ik een spuitje tegen de misselijkheid en serieus, heb me daarna nog nooit zo goed gevoeld. Later gingen paps en mams weer naar huis, want kon even geen drukte meer verdragen. Weer in slaap gevallen en toen ik wakker werd werd mijn buurvrouw ook weer binnengereden. Er kwam regelmatig iemand langs om me ff te controleren. Toen op een gegeven moment mijn buuf visite kreeg werd mijn linkerborst in één keer hard en gevoelloos, en aangezien ik niet bij het knopje kon om de verpleegkundige te bellen, heeft mijn buuf het even gedaan. Heel veel mensen langs gekomen. De verpleegkundigen vonden het toch niet pluis dus werd er een andere pc bijgehaald (weer een andere vrouw!!). Bleek dus een nableding te zijn. Oja, ik heb helemaal geen drains gekregen. Toen ik vroeg aan haar waarom niet zei ze dat dat uit onderzoek is gebleken dat als je een nabloeding krijgt met een drain, net zo goed weer geopereerd word. En aangezien er 's avonds niet geopereerd werd in het zkh waar in lag, moest ik met de ambu overgeplaatst worden naar een ander ziekenhuis. Direct door naar de OK, kreeg weer wat spuitjes en viel weer in slaap..

Toen ik wakker werd was het net als de eerste keer. Dikke rumoer en mensen die om je heen lopen en aan je lopen te trekken en duwen. Ik liep te bibberen als een gek en ja hoor, ik had een drain. Weer misselijk, weer pijnstillers en medicijnen en toen vertelden ze me dat ik toch maar in dit ziekenhuis moest blijven, mocht er nog iets gebeuren. Ik werd geplaatst een achtpersoons kamer waar het heel gezellig was, alleen een meneer naast mij liep te ronken als een rund (astma) en de vrouw naast me was wel heel erg beroerd van de narcose. De rest van de kamer was niks mee aan de hand. Haha!

Weer op de po en alle toeters en bellen weer aangesloten en was ik eindelijk weer alleen. Van slapen is die nacht niks gekomen. Kreeg van de broeder oordopjes maar ik kon het geronk er gewoon doorheen horen. De volgende ochtend moest ik zooooo nodig naar de wc en ik wou niet op de po. De verpleegkundige niet over kunnen halen. Vreselijk vond ik het.

Onbijt kwam er niet in. Toen kwam de pc die mij had geopereerd met die nabloeding. Allemaal goed gegaan, drain liep niet echt meer en die mocht eruit (wat een stuk zit er in je borst, mensen!) en infuus werd er ook uitgehaald. Mocht EINDELIJK lopen en naar de wc. Ging allemaal goed, en toen mocht ik al naar huis. Ik verlang nu echt naar een douche, heb alweer overgegeven. Ben nu zo ziek van de narcose. Heb er dus ook de hele avond over gedaan om dit stuk te schrijven. Ik ben vast heel veel vergeten, maar ben ook niet helemaal helder nu. Volgende week woensdag de eerste controle, ben benieuwd!! Ze zijn echt mooooooooooooooi geworden!! Zal morgen ff de foto's plaatsen :)

Nu lekker slapen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh wat een verhaal zeg..

vind je maar flink hoor,al een heel verslag neer gezet,doe maar lekker rustig aan.

en wat betreft de foto's...die willen we natuurlijk allemaal zien.

hoop dat je een goede nacht krijgt en lekker kunt slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht 2 keer wakker geworden omdat ik zoveel pijn heb. De misselijkheid houd een beetje op maar ik heb hele erge pijn in m'n buik, rug en schouders, zo erg dat ik niet zelfstandig m'n bed uit kom. Ga zo even kijken hoe het met mijn boobies is, want daar heb ik weer geen last van haha.

Wanneer hebben jullie trouwens de gaasjes verschoond? Vind het namelijk doodeng. En is een gigantische pijnlijke blauwe plek waar bloed is geprikt normaal??

Zometeen maar even proberen te douchen, die geur van bloed en zweet is juist hetgene wat me zo misselijk maakt haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Ik had alleen pleisters over de wonden, dus hoefde niets te verschonen.

Wat die arts over die nabloeding zei klopt wel: ook als je een drain hebt moet je geopereerd worden, maar het is wel een stuk minder pijnlijk tijdens de bloeding en je krijgt geen blauwe plek dan. Ik heb links en rechts een nabloeding gehad, maar rechts werkte mijn drain nog wel. Links werd inderdaad heel hard, dik en pijnlijk en rechts merkte ik niets. Behalve dat die drain als een gek aan het lopen was ;-).

Wat vervelend dat je zo misselijk bent, hoop dat het snel wegtrekt. Bij mij helpt het ook altijd wel als ik lekker buiten zit, even goed frisse lucht inademen. Zolang je niet uren in de zon gaat zitten kan het borsttechnisch geen kwaad. Succes met douchen straks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff nu komt er ook nog hoofdpijn bij, paracetamol helpt geen moer, maarrrr..

DE FOTO'S STAAN ONLINE! Ik ben zo trottssssss: :109:

Heb btw nog niet verteld hoeveel er af was gegaan.. nou: 507 gram rechts en 380 gram links. Zelfs de verpleegkundigen schrokken ervan haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey melissa

van welke cup naar welke cup ben jij gegaan?

blij dat je nu lekker thuis bent! doe maar rustig aan! haha makkelijker gezegd dan gedaan ervaar ik zelf je doet al snel veel te veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Hey Melissa,

Net je foto's bekeken: het ziet er mooi uit hoor! Dat is echt wel een voordeel van de ankermethode: je ziet meteen veel beter de uiteindelijke vorm. Het is wel een verschil met je voor foto's, maar je hebt nog genoeg overgehouden ;). Gelukkig geen geheel platte borst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Hoi Melis,

Lang verhaal, heftig, je hebt echt ook veel moeten doorstaan! Ik geef straks nog een wat uitgebreidere reactie! Knuffel, hou je taai!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff heb vandaag voor het eerst weer iets gegeten zonder dat het er direct weer uit kwam. Wel 2 cracottes haha!! Heb nog steeds hele erge hoofdpijn en de plek waar bloed is geprikt is helemaal blauw. Ben ook nog steeds duizelig dus douchen zit er nog steeds niet in (mocht vandaag proberen, want mijn hb was veel te laag..)

Hoop dat het snel beter word..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen :D Ze zien er in het echt nog beter uit hihi.

Ben gister na het laatste berichtje naar bed gegaan en ben net pas wakker geworden, de hele nacht doorgeslapen!! En ik kon nog zelf m'n bed uitkomen ook. Zometeen weer proberen te douchen en mag ik de tape vervangen. Laat ik mooi mijn mamsie helpen.

Ik heb nu trouwens een 80D, pc zei dat het nog zou slinken naar een C.. Ben benieuwdddddd!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff en nu ga ik nog meer zeuren.. Hoeveel dagen hebben jullie de pleisters erop laten zitten? Want ik weet stiekem niet wanneer ik ze eraf mag halen en verschonen?? De pc zei wel dat als ze na drie dagen met douchen eraf vallen, ik er geen nieuwe op hoef te doen :blink: Vind ik doodeng :107:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Bij mij zijn ze na een week door de PC weggehaald. Dus ik zou ze gewoon lekker laten zitten tot ze eraf vallen of weggehaald worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey Melissa,

Ik herken je van het andere forum. Ten eerste wat ziet het er goed uit:) en wat balen dat je een nabloeding hebt gehad.

Ik las dat je je afvroeg hoe het zat met het afhalen van die pleisters. Ze zeiden tegen mij ook dat ze er vanzelf zouden afvallen. Nou mooi niet, en zoals ik zag op de foto's hebben wij dezelfde pleisters gehad. Ik heb ze er geloof ik telkens een stukje vanaf getrokken. Maar hier zou ik nog wel ff mee wachten. Ik begon hier geloof ik na 1 week mee. Onder het douchen trok ik ze telkens een stukje verder (voelde best pijnlijk, dus daarom deed ik elke keer een klein stukje) en dan knipte ik het losse stuk eraf.

Groetjes Lily

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Hai Melis,

Mn moeder heeft net naar het zkh gebeld met de vraag over die pleistertjes.. Het zijn extra pleistertjes over de hechtingen heen die er vanzelf afvallen en het is dus niet erg als die er met het douchen afvallen. Maar zelf er niet aan trekken (niet dat ik dat zou durven hoor!)

Fijn dat het goed met je gaat en dat je al jeuk hebt! Hihi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neeee trekken durf ik echt niet. In het ziekenhuis heeft de verpleger wel losgetrokken rond mn tepel. Deed zo'n pijn! Wat zag dat er vreemd uit, zeg! Geen bloed ofzo, alsof het er gewoon opgeplakt is!

Ik wacht gewoon tot het eraf valt, heb liever dat dat gebeurd dan dat de pc ze er woensdag aftrekt. Ga ik ook niks meer opplakken, anders moet ik dat er ook nog afhalen :P De gaasjes zijn er al wel af, het bloed af en toe nog op een paar plekjes maar dat is ook alles!

En de jeuk.. en is echt vreselijk!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Melissa,

Ik vind het goed om je verhaal te lezen. Het ziet er erg mooi uit. Zoals ik het begrijp, heb je geloof ik geen spijt van je bvk.

Zelf geef ik nu nog borstvoeding, maar daarna zit ik er ook over te denken om het te laten doen. Momenteel heb ik nog een cup L (ja, giga!!!). na de borstvoeding zal het waarschijnlijk slinken naar een G.

Zijn er nog dingen die je anders verwacht had? of die anders gegaan zijn dan je dacht?

ik hoor het graag. het zal mij helpen in de beslissing wel of niet een bvk te laten doen. Succes met je verdere herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Mac!

Het ging wel ongeveer zoals ik verwacht had, alleen de nabloeding natuurlijk niet, maar dat gebeurd gelukkig niet vaak :) Aan dit forum kun je echt heel veel hebben, als je alle verslagen leest weet je ongeveer wat er kan gebeuren, denk dat als ik dit forum niet had ontdekt de operatie voor mij heel vreemd zou zijn!!

Jeeej, heb mijn eerste blauwe plek ontdekt. Aan de zijkant van mijn rechterborst. En de nabloeding had ik op m'n rechterborst, en die is nog steeds mooi roze haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.