Ga naar inhoud

Melissa : 22 juni 2009 : Dr. van Rijssen : Isala Klinieken


Aanbevolen berichten

Ik had er al een aantal jaar over lopen denken om een borstverkleining te doen. Ik ben 18 jaar, cup F, 1,72 meter, 69 kilo en zo'n last van mijn schouders en nek, dat ik tot veel dingen niet meer in staat was. Maart 2009 heb ik de stap gezet en ben ik naar de huisarts gegaan. Tot mijn verbazing hoefte ik niks te laten zien en kreeg ik een verwijsbrief die ze zelf door zou faxen naar het ziekenhuis. Zo makkelijk had ik het dus niet verwacht ;) . Een maandje later kreeg ik een brief met de afspraak met de chirurg. Die stond gepland op 19 mei! Dus ik wachten en wachten, krijg ik nog een brief dat de afspraak verplaatst zou worden naar (jaja) naar 20 april. Ik blij, want dat zou al 2 dagen later zijn! Die dag dus met mijn moeder naar het ziekenhuis gegaan, nog heel lang in de wachtkamer gezeten en toen werd mijn naam opgeroepen. Zenuwachtig als ik was met mijn moeder naar het kamertje van de chirurg. Hij heeft mij wel een beetje gerust gesteld en had best wel humor moest ik zeggen. Hij vroeg nog aan mij of ik de ingreep door hem wou laten doen of door één van de assistenten. Ik zei dat het me vrij weinig uitmaakte, en toen zei de chirurg dat hij het toch liever zelf deed. Lekker vertrouwen in je assistenten, zeg ik dan maar ;) . Nou, borsten gekeken, wat vragen beantwoord, vragen gesteld en binnen een kwartier stonden we weer buiten. En blij dat ik was dat dat achter de rug was, even vergeten dat de operatie zelf nog moet komen. De pré staat gepland op 4 juni, de operatie op 22 juni. Al heel snel dus! Er werd mij gewaarschuwd voor een wachtlijst van ruim 6 maanden, ik heb maar een maandje op de wachtlijst gestaan. Hoe aardig is dat ;) . Stoppen met roken is btw nog nooit zo makkelijk geweest, haha.

Nu nog maar 31 dagen en dan ben ik aan de beurt! Werk en vrienden zijn al redelijk op de hoogte (ik kan mn mond ook niet houden en heb zelfs de neiging om het aan vreemden te vertellen ;) ) Sommigen vatten het echt heel positief op, anderen vinden me gestoord (wat ik eigenlijk toch wel ben :P ).

Ik ben echt donders zenuwachtig, ik zit de hele dag ervaringen van anderen te lezen. Denk dat dat me toch wat meer gerust stelt, omdat ik dan weet wat ik kan verwachten. Ik ben ook nooit ziek, heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, laat staan geopereerd, dus dit is natuurlijk wel een hele vreemde situatie voor mij.

Ik hoop dit jaar weer helemaal een frisse start te maken, nieuwe tietjes, nieuwe studentenkamer en een nieuwe opleiding.

HEB DR ZIN IN!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 681
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast niiietje

nou welkom meid hier in ons midden!!! :48:

we hopen dat je veel aan onze ervaringen zult hebben :131:

de meesten onder ons hebben het al achter de rug ,maar natuurlijk zijn er ook meiden die het nog in het vooruitzicht hebben.

altijd spannend als je nog moet en dan kun je alle informatie wel gebruiken en vooral ervaringen.

en geloof me, iedereen hier ervaart de bvk als positief ondanks de soms minder leuke dingen die erbij komen kijken.....

ik hoop in ieder geval dat je er veel aan zult hebben :125:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast niiietje

grappig ...ik heb je profiel bekeken :blush: en zag dat je net zo oud bent als mijn oudste dochter die is ook in 1990 geboren(augustus)

ja de leeftijden verschillen hier nogal hahaha,maar dat is hier geen probleem hoor, aangezien we allemaal hetzelfde ondergaan

ach dit wou ik nog even kwijt.... :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha grappig :P Heb wel het idee dat ik inderdaad de jongste ben, maar merk inderdaad het verschil niet. We ondergaan inderdaad hetzelfde :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Hoi Melissa!

Welkom hier! Wat leuk zeg, ik word 23 juni geopereerd dus bijna tegelijk!

Misschien ben ik heel blond, maar wat bedoel je precies met 'pré' (Ja, als Frans docent snap ik wel dat dat 'voor' betekent, hahaha, maar ik snap 'em effe niet...... ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast niiietje

oja ........heb je al foto's bekeken van bvk's?????

kun je bij heel veel in het profiel vinden.......misschien weet je dat al maargoed.... :blush: zeg het toch nog maar ff

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Daantje: Pré is gewoon het préoperatieve onderzoek bij de anesthesist, niet veel bijzonders maar wel weer een stapje dichterbij, haha :rolleyes:

@Niiietje: Ja heb al wel foto's gezien, verschilt heel erg per persoon maar ik weet in ieder geval hoe de littekens er een beetje uit komen te zien. Ben dus echt panisch als het gaat om ontstekingen enzo, aangezien ik daar heel vatbaar voor ben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh vervelend als je vatbaar bent voor onstekingen. Heb je daar iets over gevraagd bij de PC, misschien dat een voedingspatroon kan helpen, of premedicatie. Ik zeg ook maar wat hoor.

In ieder geval mocht je ook maar het geringste vermoeden hebben van een ontsteking dan aan de bel trekken. Heb ik ook gedaan, het is wel zo prettig om zo snel mogelijk met medicatie te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast niiietje

ja Melissa en lees je op dit forum nog dingen waar je meer van wilt weten, vraag het dan hoor!! :125:

ook als je weer op spreekuur moet schrijf je vragen op want voor je het weet sta je weer op de stoep en zit je nog met vragen die je vergeten was.... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook aangegeven, en de pc weet er vanaf. Waarnschijnlijk gewoon beginnen aan de antibiotica direct na de operatie of iets ervoor. Beter voorkomen dan genezen toch :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast niiietje

ik weet niet of ze daar voorstander van zijn om maar preventief antibiotica te gaan geven....maar je kunt het allicht vragen :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk niet nee, maar we zullen zien. Misschien krijg ik wel helemaal geen ontstekingen, het is zo stom dat je het van te voren niet weet en je gewoon niks kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast niiietje

nee ga daar van te voren maar niet overin zitten...........net zoals miep al eerder zei, je moet het gewoon goed in de gaten houden en mocht het dan toch zover komen niet wachten maar direct aan de bel trekken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja het blijft gewoon lastig als je verhogde kans op iets dergelijks. Zo heb ik extra shots bloedverdunners gekregen. Ik heb verhoogde kans op trombose. Dus ik krijg dan extra prikjes. Maar ja da's met een ontsteking toch anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar das natuurlijk ook niet leuk. Zijn altijd die extra kleine dingetjes die mensen hebben die direct de hele boel kunnen verpesten. Vind het zo jammer. Het kan altijd zo zijn dat er natuurlijk niks gebeurd, maar de kans bestaat er wel.. Gewoon proberen minder aan te denken en zoveel mogelijk naar de PC luisteren, hij is de deskundige :105:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij kan er preventief gelukkig wat aan gedaan worden. Is gewoon bij iedere operatie belangrijk, extra shots. eerder moest ik altijd 6 weken andien zelf prikken, maar dat doen we niet meer. Gewoon een paar extra prikjes en dan is het weer klaar.

Dus valt allemaal best mee.

Wat vervelender is, is dat ik allergies ben voor Hibitane, en in Hibitane zit een ontsmettingsmiddeltje wat gebruikt owrdt bij het ontsmetten bij bijv. een operatie. Tja en als ze daarbij niet doorhebben dat het serieus is, enz e gebruiken toch het verkeerde. mah dat wil ik niet meer meemaken.

Mara verder ben ik gewoon een gezond persoontje hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Hoi Melissa,

Welkom op het forum! Ik ken het vreemde gevoel van geopereerd moeten worden terwijl je nog nooit iets hebt gehad of bent geopereerd, heel raar! Kijk lekker rond op het forum en neem alle nuttige tips die her en der in de topics worden gegeven goed in je op. Als je dingen wilt weten, vraag maar raak! De meeste van je vragen zullen we wel kunnen beantwoorden :P.

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Annemieke :D Denk dat ik echt veel aan iedereen kan hebben hier, ga ik tenminste voorbereid naar de operatie :D En daarna wil ik natuurlijk andere mensen steunen en helpen voorbereiden :) Gaat helemaal lukken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Nog even over dat iedereen wel iets heeft voor de operatie: mijn bloed stolt vrij langzaam, vandaar ook dat ik een nabloeding heb gehad. Ik heel daarentegen wel heel erg snel, dus mag niet klagen! Weet niet of je mijn foto's al hebt gezien, maar dat is ook de reden dat het aan een kant zo paars is. Nabloeding en niet werkende drain is een slechte combinatie :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auw, ook geen pretje :S Maar heb je foto's gezien, ziet er heel mooi uit! Op de foto's zie je al bijna geen wonden meer, maar denk dat het in realiteit wel anders zou zijn ;)

Pff net te horen gekregen dat we twee weekjes naar Barcelona gaan 4 augustus, nou fijn. Kan ik nog niet veel doen. Eerste vliegreis haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Ik denk dat het wel meevalt hoor! Je bent dan bijna 6 weken verder, dus mag je op sporten, zwaar tillen en bukken na, alles al weer. Ik heb afgelopen weekend ook gewoon veel gelopen. En anders gewoon lekker aan het strand gaan liggen en vaak op een terrasje gaan zitten :P.

Mijn wonden zijn in het echt ook bijna niet zichtbaar. Het zijn dunne rode lijntjes die voornamelijk aan de onderkant van mijn borsten zitten. Bij de tepel zie je ze iets beter, maar dat zal in de loop van de tijd ook wel minder gaan worden. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.