Ga naar inhoud

Frukje : 8 juli 2021 : Dr. van der Pot : Blooming


Aanbevolen berichten

Hi @RN27 ik heb je toegevoegd! Heb jij ook een album? 
niet schrikken haha. Ziet er niet uit de eerste tijd,! 
 

Ik vind de pijn / druk best heftig soms. Ben niet zo goed in stilzitten dus merk heel snel dat ik teveel doe 😊 

de rugpijn vind ik nog het meest vervelend. Daardoor is zitten/liggen echt niet fijn. 

 

nu naar bed, ben kapot. Benieuwd hoe de nacht gaat verlopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frukjeja ik heb ook een album. Heb je toegevoegd 🙂. Ga zo even bij jou kijken 🙂. Maar doe je dan huishoudelijke klusjes? Het is ook lastig om stil te zitten. Ik loop wel de hele dag veel door mijn huis. Rugpijn had ik gisteren ook last van. Gelukkig vandaag niet meer. Hoop dat de rugpijn bij jou snel afneemt. Heb je vanacht iets beter kunnen slapen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FrukjeHaha wat grappig, ik herken de kamer met het uitzicht. Ik had exact die kamer. 

Hoe is het slapen gegaan? Heb je wel een zwangerschapskussen? Goed op tijd je pijnstilling innemen, ik heb echt wekkers in mijn telefoon gezet, om een spiegel op te bouwen. En vooral rustig aan doen. Lekker netflixen, goed naar je lichaam luisteren. De eerste paar dagen zijn echt het heftigste. De rugpijn is voor de meeste van ons (helaas) erg herkenbaar, ons lichaam is ook niet gewend om ineens bijna de hele dag in dezelfde houding door te brengen. 


Zo te zien een mooie maat op je foto's! En de vorm komt echt vanzelf, geduld geduld geduld. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook enorm last van rugpijn maar dit werd na een paar dagen al veel minder! 
 

Je ligt veel, er zitten opeens kilo’s bij en t feit dat we niet zelf kunnen bepalen hoe we liggen draagt daar allemaal aan bij. Toen ik weer kleine stukjes kon lopen ben ik voorzichtig ook wat senioren/stoelyoga gaan doen en beiden hielpen. 
 

Ja ik herken het volgens mij ook, lag je helemaal in de achterste kamer in de hoek? 
 

liefs x


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren 's ochtends een klein blokje om met mn zoontje. Hij vroeg waarom hij mee moest, nou als er wat gebeurd onderweg ben ik niet alleen. 

Ging prima, we moesten even naar de winkel voor appelstroop. Ik merkte dat ik het in de winkel wel benauwd kreeg en heel snel weer weg wilde. Buiten zijn was verder heerlijk.

 

Van de appelstroop heb ik een paar koud kompressen gemaakt, boterhamzakjes gevuld met appelstroop en die in de diepvries. Dat geeft heerlijke verkoeling eventjes op de pijnlijke gezwollen borsten. 

 

Verder veel geslapen gisteren overdag. Denk door de pijn, narcose, etc dat het lijf echt rust vraagt.

 

@RN27 nee niet zozeer huishoudelijke klusjes. Of nou ja, bordje naar de keuken brengen, even broodjes in de oven doen, even de broodjes snijden etc etc. Allemaal met beleid maar toch snel veel.

 

@Wendy2020 en @Goow hahahaha grappig dat jullie op dezelfde kamer lagen! Klopt, kamer 6, helemaal achterin. Middelste bed :D 

Ik heb een zwangerschapskussen idd.

 

Ik kon gisteren op een gegeven moment echt niet meer zitten/liggen van de rugpijn. Uiteindelijk een diclofenac genomen. Nog een  voorgeschreven tabletje van een oude blessure. Een sterkere, maar werkt wat trager. Dus duurde helaas even voor ik effect voelde.  Uiteindelijk in slaap gevallen en eventjes als een blok geslapen.

Om 6 uur wakker geworden, toen dacht ik nog, oh ja mn pcm nemen, maar weer in slaap gevallen. Dus dit heb ik net pas gehad. 

Diclofenac werkt ongeveer 24 uur, benieuwd hoe het de rest van de dag gaat :)  Denk dat ik vanmiddag wel weer een dutje ga doen :P 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaaaaaa! Je hebt je boobs!!!! 🎷gefelicitoeterd 🎷met de dames!! Heb net ff gespiekt, wat zal dat mooi worden na de drop and fluff!! Maar nu eerst op naar een spoedig herstel! Die rugpijn hoor ik bij meer meiden, is dat omdat je anders slaapt dan normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jenster Thnxxx  Ik weet niet precies waar de rugpijn vandaan komt. Kan me ook voorstellen dat de spieren rondom de borst (dus ook rugspieren) een beetje van slag zijn door het gepor en geroer. Er wordt een pocket gemaakt waar een prothese in gepropt wordt, de spieren moeten dan 'even' wennen. Ik had het iig direct na de operatie al. Ook het eerste wat ik aangaf toen ze vroegen hoe ik me voelde, Pijn in mn rug. 

Dat in combinatie met de rest van de ongemakken zijn natuurlijk niet echt bevordelijk. 

 

Verder een korte update. 

Gisteren eind van de middag nog even een blokje om. mn zoontje wou nog wat langsbreuken bij een vriendje. Dus daar even heen gewandeld. Daar gekomen gingen de boys lekker spelen samen en ben ik blijven kletsen. Terug gewandeld en met zn tweetjes gegeten (vriend was met vrienden op pad). 

s' avonds na even twijfelen toch lekker gedoucht, zelf, en mn haar gewassen, zelf :P Heerlijk. Zag alleen van te voren dat er een druppeltje bloed in mn bh zat. Dus rechter hechting heeft nog iets gebloed? ziet er verder rustig uit. Geen pijn, roodheid, zwelling dus probeer me daar niet te druk over te maken :) 

 

Ik heb redelijk geslapen. vroeg wakker door rugpijn, maar voel me vandaag voor het eerst redelijk helder. Minder slaperig dan gisteren. Gisteren heb ik 's ochtends en 's middags nog dutjes gedaan. Zoals ik me nu voel lijkt het niet nodig, misschien vanmiddag nog even :) 

En verder kriebel!!! Ook al op zoek gegaan naar de haartjes, net zoals @Wendy2020 hahaha. Maar idd niets! Hoort erbij maar blijf kijken of er echt niet een haartje ergens zit te kriebelen.

 

Vanmorgen de kliniek gebeld voor het bevestigen van een controle afspraak. Vrijdag werd ik al gebeld door Blooming. Heel lief, hoe het ging etc. Maar ik was nog een beetje groggy en wist niet zeker of de afspraak zou lukken op die dag. Volgende week maandag staat de controle gepland, bij een collega arts, dr. Nolst Trenite. (vd Pot heeft vakantie) 

 

Vanmorgen de PCM vergeten, en pijn is goed te doen. Gisteren avond wel nog een keer diclofenac genomen, dus wss werkt deze nog goed genoeg. Neem vanavond denk ik nog de pcm en proberen of het daarop verder goed gaat. 

En ongeduld staat om de hoek te trappelen. Pffffff en ik zit op dag 4 🙄 . Mezelf beloofd hier niet aan toe te geven, maar het is lastiggggg!!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw klinkt als een voorspoedig herstel! 
Ik kon echt pas na een week zelf douchen, en haren wassen/borstelen deed mn vriend ook nog even. En wandelen/bij iemand even langs zag ik ook de 1e dagen nog niet zitten. 
 

Super dat je zo snel al weer op de been bent!  Wanneer moet je weer werken? 
 

En wat betreft je hechting, zie je ook iets door de pleister heen? Denk dat het niet zoveel kwaad kan.

 

ah en ik vroeg me al af of hij ook eens met vakantie is, ja dus 😂 haha. Begreep dat hij een wachtlijst heeft tm Januari, dus we zijn er “optijd” bij geweest! 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, gaat goed maar probeer mezelf wel terug te fluiten. 

stond op t punt de vaatwasser even uit te ruimen, maar mezelf toegesproken en het NIET gedaan.
mn zoontje van 8 heeft net ff het hele huishouden gedaan onder mijn supervisie haha. Knapperd hoor! 
Hij heeft de was in de machine gedaan, was van de lijn gehaald en naar beneden gesjouwd. Hele huis gestofzuigd en gedweild, vaatwasser uitgeruimd en ingepakt en de badkamer gepoetst.

heerlijk zo’n hulp in huis 😊

 

@Goow nee, nou ja behalve dat je wat gedroogd bloed zit door de pleister, maar dat is links ook en zie ik eigenlijk ook bij iedereen op de foto’s hier. De huid eromheen ziet er rustig uit  en voelt niet pijnlijk. 
Ik weet niet of dr van der Pot deze week nog werkt, iig volgende week vakantie. 
 

jeetje Januari! Dan mag je nog even geduld hebben!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FrukjeHaha ja vreselijk dat gevoel van die haartjes he. Het komt en gaat, heb de laatste week nog wel last gehad van wat jeuk, maar trekt nu gelukkig wat sneller weg haha. 

Maar wauw, wat kan jij al snel veel zelf. Pas op hoor dat je jezelf inderdaad af en toe terug fluit. Hier ging ik ook nog wel eens de mist mee in.  

 

Maar haren wassen, en echt een stukje lopen zat er bij mij de eerste week nog niet in. 

Waar de rugpijn precies vandaan komt, durf ik ook niet te zeggen. Maar dat het de eerste weken ontzettend rot is wel! Maar ook dat gaat vanzelf steeds beter. :)

Bizar he zo'n lange wachtijd... januari...

Vervelend dat die man ook wel eens vakantie wil hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste week na de operatie overleefd! 
 

het is me alleszins meegevallen. De eerste dag  na de operatie kon ik me niet voorstellen dat ik me zo snel alweer beter zou voelen

 

ik heb natuurlijk de gebruikelijke ‘last’. Tillen etc doe ik niet. Ellebogen boven schouderhoogte niet. Maar veel lukt met een beetje creativiteit hartstikke goed zelf.

 

mijn zoon heeft vakantie dus we lopen elke dag samen even naar de winkel. Hij pakt de boodschappen, legt ze op de band, pakt ze in de tas en sjouwt ze naar huis. Ik ga alleen mee voor de betaling 😁 

Gisteren hebben we zo’n oma tas gekocht op wieltjes, dan kunnen we net wat meer meenemen zonder dat hij zich vertilt. Kind is in de groei, beetje voorzichtig mee zijn 😝

hij helpt sowieso heel goed. Super fijn! 

 

alleen slapen is echt nog een ramp. Vooral s nachts speelt de rugpijn op en kan ik vanaf 4/5 uur in de nacht geen houding meer vinden. Vanmorgen naar de bank gegaan om 5.30 en me daar geïnstalleerd.We hebben een hele kleine bank en ik verwachtte er niet veel van, maar ik lag wonderbaar lekker en viel weer als een blok in slaap. 
 

ik heb foto’s toegevoegd. Ik zie het verschil en voel het ook. De bovenkant begint heel stiekem wat zachter te worden. 
vandaag wat meer pijn bij het borstbeen, precies de pijn op de plek waar ik mee wakker werd uit de narcose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed om te horen dat je herstel goed gaat! 

 

En wat een super zoontje/hulpje heb je in huis🙂. Prima oplossing een boodschappen trolley. 

 

Slapen is echt een dingetje helaas he, maar he alles voor de boobs🎉.AIk heb qfgelopen vrijdag voor het eerst weer aan 1 stuk doorgeslapen. Alleen vanacht wel weer twee keer wakker geworden. Vandaag was ik voor controle en de knoopjes zijn door geknipt. Dat geeft wel verlichting. Vanaf dinsdag mag ik weer plat gaan liggen en op mijn zij. Hopelijk gaat het slapen dan beter. 

 

Heb je de afgelopen nachten al beter geslapen? En geen last meer van je borstbeen? 

 

Morgen heb je ook je eerste controle:-). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet zeker verschil! Gaat super mooi worden 🥰

 

En precies wat je zegt: na de operatie denk je hoe ga ik me weer helemaal fit voelen en toch gaat het vrij snel 🙂 en wat heerlijk dat je zoon meehelpt. Scheelt toch weer een hoop belasting. 

Ja die rugpijn.. ik had het ook enorm. Inmiddels slaap ik soms even op mijn zij, maar moet zeggen dat ik nu zelfs liever op mijn rug slaap dan mijn zij. Ik probeer wel paar keer per week wat beweging te doen: een thuis workout/yoga voor mijn onderlichaam via youtube bijv. Kan dan niet alles meedoen want zit altijd wel wat bij waar je indirect je borstpsieren mee aanspant/rekt, maar merk dat dit wel enorm helpt om weer wat “losser” te worden. 
 

Vandaag je controle toch? Dan gaan je pleisters er waarschijnlijk af 🙂 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa, net terug van de controle @RN27 @Goow

 

collega van vd Pot ivm z’n vakantie. Fijne man ook

 

Ziet er verder perfect uit 

Pijntjes die ik beschrijf, zoals op t borstbeen en spieren onder de borst, klinken allemaal als heel normaal

had Ook niet anders verwacht maar wou het toch even noemen

 

zijn “gewoon” de spieren die moeten wennen aan de nieuwe situatie 

 

litteken crème meegekregen en mag vanaf vandaag smeren. Ook dat ziet er echt perfect uit zei hij 

 

Verder proberen elke dag de borsten een beetje naar elkaar toe te duwen met de bovenramen. Wat je dus ook doet met het op je zij liggen. Schijnt goed te zijn voor de spieren rondom de borst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Frukje zei:

Jaa, net terug van de controle @RN27 @Goow

 

collega van vd Pot ivm z’n vakantie. Fijne man ook

 

Ziet er verder perfect uit 

Pijntjes die ik beschrijf, zoals op t borstbeen en spieren onder de borst, klinken allemaal als heel normaal

had Ook niet anders verwacht maar wou het toch even noemen

 

zijn “gewoon” de spieren die moeten wennen aan de nieuwe situatie 

 

litteken crème meegekregen en mag vanaf vandaag smeren. Ook dat ziet er echt perfect uit zei hij 

 

Verder proberen elke dag de borsten een beetje naar elkaar toe te duwen met de bovenramen. Wat je dus ook doet met het op je zij liggen. Schijnt goed te zijn voor de spieren rondom de borst. 

Mooi dat de controle goed ging. Dat is wel gerustellend. Mag je al smeren? Heb je nog korstjes of helemaal niet meer? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, RN27 zei:

Mag je al smeren? Heb je nog korstjes of helemaal niet meer? 

Ja van de pc mocht ik beginnen met smeren. Links geen korstjes (paar hele kleine puntjes). 
rechts heeft paar dagen po nog een keertje gebloed en daar zit nog een klein korstje. Maar wel mooi dicht dus mag wel rest van t litteken smeren 

 

Eerst de plakresten en van de pleisters ff weg. Want voor m’n gevoel heeft smeren geen zin haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2 weken PO foto 

Mn camera had er geen zin in ofzo, zie allemaal rare hoeken en de littekens lijken alsof ik afgeslacht ben.

Ik zie weinig verandering de afgelopen week, maar er gebeurt wel iets :) 

 

Maar ze zijn heel netjes, zeker de linker (rechts op foto) is al heel mooi. De rechter loopt wat achter op genezing, maar daar nu nog 1 heel klein korstje

 

Verder gaat het wel ok. Ik slaap iets beter. Wordt steeds wakker op mijn rechter zij, dat doe ik dus niet bewust. Probeer me dan om te draaien en ook op mijn linker zij te gaan liggen voor de balans zeg maar, maar wordt ik later weer wakker op mijn rechter zij. 

Mijn rechter zij was sowieso al mijn populairste houding (rug of rechterzij). Maar nu ligt links sowieso nog niet zo lekker. 

als ik inslaap, lig ik nog wel omhoog op mn rug, maar in mn slaap zak ik naar beneden en draai ik op mijn zij schijnbaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh, wat fijn! Ik mag pas smeren als ik 6 weken po ben. En welke littekencreme heb je? Fijn dat je beter slaapt. Volgens mij merk je daar wel verbetering in? Omdat je automatisch in je slaap naar beneden zakt en draait. En gaat het al beter met je rug? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FrukjeWat een verschil al in je foto's zeg! Je krijgt echt al een mooie vorm! Dat had ik nog niet zo na 2 weken hoor haha.
De littekencreme vind ik erg fijn! Mijn tube is bijna op maar zit er toch aan te denken om er nog één te bestellen. Weet niet precies hoe lang je dat moet blijven smeren.

Gaat het met slapen al iets beter en met de rugpijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RN27 ja slapen gaat wel beter! Idd omdat ik makkelijker een houding vind. Soms wordt ik wakker omdat ik te plat lig. Dat is dan niet fijn. Of teveel op m’n zij gedraaid waardoor ik m’n borst plet. 
Soms maak ik me druk, of ik ze niet verniel door het liggen. Maar kan moeilijk de hele nacht wakker blijven om maar niet op m’n zij te draaien. 
ik slaap gewoon nog steeds netjes in op m’n rug en omhoog. Ligt eigenlijk best ok met m’n nestje aan kussens (maar niet voor een hele nacht dus) 

 

hoe is t met jou? Jammer dat je nog niet mag smeren. Heeft de pc specifiek 6wk benoemd? Dan zou ik dat aanhouden. Misschien heeft het nog te maken met de manier van hechten oid. 
 

@Wendy2020 Thnx! Lief! 
ik ben ook blij dat er verschil is. Maar nog steeds denk ik wel, omg gaat dit goed komen 😳 nog zo hard en de bolling nog bovenin. Maar GEDULD! 
de crème is zeker fijn! Volgens mij smeren zolang het litteken actief is en dat kan tot een jaar duren. Maar wat is actief? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.