Ga naar inhoud

Ogen niet kunnen sluiten na ooglidcorrectie


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb 9 dagen gelden een ooglidcorrectie gehad en kan nogsteeds mijn ogen niet geheel sluiten. Er zit nog wat minimale zwelling. Kan iemand mij aangeven of dit normaal is en eventueel nog weg kan trekken? Het niet sluiten van mijn ogen resulteert nl in hele droge geirriteerde ogen, moet er ‘s nacht meerdere malen uit om mijn ogen te druppelen. Ik ben afgelopen maandag op nacontrole geweest en chirurg zegt ze zijn dicht, maar dat is gewoon echt niet zo, werd ja en nee spelletje en gesprek werd nogal grimmig. Ik moest het de tijd geven kwam allemaal echt wel goed....

Iemand aanwezig die mee gerust kan stellen?

 

alvast bedankt!

anastasia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend naar zeg. Ik heb er geen ervaring mee, wel een collega die onlangs een ooglidcorrectie heeft gedaan en het erg was tegengevallen qua herstel en de zwelling. Maar niet dat haar ogen niet dicht konden. Sterkte en succes. Wellicht inderdaad een andere kliniek bellen om te vragen of dit normaal is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie’s. Vanmorgen op advies van huisarts toch terug gegaan naar kliniek, zalf gekregen voor ogen, zie alleen nu continue wazig....volgens arts kan het volledig sluiten van de ogen wel 6 weken in beslag nemen 😳, heb hier serieus echt nog nooit van gehoord, misschien PC op forum aanwezig die dit kan bevestigen? Voor nu echt waardeloos....heb al twee klinieken gebeld voor SO maar die houden ook beetje de boot af, krijg alleen receptioniste aan de lijn en die kan mijn vraag niet beantwoorden....afspraak maken hiervoor willen ze niet echt....iemand tips voor een kliniek die hiertoe wel bereid is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spookbewoning12 nee niemand heeft me daar ooit op gewezen, heb het ook nog nooit eerder van iemand gehoord. Ben op van de zenuwen, nog een maand volhouden, en geduld hebben dus, pfff wordt een lange maand, en maar hopen dat het goed komt....geen idee wat ik anders kan doen? Hersteloperatie?? Is dat überhaupt mogelijk, kunnen ze er stukje huid tussen maken, en zo ja hoe gaat dat er dan uitzien? Vreselijk die onzekerheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Spookbewoning12 zei:

Ja ik kan me dat zo voorstellen! Zowel doordat je niet goed weet of het ‘hoort’ en als het niet hoort of het dan wel makkelijk herstellen is. Zou ik ook heel slecht van slapen. 
 

is het nog gezwollen, kunnen we daar nog wat positief gevoel uit halen? Zo van als die zwelling weg is sluit t weer? En hoeveel is het niet sluiten? Is dat een randje of je oog half open? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spookbewoning12, zwelling vind ik juist wel mee vallen, al ben ik geen expert, maar ziet er niet gezwollen meer uit, voel heel lichtjes wat verdikking boven het litteken, randje is denk ik 2 a 3 mm, arts zegt is acceptabel in dit stadium 🤔, ik heb er toch wel mijn bedenkingen over. Heb inmiddels Bergman/Velthuis al gebeld en kunnen mij ook niet geruststellen of dit idd wel eens voor komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Anastasia zei:

@Robijntje02, terug geweest naar arts dus en zegt kan wel 6 weken duren totdat je ogen weer Volledig sluiten. Heb hier dus echt nog nooit van gehoord. Ben geholpen door dr.thanya ta in. Staat erg goed aangeschreven. Waar ben jij geholpen??

Ben je al naar je huisarts gegaan? 

Zo ja, wat zegt die ervan?

De huisarts kan je ook een doorverwijzing geven voor de oogarts in t ziekenhuis, of dat je nu al telefonisch contact opneemt met de oogarts.. Die is ten minste onafhankelijk. De artsen in een kliniek zullen elkaar niet gaan afvallen..

Ik ben bijna 1,5 jaar geleden geholpen door Whitney Koeiman, cosmetisch arts bij Faceland in Eindhoven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robijntje huisarts gesproken en die verwees me weer door naar kliniek daar het nog maar kort geleden is, dus daar ben ik vanmorgen geweest, heb zalf gekregen tegen irritatie Van mijn hoornvlies, en zeiden dat het wel 6 weken kan duren voordat ogen weer sluiten....heb hier echt nog nooit van gehoord. Zalf bied wel verlichting, maar nogsteeds niet gerust dat ogen niet volledig sluiten. Ik ben Echt helemaal uit mijn doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit krijg ik terug van Faceland:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog niet eerder heb meegemaakt omdat onze artsen liever iets te weinig weg halen.
Dus ik durf ook niet te zeggen of dit met 6 weken minder gaat worden. Ik denk dat je het beste even dit kunt aankijken en daarna weer terug gaan naar de kliniek waar je bent geholpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Anastasia zei:

Dit krijg ik terug van Faceland:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog niet eerder heb meegemaakt omdat onze artsen liever iets te weinig weg halen.
Dus ik durf ook niet te zeggen of dit met 6 weken minder gaat worden. Ik denk dat je het beste even dit kunt aankijken en daarna weer terug gaan naar de kliniek waar je bent geholpen.

 

Is dit denk ik het advies van Whitney Koeiman van Faceland?

Het is denk ik wel de waarheid, hoe klote dit ook voor jou is...

Dus idd die 6 weken afwachten en hopelijk/waarschijnlijk is je huid na die tijd ietsjes uitgerekt waardoor je ogen wel weer sluiten. Meer kun je op dit moment niet doen..

Die kans is dat t uiteindelijk goed komt is best groot hoor, dus probeer rustig te blijven, hoe moeilijk dat ook is... 

Ik heb van mn moeder gehoord dat er klanten in haar zaak kwamen die ook een ooglidcorrectie hadden ondergaan en waarbij ook te veel huid was weggehaald (is wel al 20 jaar geleden hoor..), waardoor ze hun ogen niet goed konden sluiten en dat t uiteindelijk toch weer goed kwam, maar t had wel tijd nodig, en waarschijnlijk zal dat obij jou ook t geval zijn. 

Hou hoop dus! 🍀🍀🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spookbewoning12 ze konden in het begin al gelijk niet goed sluiten, kreeg direct al oogdruppels mee. Toen dacht ik er verder niks van, weet ik veel, dacht is normaal vanwege zwelling, maar nu zwelling grotendeels weg en kan ik ze nogsteeds niet sluiten, meer het idee dat zwelling ogen juist iets meer dicht drukte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robijntje02, zeker klote...enige wat erop zit is geduld hebben en hopen dat het goed komt. Maar ben onwijze piekeraar en maak me snel zorgen, dus het is nog het moeilijkste om het te laten rusten en die weken af te wachten. Bericht van je moeder geeft me wel weer wat hoop, dankjewel!! 🙏🏼

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen en ik snap dat de komende weken stressvol voor je zijn, daar ben je mens voor. Zou raar zijn als je je er niet mee zou zitten. Maar t komt wel goed hoor..

Even afwachten meis, en zou je ons op de hoogte willen blijven houden? 

Veel liefs 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even geduld hebben vrees ik... 

Maar goed dat je gebeld hebt! Nu toch een beetje gerust hoop ik. 
 

Wil je ons op de hoogte houden? 
succes met je herstel, hopelijk is het snel zoals het moet zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi! Is gisteren je controle door gegaan? Een vriendin van mij had hier de eerste dagen ook last van, maar werd toen als snel minder. Hoe gaat het nu met je?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.