Ga naar inhoud

Ogen niet kunnen sluiten na ooglidcorrectie


Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

@Nina_a @Whisper Sorry dat ik nu pas reageer, maar zat zo in de put dat ik niet normaal meer functioneerde, depressieve gedachten etc, ben heel diep gegaan, maar gelukkig gaat het inmiddels iets beter met me. Kliniek heeft me verder helemaal in de kou laten staan, toen de 6 weken herstel voorbij waren, was ik niet meer welkom omdat het nazorg traject hiermee tot een einde was gekomen....uiteindelijk verder behandeld door de oogarts, nu bijna 3 maanden verder sluiten mijn ogen eindelijk weer gelukkig, inmiddels ook geen zalf en druppels meer nodig, dus dat voelt al als een hele overwinning!! Alleen is de correctie verre van mooi uitgevoerd, littekens zitten veel te hoog, niet in natuurlijke plooi, ook lopen ze erg lang door zodat ze aan de zijkant uitsteken zeg maar. Heb een hele andere oogopslag, begin er nu een beetje aan te wennen en het te accepteren. Verder heb ik over 3 weken een SO bij andere kliniek, weet niet wat ik daarvan verwacht...misschien bevestiging....ben er namelijk niet over uit of ik ooit weer onder het mes durf te gaan. Betwijfel ook of het kan, want ik heb denk ik 0 marge aan huid over om te corrigeren. Dus ja ik ben heel blij dat ogen weer sluiten en ik geen irritatie meer heb aan mijn ogen zelf, alleen ben wel heel heel erg verdrietig als ik nu in de spiegel kijk. Voorheen ging ik gewoon met alleen mascara de deur uit, nu ben ik zeker half uur bezig om oogschaduw zodanig aan te brengen dat het eea beetje camoufleert. Een ooglidcorrectie wordt afgedaan als simpele ingreep, maar dat is het voor mij verre van.....😢

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robijntje02 vraagje...het is voor jou nu 1,5 jaar geleden je ooglidcorrectie. Ik lees dat het soms wel een jaar kan duren voordat het definitieve resultaat is bereikt. Ik ben nu 3 maanden verder en vraag me af of het resultaat de komende maanden nog verder zal veranderen. Zat er bij jouw nog verschil in hoe het er na 3 maanden uitzag en na een jaar??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve @Anastasia, ik herken je zo in je verhaal...

Ik had dan geen complicaties, maar ik moest ook heeeeeeel erg wennen aan mn nieuwe oogopslag. Ik vond dat ik heel sullig en verbaasd keek, terwijl ik voorheen meer kattenogen had..

Het was net of ik iemand anders was geworden.

De eerste 2 weken durfde ik me aan niemand te vertonen. Ging zelfs niet naar mn vriend en geen boodschappen doen.. Denk dat ik me nog nooit zo ongelukkig heb gevoeld als toen..

Ondanks dat iedereen zei dat ik er frisser uitzag, vond ik mn ogen helemaal niet mooi. Ik herkende mezelf helemaal niet meer.... Opeens had ik hele ronde kale ogen...

 

Ik vond mn litteken van mn  linkeroog ook veel te hoog zitten, en was ook best een grof/dikker litteken; en voelde me erg onzeker hierover, omdat het niet in de oogplooi zat. Rechts zat het litteken ook iets te hoog, maar litteken was wel dunner/fijner. Een oogarts en een pc zeiden dar zij zelf lager de littekens zetten dan de cosmetisch arts had gedaan, maar dat ik geduld moest hebben.. 

De cosmetisch arts, Whitney Koeiman van Faceland, zei ook dat de littekens helemaal zouden gaan vervagen, dat ik geduld moest hebben. 

Bij mij liepen de littekens ook verder door, maar dat had Whitney ook gezegd tegen mij, omdat ik veel overhang had. Deze littekens vielen wel mooi in mijn kraaienpootjes dus dat had ze heel goed gedaan..

Ja, @Anastasia ik kan je geruststellen, de roodheid en de littekens veranderen zeker nog na 3 maanden!!!

Zelfs mn dikkere litteken is dunner geworden en nu nauwelijks zichtbaar nog, maar dit kost idd tijd; zeker 1 a 1,5 jaar!!! De littekens die verder doorliepen zijn ook onzichtbaar nu.

Voorheen deed ik alleen een eyeliner op, maar nu was ik ook veel tijd kwijt om mn ogen op te maken, omdat ik anders mn ogen te rond en te kaal vond. Dus heb nu een dikke eyeliner met een wing om mn ogen toch wat minder rond te laten lijken, en heb ook sinds een tijdje wimperextensions, waar ik wel heel blij mee ben.

Ben nu sinds dit voorjaar bezig met een permanente XL-eyeliner (inkt wil ook niet echt pakken zucht, al 4 behandelingen gehad, a.s  donderdag ga ik voor de 5e x, dan naar iemand anders..), zodat ik me s ochtends niet meer hoef te irriteren aan mn blote/kale/ronde ogen. 

Moet zeggen als de eyeliner net gezet is, en met de wimperextensions ik mn ogen nu wel mooi vind.

Maarrrrr zonder die eyeliner en wimpers had ik zoiets van, goh, iedereen zegt dat mn ogen goed gelukt zijn, maar ik voelde toch iets van spijt of zo..  Vond mn oude ogen mooier..

TOT het moment dat vorige maand een collega zei dat ie nog een foto van mij had, 3 jaar geleden gemaakt. Ik zei, laat eens zien, nou ik schrok best, wat een hangogen zeg! Ik was zo blij;

nee zou nu niet meer terug willen naar mn oude ogen. Heb ook mn verticale fronslijnen weg laten halen tussen mn wenkbrauwen en zie er nu daardoor, en door ooglidcorrectie en door mooie wimperextensions  10 jaar jonger uit dan op de foto die 3 jaar geleden van mij is gemaakt!

Ik ben 45 jaar, maar wordt vaak veel jonger geschat, veel mensen denken dat ik een jaar of 35 ben.

Dusssss meis, ik hoop dat jij net als ik uiteindelijk ook erg blij met je ogen zult zijn..  

Geloof me, je littekens zullen echt vervagen, maar kan 1,5 jaar duren, ik had ook pas zo rond mei dit jaar van, goh mn littekens zijn eindelijk bijna onzichtbaar geworden. 

En een (permanente) eyeliner en wimperextensions zijn ook aan te raden.

Ja, idd, ik dacht ook een ooglidcorrectie is een simpele ingreep, en 9 vd 10 zijn een aantal weken na de ingreep hartstikke blij, maar bij mij heeft het dus ook ANDERHALF JAAR geduurd voordat ik tevreden was met mn nieuwe ogen, mn nieuwe oogopslag... 

Komt goed meis, je zult dus nog geduld moeten hebben.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robijntje02 super bedankt voor je eerlijke en uitgebreide reactie! Ik ben helaas nogsteeds in het stadium dat ik zou willen dat ik het nooit had gedaan, zou de tijd echt terug willen draaien. Ik had dan ook wel sterke overhang, maar zelfs als ik oude foto’s kijk zou ik terug willen naar de oude situatie. Mijn ogen zijn nu gewoon zo onnatuurlijk. Doordat litteken te hoog zit (2 a 3 mm boven natuurlijke plooi/arcadeboog) ontstaat er zeg maar een dubbele plooi en mijn boogjes zeg maar zitten nu heel raar hoog. Ben bang dat dat niet zal verdwijnen met de tijd en het vervagen van de littekens. Het litteken is nu zeg maar mijn nieuwe plooi en dus veel te hoog, waardoor ik constant heel plotseling uit mijn ogen kijk. Zit elke dag te janken en wordt gewoon een ware obsessie, ook mijn huwelijk staat hierdoor onder spanning, manlief begint gedoe en gezeur rondom m’n ogen aardig zat te worden. Probeer me iedere dag weer te vermannen en te denken: ik ben nu verder gezond heb mooie kindjes en dat is wat telt. Dat gaat redelijk tot het moment dat ik mezelf weer in een spiegel zie. Het doet gewoon heel veel met je! Ik heb het in eerste instantie laten doen omdat ik hoofdpijn klachten had omdat ik continu met opgetrokken wenkbrauwen liep, maar natuurlijk zeker ook omdat ik weer mooie ogen wilde!!

 

Het geeft me wel hoop om van jou te horen dat het nog veel meer tijd nodig heeft om te herstellen. Hopelijk zullen ook mijn littekens verder vervagen, zijn nu zeker voor 2/3 naar buitenkant nog dik en blauwig, geen mooi flinterdun lijntje zoals he overal ziet, doordat ze dus vrij hoog zitten en niet in natuurlijke plooi zie je ze erg goed zitten, ook zeker de 1 cm die uitsteekt. Ik heb ergens gelezen hoe hoger het litteken hoe dikker de huid van je ooglid en hoe lastiger litteken geneest, zit bij mij echt op wenkbrauwbot zeg maar. Ik heb het chirurg gevraagd en zei dat het niet anders kon ook omdat ik veel overgang had En anders gekke flap zou overhouden aan de zijkant en mijn ogen zo een mooi liftend effect kregen. Dus zelfde idee als bij jouw denk ik....zit niks anders op dan geduld geduld geduld te hebben vrees ik en te hopen dat ik over 1,5 jaar ook weer lachend in de spiegel kan kijken!

 

Thanks voor je tip m.b.t. eyeliner en wimperextentions, ga ik zeker proberen. Heb nog nep wimpers liggen, ga ik het daar eerst eens mee proberen. Kan nu gelukkig weer make up verdragen, want toe in m’n ogen niet kon sluiten en ze zo geïrriteerd waren kon ik niks op mijn ogen verdragen. Liefst had ik hele dagen op mijn bed gebleven toen, vreselijk!! Nu dus elke dag weer flink aan de make up, met name om alles te camoufleren, ik durf in gezelschap ook nauwelijks te knipperen of naar beneden te kijken omdat je dan die littekens zo erg ziet.


Nou meid kan nog wel uren doorgaan haha, maar jouw bericht heeft me wel weer geholpen er weer positiever naar te kijken met de wetenschap dat er dus zeker nog verbetering In zit, hoop dat ik na 1,5 jaar geduld ook beloond zal worden!!

 

Over 3 weken dus wel een SO bij dr Stevens, ben benieuwd naar zijn mening, al kan hij ook de tijd niet terug draaien. Misschien is een correctie op deze correctie wel mogelijk, al denk ik het niet omdat ik geen marge heb qua huid denk ik, en dan punt 2 als het wel kan...wat doe ik dan, want de hel waar ik doorheen ben gegaan wens ik nooit meer mee te maken. Weet niet of ik het ooit nog durf!!

 

Voor nu probeer ik het te accepteren, en geduld te hebben....hopelijk heelt tijd inderdaad alle wonden.

 

Nogmaals super bedankt voor je bericht, lees het x op x weer, geeft me echt hoop!!

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve @Anastasia, ik heb dat dus ook heel erg lang gehad hoor, dat ik steeds schrok als ik in de spiegel keek...

Of als ik mezelf terug zag op foto's..

God, wat heb ik veel selfies gemaakt..

Had er ook spijt van. Baalde ook als een stekker...

Mn vriend moest ook erg wennen aan mn nieuwe oogopslag. Die is heel eerlijk en zei dat gewoon tegen me.. Hij hield juist van mijn beetje strenge, bazige blik en nu keek ik opeens als een lieve onderdanige puppie met grote poppenogen..

Andere mensen vonden het echter wel mooi..

 

Hoe reageren andere mensen op je ogen? En je man? Je vriendinnen/ collega's?

 

Ik durfde mensen ook niet goed aan te kijken, bang dat ze de te hoge rode littekens zouden zien...

Maar je bent nog maar 3 maanden PO meis, dus dat is nog heel kort; je zult zien dat je ogen er elke maand iets natuurlijker eruit zullen gaan zien.. En ook de littekens zullen vlakker, dunner en lichter worden.. 

Maar is een kwestie van maanden helaas, en niet van weken...

Ben benieuwd wat dr Stevens gaat zeggen..

 

Ik smeerde in het begin littekencreme van het Kruidvat op mn littekens (eigen merk, kleine tube), maar heb dit niet lang gedaan hoor... 

20 jaar geleden heb ik mn borsten laten verkleinen en toen heb ik niets gesmeerd en mn littekens zijn ook gewoon mooi vervaagd.

Een half jaar geleden heb ik mn lege borsten laten opvullen, en in t begin, nadat de korstjes eraf waren, ook wel even gesmeerd (biodermal littekencreme en bio-oil), maar ook niet lang hoor..En de littekens zijn nu ook al mooi aan het vervagen.

Dat door het smeren van creme littekens mooier genezen dan wanneer je geen creme smeert is volgens mij een fabeltje, maar dat is mijn persoonlijke mening / ervaring he.. , andere mensen denken er misschien heel anders over.. 

Crème smeren kan natuurlijk altijd, baadt t niet, dan schaadt t niet, maar ik zag er de meerwaarde / het nut er niet zo van in, dus ben er snel mee gestopt. Maar je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt, @Anastasia, iedereen is weer anders.

 

En als je je hart wil luchten mag je me altijd pb-en meis.

Ben benieuwd wat de Stevens gaat zeggen. Zou superfijn zijn als je hier op het forum nog laat weten zijn mening is.

En anders wil ik naderhand ook nog wel meekijken hoor, naar je foto's, mocht je behoefte daar aan hebben.

Heel veel liefs en sterkte,

Robijntje02 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.