Ga naar inhoud

Ellende na bvk


Jobo

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Ik zal me even voorstellen; ik ben een 43 jarige vrouw die al meer dan 10 jr zo graag een borstverkleining wilde. Ik zat op 75 F maar mijn huisarts vond het nooit nodig.

 

En 21 februari was het dan toch eindelijk zover! Ik ben in een plaatselijk ziekenhuis geopereerd. 


Na de operatie zag ik twee mooie veel kleinere borsten. De chirurg kwam nog even langs en vertelde dat rechts meer dan links weg heeft gehaald. Maar het was gelukt. Naar een kleine D cup.
 

Eigenlijk voelde ik meteen al een ontzettende druk/ pijn op m’n borst. Een verpleegkundige zei toen nog zoiets van “ojee”. Daarna hele nacht niet geslapen omdat ik links veel pijn had. De volg dag gingen de drains eruit en mocht ik naar huis. Er hft toen geen arts meer gekeken want dat was volgens hun niet nodig. Mocht naar huis. En ik had er geen goed gevoel over...

 

Paar dagen daarna; donker puntje in de linkerborst dus ik belde. Volgens hun niks aan de hand. Paar dagen later werd het nog donkerder, weer gebeld, langsgegaan bij verpleegkundige (geen pc meer gezien). De huis om de tepel hft ze ontveld (toen was de tepel pas echt goed geïrriteerd) en doorzichtige pleister erop.
 

Paar dagen later gele vloeistof bleef eruit komen. Ik weer bellen (merkte dat ze me Intussen lastig vonden) weer langs; niks aan de hand want ik was 10 dgn verder en er kon niks meer gebeuren....even schoonmaken en nieuwe pleister erop.

 

Vandaag; rare stank die van de wond afkwam. Weer terug na aanraden van huisarts. En... ik kwam niet voor niets... 

pleister onder de tepel ging eraf en er zat een gaatje waar zooi uitkwam.


Chirurg werd erbij geroepen (wat een hork was dat!) en vanuit het niets kneep hij mijn borst leeg; het gaatje scheurde open en werd een gat! Ik gilde het uit van de pijn. Dat was echt hels! Maar dat moest volgens hem...

 

Situatie nu: open wond (word misselijk als ik eraan denk, wil het niet zien), pijn, tepel ook nog steeds open en geïrriteerd en krijg geen antibiotica (?!) maar moet iedere dag spoelen en 3 weken niet werken. Gewoon domme pech volgens hun.

 

Heb nu veel pijn, ben onzeker, komt dit ooit nog goed en wat nu ?? Vind het afschuwelijk ??

Was ik er maar nooit aan begonnen...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend naar hoe dat gegaan is Jojo. En dan ook nog die chirurg die zonder enige uitleg zo handelt en communicatief echt ruk is. Op zich klinkt spoelen wel logisch. Maat hou het wel in de gaten zelf en als je niet vertrouwd gewoon teruggaan he. Het is jouw lijf. hopelijk vanaf nu alleen maar goed  nieuws 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt heel naar gegaan idd. Hoe die chirurg gisteren deed was gewoon bij de beesten af. En die verpleegkundige sprak me als een klein kind toe en ik merkte dat ze me maar lastig vond. Logisch toch dat je aan de bel trekt als je merkt dat het niet goed gaat. Door de werkdruk in het ziekenhuis merk je dat je maar een nummer bent. Nu weer veel pijn maar durf echt niet meer te bellen mocht het erger worden. Dat gat steekt zo erg :( Het was een klein gaatje totdat hij hem opentrok.

 

Ik vind het ook echt vreemd dat ik geen antibiotica krijg... of is dat vaker zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt heel naar gegaan idd. Hoe die chirurg gisteren deed was gewoon bij de beesten af. En die verpleegkundige sprak me als een klein kind toe en ik merkte dat ze me maar lastig vond. Logisch toch dat je aan de bel trekt als je merkt dat het niet goed gaat. Door de werkdruk in het ziekenhuis merk je dat je maar een nummer bent. Nu weer veel pijn maar durf echt niet meer te bellen mocht het erger worden. Dat gat steekt zo erg :( Het was een klein gaatje totdat hij hem opentrok.

 

Ik vind het ook echt vreemd dat ik geen antibiotica krijg... of is dat vaker zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LadyC1981 Ja, dat zei iemand van de apotheek daar ook. Ze zei je bent helemaal overstuur terwijl je nu juist goede nazorg nodig hebt. Ze snauwde de apotheker namelijk ook af. 
Als alles straks achter de rug is, wil ik dat wel doen.

 

Ik word helemaal eng van die open wond. Is het bij andere mensen wel weer goed gekomen? Heb er nu geen vertrouwen meer in ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje, wat een nare situatie! Vreselijk dat ze je zo behandelen, het gaat immers wel over jouw lijf, jouw borsten. Kan me goed voorstellen dat je erg onzeker bent nu.. Op zijn minst kunnen ze je wel netjes behandelen en zorgen dat jij je prettig voelt. Ik zou ook panikeren als ik dit na mijn operatie zou hebben. 

Kan je via je huisarts geen antibiotica krijgen? Spoelen klinkt wel logisch idd. Ik hoop dat het snel goed herstelt :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jobo lieve meid, ik vind het verschrikkelijk om te lezen wat jij allemaal hebt moeten doorstaan en nog steeds moet doorstaan.. Wat een waardeloze figuren zeg, die huisarts en die chirurg!

Ik heb ook wel eens een huisarts gehad die mij niet goed verder wilde helpen. Ben toen overgestapt naar een andere huisarts die mij wel serieus nam; en zo hoort het ook..

Heeft die huisarts geen collega's bij wie je terecht kan? Of een second opinion bij een andere huisarts vragen? Of bellen naar een andere huisarts?  

Ik ben geen arts, maar ab lijkt me toch wel nodig in jouw situatie...

En inderdaad, een klacht indienen tegen deze chirurg. Vraag maar eens aan hem of hij ook zo nonchalant zou handelen als het niet om jou, maar zijn vrouw of dochter betrof.. Wat een eikel zeg!....

Ik hoop voor jou dat de wond snel dicht zal gaan.. Goed blijven spoelen..

En niet schromen om aan de bel te trekken hoor; het is wel jouw lichaam en jouw gezondheid!!

Heel veel sterkte Jobo!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Robijntje02 zei:

@Jobo lieve meid, ik vind het verschrikkelijk om te lezen wat jij allemaal hebt moeten doorstaan en nog steeds moet doorstaan.. Wat een waardeloze figuren zeg, die huisarts en die chirurg!

Ik heb ook wel eens een huisarts gehad die mij niet goed verder wilde helpen. Ben toen overgestapt naar een andere huisarts die mij wel serieus nam; en zo hoort het ook..

Heeft die huisarts geen collega's bij wie je terecht kan? Of een second opinion bij een andere huisarts vragen? Of bellen naar een andere huisarts?  

Ik ben geen arts, maar ab lijkt me toch wel nodig in jouw situatie...

En inderdaad, een klacht indienen tegen deze chirurg. Vraag maar eens aan hem of hij ook zo nonchalant zou handelen als het niet om jou, maar zijn vrouw of dochter betrof.. Wat een eikel zeg!....

Ik hoop voor jou dat de wond snel dicht zal gaan.. Goed blijven spoelen..

En niet schromen om aan de bel te trekken hoor; het is wel jouw lichaam en jouw gezondheid!!

Heel veel sterkte Jobo!


Precies wat Robijntje zegt!!

Niet inhouden, afdwingen! Heel veel sterkte, dit is niet mals. ?❤️

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 open wonden sinds de hechtingen eruit zijn. Er hangt een plooi overheen en het geneest dus niet. Ik moet 2 keer per dag spoelen en 1 uur per dag de beha uit. Ik vind het heel eng en ben bang dat het lang gaat duren. Het voordeel is wel dat ze in de kliniek heel aardig en begripvol zijn. Heel anders dan jij hebt meegemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Recidiva Hij wil het echt niet geven omdat hij zegt dat de ontsteking alleen links in de borst zit en dat ik verder niet ziek van de koorts ben. Heb steeds rond de 38 Gr...

Het is daar allemaal zo vaag, makkelijk en slordig. Ik trok na 3 dagen al aan de bel en sinds gisteren zeiden ze dat ik niet voor niks kwam... ? En nu zit ik pas echt in de lappenmand. Stel dat ze wel meteen geluisterd hadden of eerder onder de pleisters gekeken hadden... De hechtingen zouden er morgen uitgaan maar die blijven nu tot donderdag zitten...? Snap er allemaal niks meer van. Weet alleen dat ik moe en half depri aan het worden ben. En veel pijn links.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sommigen zijn zeer terughoudend met antibiotica en vinden dat je lichaam het eerst zelf moet proberen op te lossen. Ik zou het zeker heel goed in de gaten houden en wanneer je het niet vertrouwt echt aandringen op handelen door welke arts dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jobo vervelend. Ik hoop dat de wonden snel rustig worden en dichtgaan. 
De wonden zijn bij mij nog het hetzelfde. Nog steeds geel wondvocht en ook bloed erbij. Zal wel heel lang gaan duren denk ik. Gelukkig dinsdag naar de pc. Ben benieuwd wat hij ervan zegt. Gisteren had ik veel pijn aan de borsten. Scherpe steken en zere borsten. Dat gaat vandaag weer iets beter. Ook zijn ze nu aan het vervellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LadyC1981 Fijn dat het vandaag wat beter gaat. Het klinkt allemaal een beetje hetzelfde als bij mij. Gisteren heb ik teveel gedaan en vandaag kon ik alleen maar slapen. Ben zo moe en veel pijn en steken. Bij mij komt nu iedere dag iemand van de thuiszorg de wonden spoelen en verbinden en ik merk dat het me wat rust geeft omdat hun meekijken. Voorheen dacht ik steeds van is dit wel goed of klopt dat wel. Ze zeggen steeds dat ik geduld moet hebben omdat het nog zo kort geleden is en rust houden ivm de wonden, maar ik baal ook dat ik niet kan werken. Dit had ik van tevoren niet verwacht.

 

Hou je taai!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LadyC1981 hoe is het nu met jou? Ik word er een beetje weemoedig van... ik ben nu iets meer dan 3 weken verder en nu komt er weer veel pus uit m’n tepel (een gaatje net in de bovenrand van de tepel). 
Ben donderdag bij de verpleegkundige geweest en volgens haar kan dat voorkomen ivm vetnecrose wat uit de borst moet). Maar mijn huisarts gisteren schrok ervan. 
Maandag weer bellen. Ik ben dan 3,5 wk verder en nog niks opgeschoten en maak me ook zorgen of dit nog gaat herstellen en of m’n hele borst niet vol met pus zit ofzo. Die tepel is zo smerig bloederig en geïrriteerd geraakt nadat haar collega verpleegkundige de tepel ontveld had... ik dacht het dal wel toen ze vroeg of ze dat zou doen.
Echt om moedeloos van te worden. Zit echt in een vreselijke dip? Ik had nooit deze bvk bij hun gedaan, als ik geweten had hoe slecht de nazorg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jobo Wat erg om te lezen dat je zo in een dip zit. Wat een slechte nazorg inderdaad. Als ik jou was zou ik maandag bellen en er op staan om de pc per direct te zien te krijgen. Dit kan echt niet zo. Het is jouw lichaam en zoals ze er nu mee omgaan kan echt niet. Misschien kun je iemand meenemen naar het consult zodat ze je niet met een kluitje het riet insturen. 
 

Met mij gaat het wel goed, maar de wond onder mijn borst is nog lang niet dicht en genezen. Ik heb een paar dagen veel pijn gehad met het gevoel dat het open scheurde dus ik doe nu heel voorzichtig aan. ‘S Nachts doe ik geen gaasjes in de wond meer omdat ik het wat wil laten ademen. Ik doe er maandverband voor zodat het het wondvocht en bloed wel kan opvangen en tegelijkertijd kan het dan ademen. De tepel van diezelfde borst lekt ook nog wat wondvocht maar voor de rest zien de borsten er goed uit. Ik heb alleen zo’n jeuk bij de borsten en tepels af en toe en ze hebben ook heel erg verveld. Dat wordt nu gelukkig minder. De wondgenezing kan wel 8 weken duren zei de pc. Ik moet dus geduld hebben. 24 maart heb ik weer controle bij mijn pc. Ik ben nu ook 3,5 week po. Ik kan niet zeggen dat het herstel pijnloos is. Mijn borsten doen aan de zijkant en onderkant nog pijn, maar dat is ook normaal. Van binnen is het nu natuurlijk ook aan het genezen. 
 

Heb je best_boobie ook gemaild? Zij heeft mij al vele malen gerustgesteld.

 

Heel veel sterkte en moed blijven houden!!
 

Een dikke knuffel ? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.