LadyC1981

LadyC1981 : 18 februari 2020 : Dr. van der Lei : Bergman Clinics

Recommended Posts

Ik vergat nog te vertellen dat het lijkt alsof de tepels los op mijn borsten zitten. Dit hoort zo en moet hechten. De hechtingen zitten aan de binnenkant. Ik ben benieuwd hoe het er nu over een week bij de volgende controle uit ziet. Alle spanningen van de afgelopen tijd komen er nu uit bij mij en ik ben gewoon ontzettend moe. Voor mijn gevoel kan ik wel een maand slapen. Vanaf het moment na de operatie vanaf de eerste wondcontrole dan beginnen mijn benen zo erg te trillen. Allemaal spanningen. Ik hoop dat ik me snel wat vrolijker ga voelen. Ik ben trouwens wel heel blij met de nieuwe cupmaat van mijn boobs. Dat is nu C maar ik denk dat ze nog iets kleiner worden want er zit nu nog wat zwelling. 

• Like 1

Gewoon toegeven aan die moeheid hoor, lekker je rust nemen. Dat herstel kost gewoon energie en daarnaast is het toch een ingrijpende operatie. Dat open stukje gaat echt herstellen en ook die tepels gaat helemaal goed komen. Fijn dat je in ieder geval gelijk al zo blij bent met de cupmaat, ikzelf moest erg wennen en vind ze nu pas wat mooier worden.

@Recidiva dank je wel. Ik heb even gekeken en als ik mijn borst optil dan zie je in de plooi 4 open stukjes. Volgens de verpleegkundige en de pc moet dit gewoon helen.  Wat ik moet doen is de borst optillen zodat ik met de sproei kop erbij kan om het te spoelen. Ik heb er zelf alleen zo weinig vertrouwen in omdat het er allemaal zo lelijk nog uitziet. 

Ja snap ik, ik heb zelf weleens de galerij hier langs gelopen om te kijken naar foto’s en dan zie je bij sommigen ook complicaties met open stukken maar als je dan kijkt naar hoe het later genezen is dan ziet het er prachtig uit en zie je er niets meer van. Het is eigenlijk best wonderbaarlijk hoe je lichaam weer kan herstellen! 

• Like 1

Daar ga ik dan maar vanuit. Meer dan het schoonhouden kan ik ook niet doen. Het is ook nog maar 11 dagen geleden. Gelukkig a.s. Donderdag nog een extra controle want dan weet ik zeker of het de goede kant op gaat of niet. 

• Like 1

De operatie is inmiddels 15 dagen geleden. Het gaat elke dag beter. Ik slaap nog steeds op mijn rug en wonder boven wonder went het. Maar wel rugpijn s ochtends. De borsten zijn nog helemaal geel van de zwelling maar dat heeft tijd nodig om te genezen. De tepels zien er met de dag beter uit en zijn gelukkig mooi roze van kleur. Links onder de linker borst bij de oksel zeg maar zitten 2 wondjes waar nog aardig wat geel/oranje wondvocht uit komt. Hier heb ik over gebeld en dit is normaal. Het moet uit het lichaam. Ik verwacht ook dat dit nog wel een paar weken gaat duren. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft omdat deze borst veel meer opgezwollen was dan de rechter. Het zal meer tijd nodig hebben om te herstellen. Het enige vervelende is dat er af en toe een korstje op zit waarin het gaasje vast gaat zitten. Dat kun je los maken door het nat te maken maar ik heb al 2 keer gehad dat ik het er per ongeluk af heb getrokken en dan gaat het natuurlijk bloeden. Bedankt voor de tip @best_boobie, het is me al 1 keer gelukt om het gaasje eraf te halen onder de douche 😀Ik durf er nog geen vet gaas op te doen omdat er nog wondvocht uit komt. Ook zie ik een paar openstaande wondjes bij het drielandenpunt. Deze moeten met een aantal weken ook vanzelf weer dichtgaan. Af en toe heb ik scherpe steken door mijn borsten maar dat hoort er ook bij. Geduld hebben is dus heel belangrijk en 2 keer per dag de wonden spoelen. Ik vind het nog steeds heel eng om zonder beha te lopen omdat het nog raar voelt. Ik douche snel, dep de borsten droog en droog ze even aan de lucht. Daarna de beha weer aan en dat voelt als een opluchting. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het herstel wat onderschat heb. Dit komt omdat ik te veel verhalen heb gelezen van vrouwen die aangaven nergens last van te hebben gehad waardoor ik ging denken dat alles wat ik nu meemaak niet normaal is. Gelukkig heeft wederom @best_boobie mij gerustgesteld.😀 Ik had het gisteren even moeilijk en alle spanningen kwamen eruit. Even goed huilen lucht dan wel op hoor! Morgen heb ik een extra controle afspraak omdat ik dat zelf graag wil. Dan kan ik vragen of het er goed uit ziet. Ik ben nog steeds blij met mijn beslissing en ik kijk ernaar uit om een aantal weken verder te zijn en te zien hoe het er dan uitziet. Ik merk wel dat ik sinds 2 dagen minder bezig ben met het naar beneden trekken van de beha. Die krult steeds om en dat drukte toch wel erg onder de borsten. Niet op de littekens maar er precies onder en dat was heel gevoelig.

Ik klink nu misschien niet heel positief, maar dat ben ik wel hoor. Ik schrijf gewoon op hoe ik het ervaar. Ik vind het herstel gewoon een spannende en enge periode. Ik hoop wel dat ik binnenkort langer naar mijn borsten durf te kijken dan een paar seconden. 😂

• Like 2

Heel goed dat je het zo beschrijft meid!! :35: 

Je mag dat vetgaas er ook op doen als er nog vocht uit komt, dat is absoluut geen probleem. Ze zijn er juist voor om te voorkomen dat het gaas erin gaat plakken, dus geen probleem om het twee of driedubbel erop te doen voor je een gaasje erop doet. Maar kijk maar waar je je goed bij voelt!

Goed herstel verder, en als er iets is, hoor ik het van je!

xxx BB

Fijn dat je weer gerustgesteld bent. Is natuurlijk ook veel spannender de wonden/littekens bij een bvk dan slechts de sneetjes van een bv. 

Ik hoop ook dat je binnenkort wat langer kunt en wilt kijken naar je borsten.  Succes met het verdere herstel

Nou net weer een wondcontrole gehad. Onder linkerborst zitten 4 wonden die open staan en snotterig zijn. Het probleem is dat de plooi er precies overheen valt dus dan kan er ook geen lucht bijkomen. Het advies is 2 keer per dag spoelen en een uur per dag zonder beha. Met spoelen moet ik de borst zo ver mogelijk optillen want anders kan ik er niet bij. Ik denk dat ik nu ook s nachts zonder beha ga proberen te slapen. Hoe minder broeien hoe beter denk ik dan maar. Het is nu 16 dagen na de operatie en dat zou volgens de papieren al mogen vanaf week 3. Ik moet a.s. dinsdag naar mij pc om te kijken wat hij ervan vindt. De verpleegkundige gaf aan dat het namelijk wel een aandachtspunt is die wonden. Ik ben teleurgesteld. Ik had zo gehoopt dat het er al beter uit zou zien. De rechter borst heelt juist wel goed. 4 dagen wachten en dan naar de pc. Ik hoop dat hij me kan geruststellen. 

Zo herkenbaar. Ik ben de 21e februari geopereerd en omdat ik zoveel positieve verhalen hoorde (“zou het zo weer doen”’) enz. Dacht ik dat heb ik straks ook! Maar tot nu toe is het vooral veel onzekerheid, slecht slapen, doodmoe, spanningen, huilen en nergens zin meer in. Ben steeds met m’n hoofd bij die tepel die eruit ziet dat hij het erg moeilijk heeft en de open wond. De gehele linkerborst doet zeer en geeft een rare druk. 

Ik hoop dat wij over een tijdje ook kunnen zeggen dat het allemaal weer goed is. 🙏Met de cup en vorm ben ik overigens heel blij. 

Heb jij wel antibiotica gekregen?

Hoi Jobo,

Je omschrijft precies hoe ik mij voel nu. Ik heb geen antibiotica gekregen omdat het nog niet ontstoken is. Maar het ziet er niet mooi uit. Het enige wat ik nu kan doen is 2 keer per dag spoelen en luchten. Ik hoop idd ook dat wij binnenkort kunnen zeggen dat het allemaal weer goed is. 

Ja het is echt niet allemaal rozegeur en maneschijn hoor maar het gaat vast allemaal herstellen en dan kunnen ook jullie genieten! Ikzelf moet overigens juist weer heel erg wennen aan mijn nieuwe cup en vorm. In het begin dacht ik echt dat er helemaal niets meer over was! Het went inmiddels wel al een beetje maar die onzekerheid heb ik net zo goed.

Vandaag veel pijn aan mijn borsten. Een beurs gevoel aan de zijkanten en onderkanten van de borsten en messcherpe steken van binnen. Echt een gemene pijn vooral heftig in de linkerborst. Ik hoop dat dit niet erger wordt. Wat de open wonden betreft die spoel ik schoon, droog ik en gaasje in de plooi. 

Balen dat het allemaal niet zo voorspoedig gaat. Is ook goed om te lezen voor een ieder die een bvk overweegt. Al zou het voor jou natuurlijk een stuk fijner zijn als het allemaal een stuk voorspoediger ging.

Klinkt zeker niet fijn messcherpe steken. Sterkte