Ga naar inhoud

BV of Lipofilling, dr. Melenhorst, diaconessenhuis utrecht


Aanbevolen berichten

Dag, 

ik zit in oriënterende fase voor borstvergroting.
Na drie zwangerschappen en borstvoedingsperiodes is er steeds meer buik en minder borst over gebleven. (1.74, 75kg, 75c wel wat leeg/hangend als ik de arts moet geloven, vond het hangen zelf wel mee vallen, haha) Ik twijfel enorm over lipofilling en een borstvergroting middels een implantaat. 
Ga aankomende periode veel van jullie ervaringen lezen, mochten mensen ervaringen hebben met lipofilling hou ik me aanbevelen. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet kun je met lipofilling maximaal 1/2 cupmaat vergroten.

Maar heb er zelf geen ervaring mee; Spookbewoning12 kan wel haar ervaring vertellen.

Ik heb een half jaar geleden wel een borstlift icm lipofilling overwogen bij Wouter van der Pot; de operatiedatum stond zelfs al gepland afgelopen oktober, maar op het allerlaatste moment toch vanaf gezien aangezien ik bang was dat er maar een minimale verbetering zou zijn; dat ik te weinig resultaat zou zien en dus teleurgesteld zou zijn en lipo is best een zware ingreep, en vond t ook te duur; 6000 euro...

Een andere arts raadde t me ook af; zei dat ik er nauwelijks iets van zou zien, dat ik ook te weinig vet had ( heb maat 36), en dat t weggegooid geld zou zijn. 

Bij Plastic Fantastic was er zo'n jonge bekende meid / " reality star"  (sorry ken dr naam niet meer..;) die lipofilling wilde om de kuiltjes op te vullen naast haar bilimplantaten en ze had een normaal formaat maar ze moest toch echt eerst minimaal 5 kilo aankomen... Toen dacht ik heb ik wel genoeg vet en waarom is niet tegen mij gezegd dat ik eerst wat aan moet komen?...

En toen dus besloten om t niet te doen en de boel af te blazen..

Vorige week bv gehad met 255 cc Motiva implantaten; ben er superblij mee! Blij dat ik geen lift met lipo heb gedaan.. Ik denk dat lipo wel geschikt is om bv zichtbare randen van implantaten te verdoezelen of om kuiltjes of andere kleine imperfecties weg te werken, of om een mooiere vorm te creëren. 

Maar voor een bv...? Op internet zie je soms hele mooie foto's van lipo waar je zeker 1 cupmaat verschil ziet, maar ik vraag me af of dit wel waarheidsgetrouw is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Spookbewoning12 zei:

Ik heb 4 maand geleden een LF gehad. Achteraf gezien (maar ja....) had ik liever een hybride bv met implantaat gehad en een 360 graden lipo. 
maar dat ben ik. 
 

waarom koos ik voor lipo? Niet invasief. Beperkte resultaten dus ook geen opvallend grote borsten en het is vet dus geen bijwerkingen en je voelt niet iets in je borst wat er niet hoort. 
 

ik heb er een halve cup bijgekregen, meer stevigheid en ook wat meer upper pole fullness. Eigenlijk had ik al mooie borsten, zijn ze nog mooier geworden maaaaaaar ze zijn niet heel groot. 
ik ben daar heel lang heel erg tevreden mee geweest, vond t wel praktisch dat ik sportbeha loos kon rennen en dat soort :-). Maar nu wordt ik wat ouder en gaat t lijf wat meer veranderen (overgang) en wil ik geen oma met te kleine borsten zijn. Ik ga dus alsnog implantaten nemen. 

Fijn dat je jouw ervaring wil delen! Ik lees niet heel veel lipofilling-verhalen hier. 

 

Wat vond je van de ingreep zelf en de pijn achteraf? En hoe zien de plekken eruit waar ze liposuctie hebben gedaan? Ik vraag me af of de huid daar net zo mooi blijft als voorheen. Het idee is wel heel aantrekkelijk; natuurlijke, zachte borsten en toch net iets groter. Maar begrijp dat je er geen wonderen mee kan verwachten en beperkt in cupmaat omhoog kan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb zelf in juni 2018 liposuctie laten doen maar verder niet voor een lipofilling maar ik lees het bovenstaande over onderbuik en hele buik. Het is namelijk zo dat de buik en maag dus onder en boven de navel als twee verschillende zones worden gezien, ik weet niet of spookbewoning dus met onderbuik alleen het gedeelte zo’n beetje van de navel naar de venusheuvel bedoelt, anders hadden ze dus de maag erbij moeten doen. Zelf heb ik vier zones laten doen, buik, maag, heupen (love handles) en bikiniband, dus bh band rug zeg maar. Dat is op een vrijdag gebeurd en op de maandag ben ik gewoon weer gaan werken, wel in een compressie-pak onder mijn kleding en met paracetamol maar dat ging wel. Mijn huid is niet meer de jongste maar hij is zeker net zo mooi als voorheen gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow @Recidiva, jij bent dan snel hersteld van die liposuctie zeg! Ik dacht dat het vrij pijnlijk en ingrijpend zou zijn en je echt een week op bed moet blijven met om de zoveel uur een stukje lopen. In ieder geval fijn te horen dat jouw huid mooi is gebleven en je zo te horen wel tevreden bent.

 

@Spookbewoning12 Balen dat ze niet gedaan hebben wat je had verwacht. Kan je niet nog een klacht indienen en een hersteloperatie vragen? Hoewel ik het ook begrijp als je daar niet meer geholpen wil worden. Na alles wat ik heb gelezen erover, lijkt het me niet de meest betrouwbare kliniek.

Waar ik nog benieuwd naar was, je schreef dat je een halve cupmaat omhoog bent gegaan. Weet je hoeveel cc ze ongeveer per borst ingespoten hebben? Ik wil ook graag een halve cupmaat meer, maar 100cc is met mijn vetgehalte echt de max. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2020 om 21:46, Spookbewoning12 zei:

Ik heb lipofilling ervaring! Wat wil je weten? 


Dank voor je reactie. Ik twijfel erg, want eigenlijk zou ik liever geen siliconen in mn lijf willen, maar ik lees ook veel verhalen online over de afname van het "toegevoegde 

 

En ik heb inmiddels op het forum boel gelezen en 2 gesprekken met artsen gehad. 

Eerste arts gaf aan dat voor een optimaal resultaat ik toch moet denken aan een buikwandcorrectie en dan Lipofilling van de borsten. Maar ik voel me daar helemaal niet goed bij, ook bij offerte voelde het een beetje als koehandel. 
Ik heb best wel een buikje, maar vind een zware buikoperatie toch echt te veel van het goede en zo erg vind ik de staat van mn lijf ook weer niet. 

 

Wat ook niet mee hielp is dat ik ook een consult bij Boerhaave heb gehad, voor lipofilling waar de arts aangaf prima resultaat te kunnen boeken met alleen liposuctie en dan lipofilling. Dat heeft me erg doen twijfelen aan het eerste gesprek. 

Heb aan de eerste arts nu laten weten dat ik verder ga kijken. 

 

En heb nu een tweede gesprek aangevraagd bij Boehaave, dr MacLennan dat heb ik maandagmiddag. 

Want we hebben eigenlijk alleen naar lipofilling gekeken en heb hier zulke mooie resultaten gezien met implantaten dat ik toch daar nog eens serieus wil kijken. 

En ik denk dat ik dan wel nog inderdaad liposuctie van de buik/maag en flanken laat doen voor het meest optimale resultaat. 

 

Misschien gekke vraag maar wanneer wisten jullie zeker dat je de bv definitief wilde? 
Ik merk dat ik het erg spannend vind en dat ik moeilijk kan beslissen dat ik het ook daad werkelijk durf, ben zo bang dat het misgaat en dat ik mezelf dan vervloek dat ik niet tevreden kon zijn met hoe het nu is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Loessss zei:


Dank voor je reactie. Ik twijfel erg, want eigenlijk zou ik liever geen siliconen in mn lijf willen, maar ik lees ook veel verhalen online over de afname van het "toegevoegde 

 

En ik heb inmiddels op het forum boel gelezen en 2 gesprekken met artsen gehad. 

Eerste arts gaf aan dat voor een optimaal resultaat ik toch moet denken aan een buikwandcorrectie en dan Lipofilling van de borsten. Maar ik voel me daar helemaal niet goed bij, ook bij offerte voelde het een beetje als koehandel. 
Ik heb best wel een buikje, maar vind een zware buikoperatie toch echt te veel van het goede en zo erg vind ik de staat van mn lijf ook weer niet. 

 

Wat ook niet mee hielp is dat ik ook een consult bij Boerhaave heb gehad, voor lipofilling waar de arts aangaf prima resultaat te kunnen boeken met alleen liposuctie en dan lipofilling. Dat heeft me erg doen twijfelen aan het eerste gesprek. 

Heb aan de eerste arts nu laten weten dat ik verder ga kijken. 

 

En heb nu een tweede gesprek aangevraagd bij Boehaave, dr MacLennan dat heb ik maandagmiddag. 

Want we hebben eigenlijk alleen naar lipofilling gekeken en heb hier zulke mooie resultaten gezien met implantaten dat ik toch daar nog eens serieus wil kijken. 

En ik denk dat ik dan wel nog inderdaad liposuctie van de buik/maag en flanken laat doen voor het meest optimale resultaat. 

 

Misschien gekke vraag maar wanneer wisten jullie zeker dat je de bv definitief wilde? 
Ik merk dat ik het erg spannend vind en dat ik moeilijk kan beslissen dat ik het ook daad werkelijk durf, ben zo bang dat het misgaat en dat ik mezelf dan vervloek dat ik niet tevreden kon zijn met hoe het nu is.

 

 

 

Bij mij ging de knop ineen keer om. Ik was mezelf continu aan het weerhouden hiervan, omdat ik altijd heb gevonden dat ik niet in een gezond lichaam moet gaan snijden, en gewoon moet accepteren dat het is zoals het is. Maar ineens vond ik dat een beperking die ik mezelf oplegde, want ik kon niet accepteren dat het is zoals het is, en dacht ik ineen keer, fuck it, ik ga me niet laten leiden door zelf-opgelegde principes of angsten. Want ook ik heb echt veel angst gehad en dacht aan de 'wat-als' scenario's. Ik ben best een hypochonder dus daar ben ik flink doorheen gegaan. Het grappige is juist dat ik nu al een aantal weken complete rust ervaar in mijn besluit, ik word 10 maart geopereerd en heb helemaal geen gedachten meer van 'wat als het fout gaat' of zoiets. Ik heb er alleen nog maar enorm zin in en kijk er gigantisch naar uit, en leef juist heel erg met de gedachte dat het super mooi gaat worden en het daarna vast allemaal goed zal gaan. En ergens 'baal' ik nu zelfs dat ik niet jaren geleden al de keuze heb gemaakt, want dan had ik minder lang met dat rot gevoel over mijn huidige situatie hoeven zitten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Veerveertje zei:

 

Bij mij ging de knop ineen keer om. Ik was mezelf continu aan het weerhouden hiervan, omdat ik altijd heb gevonden dat ik niet in een gezond lichaam moet gaan snijden, en gewoon moet accepteren dat het is zoals het is. Maar ineens vond ik dat een beperking die ik mezelf oplegde, want ik kon niet accepteren dat het is zoals het is, en dacht ik ineen keer, fuck it, ik ga me niet laten leiden door zelf-opgelegde principes of angsten. Want ook ik heb echt veel angst gehad en dacht aan de 'wat-als' scenario's. Ik ben best een hypochonder dus daar ben ik flink doorheen gegaan. Het grappige is juist dat ik nu al een aantal weken complete rust ervaar in mijn besluit, ik word 10 maart geopereerd en heb helemaal geen gedachten meer van 'wat als het fout gaat' of zoiets. Ik heb er alleen nog maar enorm zin in en kijk er gigantisch naar uit, en leef juist heel erg met de gedachte dat het super mooi gaat worden en het daarna vast allemaal goed zal gaan. En ergens 'baal' ik nu zelfs dat ik niet jaren geleden al de keuze heb gemaakt, want dan had ik minder lang met dat rot gevoel over mijn huidige situatie hoeven zitten ?

Ha @Veerveertje dankjewel voor je reactie. Ja ik merk dat ik sowieso al rust heb nu ik me bij dr Melenhorst afgemeld heb en heb aangegeven dat ik geen buikwandcorrectie wil. 
Hoop dat ik maandagavond ook een soort berusting vind na het gesprek dat ik definitief ja kan zeggen. Zou me een boel twijfel en onrust schelen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...
Op 25-9-2020 om 12:53, Goow zei:

Hoi @Loessss,

ik kwam deze post tegen omdat ik nu dezelfde gedachtes heb als jij in februari. Ik zou ook het liefst lipofilling willen vanwege lager risico op bijwerkingen, maar heb weinig vet. 
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk besluit is geworden? 

Hi Goow, 
Nou ik heb inderdaad lipofilling laten doen.  Ik ben uiteindelijk bij dr MacLannen van Boerhave terecht gekomen en zij heeft me in juni behandeld. 
Ik heb liposuctie laten doen op mn buik en flanken. Daarover ben ik grotendeels tevreden, al is het wel zo dat ze een kant (zo lijkt het) een stukje vergeten zijn, ik hoop dat dat nog te herstellen is. 
En heb toen ook lipofilling laten doen.  Ik zou dat denk ik niet aanraden. Vooraf gaf de arts aan dat ze dacht dat mijn resultaat positief zou zijn en als ik kijk naar mijn uit eindelijke opbrengst is dat best een dure investering geweest ;-) gezien het minimale resultaat.  

Voor mij is het nu oke, je weet bij deze behandeling dat je een risico neemt dat het resultaat minimaal is. Maar ik sluit niet uit dat ik op termijn alsnog mn borsten laat doen met implantaten.  

 

De liposuctie zelf viel me overigens erg tegen, heb me echt slecht gevoeld (Na mn bevallingen was ik sneller op de been) en nog steeds is mn buik wel gevoelig. Maar het resultaat (op ene plek na) is wel erg mooi, al zeg ik het zelf ;-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je uitgebreide update! Ik lees inderdaad weinig heel succesvolle verhalen. En het kost inderdaad ook een hoop geld. Ik heb nu een afspraak staan in het Diakonessenhuis bij dr Bruekers (zit ook bij Bergman) om opties voor implantaten te bespreken 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.