Marlies84

Marlies84 : 16 december 2019 : Dr. Zaal : Velthuis Kliniek

Recommended Posts

Goedendag,

Mijn naam is Marlies, moeder van een zoon van 2 en een dochter van 6. Vier dagen per week geef ik les op een middelbare school. 

Mijn wens voor een borstvergroting is sterk; daar waar ik dit vroeger nooit zou doen met mijn bescheiden A-cup, denk ik daar nu wel anders over sinds er niets meer over is gebleven na de borstvoeding van de laatste; mijn A-bh’s zijn veel te groot. 

Het combineren van een borstvergroting met, met name, mijn jongste kind en mijn werk wordt een hele puzzel. Ik zal daarom het forum goed afstruinen voor bruikbare tips. 

Wens is om het direct na de kerst te doen en dan 2 weken vrij, maar het is de vraag of er dan klinieken open zijn. 

Ik ga overigens voor een bescheiden 200 cc. Voor mij is het puur om de balans terug te krijgen. Ik ben heel smal van boven, dus groter valt direct op; ik hou de vergroting graag voor mezelf. Maar nu dus stap 1: het vinden van een goede kliniek die na de kerst opereert. 

Zijn er meer dames hier die een vergroting hebben gecombineerd met een jong (nog knuffelig) kind of een baan in het onderwijs?

Welke klinieken ten zuiden van Amsterdam adviseren jullie?

Dank vast voor jullie antwoorden!

Ha! Inmiddels ben ik al een stuk wijzer. Ga helemaal niet voor een bescheiden 200 hoor. Er moet echt wel minstens anderhalve cupmaat bij en dat red ik niet met 200cc..Wat betreft de datum kijk ik nu ook naar de week voor de kerstvakantie. Dan gebeurt er toch allemaal niet zoveel meer en kan ik me gemakkelijker ziek melden. Leerlingen ook weer blij?

Daarnaast heb ik een intake met, jawel, Velthuis, Bergman, Cosmed Bosch en Duin en wellicht nog Jan van Goyen..

Boerhaave heeft niet gereageerd, maar dat is allicht ook nog een mogelijkheid.

Cosmed Bosch en Duin heeft nog plek in die week, maar plant wel pas een consult in november. Dat vind ik wat dubieus dus heb al even teruggemaild met de vraag of het niet eerder kan... To be continued. 

Goed dat je er voor gaat. En laat je gewoon goed voorlichten door de arts. Vertel wat je wil en kijk met welk advies ze komen. Ik dacht dat 300cc al heel wat bij mij zou worden, maar vanwege mijn breedte heb ik echt wel 550cc of groter nodig. Volg je gevoel en kijk wat goed bij je past en welke arts een goed gevoel geeft. Op zich niet zo heel.erg toch wat later consult. Ze zitten nou eenmaal erg vol dus eerder gaat wsl niet lukken. 

@Nog even wachten Dank voor je antwoord! Ja het is bij mij idd ook 100% intuïtie waar ik op af zal gaan. Niet de plantjes op de balie of de witte tanden van de chirurg, haha?.

Ik ben juist heel smal van boven. Geen peerfiguur meer maar eerder een piramide ?. Voor mijn gevoel valt het ook eerder op daardoor (zeker omdat ik van bijna niks kom) als ik grote implantaten neem. 

Toevallig heb ik vandaag kunnen regelen dat ik volgende week dinsdag bij zowel Velthuis als Bergman, 2 uur later, terecht kan dus ik wacht even met Bosch en Duin. En daarna heb ik een date met de zoekfunctie van dit forum, hahaha?

Ik hou je op de hoogte!

Ha Allen,

Afgelopen dinsdag consulten gehad bij zowel Velthuis als Bergman. Velthuis is super shiny, iedereen glimt en is overdreven vriendelijk, Bergman Amsterdam wat meer down to earth. Maar dat maakt me allemaal niks uit, want het gaat om mijn verschrompelde AA borstjes die een dikke boost nodig hebben. Er is na 2x borstvoeding geven niets meer van over...

Dokter Zaal adviseerde me met mijn, zeer slanke, postuur anatomische protheses in 245 cc, daar het van mij niet zo op hoeft te vallen.

Dokter Corion van Bergman zag de noodzaak van anatomische protheses niet zo in en raadde 275 ronde gladde protheses aan. Beide trouwens Mentor.

zojuist mijn afspraak ondertekend en bevestigd. Ik ga maandag 16 december onder het mes. 

Wat heel suf is, is dat ik met oog op mijn beroep, geen album wil plaatsen. Ik ben docent en mijn carrière zou zo goed als over zijn als de foto’s verder dan dit forum komen. Ik hoop dat jullie dat begrijpen! Mijn plan is wel om hier updates te plaatsen die volkomen ongecensureerd en eerlijk zijn. Dat is dan wel weer mijn stijl...

keep you posted!

@Marlies84

hoi hoi 

Ik heb je topics even samengevoegd, en de titel aangepast.

Verder kun je nu dit topic blijven gebruiken voor alle verdere updates en je verslag, zo staat alles dan netjes bij elkaar.

Veel plezier met aftellen.

Ik ga vrijdagochtend tóch nog even extra (groot) passen. Nu met man. Te vaak op dit forum gelezen dat men best een maatje groter had willen hebben dus why not.. 

Nou, dat was weer zoef zoef.  Zowel ik als Dr Zaal waren vorige keer heel duidelijk: Bescheiden was ‘t beste, en dus 245 cc. “Niemand gaat dit zien” zei ze op haar typisch chirurgen-lompe manier ?. En dat knaagde een beetje. Het liefst zou ik voor 275 gaan maar die was niet in mijn maat.
Dus dit keer een variant van de 295 gepast (ze hadden geen anatomische pasprothesen in die maat).

”Gaan mensen zien dat het niet per sé natuurlijk is?” vroeg ik.

”Ja mensen gaan wel zien dat die mooie borsten niet bij jouw figuur passen” ??‍♀️??‍♀️??‍♀️
Oké bedankt, Dr Zaal. 

‘t Is maar goed dat ik een stevige olifantenhuid heb en kan relativeren, maar ik kan me oprecht voorstellen dat menig mens niet voor haar kiest vanwege dit soort uitspraken. Zonde, want ze is schijnbaar wel goed, en we hoeven geen kopjes thee met haar te drinken, denk ik dan. 

“Bij twijfel ga voor ‘groot’” dus 295 it is..

? geweldig mens. Houd van directheid, nou dan zit je bij haar gebakken haha. Maar hé: eerlijk is ze wel, en daar gaat het om toch?! 

Goed dat je de knoop doorgehakt hebt. Gaat fantastisch staan! ?

@AnoukK Wij zitten in een vergelijkbare situatie zie ik! 2 jonge kinderen, dezelfde arts en type prothese (anatomisch).

Ben binnenkort aan de beurt en heb nu ineens toch wel een beetje zorgen over mijn jonge knuffelige zoon. Hoe heb jij dat ervaren met jouw kleintjes? Ik ben bang dat het psychologisch een probleem gaat worden wanneer ik hem minstens 6 weken niet kan tillen, gezellig op schoot kan nemen enz. Iets met binding enzo. Hoe heb jij dat aangepakt?

• Like 1

Alles goed gegaan vooralsnog. Heb een 75C bh aangekregen dus prima. Voel al wel degelijk pijn en druk. Lig nog in Velthuis as we speak maar mag zo naar huis. Later mijn uitgebreidere operatieverslag.