Ga naar inhoud

Herstel valt ZWAAR tegen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben vrijdag geopereerd en t is zo zwaar. Ik kan helemaal niks.. niet zelf opstaan niet zelf liggen niet zelf me broek uit doen, niet zelf vegen... 

Iemand die dit ook heeft gehad? Het is echt heel erg zwaar. Ik heb het zeer onderschat. Vanaf wanneer ga ik mezelf weer een beetje zijn? T is mentaal ook killing.. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja herinner het me van heel lang geleden. En ben binnenkort ook weer aan de beurt. Heb alle voorbereidingen getroffen waar ik maar kan. Schuin in bed zitten, koelpads, goede bh, extra pijnstillers waarvan ik weet dat ze me helpen voor het geval dat etc. etc  Maar het schijnt de volgende keer minder te zijn. Ik denk dan, wat ik zelf kan is meegenomen. Het is verschillend schijnbaar van persoon tot persoon. Neem goed je pijn medicatie. Zorg voor een goed bed en dat je voldoende hulp hebt en steun kunt krijgen. Ja is lastig voor de meeste vrouwen in een afhankelijkheids positie te zijn. Maar doe het maar toch. Je zult zien dat er geleidelijk aan verbetering komt en dat t t waard is. Ik ben er 20 jaar blij mee geweest en vond het t alles waard. Maar accepteer t maar dat t nu ff niet zo leuk is en pijnlijk en heb vertrouwen erin dat er verbetering komt. Wat je hebt klopt helemaal en is niet abnormaal. Dat wil ik je dan ook vertellen dat ikzelf dat de eerste dagen ook zo heb ervaren. Maar was ik gelukkig snel vergeten, althans in het archief gelegd. Heel veel sterkte en ik hoop van harte dat het resultaat net zo als bij mij destijds net zoveel vreugde gaat geven. Alleen tijdig vervangen zoals door de PS is geadviseerd. Warme nou heel warme groetjes zijn het vandaag en veel sterkte en van harte beterschap 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Truus zei:

Ja herinner het me van heel lang geleden. En ben binnenkort ook weer aan de beurt. Heb alle voorbereidingen getroffen waar ik maar kan. Schuin in bed zitten, koelpads, goede bh, extra pijnstillers waarvan ik weet dat ze me helpen voor het geval dat etc. etc  Maar het schijnt de volgende keer minder te zijn. Ik denk dan, wat ik zelf kan is meegenomen. Het is verschillend schijnbaar van persoon tot persoon. Neem goed je pijn medicatie. Zorg voor een goed bed en dat je voldoende hulp hebt en steun kunt krijgen. Ja is lastig voor de meeste vrouwen in een afhankelijkheids positie te zijn. Maar doe het maar toch. Je zult zien dat er geleidelijk aan verbetering komt en dat t t waard is. Ik ben er 20 jaar blij mee geweest en vond het t alles waard. Maar accepteer t maar dat t nu ff niet zo leuk is en pijnlijk en heb vertrouwen erin dat er verbetering komt. Wat je hebt klopt helemaal en is niet abnormaal. Dat wil ik je dan ook vertellen dat ikzelf dat de eerste dagen ook zo heb ervaren. Maar was ik gelukkig snel vergeten, althans in het archief gelegd. Heel veel sterkte en ik hoop van harte dat het resultaat net zo als bij mij destijds net zoveel vreugde gaat geven. Alleen tijdig vervangen zoals door de PS is geadviseerd. Warme nou heel warme groetjes zijn het vandaag en veel sterkte en van harte beterschap 

 

14 minuten geleden, Truus zei:

De ene mens is de andere niet en het is toch n operatie. En kan veel losmaken, accepteer het en hou voor ogen dat er een dag komt dat het achter je ligt en kunt genieten 

  

Heel erg bedankt Truus. Ben heel emotioneel en t maakt  inderdaad veel los. K waardeer je positieve bericht. Doet me goed. ❤️❤️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Soutje zei:

Heel erg bedankt ! Doet me goed om te horen dat ik niet de enige ben met deze last. Ik heb nog niet eens gedoucht moet je nagaan vooral met dit weer. Ik hoop dat het gauw beter gaat. 

Je bent zeker niet de enige. Ik voelde me pas na 2.5 week weer normaal en zeker de eerste 2 weken kon ik ook niet zelf overeind. Je voelt je zo afhankelijk en kwetsbaar dan he! Maar de eerste paar dagen zijn het allerergste en die heb je zo'n beetje gehad. Veel beterschap!! Het gaat echt goedkomen hoor, geduld ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt. Ik hoop echt dat het vanaf nu de goeie kant op gaat en ik me beter ga voelen. Was mezelf de laatste dagen echt even kwijt, vooral mentaal. Maar t komt goed. 

Merk vooral dat ik heel dorstig ben. Drink heel veel water, nadeel hiervan is vaak opstaan en na de wc ?

 

Heel erg bedankt voor t reageren. Doet me goed ❤️?

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Rosanna123 zei:

Je bent zeker niet de enige. Ik voelde me pas na 2.5 week weer normaal en zeker de eerste 2 weken kon ik ook niet zelf overeind. Je voelt je zo afhankelijk en kwetsbaar dan he! Maar de eerste paar dagen zijn het allerergste en die heb je zo'n beetje gehad. Veel beterschap!! Het gaat echt goedkomen hoor, geduld ;)

 

Heel erg bedankt. Ik hoop echt dat het vanaf nu de goeie kant op gaat en ik me beter ga voelen. Was mezelf de laatste dagen echt even kwijt, vooral mentaal. Maar t komt goed. 

Merk vooral dat ik heel dorstig ben. Drink heel veel water, nadeel hiervan is vaak opstaan en na de wc ?

 

Heel erg bedankt voor t reageren. Doet me goed ❤️?


 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste week vond ik ook erg zwaar, vooral mentaal! Wat heb ik gehuild zeg.. 

Na 2 weken voelde ik me echt een heel stuk beter! Lichamelijk was de eerste week het zwaarste, je bent erg afhankelijk en dit is niet fijn.

 

Het komt echt allemaal goed! Mentaal moet je het echt even laten bezinken. Zoek wat afleiding. Lichamelijk is het even doorzetten, neem vooral je rust en de tijd. Het moet goed genezen! Neem op tijd je medicatie.

 

Ik ben nu 12 weken PO en ik ben er zó blij mee. Het was me alles waard!! Ik zou het zou weer doen. (Ondanks dat ik me echt even depressief voelde)

 

Ik voel me nu een een ander mens, veel zelfverzekerder en trots op mijn boobies ? dus geef het echt even de tijd. Praat erover!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Rowie zei:

De eerste week vond ik ook erg zwaar, vooral mentaal! Wat heb ik gehuild zeg.. 

Na 2 weken voelde ik me echt een heel stuk beter! Lichamelijk was de eerste week het zwaarste, je bent erg afhankelijk en dit is niet fijn.

 

Het komt echt allemaal goed! Mentaal moet je het echt even laten bezinken. Zoek wat afleiding. Lichamelijk is het even doorzetten, neem vooral je rust en de tijd. Het moet goed genezen! Neem op tijd je medicatie.

 

Ik ben nu 12 weken PO en ik ben er zó blij mee. Het was me alles waard!! Ik zou het zou weer doen. (Ondanks dat ik me echt even depressief voelde)

 

Ik voel me nu een een ander mens, veel zelfverzekerder en trots op mijn boobies ? dus geef het echt even de tijd. Praat erover!!

 

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik dacht dat het allemaal aan mij lag en ik dit gewoon niet aan kon. Morgen is t dag 3 PO of dag 4? Kan ik de dag van de operatie ook meetellen? 

 

Is t raar dat ik zeg dat ik niet eens in de spiegel heb gekeken of mijn bh heb uitgedaan. Zo niet goed voel ik me echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Soutje zei:

 

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik dacht dat het allemaal aan mij lag en ik dit gewoon niet aan kon. Morgen is t dag 3 PO of dag 4? Kan ik de dag van de operatie ook meetellen? 

 

Is t raar dat ik zeg dat ik niet eens in de spiegel heb gekeken of mijn bh heb uitgedaan. Zo niet goed voel ik me echt.

De narcose heeft ook heel veel impact op je lichaam.

 

Het ligt niet aan jou! Na dag 4 wordt de pijn langzaam minder. Mentaal moet je echt even bijkomen.

Ik heb echt dagen lang alleen maar gehuild, ik had zo'n spijt op dat moment! Ik wilde ze er zelfs uit hebben.. 

 

Het wordt echt beter. Geef het de tijd. Na 2 weken voelde ik me al heel veel beter. 

 

In het begin zijn ze heel erg gezwollen, zitten ze hoog, lijken ze vierkant en puntig. Na 6 weken is het al een heel verschil!

 

Ik kijk nu écht, iedere dag, vol trots in de spiegel

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Rowie zei:

De narcose heeft ook heel veel impact op je lichaam.

 

Het ligt niet aan jou! Na dag 4 wordt de pijn langzaam minder. Mentaal moet je echt even bijkomen.

Ik heb echt dagen lang alleen maar gehuild, ik had zo'n spijt op dat moment! Ik wilde ze er zelfs uit hebben.. 

 

Het wordt echt beter. Geef het de tijd. Na 2 weken voelde ik me al heel veel beter. 

 

In het begin zijn ze heel erg gezwollen, zitten ze hoog, lijken ze vierkant en puntig. Na 6 weken is het al een heel verschil!

 

Ik kijk nu écht, iedere dag, vol trots in de spiegel

 Super fijn dat je zo open en eerlijk bent. Ik durfde het bijna niet te zeggen maar wou ze er ook uit hebben door de pijn. Nachten zijn toch zwaar pfffff .. maar je geeft me positieve energie. K hoop dat t morgen weer wat beter gaat. Thank you!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid, wat rot dat je je zo slecht voelt. Anders kan je altijd nog je arts bellen met de vraag of hij andere medicijnen heeft. Sowieso ben je niet de enige die de eerste week/weken echt helemaal niks kon, wanneer ben je geopereerd? 

heb je een beetje kunnen slapen vannacht? x

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, marjon_nl zei:

Hey meid, wat rot dat je je zo slecht voelt. Anders kan je altijd nog je arts bellen met de vraag of hij andere medicijnen heeft. Sowieso ben je niet de enige die de eerste week/weken echt helemaal niks kon, wanneer ben je geopereerd? 

heb je een beetje kunnen slapen vannacht? x

 

Goedemorgen meid, ja voel me echt niet lekker mentaal ook echt niet. Kan elk moment gewoon uitbarsten in tranen. Had de arts al even gebeld en gevraagd voor andere medicijnen. Ik mocht naast de paracetamol 3 ibuprofen nemen. 

En slapen gaat al dagen niet. Kan niet wennen aan het op me rug liggen en me schouders zijn zo stijf niet normaal. 

Ik ben vrijdag geopereerd. Ik hoop echt dat ik me beter ga voelen. Ben bang dat ik in een depressie zo val.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Soutje was ff vergeten na mijn eigen ingreep dat we synchroon lopen. Zie dat je het moeilijk ermee hebt. Vooral het slapen op de rug. Ik heb daarvoor online een verstelbare ruggesteun gekocht en dat werkt perfect. Omdat ik in mijn gewoon bed dat niet kan verstellen. In het ziekenhuis kreeg ik wel last van de rug maar thuis niet. Is misschien een idee om zo iets te bestellen voor de komende tijd. Geen onoverkoombare uitgave. Ook heb ik 2 langwerpige kussens naast me, mocht het nodig zijn kan ik hierop mijn armen leggen om te rusten in bed. Stop met jezelf gek maken en accepteer dat de eerste dagen verwarrend en emotioneel zijn. Dat gaat veranderen beste meid. Heel veel beterschap knuffels van mij ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Truus zei:

Hoi Soutje was ff vergeten na mijn eigen ingreep dat we synchroon lopen. Zie dat je het moeilijk ermee hebt. Vooral het slapen op de rug. Ik heb daarvoor online een verstelbare ruggesteun gekocht en dat werkt perfect. Omdat ik in mijn gewoon bed dat niet kan verstellen. In het ziekenhuis kreeg ik wel last van de rug maar thuis niet. Is misschien een idee om zo iets te bestellen voor de komende tijd. Geen onoverkoombare uitgave. Ook heb ik 2 langwerpige kussens naast me, mocht het nodig zijn kan ik hierop mijn armen leggen om te rusten in bed. Stop met jezelf gek maken en accepteer dat de eerste dagen verwarrend en emotioneel zijn. Dat gaat veranderen beste meid. Heel veel beterschap knuffels van mij ??

 

Lieve Truuus ❤️!

Doe maar knuffels nog even niet doet nog pijn haha. Gaat nu wel ok. Alleen nog wel steken en getintel etc. Het komt goed met ons ❤️! Binnenkort zijn we gelukkig haha xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier, net als de rest, ook heel erg herkenbaar :) Ik ben nu 2,5 week PO en vanaf week 2 gaat het echt een stuk beter. Ook ik dacht: wat heb ik gedaan, spijt, schuldig voelen tegenover man en kinderen. In de ochtenden leek ik wel

overreden en je start dan de dag al negatief. Maar zodra de pijn minder wordt verdwijnt dat gevoel steeds meer en ga je er ook steeds meer van genieten. Hoop dat je de rust vindt en het los kan laten. Dan maar heel veel

bindge watchen :) (mijn man waardeert mij wel veel meer sinds de afgelopen twee weken met het huishouden en twee kinderen hahaha). 

Sterkte en het komt helemaal goed!! X

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, T1rz@ zei:

Hier, net als de rest, ook heel erg herkenbaar  Ik ben nu 2,5 week PO en vanaf week 2 gaat het echt een stuk beter. Ook ik dacht: wat heb ik gedaan, spijt, schuldig voelen tegenover man en kinderen. In de ochtenden leek ik wel

overreden en je start dan de dag al negatief. Maar zodra de pijn minder wordt verdwijnt dat gevoel steeds meer en ga je er ook steeds meer van genieten. Hoop dat je de rust vindt en het los kan laten. Dan maar heel veel

bindge watchen  (mijn man waardeert mij wel veel meer sinds de afgelopen twee weken met het huishouden en twee kinderen hahaha). 

Sterkte en het komt helemaal goed!! X

 

Goedemorgen! Ik kan mij zo erg vinden in jou verhaal!! Ik ben vandaag 8 dagen PO en vanochtend leek t wel alsof ik weer bij t begin was. Alles deed pijn leek wel alsof er een vrachtwagen over me heen had gereden. Moest er gewoon bij huilen... alweer. Nadat ik opstond en een uurtje verder was ging t wel alweer wat beter..... wanneer ga ik me nou gewoon mezelf voelen ?

 

En die spijtgevoelens had ik de eerste dagen ook heeeeel erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal.

 

Ben vandaag 8 dagen PO. Gisteren mijn eerste controle gehad. Ik hou veel vocht vast. Rondom mijn borsten, in me boven armen en in me buik. Hoop dat dat snel wegtrekt. Zag gisteren de vorm van me borsten en daar schrok ik echt even van vond het zo niet mooi. De arts zei dat dat door de vocht komt en het wel wegtrekt? Ben een beetje onzeker geworden. Iemand die dit ook had?? En zijn je borsten nu wel mooi van vorm? Aub iemand??? 

Met de pijn gaat het opzich wel. Alleen smorgens lijkt het wel alsof ik weer bij dag 1 ben met de pijn. Maar als ik eenmaal beweeg valt het wel mee. 

 

Xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjoukje de warmte speelt deze week ook bepaalt niet mee ..... Het vocht trekt geleidelijk aan weg. Heb vertrouwen zoals ik reeds in een persoonlijk bericht naar je schreef. Na een tijdje ga je vanzelf de verandering voelen en zien. Ik weet het is spannend en soms word een mens onzeker, omdat je toch een beetje bent overgeleverd. Maar hou moed en neem de regels in acht m.b.t. het belasten van je borstspieren. Ik kan alleen maar zeggen dat ik bij mijn eerste BV na een tijdje zooooooooo blij was en jarenlang hebben ze aangevoeld als n natuurlijk onderdeel van mezelf.  En zoals je weet nu voor de tweede keer blij en dat op deze leeftijd. Yessss........... dus op naar volledig herstel. Liefs en groetjes van Truus xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Soutje zei:

Goedemorgen allemaal.

 

Ben vandaag 8 dagen PO. Gisteren mijn eerste controle gehad. Ik hou veel vocht vast. Rondom mijn borsten, in me boven armen en in me buik. Hoop dat dat snel wegtrekt. Zag gisteren de vorm van me borsten en daar schrok ik echt even van vond het zo niet mooi. De arts zei dat dat door de vocht komt en het wel wegtrekt? Ben een beetje onzeker geworden. Iemand die dit ook had?? En zijn je borsten nu wel mooi van vorm? Aub iemand??? 

Met de pijn gaat het opzich wel. Alleen smorgens lijkt het wel alsof ik weer bij dag 1 ben met de pijn. Maar als ik eenmaal beweeg valt het wel mee. 

 

Xx

Ja dit had ik ook heel erg!

 

Je bent pas 8 dagen PO. Het heeft echt tijd nodig om te zakken en op zijn plaats te komen. Na een paar weken zul je al heel veel verschil zien.

 

De mijne leken net vierkant, en mijn tepels wezen omlaag.. nu zijn ze mooi gezakt en is het zoals het 'hoort'.

 

Echt geen zorgen maken, dit komt echt allemaal goed! De prothesen moeten beide nog zakken, en dit gaan wat langzamer.

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hey meiden,

 

Ik ben nu 7 dgn PO. Ik vind het zo wisselend, ik kan al best veel zelf naar mijn idee. Ik kom vanaf dag 3 zelf uit mijn bed en ik kan me ook gewoon zelf aan kleden. Langer dan 10 minuten lopen aan een stuk lukt me dan weer niet, dan trekken mijn borsten helemaal samen en gaat mijn hele lichaam op spanning staan. Ook ontneemt het me dan de adem. Maar de ene dag gaat het beter dan de andere. Mijn borsten zitten ook nog echt hoog en zijn erg bol, kan niet wachten totdat ze zakken. Ik dacht dat dit al vrij snel ging gebeuren maar dat kan dus nog even duren? Ook zit ik nog steeds op de pijnstillers (waarvan 2x per dag Tramadol) terwijl ik bij sommigen lees dat ze het zwaardere geschut maar 3 dagen gebruikt hebben. Ik ben echt bang voor de pijn als ik ermee afbouw... Ik zeg ook iedere dag tegen mezelf: GEDULD!! oja, emotioneel ben ik ook een wrak trouwens haha

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.