MenM

MenM : 12 februari 2019 : Dr. Koopmann : Bergman Clinics

Recommended Posts

Ik zal mij even voorstellen. Ik heet Manon ben 43 jaar en heb na heel lang twijfelen afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt. Heb ook vrijdagnacht slecht geslapen door alle gedachtes. Ik heb een behamaat van 80A en zou graag war meer volume willen hebben.

12-02-2019 Wordt mijn operatiedag voor de borstvergroting. Ik vind het doodeng, maar kijk uit naar het resultaat. ik lees graag ervaringen van andere vrouwen, en ben nieuwsgierig naar resultaten. 

Groetjes Manon

Hallo @M&M&m ..

Deze strijd heb ik 16 jaar geleden ook gevoerd en ik ben nu na een wissel nog heel blij met mijn mooie borsten.

Het is even spannend, je krijgt een ingreep en je weet nog niet goed wat je te wachten staat maar het resultaat mag er zijn ..

Belangrijk is dat je weet wat jij graag wil en dat je dat in overleg met een dokter waar jij je goed bij voelt gaat doen.

Belangrijk is ook het vertrouwen in je arts, heb je dat niet maak dan ergens anders een afspraak voor een consult ..

Het klinkt allemaal eng en je gaat vast heel veel ervaringen lezen en er nog meer vragen bij krijgen, maar stel die vragen en je krijgt antwoord ..

Heel veel succes in je zoektocht, Sjuul

Hoi Sjuul,

bedankt voor je reactie.. Even spannend? Hihi. Heel spannend, maar ik heb een goed gevoel bij dr Koopmann. De zoektocht is hier geeindingd. Ik heb aardig wat research gedaan, en heb heel lang nagedacht en afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt. Ik zal zeker vragen stellen op dit forum. Jij bent al toe geweest aan een wissel, je wist al wat je te wachten stond. Maar lijkt me alsnog heel spannend. Was de revalidatie hetzelfde als 16 jaar geleden? Heb je gekozen voor dezelfde maat? Waar heb jij je laten opereren?

Groetjes Manon

@M&M&m, 16 jaar geleden had ik de protheses voor de spier, dat was toch een stukje makkelijker omdat je dan vrij snel weer alles mag en kunt ..

Nu heb ik een dual plane plaatsing, de cupmaat is het zelfde gebleven daar was ik erg tevreden mee maar er was kapselvorming en een lek verdenking ..

Het is toch een zwaardere ingreep, en ze halen het kapsel eruit en zitten dus flink in je borsten te spitten en te rommelen, toch heb ik maar 2 dagen draaglijke pijn gehad die met paracetamol goed te behandelen was dus wat dat betreft is het echt 200 procent meegevallen ..

Nu mag ik 6 weken niet met de ellbogen boven schouderhoogte komen en mag de borstspier niet belasten, maar toch was ik enorm zenuwachtig omdat ik de vorige keer niet zo’n fijne narcose had ..

De narcose was nu perfect maar daarna was ik best even flink ziek, misselijk en een vieze migraine maar dat leed is allemaal geleden en dat vergeet je ook weer heel snel ..

Ik ben overigens bij de Mooi kliniek geweest bij Drs Sawor en de operatie heeft plaatsgevonden in het Zuyderland ziekenhuis in Geleen ..

Fijne dokter, goede ervaringen ...

@Sjuul het Blijft gewoon spannend. Ik krijg ook achter de spier. De Maat ga ik nog 1 x doorpassen t.z.t.  

Klinkt pijnlijk het kapsel weghalen. Zat er idd ook een lek in? Ben je pas geholpen? En dan schrijf je dat het eigenlijk wel meeviel, qua medicatie die je nodig heb. Dat stelt mij gerust. Ik heb een redelijk hoge pijngrens. Voor de narcose ben ik niet bang. Laatste is een paar jaar geleden, en ik vond het heerlijk, haha. Was ook maar een uurtje, en dan heb ik gelukkig geen last van misselijkheid o.i.d.  Vervelend dat jij er wel last van heb gehad. Maar wat je zegt, dat vergeet je weer snel.

Merk je zelf verschil qua vorm voor de spier of erachter? 

Ik ben vandaag 2 weken geleden geholpen.

Er zat gelukkig geen scheur in maar mijn borsten zijn wel wat gevoelig na het verwijderen van het kapsel, geen idee eigenlijk hoe ze dat verwijderen, ik las laatst ergens knippend maar dat lijkt me toch vrij onhandig en niet secuur genoeg ..

Ik heb ook een hoge pijngrens en een positieve instelling en ik ben er wel van overtuigd dat dat zijn uitwerking heeft op het herstel en ook op hoe je de gevolgen van de ingreep ervaart .. Ook eet ik gezond en ben sportief, fit zijn heeft ook een bewezen invloed op ingrepen dus ik denk dat het een combinatie van factoren is die het herstel bepalen ..

Kwa medicatie heb ik het echt alleen op 2 dagen paracetamol gedaan, ik had een hele hoop pillen meegekregen waaronder tramadol maar die heb ik meteen in een kast gelegd want die wil ik niet omdat het een zeer sterk middel is met alle bijwerkingen van dien .. 

Uiteraard is mijn ervaring niet de standaard gemiddelde ervaring, er zijn best veel vrouwen die toch flink last hebben na de ingreep en die er behoorlijk ziek van zijn maar je kunt vast goed voor jezelf inschatten hoe jij reageert gezien het feit dat je al een ingreep hebt gehad een aantal jaren geleden ..

Hoi Manon,

Knap dat je de keuze hebt gemaakt om dit te doen! Heb ook jarenlang getwijfeld. Weet je al welke maat je gaat kiezen? Ik zal zo mijn verslag even maken, want zoals je gezien hebt was ik gister aan de beurt!

Groetjes

Twee weekjes geleden pas, nog vers. Fijn dat het zo goed gaat, denk dat er een hoop vrouwen voor tekenen op deze manier. En gelukkig geen scheur gevonden. En idee als er wel een scheur zat denk ik? 

Het wegknippen van het kapsel lijkt mij geen prettige ervaring, maar gelukkig kon je het met paracetamol opvangen. Tramadol zou ik ook niet te snel naar grijpen. Idd vervelende bijwerkingen. Als het zonder kan, zeker zonder verder gaan. Ik hoop het ook met paracetamol en/of  ubiprofen te kunnen doen.

Ik zal blij zijn als het zover is bij mij. Wil zo graag wat meer vrouwelijke vormen. Nog even geduld, haha

Hoi Yvie, ja ik heb je hele blog gelezen, ga zometeen je update doornemen:-). Ben benieuwd.

Ik dacht vroeger altijd een borstvergroting, dat is niks voor mij, maar zo zie je maar weer, ik heb gewoon een datum! 

Ik wil voor een mooie maat gaan. Ik moet/wil nog een keertje passen. Ik heb 300cc gepast als grootste maat en dat vond ik erg mooi. Niet te, maar wel aanwezig. Arts zei als je deze maat wilt, dan plaats ik 325cc want je eigen weefsel drukt het platter. Geen idee welke cup dat dan wordt eigenlijk.

jij succes met je herstel, ik ga even je verhaal lezen.

groetjes Manon.

Ze zeggen dat de binnenkant van de borst ongevoelig is in het ziekenhuis op de borstpoli, de huid en het borstbeen, tepels, klieren, zenuwen en bloedvaatjes zijn blijkbaar de veroorzaker van pijn in de borst .. Dus dat kapsel verwijderen daar zou niet veel pijn moeten veroorzaken..

Jazeker, als het zonder zware middelen kan is dat fijn, ik vond dat ook maar soms kan het niet, misschien ligt het ook aan het volume wat ze in de borst stoppen ..

Nog even geduld en even afzien en onhandig maar de beloning is groot :-D

Hoi Manon,

Wat stoer van je dat e hiervoor gekozen hebt. Ik ben ook 43 en heb na 7 jaar twijfelen ook deze grote stap genomen. Heb een slappe 75B na twee zwangerschappen en wordt 14 januari geopereerd. 30 nov heb ik nog een passessie...ook omdat ik nog wat twijfel over de aantal CC.

En ook bij mij worden ze dual plane geplaatst. 

Heb er onwijs veel zin in.....kan eig niet wachten tot het zover is. Nog kleine 8 weken, maar gelukkig vliegt de tijd.

En het is fijn om hier beetje het herstel van andere te lezen, zodat je ook weet wat je kan verwachten straks.

Precies @Sjuul Inderdaad "even" afzien. Maar uiteindelijk eem prachtig eindresultaat:-) Daar doen we het voor toch:-) Je heb het goed verwoord, de beloning is groot, haha.

@Boobmom Ook stoer van jou! Leuk dat we dezelfde leeftijd hebben. Zelf vind ik het een beetje gek. Nu nog op mijn 43e??? Maar aan de andere kant denk ik, ik zit nu lekker in mijnn vel en hopelijk zit ik nog niet eens op de helft van mijn leven, hihi. Jij bent al eerder aan de beurt. Ik kon al op 22 januari, maar heb voor een maandje later gekozen omdat er dan helemaal geen afspraken of verpichtingen staan de weken erna en dat ik dat ook zo kan houden. We kunnen samen gaan aftellen. Ik nog 12 weken. Dat klint erg snel. Lol. 

Ook met 50 kan dat nog ;-) Ik heb de beruchte leeftijd van de wijze vrouwen .. of was het nu toch de 2e jeugd :154:

Jezelf een beetje mooier voelen is voor alle leeftijden, ik ben blij dat het kan in deze tijd, gracieus ouder worden met een smile op je gezicht omdat je je zo lekker voelt, super toch  ..

Ja go @Sjuul!!! Waarom ook niet!? Wat je zegt, het is voor alle leeftijden. Maar toch dat stemmetje he bij mij, haha. Ik ben ook blij dat het tegenwoordig kan. Mijn moeder zei dat ze het zelf ook wel had willen doen, maar dat was vroeger gewoon niet zo. Dus daar had ze nog mooit over nagedacht en geeft me groot gelijk. Verder weet alleen mijn moeder, mijn (beste) vriendin en haar gezin, en mijn eigen gezin het tot nu toe. Weten de mensen in jullie omgeving het? Ik wil het tzt wel gaan vertellen, maar nog even niet. Wil deze beslissing helemaal zelf maken en nog geen zin in gesprekken dat het toch helemaal niet nodig is enzo.....