Ga naar inhoud

Sjuul : 5 november 2018 : Dr. Sawor : MOOI Kliniek


Aanbevolen berichten

11 uur geleden, Sjuul zei:

5 April 2019, op de kop af 5 maanden po.

Even dacht ik dat ik al een half jaar po was , maar het blijken maar 5 maanden te zijn .. 

 

Wat is er verandert de afgelopen 2 maanden?

Ik kan (godzijdank) weer elke bh aan die ik aan wil want het gebied rondom de littekens is niet meer zo overgevoelig.

Ik weet niet hoeveel verschillende bh’ s ik uitgeprobeerd heb in die maanden, maar niets zat aangenaam, modelletje dit, modelletje dat, minder omvang, meer omvang, grotere cupmaat, de oude vertrouwde cupmaat, het was het allemaal niet, als ik het een uurtje of 4 a 5 aanhad kon ik die bh met heel veel plezier van mijn lijf rukken, het knelde, werd pijnlijk en oncomfortabel .. Mijn ribben hebben nog heel lang aangevoeld alsof ze gekneusd waren met name onder de rechterborst waar het litteken ook precies op de milli millimeter af in de borstplooi zit .. Links zit het iets lager en dat was vreemd genoeg lang niet zo gevoelig als rechts .. Een passende en vooral goed zittende bh was echt een dingetje voor mij ..

 

De littekens zijn mooi genezen, heel dun en mooi huidkleurig, niets meer rood, geen irritatie en bijna onzichtbaar ..

Met nog zo’n 7 maanden te gaan verwacht ik toch echt dat er straks niet veel meer van te zien is ..

 

Sporten gaat goed, maar toch nog een beetje gevoelig in de borstspier als ik flink getraind heb, ik neem dan ook minimaal 1 dag rust na een goede training .. 

Het is niet pijnlijk maar ik merk wel dat er iets tussen die spier zit wat er normaal gesproken niet zat .. De spier heeft net als de binnenkant van de borst een jaar nodig om volledig te herstellen en te genezen volgens de geleerden, dus een vreemde reactie van de spier is dit overigens niet ..

 

Ook denk ik dat er nog wat vocht onder de rechter prothese zit, ze is mooi zacht maar na inspanningen voelt het alsof er iets achter zit, dit gevoel wordt wel steeds minder ..

 

Op de buik liggen, ik wordt best wel eens wakker midden in de nacht omdat ik op mijn buik lig, iets wat ik voorheen nooit deed .. Het voelt niet ongemakkelijk of pijnlijk of zo maar ik vind het akelig dus word er ook wakker van en draai me vervolgens op een zij om verder te slapen ..

 

De rechterborst is iets losser en voller als de linkerborst maar dat heb ik altijd al gehad en ik ervaar het ook niet echt als storend ..Het is net als bij wenkbrauwen, ze hoeven geen identieke tweeling te zijn maar zijn overduidelijk zussen .. Beide borsten komen mooi naar voren en de maat is een mooie trotse E cup gebleven ..

 

Toch is het nog steeds wennen als ik beide dames naakt in de spiegel bekijk, een voor de spier plaatsing die ik dus eerder had heeft bloot een groter optisch effect, ze waren een maat kleiner maar leken voor het oog wel 2 maten groter ..

Nu dual plane geplaatst, is de realiteit een E cup met een bloot optisch aanzicht van een C cup .. Snap jij het nog? ?

 

Nog 7 maandjes te gaan voordat het eerste jaar voorbij is, de gemiddelde vrouw vindt ze dan op hun mooist, ik ga ze met vertrouwen in, benieuwd naar het echte eindresultaat, nog steeds heel blij en dolgelukkig met mijn mooie vers opnieuw gevulde borsten ..

 

Liefs Sjuul.

 

Wat een duidelijk verslag om te lezen, fijn dat alles (nu) goed gaat, wel vervelend dat jij zolang last hebt gehad van je littekens en daardoor geen bh kon dragen, kan mij voorstellen dat je daar op een gegeven moment erg zat van was. Bijzonder dat het een E cup is maar een C cup oogt. Geniet van je mooie hernieuwde borsten en van mooie lingerie, die jij nu eindelijk kan dragen zonder pijn. Enne, nog een mandje geduld, dan ben jij wel 6 mand PO ;) 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-4-2019 om 17:23, MenM zei:

Ja ik ben er super blij mee. Happy is zeker een goede benaming. En inderdaad ook wel nog wat ongemakjes, maar ik ben ‘pas’ 7 weken dus hoort er allemaal nog bij... ? Ik doe alles weer, en als ik wat voel neem ik een stapje terug. Maar dan gaat het vooral over zwaardere dingen. Gelukkig niet meer de simpele dagelijkse dingetjes. 

 

Haha, ik zie nu pas mijn schrijffout? Time flies?

 

Ik ben inderdaad ook nog even voorzichtig geweest met de zware dingen ..

Het gaat snel, voordat je het goed en wel doorhebt ben je een maand of 2 verder en kun je weer alles ..

Nu lekker genieten van de lente buiten, heerlijk ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Mtvo zei:

 

Wat een duidelijk verslag om te lezen, fijn dat alles (nu) goed gaat, wel vervelend dat jij zolang last hebt gehad van je littekens en daardoor geen bh kon dragen, kan mij voorstellen dat je daar op een gegeven moment erg zat van was. Bijzonder dat het een E cup is maar een C cup oogt. Geniet van je mooie hernieuwde borsten en van mooie lingerie, die jij nu eindelijk kan dragen zonder pijn. Enne, nog een mandje geduld, dan ben jij wel 6 mand PO ;) 

 

Liefs

 

Aan alles komt een einde, ook aan gevoelige littekens gelukkig.

Ik geniet er met volle teugen van.

 

Ben je ook nog happy met je nieuwe maat?

 

Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sjuul zei:

 

Aan alles komt een einde, ook aan gevoelige littekens gelukkig.

Ik geniet er met volle teugen van.

 

Ben je ook nog happy met je nieuwe maat?

 

Liefs xx

 

Gelukkig maar! :) 

 

Ja ik ben nog steeds heel blij met mijn borsten, heb nog geen moment spijt gehad van mijn beslissing.

Wel ben ik blij als ik eindelijk weer goed (vooral langere tijd) op mijn zij kan slapen, maar ja, gewoon "geduld"    hebben ;)

 

Liefs xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Mtvo zei:

 

Gelukkig maar! :) 

 

Ja ik ben nog steeds heel blij met mijn borsten, heb nog geen moment spijt gehad van mijn beslissing.

Wel ben ik blij als ik eindelijk weer goed (vooral langere tijd) op mijn zij kan slapen, maar ja, gewoon "geduld"    hebben ;)

 

Liefs xx

 

 

 

 

Het toverwoord geduld ja, wat menigeen tot wanhoop heeft gedreven ..

Het duurt even voordat op een zij weer comfortabel voelt maar ongemerkt gaat het vanzelf ..

Eerst onwennig en raar, maar toch steeds langer en steeds meer ..

 

Hopelijk kan het weer gauw xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Sjuul zei:

 

Het toverwoord geduld ja, wat menigeen tot wanhoop heeft gedreven ..

Het duurt even voordat op een zij weer comfortabel voelt maar ongemerkt gaat het vanzelf ..

Eerst onwennig en raar, maar toch steeds langer en steeds meer ..

 

Hopelijk kan het weer gauw xxx

 

Dat is idd het toverwoord ja! Bijna 6 week PO en dan mag ik eindelijk (met beleid) alles weer :D 

Hoop gauw weer heerlijk op mijn zij te kunnen slapen.

V.a. wanneer kon jij ongeveer weer prettig op je zij liggen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Mtvo zei:

 

Dat is idd het toverwoord ja! Bijna 6 week PO en dan mag ik eindelijk (met beleid) alles weer :D 

Hoop gauw weer heerlijk op mijn zij te kunnen slapen.

V.a. wanneer kon jij ongeveer weer prettig op je zij liggen? 

 

Ik denk dat het een maandje of 2 heeft geduurd voordat dat weer aangenaam voelde .. Na die 6 weken mocht het dan wel weer maar het was nog niet echt comfortabel .. Niet dat het pijnlijk was of zo maar in het hoofd ben je zo met die borsten bezig .. Dat had even tijd nodig, het besef dat alles weer mag maar ook het gevoel dat het kan .. Onbewust was ik toch een beetje huiverig ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Sjuul zei:

 

Ik denk dat het een maandje of 2 heeft geduurd voordat dat weer aangenaam voelde .. Na die 6 weken mocht het dan wel weer maar het was nog niet echt comfortabel .. Niet dat het pijnlijk was of zo maar in het hoofd ben je zo met die borsten bezig .. Dat had even tijd nodig, het besef dat alles weer mag maar ook het gevoel dat het kan .. Onbewust was ik toch een beetje huiverig ..

 

Je bent idd continu met die borsten bezig, merk ik ook aan mijzelf, mijn kerel wordt er af en toe gek van, haha.

Dat huiverige snap ik heel goed, dat heb ik ook, zelfs (heel stom) met het feit dat je bij 6 week PO een "normale" bh kunt gaan dragen (als dat lekker zit dan). Al heb ik al wel een aantal bh's gepast en gekocht...  Maar daar weet jij alles van, dus ben blij voor jou dat dat nu iig goed gaat.

 

Blijft gek dat elke arts andere richtlijnen heeft, zo mocht ik van mijn arts al na 2 week PO weer op mijn zij slapen, mits ik luisterde naar wat mijn lichaam zei. Maar (zoals verwacht) kwam er al gauw achter dat dat echt niet fijn lag. Nu lig ik af en toe (half) op mijn zij, maar vind het nog steeds niet prettig voelen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Mtvo zei:

 

Je bent idd continu met die borsten bezig, merk ik ook aan mijzelf, mijn kerel wordt er af en toe gek van, haha.

Dat huiverige snap ik heel goed, dat heb ik ook, zelfs (heel stom) met het feit dat je bij 6 week PO een "normale" bh kunt gaan dragen (als dat lekker zit dan). Al heb ik al wel een aantal bh's gepast en gekocht...  Maar daar weet jij alles van, dus ben blij voor jou dat dat nu iig goed gaat.

 

Blijft gek dat elke arts andere richtlijnen heeft, zo mocht ik van mijn arts al na 2 week PO weer op mijn zij slapen, mits ik luisterde naar wat mijn lichaam zei. Maar (zoals verwacht) kwam er al gauw achter dat dat echt niet fijn lag. Nu lig ik af en toe (half) op mijn zij, maar vind het nog steeds niet prettig voelen. 

 

 

Ja precies, die richtlijnen zijn ook erg verwarrend .. Het is ook nog zo dat je jezelf afvraagt of je het dan wel goed doet ..

Het is ook raar dat je precies 6 weken die sportbh aan moet hebben en dan van de ene op de andere dag een beugelgevalletje aan mag trekken, alsof dat inkapselen op de seconde af 6 weken duurt ..

 

Zo heb ik het ook gedaan, half op een zij en zo ging het ook steeds beter ..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Sjuul zei:

 

Ja precies, die richtlijnen zijn ook erg verwarrend .. Het is ook nog zo dat je jezelf afvraagt of je het dan wel goed doet ..

Het is ook raar dat je precies 6 weken die sportbh aan moet hebben en dan van de ene op de andere dag een beugelgevalletje aan mag trekken, alsof dat inkapselen op de seconde af 6 weken duurt ..

 

Zo heb ik het ook gedaan, half op een zij en zo ging het ook steeds beter ..

 

Precies dat ja, alsof er een knop om gaat, zo je bent nu 6 week PO, je mag alles weer.... euh… 

Je moet uitgaan van je eigen pc en dat doe ik ook, maar door alles wat je leest en hoort ga je dan idd twijfelen. Na 6 week PO hoef ik 's nachts geen bh meer aan te hebben, maar denk niet dat mij dat 123 gaat lukken, vind het nog wel een veilig idee. Kwam online ook slaap bh's tegen, miss is dat iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Mtvo zei:

 

Precies dat ja, alsof er een knop om gaat, zo je bent nu 6 week PO, je mag alles weer.... euh… 

Je moet uitgaan van je eigen pc en dat doe ik ook, maar door alles wat je leest en hoort ga je dan idd twijfelen. Na 6 week PO hoef ik 's nachts geen bh meer aan te hebben, maar denk niet dat mij dat 123 gaat lukken, vind het nog wel een veilig idee. Kwam online ook slaap bh's tegen, miss is dat iets?

 

Ik heb een strak hemdje aangedaan na die 6 weken, dat gaf net een iets beschermd gevoel ..

Nog nooit van gehoord van een slaap bh, maar er zijn ook genoeg vrouwen die hun sportbh nog even aan hielden ‘s nachts ..

 

Ik ging inderdaad ook twijfelen door alles wat ik las, kon het me ook niet meer herinneren van de vorige keer dus dat was ook al zoiets, maar toch na een maand of 2 was het allemaal een stuk relaxter en aangenamer, dan heb je weer vertrouwen in je lijf en in jezelf ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Sjuul zei:

 

Ik heb een strak hemdje aangedaan na die 6 weken, dat gaf net een iets beschermd gevoel ..

Nog nooit van gehoord van een slaap bh, maar er zijn ook genoeg vrouwen die hun sportbh nog even aan hielden ‘s nachts ..

 

Ik ging inderdaad ook twijfelen door alles wat ik las, kon het me ook niet meer herinneren van de vorige keer dus dat was ook al zoiets, maar toch na een maand of 2 was het allemaal een stuk relaxter en aangenamer, dan heb je weer vertrouwen in je lijf en in jezelf ..

 

Een strak hemdje is ook wel een idee idd! Maar miss dat ik eerst 's nachts een sport bh aantrek en dan langzaam afbouw, maar dat zie ik dan wel :).

 

Dat is een fijn vooruitzicht, kijk ik nu al naar uit, haha.

 

Met een bv (na een bepaalde periode dan) kun je dan ook wel eens een dag bh loos zijn (op een luie zondag ofzo), of is het beter om altijd een bh te dragen? Zie online ook van die (voor mij hele vage) bh's die je als het waren onder je borst kunt dragen bij bepaalde kleding (strapless) vraag mij af of dat voldoende steun geeft. Echt, er gaat een compleet nieuwe wereld voor mij open op dit gebied....

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mtvo zei:

 

Een strak hemdje is ook wel een idee idd! Maar miss dat ik eerst 's nachts een sport bh aantrek en dan langzaam afbouw, maar dat zie ik dan wel :).

 

Dat is een fijn vooruitzicht, kijk ik nu al naar uit, haha.

 

Met een bv (na een bepaalde periode dan) kun je dan ook wel eens een dag bh loos zijn (op een luie zondag ofzo), of is het beter om altijd een bh te dragen? Zie online ook van die (voor mij hele vage) bh's die je als het waren onder je borst kunt dragen bij bepaalde kleding (strapless) vraag mij af of dat voldoende steun geeft. Echt, er gaat een compleet nieuwe wereld voor mij open op dit gebied....

 

Ik draag elke dag een bh, maar af en toe op zondag als ik niets hoef dan laat ik m eens een dagje uit.

Ik vind dat heerlijk, maar om hang te beperken is een bh toch een must ..

Nu zal een dagje zo af en toe geen kwaad kunnen lijkt me ..

 

Die bh’s onder de borst, het lijkt me niet comfortabel, strapless is al een crime dat zakt altijd af ..

Steun zal dat inderdaad niet zo geven als dat een complete bh doet, maar ik vind al dat een beugelloze bh ten opzicht van een beugel bh niet voldoende steun geeft dus misschien ben ik niet echt objectief genoeg daarin .,

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Sjuul zei:

 

Ik draag elke dag een bh, maar af en toe op zondag als ik niets hoef dan laat ik m eens een dagje uit.

Ik vind dat heerlijk, maar om hang te beperken is een bh toch een must ..

Nu zal een dagje zo af en toe geen kwaad kunnen lijkt me ..

 

Die bh’s onder de borst, het lijkt me niet comfortabel, strapless is al een crime dat zakt altijd af ..

Steun zal dat inderdaad niet zo geven als dat een complete bh doet, maar ik vind al dat een beugelloze bh ten opzicht van een beugel bh niet voldoende steun geeft dus misschien ben ik niet echt objectief genoeg daarin .,

 

Gelukkig maar, af en toe ff een dagje geen bh lijkt mij heel fijn, maar voor de rest gewoon een bh aan idd, wil zeker geen hang! 

 

Dat is jouw ervaring, daar is niets mis mee toch, en misschien denk ik daar over een tijdje wel net zo over, ga iig een zonder beugel proberen, een beugel op de wondjes/littekens lijkt mij nu nog niet zo heel fijn, huid is nog steeds wat gevoelig. Strapless wil ik pas proberen als alles "normaal" is geworden enzo….

 

Goh, die borsten hé, je blijft er maar mee bezig (vooral in de herstelperiode) haha.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Mtvo zei:

 

Gelukkig maar, af en toe ff een dagje geen bh lijkt mij heel fijn, maar voor de rest gewoon een bh aan idd, wil zeker geen hang! 

 

Dat is jouw ervaring, daar is niets mis mee toch, en misschien denk ik daar over een tijdje wel net zo over, ga iig een zonder beugel proberen, een beugel op de wondjes/littekens lijkt mij nu nog niet zo heel fijn, huid is nog steeds wat gevoelig. Strapless wil ik pas proberen als alles "normaal" is geworden enzo….

 

Goh, die borsten hé, je blijft er maar mee bezig (vooral in de herstelperiode) haha.

 

 

Haha ja, zelfs tot ver na de herstelperiode ben ik toch nog regelmatig met de borsten bezig .. Het eerste jaar veranderen ze nog zegt men, dus ik onderwerp ze dan ook regelmatig aan een onderzoek om te kijken wat er nog veranderd is .,

Voor mezelf heb ik een heuse foto galerij waar er nog regelmatig een bijkomt om te kunnen vergelijken .,

Het klopt ook, elke maand is er nog verschil, ze worden alleen maar mooier ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Sjuul zei:

 

Haha ja, zelfs tot ver na de herstelperiode ben ik toch nog regelmatig met de borsten bezig .. Het eerste jaar veranderen ze nog zegt men, dus ik onderwerp ze dan ook regelmatig aan een onderzoek om te kijken wat er nog veranderd is .,

Voor mezelf heb ik een heuse foto galerij waar er nog regelmatig een bijkomt om te kunnen vergelijken .,

Het klopt ook, elke maand is er nog verschil, ze worden alleen maar mooier ..

 

Haha, denk dat ik ook regelmatig een foto blijf maken om te kunnen vergelijken, haha. Ben ook heel benieuwd hoe ze er over een maand of 2a3 uitzien. Zijn jouw borsten al helemaal zacht en "flexibel", voor zover dat gaat met protheses? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Mtvo zei:

 

Haha, denk dat ik ook regelmatig een foto blijf maken om te kunnen vergelijken, haha. Ben ook heel benieuwd hoe ze er over een maand of 2a3 uitzien. Zijn jouw borsten al helemaal zacht en "flexibel", voor zover dat gaat met protheses? 

 

Ze zijn behoorlijk zacht en flexibel maar rechts is het meest zacht dus ik denk dat het nog beter gaat worden ..

Ik voel ook helemaal de protheses niet zitten, ook geen rimpelingen of zo, het deint een beetje mee als ik ren dus het voelt best heel natuurlijk aan ..

 

Ja leuk die foto’s, dat heb ik de vorige keer allemaal niet gedaan .. Nu heb ik vergelijkingsmateriaal dat maakt het eigenlijk nog veel leuker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Sjuul zei:

 

Ze zijn behoorlijk zacht en flexibel maar rechts is het meest zacht dus ik denk dat het nog beter gaat worden ..

Ik voel ook helemaal de protheses niet zitten, ook geen rimpelingen of zo, het deint een beetje mee als ik ren dus het voelt best heel natuurlijk aan ..

 

Ja leuk die foto’s, dat heb ik de vorige keer allemaal niet gedaan .. Nu heb ik vergelijkingsmateriaal dat maakt het eigenlijk nog veel leuker ?

 

Super dat het zo natuurlijk voelt en overkomt en ook dat ze mee bewegen, 2 van die ballen zou niet natuurlijk overkomen, ben blij voor je! :) 

 

Helemaal mee eens, zo heb je een heel mooi beeld van het gehele proces en de veranderingen die de borsten ondergaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Over 4 dagen vieren mijn gewisselde boobs hun eerste verjaardag, tijd voor een update ...

 

Ze voelen best heel “eigen”, zijn zacht maar ook stevig.

Ze zitten op een mooie hoogte en zien er heel natuurlijk uit. Geen rimpels, geen plooien en geen voelbare of zichtbare randen, alles ziet er heel goed uit.

De littekens zijn vrijwel onzichtbaar en goed genezen.

 

De winter komt er aan en dan kunnen ze wel eens een dagje gevoelig zijn waar de spier vorig jaar is ingesneden om ze te plaatsen, dit is iets wat toch heel erg typisch mij is, gevoelige spieren bij weersveranderingen vooral als het naar de winter toe gaat. 
Toevallig had ik het er gisteren nog met Drs. Sawor over tijdens mijn ooglid correctie, het schijnt ook een regelmatig voorkomende reactie te zijn. Littekens kunnen gevoelig zijn voor weersomstandigheden maar mijn ervaring is dat dit na een tijd ook weer weg trekt.

Ook pijntjes en steekjes kunnen na een jaar nog regelmatig voorkomen maar op zich heb ik er vrij weinig last van.

 

Na volgende week is er een controle echo in de planning omdat ik de mammografie bus moest overslaan van de pc en huisarts en dan gaan we dus eens kijken of het van binnen zo goed uitziet als het van buiten voelt .. To be continued ?

 

Sjuul

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is afgelopen jaar toch snel gegaan! Gefeliciteerd en fijn dat alles goed gaat! Hier is het alweer bijna 9 maanden geleden. En alweer een jaar geleden besloten ervoor te gaan?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.