Ga naar inhoud

Sjuul : 5 november 2018 : Dr. Sawor : MOOI Kliniek


Aanbevolen berichten

6 weken en 6 dagen po ...

Donderdag 21 december op controle geweest bij Drs. Sawor die heel tevreden was ... Alles ziet er goed uit en zit mooi op de plek, complimentjes dat ik goed smeer de littekens zijn mooi soepel ... 

Verbaasd was de dokter dat ik het herstel niet als pijnlijk heb ervaren, hij had echt verwacht dat ik flinke spierpijn zou ervaren ...

 

Groen licht, ik mag weer alles, lekker sporten, elke bh aan die ik mooi vind en lekker mijn eigen ding weer doen ... 

 

Het is nog wat gevoelig hier en daar, maar niet noemenswaardig, mijn cupmaat is toch onverwacht iets groter geworden maar ik ben zo blij met het resultaat, op naar de komende weken, maanden en jaren met mooie pronte borsten ...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je controle goed was en je weer alles mag.

Ik kan me er zelf nog niets bij voorstellen. Ik ben zo gewend geraakt aan de beperkingen die ik nu heb, dat ik het nog niet als last heb ervaren.

Zelfs het sporten heb ik nog niet gemist. Wel al een afspraak gemaakt met mijn trainer, zodat ik langzaam in het nieuwe jaar weer aan de slag kan.

 

Jij kunt nu lekker helemaal gaan genieten van je mooie borsten en leuke, mooie bh's uitzoeken. Daar kijk ik wel naar uit...:33:

Eindelijk een bh dragen waarvoor hij bedacht is.... voorheen had het een hele andere reden..   ?                                  Nog twee weken te gaan, dan mag ik eens gaan kijken wat ik dan mag gaan dragen en wat lekker zit. Counting the days......☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Alice 0509 zei:

Wat fijn dat je controle goed was en je weer alles mag.

Ik kan me er zelf nog niets bij voorstellen. Ik ben zo gewend geraakt aan de beperkingen die ik nu heb, dat ik het nog niet als last heb ervaren.

Zelfs het sporten heb ik nog niet gemist. Wel al een afspraak gemaakt met mijn trainer, zodat ik langzaam in het nieuwe jaar weer aan de slag kan.

 

Jij kunt nu lekker helemaal gaan genieten van je mooie borsten en leuke, mooie bh's uitzoeken. Daar kijk ik wel naar uit...:33:

Eindelijk een bh dragen waarvoor hij bedacht is.... voorheen had het een hele andere reden..   ?                                  Nog twee weken te gaan, dan mag ik eens gaan kijken wat ik dan mag gaan dragen en wat lekker zit. Counting the days......☺️

 

Die bh’s zitten nog niet echt zo heel lekker hihi ... Na een paar uurtjes beginnen ze toch wat te vervelen, uiteraard moeten de borsten nog wennen aan de nieuwe vorm die ze nu omhult ...

Ik heb ook deze week een afspraak gemaakt met de fysio en 2 januari staat al als gereserveerd in de sportschool zodat ik het jaar goed kan beginnen ..

 

Die 2 weken vliegen om meis, voordat je het weet ben je ook al aan het shoppen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sjuul zei:

 

Die bh’s zitten nog niet echt zo heel lekker hihi ... Na een paar uurtjes beginnen ze toch wat te vervelen, uiteraard moeten de borsten nog wennen aan de nieuwe vorm die ze nu omhult ...

Ik heb ook deze week een afspraak gemaakt met de fysio en 2 januari staat al als gereserveerd in de sportschool zodat ik het jaar goed kan beginnen ..

 

Die 2 weken vliegen om meis, voordat je het weet ben je ook al aan het shoppen ?

Goed bezig ..... meteen in het nieuwe jaar een goede start maken met je nieuwe vriendinnen. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik kan me er nu nog niet zoveel bij voorstellen. Misschien ben ik wel té voorzichtig?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-12-2018 om 15:06, Alice 0509 zei:

Goed bezig ..... meteen in het nieuwe jaar een goede start maken met je nieuwe vriendinnen. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik kan me er nu nog niet zoveel bij voorstellen. Misschien ben ik wel té voorzichtig?

Je voelt het zelf het beste of je al kunt beginnen met sporten, te voorzichtig zal het niet zijn ? .. Ik had al ruimte van voor de wissel, dat scheelt toch in het herstel denk ik ..

Hou je op de hoogte xxx

 

Fijne kerstavond, de eerste met je nieuwe kerstballen, geniet ervan en heb het fijn samen ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

5 januari, 2 maanden po (bijna 9 weken dus) ..

Wow, time flies ...

 

Deze week weer voor het eerst gesport, een beetje onwennig en met een licht vreemd gevoel in mijn borsten ...

 

Bij veel bewegingen voel ik toch dat de protheses gedeeltelijk onder de borstspier zitten, deze is nog wat gevoelig en bij sommige bewegingen protesteerd ze , soms voelt de spier als een weeïge tand zenuw wat uiteraard wel te verklaren is nadat ze erin gesneden hebben... Een gevoel wat ik niet herken van de vorige keer, maar toen zaten de protheses ook voor de spier ...

 

Het is toch echt wel zo dat het belasten van de borstspier opnieuw opgebouwd moet worden ...

 

Beugel bh’s zitten niet echt prettig nog, de beugels drukken op de ribben omdat de borsten toch op een andere plek lijken te zitten ...

Ook hierin is het dus nog even wennen en de tijd even nemen en gunnen ...

 

De borsten zelf worden steeds zachter en mooier, ze beginnen al wat mee te bewegen en voelen al wat minder stijfjes en stug aan ... De protheses zijn zich nog volop aan het ontplooien en settelen lijkt het wel, van binnen gebeurt nog heel veel, jeuk, prikkende, kriebelende sensaties, soms een pijntje, soms het stugge net geopereerde gevoel, het proces is dus nog steeds in volle gang

 

De littekens genezen mooi en zijn vrij zacht en vrijwel helemaal wit en ik smeer 2 keer daags met zachte cicaplast gel het litteken in ...

 

Ben ik happy? Jazeker, ze worden met de dag mooier, soepeler en natuurlijker, ik doe dingen op mijn gemak en overhaast niets ... Als ik te druk ben geweest dan merk ik het beslist nog dus dat is een goede graadmeter ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjuul jeetje zeg, twee maanden alweer. Spannend om weer voorzichtig te gaan sporten, je wilt natuurlijk niet te veel forceren, maar wat zal je het gemist hebben en heerlijk om weer te beginnen. 

Die weeige tandzenuw gevoel lijkt me minder. Maar klinkt ook niet gek. Ze hebben je spier iets ingesneden, en daar zitten natuurlijk ook zenuwen. De zenuwen hebben een knauw gekregen, dus moeten ook weer herstellen. Maar het lijkt me geen fijn gevoel.

mag je al beugel beha's dragen? Ik dacht dat daarmee een tijdje gewacht moest worden, maar geen idee waar ik dat gehoord of gelezen heb. En waarom....

Goed om te lezen dat het , op de kleine ongemakjes na, goed gaat met je herstel. X

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@M&M&m, ja ik was wel een beetje huiverig in de sportschool maar was ook weer blij om te kunnen gaan .. Als je dat gewend bent kan het ook echt een dingetje worden als je niet mag gaan ..

Ik heb over een dikke week een afspraak met de fysio en die gaat me helpen het verantwoordt op te bouwen in samenwerking met de sportcoach ...

 

Die pijntjes en kwaaltjes gaan wel weer over, ik maak me er eigenlijk niet zoveel zorgen om en zie het als een goede graadmeter .. Dat die spieren zo voelen lijkt me inderdaad wel logisch, het is niet zo heftig als het lijkt maar het is wel duidelijk dat het iets met de zenuwen te maken heeft, dat is toch een kenmerkend gevoel, het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik fibromyalgie heb daardoor is de pijnervaring al iets anders als anders ..

 

Van de dokter mocht ik alle bh’s aan die ik wilde dragen en ik vond dat dus ook raar want ik had gelezen dat push up’s het eerste jaar vermeden moesten worden (niet dat ik die draag want ik had al een mooie cup) maar de arts zei dat zelfs push up geen probleem was, ik ben me echter aan het oriënteren op een beugelloos exemplaar wat toch ondersteuning geeft maar dat lijkt op zoeken naar een speld in een hooiberg ?

 

Maar ik ben happy, hoe is het met jou? 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjuul wel fijn dat je begeleid gaat worden in het opbouwen. Dat ben ik tzt ook van plan bij mij op de sportschool. Ik doe zelf aan spinnen en een klein beetje fitness. Bij dat laatste moet je wel uitkijken denk ik, dus dan maar advies vragen. 

Wat betreft je pijntjes, gelukkig klinkt het erger dan dat je ervaart, en wie weet heeft het idd met je fibro te maken. Je heb geen vergelijkingsmatriaal dus zeker weten doe je het niet. Iedereen ervaart en beschrijft pijn anders, dus moeilijk achter te komen?

 

Dus jij had dat ook begrepen dat je geen beugel of pushup mocht. Maar als je chirurg het zegt mag het vast. Gewoon kijken of het lekker zit en anders toch die grote jacht op een beugelloze. Succes?

 

Met mij gaat het goed. Lief dat je het vraagt. Zonet op mijn eigen topic weer is een berichtje geplaatst?

 

x

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik doe ook fitness en wil met mijn sportmaat gaan rennen in het voorjaar .. 

 

Vond het wel fijn dat de mogelijkheid bestond dat mijn fysio me begeleiden gaat, die weten zoveel van spieren dan kan het haast niet misgaan ..

 

Vooral met de gewichten vind ik het toch wel heel belangrijk om het goed te doen ..

 

Inderdaad, ik heb geen vergelijkingsmateriaal, heb het hele gebeuren ook niet als pijnlijk ervaren terwijl de arts me voorbereidde op flinke pijn en echt verbaasd was dat ik na een paar dagen zonder pijnstillers was ..

Het is wat ongemakkelijk maar daar is ook alles mee gezegd, ik weet zeker als ik over een paar weken weer goed in mijn sport ritme zit dat alle leed geleden is en ik ben vergeten dat ik een borstoperatie heb gehad

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

10 weken en een beetje po!

 

De eerste controle door de fysio achter de rug en deze was van mening dat de spier heel goed hersteld was ...

Groen licht om weer volledig actief aan de slag te gaan en dat voel ik ook ... 

Boh, gisteren voorzichtig met wat dumbells aan de slag gegaan en vandaag spierpijn ... 

Maximaal 2 kilo, de focus op de goede uitvoering en niet op snelheid ... 

 

Naweeën van de herstelperiode komen nu aan het licht, het zit spiertechnisch gezien allemaal flink vast in rug, nek en borstkast omdat ik blijkbaar toch een onnatuurlijke houding heb aangenomen en de volgende week gaan we wat gerichtte oefeningen doen daarvoor ...

 

Eerst ervoor gezorgd dat alles weer lekker op zijn plekje zit, yep ik ben gekraakt ...

 

Dat had nogal wat haken en ogen want er mag uiteraard niets ondoordachts gebeuren wat schade kan aanrichten en op de buik liggen om te kraken was ook niet zo’n goede optie ...

 

Weer een stukje verder op weg naar volledig bezig zijn ...

 

Met de fysio ben ik denk ik nog wel een paar keer zoet ...

 

Wat mijn borsten betreft, ze zitten mooi op hun plek en de maat is tot nu toe het zelfde gebleven ...

 

Beugels kan ik inmiddels al beter verdragen maar ik heb de bh nog steeds sneller uit als mijn jas als ik thuis kom ...

 

Ze zijn al tamelijk zacht en lijken zich steeds meer te ontplooien, ik vergeet echter steeds weer een foto te maken om te vergelijken ...

 

De litteken creme heb ik tijdelijk aan de kant gelegd omdat mijn huid daarop reageert, even een paar weekjes niet en dan beginnen we gewoon weer te smeren ...

 

Toch moet ik af en toe erbij nadenken dat ik pas 2 en een halve maand po ben want ik wil veel en soms ook echt te veel wat ik dan de dag erna echt wel voel ...

 

Op naar 3 maanden ...

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Sjuul zei:

10 weken en een beetje po!

 

De eerste controle door de fysio achter de rug en deze was van mening dat de spier heel goed hersteld was ...

Groen licht om weer volledig actief aan de slag te gaan en dat voel ik ook ... 

Boh, gisteren voorzichtig met wat dumbells aan de slag gegaan en vandaag spierpijn ... 

Maximaal 2 kilo, de focus op de goede uitvoering en niet op snelheid ... 

 

Naweeën van de herstelperiode komen nu aan het licht, het zit spiertechnisch gezien allemaal flink vast in rug, nek en borstkast omdat ik blijkbaar toch een onnatuurlijke houding heb aangenomen en de volgende week gaan we wat gerichtte oefeningen doen daarvoor ...

 

Eerst ervoor gezorgd dat alles weer lekker op zijn plekje zit, yep ik ben gekraakt ...

 

Dat had nogal wat haken en ogen want er mag uiteraard niets ondoordachts gebeuren wat schade kan aanrichten en op de buik liggen om te kraken was ook niet zo’n goede optie ...

 

Weer een stukje verder op weg naar volledig bezig zijn ...

 

Met de fysio ben ik denk ik nog wel een paar keer zoet ...

 

Wat mijn borsten betreft, ze zitten mooi op hun plek en de maat is tot nu toe het zelfde gebleven ...

 

Beugels kan ik inmiddels al beter verdragen maar ik heb de bh nog steeds sneller uit als mijn jas als ik thuis kom ...

 

Ze zijn al tamelijk zacht en lijken zich steeds meer te ontplooien, ik vergeet echter steeds weer een foto te maken om te vergelijken ...

 

De litteken creme heb ik tijdelijk aan de kant gelegd omdat mijn huid daarop reageert, even een paar weekjes niet en dan beginnen we gewoon weer te smeren ...

 

Toch moet ik af en toe erbij nadenken dat ik pas 2 en een halve maand po ben want ik wil veel en soms ook echt te veel wat ik dan de dag erna echt wel voel ...

 

Op naar 3 maanden ...

Fijn te lezen dat het zo goed gaat @Sjuul.

Maar euh ... hoe doe je dat die beugels uit voor je jas? :45:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

Fijn te lezen dat het zo goed gaat @Sjuul.

Maar euh ... hoe doe je dat die beugels uit voor je jas? :45:

Sluiting los en door de mouwen trekken ?

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Zoiets dacht ik al. Maar dat kan alleen als je verder onder die jas niets meer aan hebt. :13:

?, wel een beetje van de frisse nu ?, vooral in de vroege en late uurtjes ...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat goed bij je he @Sjuul. Heerlijk dat je weer aan de slag kan met het fitness. Je schrijft dat je spierpijn heb. Gewone spierpijn nadat je maanden niks heb gedaan of echt spierpijn op de plek waar je borsten geplaatst zijn? 

Ikzelf ga ook regelmatig naar een chiropractor. Ik denk dat ik daar na de operatie ook even niet heen kan gaan. Dat zal ik wel missen. Maar jij bent al na 10 weken po gegweest. Dat is prima te doen dan voor mij. Ik ga meestal eens in de twee maanden? Je rug kraken kan ook vast op een manier zonder dat je op je buik hoeft te liggen hoop ik. Tnx voor je verslag. Je ziet echt een goed verloop erin. Heb je eigenlijk een album? Hoewel, je vergeet steeds foto's te maken?. Wel doen hoor! Kan je zelf volgend jaar weer is terug kijken en zien of ze nog mooier zijn geworden?

liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, M&M&m zei:

Gaat goed bij je he @Sjuul. Heerlijk dat je weer aan de slag kan met het fitness. Je schrijft dat je spierpijn heb. Gewone spierpijn nadat je maanden niks heb gedaan of echt spierpijn op de plek waar je borsten geplaatst zijn? 

Ikzelf ga ook regelmatig naar een chiropractor. Ik denk dat ik daar na de operatie ook even niet heen kan gaan. Dat zal ik wel missen. Maar jij bent al na 10 weken po gegweest. Dat is prima te doen dan voor mij. Ik ga meestal eens in de twee maanden? Je rug kraken kan ook vast op een manier zonder dat je op je buik hoeft te liggen hoop ik. Tnx voor je verslag. Je ziet echt een goed verloop erin. Heb je eigenlijk een album? Hoewel, je vergeet steeds foto's te maken?. Wel doen hoor! Kan je zelf volgend jaar weer is terug kijken en zien of ze nog mooier zijn geworden?

liefs x

 

Het gaat lekker ja @M&M&m, heerlijk weer gewoon mijn gangetje gaan en weer lekker bezig zijn ...

 

Ik heb gewone spierpijn maar toch ook gisteren wel een zeurend gevoel in mijn borstspier aan de rechterkant gehad, dit is vandaag weer weg maar de rest van de spierpijn is gebleven na een tijdje niets te hebben gedaan .. ? Uiteraard heeft die borstspier een flinke tik gehad en nu is het ook nog koud weer dus ik denk dat het toch gewoon bij het herstel hoort en dat deze nog wel even gevoelig zal blijven, ik ben dat dan ook aan het opbouwen onder begeleiding van de fysio omdat ik die spier niet wil overbelasten ..

 

Kraken ging goed, hij heeft me als het ware opgetild en toen gingen de wervels vanzelf los, het ging ook veel soepeler als liggend dus ik denk dat je je afspraken gewoon kunt laten doorlopen .. Die zijn toch wel vindingrijk en er leiden meer wegen naar Rome dus dat komt helemaal goed .. 

 

Ik heb mijn album een paar weken geleden verwijdert, vond het geen fijn gevoel dat mijn blote borsten op het internet rondzworven maar heb voor mezelf een fotomapje op mijn telefoon waar ik het verloop in opsla want het is inderdaad leuk om terug te kijken en de ontwikkeling te zien ..

 

Liefs, xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.