Ga naar inhoud

acer : 15 februari 2018 : Dr. Verduijn : Bergman Clinics


Gast acer

Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

 

Net mezelf lid gemaakt om mijn volgende verhaal te kunnen delen en vooral om advies te vragen:

 

Ik heb altijd erg weinig borstgroei gehad. Eindelijk de stap genomen om hier wat aan te gaan doen en wat bleek: mijn borstgroei is zo weinig, dat ik de vergroting vergoed krijg vanuit mijn basisverzekering! :) 
Ik ben 35 jaar, moeder van 2 kinderen en erg slank. Ik ben 1.74 m en weeg 58 kg. Omvang bh 70 cm. Cup kleine A.

Ik laat me opereren bij de Bergmankliniek. Krijg ronde, gladde protheses, dual plane geplaatst.

 

Mijn probleem is het volgende: ik ben erg onzekere over het aantal cc dat ik moet doen: 210 cc of 240 cc? Ik begreep dat 200 cc 1 cup groter is, dus met een kleine A lijkt me dat het minimale.

Mijn hele leven heb ik al verdriet i.v.m. het onzeker zijn/je niet vrouw voelen door mijn borsten. Nu ben ik bang dat ik door een verkeerde keuze te maken dat gevoel houd.

Ik zou graag een mooie B cup willen, niet teveel maar ook niet te weinig dat ik spijt krijg.

Zou 210 cc voldoende zijn om dat te bereiken? Vooral omdat ik zo rank ben van boven? Wordt 240 cc te groot en onnatuurlijk?

Of is (omdat ik zo weinig heb) 210 te weinig en 240 beter? Ze gaan het dual plane plaatsen, dus achter de spier. Ik begreep dat de spier het ook platter drukt. 

Bij het passen was ik al onder de indruk van 200 cc, omdat ik niet gewend ben borsten te zien... Bij 250 cc was het wel wat groter, maar niet heel veel. Dan gaat er nog 10 cc vanaf (krijg 240 cc) en wordt onder de spier geplaatst.

15 februari is mijn operatie. Ik ben de hele dag in mijn hoofd bezig met deze vraag. Loop internet af te zoeken naar foto's van voor en na de operatie met 210 of 240 cc.

 

Wie kan mij helpen met advies? Ervaring delen of dat ik misschien wel wat foto 's kan bekijken om mij te helpen een zo goed mogelijke keuze te maken.

Alvast bedankt voor de moeite! 

 

Groetjes van een erg onzekere vrouw

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey welkom hier!

Proficiat met je operatiedatum, aftellen nu :) 

Je bent zeker niet de enige hier die zo twijfelt over die cc’s hoor :D 

 

Kan je nog eens langsgaan bij je pc om nog eens te passen?

Je kan misschien foto’s zoeken van vrouwen met een gelijkaardig postuur waarvan je de maat van borsten mooi vindt. Als je dit eens voorlegt aan je pc kan hij mss beter zeggen of je dat resultaat kan bereiken met wat jullie hebben afgesproken?

Staar je zeker en vast niet blind of het aantal cc’s want de diameter en projectie van een prothese kan enorm veel verschillen ook al hebben ze dezelfde cc’s.

Veel succes nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi acer,

 

Zo te horen heb je ongeveer hetzelfde postuur als ik, mijn bmi is zelfs nog lager. Tijdens mijn eerst bv had ik 260cc en dit oogde heel natuurlijk. Ik vond het zelfs te klein en het al snel spijt. Met 240cc denk ik niet dat je bang hoeft te zijn dat het nep gaat ogen, zeker niet als het dual plane wordt geplaatst. Dan drukt de spier de bovenkant toch een beetje platter. Momenteel heb ik 345cc dual plane en zelfs dat oogt nog natuurlijk.

Maar ja, dit is mijn ervaring. Uiteindelijk weet jij het beste wat bij je past. Ik zou vooral nog een keer langs gaan bij je pc als je twijfelt, met de tips van Eec15il. Beter een keer extra langs gaan dan achteraf spijt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei acer:

Hallo meiden,

 

Net mezelf lid gemaakt om mijn volgende verhaal te kunnen delen en vooral om advies te vragen:

 

Ik heb altijd erg weinig borstgroei gehad. Eindelijk de stap genomen om hier wat aan te gaan doen en wat bleek: mijn borstgroei is zo weinig, dat ik de vergroting vergoed krijg vanuit mijn basisverzekering! :) 
Ik ben 35 jaar, moeder van 2 kinderen en erg slank. Ik ben 1.74 m en weeg 58 kg. Omvang bh 70 cm. Cup kleine A.

Ik laat me opereren bij de Bergmankliniek. Krijg ronde, gladde protheses, dual plane geplaatst.

 

Mijn probleem is het volgende: ik ben erg onzekere over het aantal cc dat ik moet doen: 210 cc of 240 cc? Ik begreep dat 200 cc 1 cup groter is, dus met een kleine A lijkt me dat het minimale.

Mijn hele leven heb ik al verdriet i.v.m. het onzeker zijn/je niet vrouw voelen door mijn borsten. Nu ben ik bang dat ik door een verkeerde keuze te maken dat gevoel houd.

Ik zou graag een mooie B cup willen, niet teveel maar ook niet te weinig dat ik spijt krijg.

Zou 210 cc voldoende zijn om dat te bereiken? Vooral omdat ik zo rank ben van boven? Wordt 240 cc te groot en onnatuurlijk?

Of is (omdat ik zo weinig heb) 210 te weinig en 240 beter? Ze gaan het dual plane plaatsen, dus achter de spier. Ik begreep dat de spier het ook platter drukt. 

Bij het passen was ik al onder de indruk van 200 cc, omdat ik niet gewend ben borsten te zien... Bij 250 cc was het wel wat groter, maar niet heel veel. Dan gaat er nog 10 cc vanaf (krijg 240 cc) en wordt onder de spier geplaatst.

15 februari is mijn operatie. Ik ben de hele dag in mijn hoofd bezig met deze vraag. Loop internet af te zoeken naar foto's van voor en na de operatie met 210 of 240 cc.

 

Wie kan mij helpen met advies? Ervaring delen of dat ik misschien wel wat foto 's kan bekijken om mij te helpen een zo goed mogelijke keuze te maken.

Alvast bedankt voor de moeite! 

 

Groetjes van een erg onzekere vrouw

 

Hi Acer! Wij komen van een vergelijkbare voorsituatie: ik ben 173 en weeg 59 kg. Mijn omvang is 68/70 en ook ik had cup A. Heb insectenbeet 275CC achter de spier laten plaatsen en kom nu qua bhmaat uit op ongeveer 70D/E (voor het zicht een volle C cup). Je maat na de operatie hangt ook af van het soort prothese en de projectie, daar kan @best_boobie je inderdaad beter mee helpen.

Als je wil meekijken in mijn album om te vergelijken hoor ik het wel! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Acer,

 

Ik sluit me aan bij wat Rosanna zegt. 240 cc lijkt me zeker niet te groot voor jou. Ik ben zelf 1.70 en 56 kg en ik heb 295 cc dual plane. Oogt heel natuurlijk en past precies bij mijn lichaam. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. En je pc nog een keer extra om advies vragen kan natuurlijk ook geen kwaad. 

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei acer:

Hallo meiden,

 

Net mezelf lid gemaakt om mijn volgende verhaal te kunnen delen en vooral om advies te vragen:

 

Ik heb altijd erg weinig borstgroei gehad. Eindelijk de stap genomen om hier wat aan te gaan doen en wat bleek: mijn borstgroei is zo weinig, dat ik de vergroting vergoed krijg vanuit mijn basisverzekering! :) 
Ik ben 35 jaar, moeder van 2 kinderen en erg slank. Ik ben 1.74 m en weeg 58 kg. Omvang bh 70 cm. Cup kleine A.

Ik laat me opereren bij de Bergmankliniek. Krijg ronde, gladde protheses, dual plane geplaatst.

 

Mijn probleem is het volgende: ik ben erg onzekere over het aantal cc dat ik moet doen: 210 cc of 240 cc? Ik begreep dat 200 cc 1 cup groter is, dus met een kleine A lijkt me dat het minimale.

Mijn hele leven heb ik al verdriet i.v.m. het onzeker zijn/je niet vrouw voelen door mijn borsten. Nu ben ik bang dat ik door een verkeerde keuze te maken dat gevoel houd.

Ik zou graag een mooie B cup willen, niet teveel maar ook niet te weinig dat ik spijt krijg.

Zou 210 cc voldoende zijn om dat te bereiken? Vooral omdat ik zo rank ben van boven? Wordt 240 cc te groot en onnatuurlijk?

Of is (omdat ik zo weinig heb) 210 te weinig en 240 beter? Ze gaan het dual plane plaatsen, dus achter de spier. Ik begreep dat de spier het ook platter drukt. 

Bij het passen was ik al onder de indruk van 200 cc, omdat ik niet gewend ben borsten te zien... Bij 250 cc was het wel wat groter, maar niet heel veel. Dan gaat er nog 10 cc vanaf (krijg 240 cc) en wordt onder de spier geplaatst.

15 februari is mijn operatie. Ik ben de hele dag in mijn hoofd bezig met deze vraag. Loop internet af te zoeken naar foto's van voor en na de operatie met 210 of 240 cc.

 

Wie kan mij helpen met advies? Ervaring delen of dat ik misschien wel wat foto 's kan bekijken om mij te helpen een zo goed mogelijke keuze te maken.

Alvast bedankt voor de moeite! 

 

Groetjes van een erg onzekere vrouw

 

Hoi,

 

Ik denk zeker niet dat 240cc te groot is. Ik kon ook kiezen uit 210 en 240 en ben blij dat ik 240 heb gedaan met mijn 1.65 en 48 kilo. 

Het ziet er heel natuurlijk uit en het went echt heel snel.

Zelf kwam ik van een A70 en zit nu op ongeveer (voor het oog) een C. In bh maat weet ik nog niet want ik heb nog geen bh’s geshopt met cupmaat. Probeer anders nog een keer te passen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

Wat ben ik blij met jullie reacties!

 

Ik denk dat het inderdaad goed is om nog een keer een afspraak te maken met mijn pc. Er komt zoveel op je af bij zo'n afspraak. Hij gebruikte ook andere pasprotheses dan mijn vorige pc (Ik ben overgestapt, omdat ik van hem niet het gewenste advies kreeg. Er was niet echt een gesprek met hem mogelijk. Daarom schaam ik me ook een beetje om weer een afspraak te maken. Het wordt dan de 2e keer bij mijn huidige pc maar de 4e keer in totaal :blush:)

 

Bedankt voor het advies om ook naar diameter en projectie van de prothese te kijken. Ik had daar nog nooit van gehoord en dus ook niet besproken wat dat is met de huidige prothese.

 

Fijn om te horen jullie een vergelijkbare bouw hebben als ik en dat 240 dan nog natuurlijk oogt. Ik ben een beetje bang omdat ik bijna geen borsten/vet heb, je de prothese goed ziet en dat ik dan van die onnatuurlijke rondingen krijg. Ik wil graag na mijn operatie niet meer onzeker/verdrietig zijn over mijn borsten. Nu schaam ik me (zelfs voor mijn lieve man) en ik wil me niet na mijn operatie onzeker voelen/schaamte voelen omdat het niet mooi/natuurlijk is geworden.

 

1 uur geleden zei Jules90:

Hi Acer! Wij komen van een vergelijkbare voorsituatie: ik ben 173 en weeg 59 kg. Mijn omvang is 68/70 en ook ik had cup A. Heb insectenbeet 275CC achter de spier laten plaatsen en kom nu qua bhmaat uit op ongeveer 70D/E (voor het zicht een volle C cup). Je maat na de operatie hangt ook af van het soort prothese en de projectie, daar kan @best_boobie je inderdaad beter mee helpen.

Als je wil meekijken in mijn album om te vergelijken hoor ik het wel! X

 Ik zou graag Jules90 in je album willen meekijken om te vergelijken! Hoe kan ik dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@acer ik heb je toegang gegeven (mijn album staat op privé dus dan moet ik je toegang geven). Als je op mijn profiel kijkt heb je een drop down menu met o.a. ‘bijdragen’. Als je daar op klikt kun je ‘album) aanklikken en dan wijst het zich vanzelf ^_^ xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, 

 

ik ben door dr blecourt afgelopen vrijdag geholpen die ook in de Bergman werkt. Ik ben 164. 53 kg en ik heb 325cc achter de spier gekregen en dit is zeker niet groot en onnatuurlijk. 8 jaar geleden hebben ze bij mij maar 140cc geplaatst en ik ben er nooit blij mee geweest, amper verschil en het is toch een operatie:( en wat het kost maar buiten dat. Maar ik was jong en ik dacht; zij weet het wel. Nou mooi niet. 

1 tip: kies niet voor het minimale cc.  Heel veel succes met je keuze! Ik weet zeker dat het mooi word en het natuurlijk zal ogen :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @acer

 

Wat spannend he! Kan me heel goed voorstellen dat je bang bent dat het te groot gaat worden. Ik had een beetje hetzelfde, zeker tijdens het consult. 

Voor je beeld; ik ben 169 en 64kg. Maar heb uiteindelijk toch gekozen voor 400cc, wat aan de flinke kant is. Echter als ik kijk naar dames met ongeveer mijn postuur ( en dat zijn er hier best redelijk veel ) vind ik dat 350 heel mooi is maar alles daalt ook nog in en zwellingen trekken weg. 

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het snel te groot is, wel denk ik dat omdat we het totaal niet gewend zijn prachtige boobs te hebben, we sowieso in het begin heel erg zullen moeten wennen aan onze nieuwe tweeling. 

Ik zou inderdaad @best_boobie een berichtje sturen! Ze kan je heel goed helpen! Veel succes met je keuze.

 

Ow en mocht je het leuk vinden.... We hebben voor de dames die in februari geopereerd worden een besloten clubje om vanalles te bespreken wat we de komende periode gaan meemaken. ( kun je vinden in het menu bij clubs )

 

x Auks 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Auks:

Hoi @acer

 

Wat spannend he! Kan me heel goed voorstellen dat je bang bent dat het te groot gaat worden. Ik had een beetje hetzelfde, zeker tijdens het consult. 

Voor je beeld; ik ben 169 en 64kg. Maar heb uiteindelijk toch gekozen voor 400cc, wat aan de flinke kant is. Echter als ik kijk naar dames met ongeveer mijn postuur ( en dat zijn er hier best redelijk veel ) vind ik dat 350 heel mooi is maar alles daalt ook nog in en zwellingen trekken weg. 

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het snel te groot is, wel denk ik dat omdat we het totaal niet gewend zijn prachtige boobs te hebben, we sowieso in het begin heel erg zullen moeten wennen aan onze nieuwe tweeling. 

Ik zou inderdaad @best_boobie een berichtje sturen! Ze kan je heel goed helpen! Veel succes met je keuze.

 

Ow en mocht je het leuk vinden.... We hebben voor de dames die in februari geopereerd worden een besloten clubje om vanalles te bespreken wat we de komende periode gaan meemaken. ( kun je vinden in het menu bij clubs )

 

x Auks 

 Hoi!

 

Bedankt voor je advies! Ik zou het leuk vinden met jullie te blijven kletsen over de operatie in februari, dus ga me zeker toevoegen! Bedankt voor de tip. Zie ik je daar weer.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @acer!

 

Ik ben 1.70cm en 62 kg, en heb 27 december 400 en 450 cc high profile dual plane ronde mentor protheses gekregen. Mijn ene borst was meer een A en de ander een B cup. Ik was erg bang dat het te groot ging worden, maar ik ben er nu heel blij mee! Ik zal je toevoegen aan mijn album :) succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Aloysa:

Hoi @acer!

 

Ik ben 1.70cm en 62 kg, en heb 27 december 400 en 450 cc high profile dual plane ronde mentor protheses gekregen. Mijn ene borst was meer een A en de ander een B cup. Ik was erg bang dat het te groot ging worden, maar ik ben er nu heel blij mee! Ik zal je toevoegen aan mijn album :) succes met je keuze!

Ze zijn ook echt prachtig! 

Haha nu ben ik nog jaloers ;) straks heb ik hopelijk ook zo'n prachtige tweeling! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Aloysa:

Hoi @acer!

 

Ik ben 1.70cm en 62 kg, en heb 27 december 400 en 450 cc high profile dual plane ronde mentor protheses gekregen. Mijn ene borst was meer een A en de ander een B cup. Ik was erg bang dat het te groot ging worden, maar ik ben er nu heel blij mee! Ik zal je toevoegen aan mijn album :) succes met je keuze!

Bedankt voor je reactie en het toevoegen aan je album!

Ik ga zo kijken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @acer, ik ben 1.79m lang en weeg 66 kilo. Had zelf een kleine B-cup met omvang 70. Ik ben gisteren geopereerd door Dr. Schellekens bij Cosmed Kliniek en heb 400cc aan beide kanten gekregen. Net heb ik ze voor het eerst bekeken en ik ben nu al super tevreden! Vind dit zelf een mooie maat, wilde ze niet te klein hebben, omdat ik ook vrij lang ben, maar ze moesten ook niet onnatuurlijk ogen. Volgens mij is dit helemaal gelukt. Ben benieuwd wat jij uiteindelijk gaat kiezen! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Even een update:

Ik heb gekozen voor 210 cc dual plane ronde protheses medium profile.

15 febr. om 08.00 uur is de operatie. Ik word geopereerd door dr. Verduijn, Bergman Kliniek.

 

@best_boobie kun jij mijn titel wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, 

Dit is voor mij een heel herkenbaar verhaal. Mijn eerste borstvergroting was ook nadat ik mijn kindjes heb gekregen en ik had maat 70 AA. Vooral na de zwangerschap (toen ik zo blij was met mijn borsten door de zwangerschap) heb ik besloten om mn borsten te laten vergroten. Ik heb 245 cc druppelvorm onder de spier laten implanteren en dat was voor mij prima. Helaas heb ik kapslevorming gekregen en ik heb 4 weken geleden 310 cc wederom druppelvorm en dual plane laten plaatsen. Ik ben inmiddels in de loop van de jaren war aangekomen en dit past nu prima. Maar als ik geen kapselvorming had gehad, was ik ook nog steeds blij geweest met mijn eerste bv. Als je wilt, mag je meekijken in mijn album. Ik heb een foto geplaatst van mijn eerste bv (ongeveer een week na de operatie) en mijn tweede bv. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei acer:

Even een update:

Ik heb gekozen voor 210 cc dual plane ronde protheses medium profile.

15 febr. om 08.00 uur is de operatie. Ik word geopereerd door dr. Verduijn, Bergman Kliniek.

 

@best_boobie kun jij mijn titel wijzigen?

Yes, I can :P 

Gefeliciteerd met je datum en succes met de laatste nachten aftellen ;) 

Ik pas je titel ff aan en dan verhuis ik je naar de operatieverslagen. Dan kun je in dit topic al je updates blijven plaatsen :) 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei NewBoobs_:

Hoi @acer,

 

Ik ben eergisteren geopereerd, 290cc dual plane. Ik ben 178 en weeg 59/60 kilo. Als je wilt kan ik je toevoegen aan mijn album, dan heb je een beetje een beeld! Ik kom van een 70/75A af.

 

Xxx

 

Ja graag!! Dank je! Vind ik leuk om te zien.

Hoe gaat het met je? Hopelijk verloopt je herstel voorspoedig!

 

Ik heb erg getwijfeld tussen 210 en 240 cc. Toch maar voor 210 gekozen, omdat ik 240 niet aandurfde. Mijn wens is een volle B. Ik heb nagenoeg geen borsten (het is verzekerde zorg). De pc zei dat 210 mij al op een volle B brengt en 240 nog iets voller zou zijn (volle B misschien wel kleine C). Ik heb bijna niks om in te plaatsen dus hoe meer cc, hoe breder de prothese en hoe meer je dat gaat zien. Daarom toch voor de veilige weg gekozen. Hopelijk pakt dat goed uit. Mijn angst voor een te groot en daardoor waarschijnlijk bij mij ook nepper resultaat is groter dan dat ik blij ben met al het extra dat ik krijg maar het had ook iets meer mogen zijn.

 

Nu is het afwachten.... Ik vind het zooooo spannend!!!

 

Bedankt voor je reactie. Ik vind het erg leuk om jouw resultaat te zien! Ben benieuwd! Succes met je herstel verder!

 

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei enthousiasteling:

Hai, 

Dit is voor mij een heel herkenbaar verhaal. Mijn eerste borstvergroting was ook nadat ik mijn kindjes heb gekregen en ik had maat 70 AA. Vooral na de zwangerschap (toen ik zo blij was met mijn borsten door de zwangerschap) heb ik besloten om mn borsten te laten vergroten. Ik heb 245 cc druppelvorm onder de spier laten implanteren en dat was voor mij prima. Helaas heb ik kapslevorming gekregen en ik heb 4 weken geleden 310 cc wederom druppelvorm en dual plane laten plaatsen. Ik ben inmiddels in de loop van de jaren war aangekomen en dit past nu prima. Maar als ik geen kapselvorming had gehad, was ik ook nog steeds blij geweest met mijn eerste bv. Als je wilt, mag je meekijken in mijn album. Ik heb een foto geplaatst van mijn eerste bv (ongeveer een week na de operatie) en mijn tweede bv. 

 

Hoi!

 

Wat vervelend dat je kapselvorming hebt gekregen! En pittig dat je dan weer zo'n operatie moet ondergaan!

Gelukkig heb je nu weer een eindresultaat waar je blij mee bent!

 

Ik zou graag in je album kijken. Is ondertussen een hobby geworden door dit forum, ha, ha. Alvast bedankt! Hoop zo dat mijn resultaat ook zo mooi wordt als dat ik bij vele meiden heb gezien!

 

X

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je toegevoegd! Ik wil op een c/d uitkomen en ik heb 290cc dus ik denk dat je goed zit qua cc's!!! Valt bij iedereen natuurlijk anders.

 

Mijn herstel gaat tot nu toe heel goed. Ben vandaag 3 dagen PO, slik bijna geen medicatie en heb niet echt pijn. Ik ervaar het echt als spierpijn. Heb al twee dagen goed geslapen dus ik mag niet klagen :D 

 

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Op 9-2-2018 om 16:21 zei enthousiasteling:

Hai, 

Dit is voor mij een heel herkenbaar verhaal. Mijn eerste borstvergroting was ook nadat ik mijn kindjes heb gekregen en ik had maat 70 AA. Vooral na de zwangerschap (toen ik zo blij was met mijn borsten door de zwangerschap) heb ik besloten om mn borsten te laten vergroten. Ik heb 245 cc druppelvorm onder de spier laten implanteren en dat was voor mij prima. Helaas heb ik kapslevorming gekregen en ik heb 4 weken geleden 310 cc wederom druppelvorm en dual plane laten plaatsen. Ik ben inmiddels in de loop van de jaren war aangekomen en dit past nu prima. Maar als ik geen kapselvorming had gehad, was ik ook nog steeds blij geweest met mijn eerste bv. Als je wilt, mag je meekijken in mijn album. Ik heb een foto geplaatst van mijn eerste bv (ongeveer een week na de operatie) en mijn tweede bv. 

Hey ! Ik heb 15 maart mijn bv ingepland staan krijg 290 cc anatomisch extra high profile mag ik ook in je album kijken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.