Ga naar inhoud

Is het mogelijk om te werken na 6 dagen na een bv?


Aanbevolen berichten

@Anoniems, ik ben vorig jaar in mei geopereerd en heb toen drie weken vrij genomen (ik werk wel met kinderen van 4-12 jaar). Maar wat ik er vooral zo in vond hakken was de nasleep van de narcose. Ik vond het heerlijk om die eerste drie weken lekker af en toe een middagdutje te kunnen doen en nog niks te hoeven doen. 

Ik krijg nu 8 december een hersteloperatie inclusief borstlift, en ik mag nu zelfs 6 weken thuis blijven van mijn locatiemanager. Ik kijk wel of ik dat echt nodig heb, maar 6 dagen lijkt me erg weinig. Ik sluit me aan bij @Rocker, en ik adviseer je om er toch nog een extra weekje vrij bij te nemen. En zeker als je je protheses dual plane geplaatst krijgt. 

Wanneer word je geopereerd? 

 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je het hier even vraagt!

Ikzelf kan nog niet uit ervaring spreken (ben 11 okt aan de beurt) maar je kan (als blijkt dat je nog niet fit genoeg bent om te reizen en werken na 6 dgn) je toch ziek melden bij je werkgever??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de kliniek mocht ik na 2 weken weer rustig aan beginnen, de zuster in het ziekenhuis vond dat al te snel. Je moet er ook rekening mee houden dat de protheses de eerste week/weken ook nog los zitten, en de rust is ook belangrijk om te zorgen dat alles om z'n plek blijft.

Ik zelf ben uiteindelijk na 2,5 week weer begonnen en heb de eerste week als nog best pittig ervaren. Pak dus minstens gewoon de eerste 2 weken vrij. Even lastig, maar het gaat hier wel om een cruciale herstelperiode. Zou erg zonde zijn als een week te vroeg werken straks roet in het eten gooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook niet uit ervaring spreken. Maar heb toch wel genoeg op dit forum gelezen dat 6 dagen wel erg weinig is om te herstellen. Ik zit er zelf aan te denken om 4 weken vrij te regelen en dan twee weken met hulp( werk als gastouder). Dit is hopelijk voldoende. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring: na 1 week weer aan de slag op kantoor. Ging goed, heb gewoon mijn collega's mij veel koffie laten bezorgen haha. Moet zeggen dat ik maar 10 minuten fietsen van kantoor woon, dus de reistijd was een stuk minder.

Ik merkte dat ik wel extra moe was de eerste dagen, toch de narcose en herstel wat ook zeker energie kost. Maar dat was goed op te lossen met op tijd naar bed en thuis mij goed in acht houden (dus bijv nog niet zwaar tillen en lekker vroeg naar bed etc). En heb de eerste dagen een uurtje korter gewerkt.

Vond zelf naar werk gaan juist fijn, is ook rustig zitten en niet te inspannend, thuis hang je anders alleen maar op de bank je te vervelen. Maar zou het niemand aanbevelen die lichamelijk iets meer inspannend werk heeft als ikzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt heel erg af van hoe je herstelt en helaas valt dat niet van te voren te voorspellen. Al vind ik 6 dagen wel erg kort. Houd er ook rekening mee dat je dan nog geen auto kan rijden. 

 

Ik voelde mij na 5 dagen al weer redelijk goed, maar ik heb ze wel voor de spier en onder lokale verdoving gekregen (dus geen narcose). Ik zou proberen toch twee weken of anders in ieder geval 10 dagen vrij te krijgen. 

 

Succes! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.