Ga naar inhoud

Hoe regelen met de werkgever!


LaLexSu1981

Aanbevolen berichten

Beste, ik vroeg me af hoe iedereen het doet met het werk. Nemen jullie verlof voor de operatie en blijven jullie dan thuis zonder loon? Of vragen jullie een ziektebriefje aan de plastische chirurg zodat jullie een gewaarborgd loon krijgen. Vind het zelf zo dubbel omdat het tenslotte iets is waar ik zelf voor kies. Graag had ik jullie reacties. Mvg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei LaLexSu1981:

Beste, ik vroeg me af hoe iedereen het doet met het werk. Nemen jullie verlof voor de operatie en blijven jullie dan thuis zonder loon? Of vragen jullie een ziektebriefje aan de plastische chirurg zodat jullie een gewaarborgd loon krijgen. Vind het zelf zo dubbel omdat het tenslotte iets is waar ik zelf voor kies. Graag had ik jullie reacties. Mvg 

Ik heb 2 weken betaald verlof opgenomen. Bij een cosmetische ingreep krijg je vaak niet betaald omdat je er zelf voor kiest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai, 

 

Ik moet nog op consult gaan bij 2 klinieken, Wil graag aankomende zomer een borstvergroting gaan laten

doen :D Ik denk zelf dat ik het ook gewoon in mijn vakantie ga laten doen.. Want wil op het werk ook liever niks vertellen dat ik het ga laten doen! Volgende week heb ik mijn eerste consult bij Frans Straaten dan wil ik het er daar ook even over gaan hebben hoe ik het het beste aan zou kunnen gaan pakken. Want als ik het in mijn vakantie periode ga laten doen valt dat ook in de vakantie van de kids wat misschien ook helemaal niet fijn is want wil dan ook graag dingen met ze kunnen doen:wub: Dus dan zou ik wat eerder al vrij moeten nemen.. Maar ben ook bang dat dat dan weer wat moeilijker zal gaan  op mijn werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei LaLexSu1981:

Beste, ik vroeg me af hoe iedereen het doet met het werk. Nemen jullie verlof voor de operatie en blijven jullie dan thuis zonder loon? Of vragen jullie een ziektebriefje aan de plastische chirurg zodat jullie een gewaarborgd loon krijgen. Vind het zelf zo dubbel omdat het tenslotte iets is waar ik zelf voor kies. Graag had ik jullie reacties. Mvg 

Ik heb maandag de ingreep gehad. Heb tot en met vrijdag thuis gewerkt en maandag weer op het werk begonnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei LaLexSu1981:

Ik ben kapster.... Dus dat word moeilijker. Ik hoop ook na 1 week terug lichtjes aan het werk te kunnen gaan. 

Hey!
Niet vergeten dat je 6 à 8 weken je armen niet boven je schouders mag heffen. Lijkt mij lastig als kapster... zeker na 1 weekje :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekozen voor de protheses van 3 weken herstel. Ben nu 1 week po. Ik kan zo nog niet aan het werk. Gister gekookt voor mijn man en kids. Maar dat was eerst wel even genoeg. Ik begin pas over 2 weken weer met werken. Heb 3 weken vakantie opgenomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Brabs:

Hey!
Niet vergeten dat je 6 à 8 weken je armen niet boven je schouders mag heffen. Lijkt mij lastig als kapster... zeker na 1 weekje :) 

Mijn bazin had ook een borstvergroting en heeft ook na een week rustig aan weer begonnen. Ik hoop op een snel herstel zal de eerste week me heel kalm houden. Heb ook 3 kinderen waar ik al hulp voor heb de eerste week. De stoelen van het kapsalon kunnen gelukkig van hoogte worden geregeld. Mijn pc chirurg schrijft een blaadje voor het werk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei MissBeauty:

Haai, 

 

Ik moet nog op consult gaan bij 2 klinieken, Wil graag aankomende zomer een borstvergroting gaan laten

doen :D Ik denk zelf dat ik het ook gewoon in mijn vakantie ga laten doen.. Want wil op het werk ook liever niks vertellen dat ik het ga laten doen! Volgende week heb ik mijn eerste consult bij Frans Straaten dan wil ik het er daar ook even over gaan hebben hoe ik het het beste aan zou kunnen gaan pakken. Want als ik het in mijn vakantie periode ga laten doen valt dat ook in de vakantie van de kids wat misschien ook helemaal niet fijn is want wil dan ook graag dingen met ze kunnen doen:wub: Dus dan zou ik wat eerder al vrij moeten nemen.. Maar ben ook bang dat dat dan weer wat moeilijker zal gaan  op mijn werk!

Normaal krijg je van de pc briefje om niet te werken. Ik sta dicht bij mijn bazin. Dus vind eerlijkheid heel belangrijk. We werken maar met 2 dus wil ook dat ze niet in de problemen komt met het werk. Mocht ik werken met veel personeel zou ik denk ik zeggen dat ik een operatie moet ondergaan maar niet zeggen waarvoor. Dat is privé. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei LaLexSu1981:

Normaal krijg je van de pc briefje om niet te werken. Ik sta dicht bij mijn bazin. Dus vind eerlijkheid heel belangrijk. We werken maar met 2 dus wil ook dat ze niet in de problemen komt met het werk. Mocht ik werken met veel personeel zou ik denk ik zeggen dat ik een operatie moet ondergaan maar niet zeggen waarvoor. Dat is privé. Succes

Ik werk idd met heel veel personeel samen, Wat mij ook terug houd het wel eerlijk te vertellen is omdat ik alleen maar mannelijke ploegbazen heb! En bang ben dat die het niet zullen begrijpen, En een tijdje geleden op het werk hadden ze het over een borstvergroting en daar kwamen geen goede reactie's op van collega's.. Dus doe ik het liever in mijn vakantie van 3 weken zodat niemand op het werk er van af weet!!... Ik ben het ook zeker met je eens dat eerlijkheid belangrijk is hoor maar dat houd me daarom een beetje tegen.. Ik ga er nog even goed over na denken misschien dat ik anders ga aan geven dat ik een operatie moet onder gaan!! Maar ben bang dat ze daar dan ook op verder gaan vragen? 

 

Hoe werkt dat dan met het briefje wat je van pc krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, LaLexSu1981 said:

Mijn bazin had ook een borstvergroting en heeft ook na een week rustig aan weer begonnen. Ik hoop op een snel herstel zal de eerste week me heel kalm houden. Heb ook 3 kinderen waar ik al hulp voor heb de eerste week. De stoelen van het kapsalon kunnen gelukkig van hoogte worden geregeld. Mijn pc chirurg schrijft een blaadje voor het werk. 

 

De ene operatie is de ander niet, focus jezelf er niet te hard op dat je bazin na een week alweer aan het werk was. Ook is een week herstel niet genoeg, herstellen duurt alsnog minimaal 3 maanden. Dat iemand geen pijntjes of klachten heeft wil niet zeggen dat het aan de binnenkant al zit zoals het hoort.

Zou als ik jou was toch op safe gaan en 3 weken vakantie opnemen, je kan dan altijd nog eerder weer aan het werk gaan als je je goed voelt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 5-9-2017 om 13:22 zei Bobbie88:

Ik heb 2 weken betaald verlof opgenomen. Bij een cosmetische ingreep krijg je vaak niet betaald omdat je er zelf voor kiest. 

 

Hey Bobbie88,

 

Ik dacht eerst ook dat het niet betaald ziekteverlof was dus had eerst geregeld dat ik alle uren van 1 maand op een 18 tal dagen zou doen (ik werk in de zorgsector) en mijn hvpk zei dat ik gewoon het briefje moest binnenbrengen en dat het betaald ziekteverlof zou zijn die 2 weken. De kliniek had mij dat briefje gegeven. Hopelijk houd mijn werk zich daar dan ook aan. Vrijdag ga ik terug naar de dokter voor de draadjes te laten verwijderen en kan nog niet gaan werken nog teveel last. Maar dat is dan een doktersbriefje van de huisdokter. Nu hoop ik echt dat het allemaal betaald ziekteverlof is anders zit ik met een groot probleem.. :o

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

Ik heb het mijn mannelijke manager met pijn en moeite verteld.

Mede omdat ik gewoon eerlijk wilde zijn.

Hij heeft het overlegd met onze HR adviseur, die gaf aan dat ze het niet zou adviseren aan een bedrijf om dit op ziekteverlof te gooien.

Ze gaf ook aan dat het een grijs gebied is en dat het vaak wel vergoed word door de ziekteverzekering van de onderneming.

In ons geval was het dus aan mijn manager en die heeft mij gemaild met goedkeuring.

Wel heb ik een compromis gesloten vanaf het begin af aan (ook toen ik nog geen goedkeuring had) 

1 week ziek (of vrij als het afgekeurd was) en 1 week thuis werken.

En niet vergeten dat sommige bedrijven bij ziekte de eerste paar dagen als onbetaald hebben he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.